vakantie naar nederland

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
matthijsrietkerk
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: donderdag 12 augustus 2010, 20:39

vakantie naar nederland

#1 Bericht door matthijsrietkerk » donderdag 21 oktober 2010, 21:15

Hallo,
Ik wil mijn vriendin in Thailand voor een vakantie naar nederland halen.
We kunnen het samen wel betalen.
We weten ongeveer wel wat we allemaal moeten doen voor een visa, maar ik wil nix vergeten.
Ze woond in chiangmai.en moet dus voor een visa naar bangkok
Ik wil niet dat we iets vergeten zijn,en voor nix weer terug moet naar chiangmai.

Wie kan mij duidelijk vertellen wat ik presies moet doen,en wat ik niet moet vergeten.

Groet Matthijs en Kawanhathai

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: vakantie naar nederland

#2 Bericht door jumbo » vrijdag 22 oktober 2010, 01:39

2500 leden met meningen en goedbedoelde adviezen
Kijk op de ambassade website en daar zul je in het Nederlands exact aantreffen wat je nodig hebt voor je aanvraag bij diezelfde ambassade...
Altijd handig bij de bron...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: vakantie naar nederland

#3 Bericht door Mart » vrijdag 22 oktober 2010, 02:04

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: vakantie naar nederland

#4 Bericht door dutch » vrijdag 22 oktober 2010, 02:52

Als jezelf met partner voor een weekje op vakantie wilt in Nederland (familiebezoek).?
Ik kon op de ambassade website daar geen expliciete informatie over vinden.
Heb je dan ook een uitnodiging nodig,in dit geval dus van mijn hoogbejaarde moeder van 95 jaar?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: vakantie naar nederland

#5 Bericht door jumbo » vrijdag 22 oktober 2010, 03:12

dutch schreef:Als jezelf met partner voor een weekje op vakantie wilt in Nederland (familiebezoek).?
Ik kon op de ambassade website daar geen expliciete informatie over vinden.
Heb je dan ook een uitnodiging nodig,in dit geval dus van mijn hoogbejaarde moeder van 95 jaar?
Naar mijn onbescheiden mening heb je altijd een uitnodiging nodig indien je woonachtig bent in NL....
In mijn geval, voor jou dus eigenlijk ook als permanente inwoner van Thailand, vulde ik de garantie stelling in.... weet niet of dat uitmaakte maar ik heb nimmer een probleem gehad mijn vriendin/vrouw mee te krijgen naar NL. Mijn baan hier werkt daar natuurlijk wel aan mee en het feit dat er een dochter achterbleef hier. Daar vroegen ze overigens wel allemaal naar. 'Extra zekerheden'
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: vakantie naar nederland

#6 Bericht door Mart » vrijdag 22 oktober 2010, 03:19

Jij en ik en waarschijnlijk nog vele, die hier permanent wonen, en niet hier werken, hebben een probleem als we met onze Thaise partner naar NL zouden willen voor bezoek aan mijn kids.
Ik heb zelf ondervonden, en dat is nog steeds van kracht.
Ik had nodig oa een uitnodigingsbrief en ... een garantieverklaring, ......en nog wat.

Gevolg .... 9 jaar niet meer in NL geweest, en de kids komen jaarlijks hier
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: vakantie naar nederland

#7 Bericht door jumbo » vrijdag 22 oktober 2010, 04:03

Mart schreef:Jij en ik en waarschijnlijk nog vele, die hier permanent wonen, en niet hier werken, hebben een probleem als we met onze Thaise partner naar NL zouden willen voor bezoek aan mijn kids.
Ik heb zelf ondervonden, en dat is nog steeds van kracht.
Ik had nodig oa een uitnodigingsbrief en ... een garantieverklaring, ......en nog wat.

Gevolg .... 9 jaar niet meer in NL geweest, en de kids komen jaarlijks hier
Bndakt voor de correctie/aanvulling Mart.

Je zou denken omdat men kan zien aan paspoort e.d. dat er verzachtende maatregelen waren, kennelijk dus niet.

Maar, geval van Dutch, vrienden, bekenden, andere familie kan ook uitnodigen en garant staan.
Ja er is dan wel een inzage van jouw kant in de inkomsten situatie van deze personen en sommigen vinden dat net iets te ver gaan.... kan ik me indenken
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: vakantie naar nederland

#8 Bericht door Borowolf » vrijdag 22 oktober 2010, 05:06

Afgelopen zomer heb ik mijn vriendin meegenomen naar Nederland en Engeland voor een vakantie. Ik had geen zin in die uitnodigingen toestand dus heb ik voor haar papieren klaargemaakt uitgaande van een gewone vakantie. Immers, Thai gaan ook wel eens met vakantie dus waarom zouden wij nodig zijn om een visum te krijgen?

In ons voordeel gold denk ik wel dat ze "civil servant" is en drie (wel nagenoeg allemaal volwassen) kinderen hier achterliet. Anderzijds heeft familie van mijn vriendin vergaande plannen om naar Europa met vakantie te gaan en ze kennen daar verder niemand. Dus deze mensen moeten dan toch ook een visum kunnen krijgen.

Afgezien van erg persoonlijke vragen die mijn vriendin zeer onplezierig vond, heeft ze zowel voor Nederland als voor Engeland zonder veel problemen een visum gekregen.

Hier is wat ik heb aangemaakt voor Nederland (en ze moest deze stukken wel allemaal beheersen natuurlijk want ik mocht niet bij de visumaanvraag aanwezig zijn):
1. Ingevuld aanvraagformulier
2. 2 recente kleurenfoto's
3. Geldig paspoort plus kopie
4. 3000 bhat
5. verzekering van minimaal 2 millioen baht
6. hotel reservering voor de volledige periode
7. 34 Euro voor elke dag op haar bankboekje

Zelf moest ze toestemming van haar ministerie hebben en dat vereiste ook de nodige documenten. Maar dat is waarschijnlijk voor iedereen weer anders.

Voor alle zekerheid heb ik er nog een brief bijgedaan dat ik financieel voor haar garant stond. Maar volgens mij heeft dat alleen maar extra problemen opgeleverd. Een volgende keer ga ik het in ieder geval zonder proberen.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: vakantie naar nederland

#9 Bericht door Mart » vrijdag 22 oktober 2010, 05:16

Een duidelijke uitzondering. De dame werkt en kreeg een verklaring van een ministerie.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”