koh phangan advies

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
superrob
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: zaterdag 02 oktober 2010, 15:24

koh phangan advies

#1 Bericht door superrob » maandag 25 oktober 2010, 11:02

Kan iemand mij een advies geven mbt koh phangan. Welke plek op het eiland is aan te raden ? Wellicht weet iemand een hotel die aan te raden is. Wij houden niet van drukte.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: koh phangan advies

#2 Bericht door Sert » maandag 25 oktober 2010, 11:33

De fullmoon parties vinden plaats op de zuidpunt van Phangan: HaadRin.
Doorgaans begint de drukte enkele dagen voor de volle maan en duurt tot een dag of 3 na de volle maan.

En daar wil je dus niet naartoe. De noordkant van het eiland is het tegenovergestelde: nog steeds prachtig en rustig.
Aan de oostkant zijn enkele luxere resorts te vinden, maar de wegen daar naar toe zijn een uitdaging. Tijdens regen grote kans op modder....

hansy
Expat
Expat
Berichten: 102
Lid geworden op: donderdag 10 augustus 2006, 09:33
Locatie: Pathum Thani, Khlong Neung
Contacteer:

Re: koh phangan advies

#3 Bericht door hansy » maandag 25 oktober 2010, 11:54

Aan de westkust heb je uiteraard mooie zonsondergangen en zijn ook nog wat rustige plekjes te vinden van zeer luxe tot eenvoudig.
Hotels waren er 6 jaar geleden nog niet op een na, er kan op zo'n eiland in 6 jaar erg veel veranderd zijn. Het voor mij mooiste plekje was aan de westkust, Beach 99, maar dat is helaas verkocht en volledig gerenoveerd, ik weet niet hoe het er nu uitziet. Een ander voordeel van de westkust, je bent snel in Thongsala het hoofdstadje van het eiland.

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: koh phangan advies

#4 Bericht door afra » woensdag 27 oktober 2010, 08:14

Wij gaan dit jaar met 3 kinderen waarvan twee pubers die kant op rond de full moon december.
Nu ben ik een leuke accomodatie tegen gekomen die nog steeds vrij is voor een aardige prijs.(ban tai)
Veel accomodaties hebben al geen plek meer voor 5 personen.
Zit nu in dubio wat ik moet doen, we gaan wel voor rust, strand etc. Beter Ko Tao kiezen dan?

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: koh phangan advies

#5 Bericht door Sert » woensdag 27 oktober 2010, 08:25

Als je liever op Tao verblijft en enkel voor de fullmoonparty naar Phangan wilt:
aan het eind van de middag neem je de partyboot en de volgende ochtend kom je weer terug.

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: koh phangan advies

#6 Bericht door afra » woensdag 27 oktober 2010, 08:31

Hee, dat is snel Sert. Eigenlijk kan ik niet goed kiezen tussen beide eilanden.
De accomodatie op Phangan lijkt met het leukst ( en de prijs is leuk) maar ik ben bang dat we overspoeld worden door jongelui, als ik de boeken moet geloven.
Ko Tao is in ieder geval toch mooier om te snorkelen? Misschien dat dat de keuze makkelijker kan maken, nu nog een leuke accomodatie vinden die een beetje betaalbaar is rond die tijd.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: koh phangan advies

#7 Bericht door Sert » woensdag 27 oktober 2010, 11:21

Tja... accommodatie. Ik woon nu ruim 5 jaar op Tao, en het is dus al meer dan 5 jaar geleden dat ik ergens iets gehuurd heb.
Als ik naar Samui ga om inkopen te doen, dan kies ik een guesthouse dat ver weg van alle drukte ligt en redelijk dicht bij Tesco/Makro/BigC etc. De kamer dient enkel om te slapen en inkopen te stallen, dus da's een compleet andere eis dan wanneer je op vakantie gaat.

Koh Tao kent waarschijnlijk net zoveel jongelui als Phangan, hoewel het eiland veel rustiger en kleiner is dan Phangan. Het gros van alle resortjes werkt gewoon met een schriftje of een whiteboard waar wordt bijgehouden wie in welke kamer zit. Veel Thai willen niet eens met boekingen werken, want het levert alleen maar extra werk op.
Dus het heeft echt geen zin om je nu al druk te maken over accommodatie (ja ik snap dat dat botst met de westerse agenda/planningscultuur).

Tao is druk/vol vanaf 17 juli en de twee weken daarna, en wederom vanaf 27 december en de week daarna. Buiten die drie waanzinweken is er altijd accommodatie te vinden.

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: koh phangan advies

#8 Bericht door afra » woensdag 27 oktober 2010, 12:21

Als we met z'n tweeen waren had ik misschien niet van te voren geboekt maar nu met 3 kids en in de kerstvakantie wil ik toch iets vast leggen. de full moon is naar mijn weten op 21 dec. dat is precies midden in onze vakantie. Als ik jouw begrijp zijn beide eilanden in trek bij jongelui rond die tijd?

Inge62
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 88
Lid geworden op: maandag 25 juni 2007, 22:27

Re: koh phangan advies

#9 Bericht door Inge62 » donderdag 04 november 2010, 22:52

Ik ben 2 jaar geleden op Than Sadet geweest met mijn 2 zoons. Mai Pen Rai bungalows, echt hartstikke leuk en ver genoeg van Haad Rin. Je kan met de boot naar de party als je wilt.
Ze hebben een website en je kan van te voren boeken.
Ze hebben ook grote huisjes op de Rocks te huur,ook voor 5 personen, prachtig uitzicht over zee.

Het ligt in een national park. De elektriciteit is maar een aantal uur per dag beschikbaar maar daar heb je geen last van alleen opletten wanneer je mobiel/camera op moet laden.
Zaklamp mee is handig maar niet helemaal noodzakelijk.

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zondag 14 februari 2010, 17:19
Locatie: Utrecht- Koh Samui

Re: koh phangan advies

#10 Bericht door NieTan » vrijdag 05 november 2010, 00:57

Koh Phangan is een zeer mooi eiland vooral buiten haad rin om.
Net zoals Sert zegt is vooraf boeken niet echt nodig ook met kerst niet.
Als je in haad rin wil verblijven is het misschien wel verstandig.

Mooiste kant van het eiland vind ik het Noord Westen bij Haad Salad in de buurt
Je bent dan vlak bij koh ma, goed snorkellen en mooie stranden daar!

Ik ben daar een aantal keren geweest verbleef in bungalow weet de naam alleen niet meer
350 baht per nacht! Slaapplek vinden lukt altijd in Thailand, brommertje is wel handig daar weet alleen niet of dat met de kids kan?

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: koh phangan advies

#11 Bericht door Akang » vrijdag 05 november 2010, 19:35

NieTan schreef:Koh Phangan is een zeer mooi eiland vooral buiten haad rin om.
Net zoals Sert zegt is vooraf boeken niet echt nodig ook met kerst niet.
Als je in haad rin wil verblijven is het misschien wel verstandig.

Mooiste kant van het eiland vind ik het Noord Westen bij Haad Salad in de buurt
Je bent dan vlak bij koh ma, goed snorkellen en mooie stranden daar!

Ik ben daar een aantal keren geweest verbleef in bungalow weet de naam alleen niet meer
350 baht per nacht! Slaapplek vinden lukt altijd in Thailand, brommertje is wel handig daar weet alleen niet of dat met de kids kan?
Wat je ook doet met Kerst [topdrukte van het hoogseizoen] en dan vooral rond een full moonparty, is boeken vooraf wel degelijk handig, vorig jaar zat alles maar dan ook alles vol op Koh phangan!
maar goed als je emt 5 mensen gaat is boeken zowiezo een must! Fijne reis!
Even the longest journey starts with the first step...

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: koh phangan advies

#12 Bericht door afra » zondag 07 november 2010, 17:44

Uiteindelijk is het niet Phangan geworden (reden te meer om nog een keer richting Thailand te gaan :mrgreen: )
Omdat we maar twee weken kunnen moest ik echt strak plannen.
Ik weet het: hoort niet bij Thailand maar zoals Akang al zegt: in peak season en met 5 personen is vooraf boeken echt wel nodig.
Daar ben ik met de verdere invulling ook tegen aangelopen.
Het is overigens Trang archipel en Krabi geworden.
Bedankt allemaal voor de tips.

Vian27
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: vrijdag 14 augustus 2009, 11:23

Re: koh phangan advies

#13 Bericht door Vian27 » donderdag 28 april 2011, 16:10

Ben twee keer bij Dreamland Resort gebleven. Ligt in het noord-oosten. Prachtige baai en lekker rustig. Heel mooi strand en lekker eten.
Je doet er wel 40 minuten over om in het stadje te komen en dat gaat gepaard met een zeer hobbelige weg.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”