welke eilanden zijn geschikt om in juni te bezoeken

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
superrob
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: zaterdag 02 oktober 2010, 15:24

welke eilanden zijn geschikt om in juni te bezoeken

#1 Bericht door superrob » zondag 03 oktober 2010, 10:45

Volgende jaar gaan wij in juni naar Thailand en willen dan ook 1 of 2 eilanden bezoeken. Nu heb ik al gelezen dat je in juni de westkust dan moet vermijden. We willen graag snorkelen dus een rustige zee is een voorwaarde.

Wie kan mij tips geven welk eiland voor ons geschikt is in juni ?

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: welke eilanden zijn geschikt om in juni te bezoeken

#2 Bericht door Jeanette » zondag 03 oktober 2010, 12:29

Wij hebben alleen de eilanden in de eerste 3 maanden van het jaar gezien. Van de Andamanzee heb ik alleen hele rustige zee herinneringen. Het kwam op mij over als zoiets als een oneindige waddenzee met vreemdsoortige rotsachtige eilanden die bij de vloedlijn 'versleten' zijn en er dus uitzien alsof een giga reus ze in het water gesmeten heeft.

Koh Ngai raad ik je niet aan, de bungalowtjes waren zo open dat de airco voor de vogeltjes staat te loeien, de douche was niet te regelen, veel te heet en ze hebben een irritant systeem van korting en toeslag. Het strand is bijna onmogelijk zonder waterschoentjes zoveel kiezel ligt er. Het eten was heerlijk en bij de buren (Chateau Hill) was fantastische massage voor normale prijzen en op een rots richel dus met een fantastisch uitzicht.

Koh Mook is fantastisch, zacht wit zand, (wel heet 's middags) prachtige bloemen tussen de huisjes en iedere avond worden op het strand de baldakijns opgebouwd en je zou hier ontzettend romantisch kunnen dineren als de stoelen niet zover in het zand zouden zakken wat de tafels niet doen. :P En dan die Emeraldgrot aan de andere kant van het eiland. Zo prachtig, met een zwemvest aan zwem je achter een gids met zaklamp naar een open plek in het rotseiland, dus daar zijn aan alle kanten hoge rotswanden en er is een strandje. Er lagen toen heerlijk ruikende bloemen. Toen we er weer uit kwamen lag er een groot schip vol Japanners of zoiets klaar en die gingen aan een lijn naar binnen.
De massages waren duur en de masseuzes gapende schapen. :mrgreen: Beslist geen vakvrouwen. :(

Koh Sukorn was de beste ondanks de Nederlandse eigenaar die volgens mij allergisch is voor (Nederlandse) vrouwen. Heerlijk strand, beetje grauw maar met hele mooie mozaïeken gemaakt door krabbetjes. Fantastische massages. 8-) Het is een vrij Islamitisch eiland maar zo dat je er geen last van hebt. De eilandtour is leuk en de snorkeltour ook. We zijn gestopt bij een hippie eiland met tenten en toch hele goede sanitaire voorzieningen, Koh Li Tong dacht ik, en die plaats leek me ideaal voor als ik jonger en lesbisch was geweest :mrgreen: en ook daar kun je prima snorkelen. Er is een grote overhangende rots met een strandje, ideaal als je snel verbrandt.

Tot zover de Andamanzee. De transfers zijn heel eenvoudig te regelen maar door de afstanden (soms 2 a 3 uur en de boot moet ook nog terug hè) loopt de prijs wel op. Dit is in februari/maart prima per longtailboot te doen.

Dan de golf van Thailand. Die kennen we van 2 eerdere jaren. Mijn Rob (ook super 8-) ) heeft in 2008 zijn duikbrevet daar gehaald op Koh Tao bij Azië divers en in 2009 zijn advanced bij Taa Toh Lagoon. Het is een behoorlijke studie om te doen, de prijs valt wel mee. De golfslag was beslist hoger hier en Rob heeft veel last van zeeziekte gehad. De zeeziekte pillen van daar (Dimenhydrinate) hielpen beter dan primatour.

Nou ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes,
Jeanette

superrob
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: zaterdag 02 oktober 2010, 15:24

Re: welke eilanden zijn geschikt om in juni te bezoeken

#3 Bericht door superrob » zondag 03 oktober 2010, 15:22

Dankjewel voor je uitvoerige antwoord maar ik ben bang dat de weeromstandigheden in juni erg verschillen t.o.v. jan/feb/mrt aan de westkust.

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: welke eilanden zijn geschikt om in juni te bezoeken

#4 Bericht door Akang » zondag 03 oktober 2010, 15:32

wat zee betreft heb je in Thailand maar twee keuzes zoals je wellicht weet, golf van Thailand of Andaman zee, hangt er vanaf hoeveel tijd je hebt, Andaman is erg mooi om te snorkelen en duiken [Similan eilanden] maar behoorlijke afstand vanaf Bangkok.

Oost en westkust zijn in juni beter te vermijden ivm regenseizoen.

Dus blijven over de eilanden in het zuiden, Koh Tao is een optie als je wilt snorkelen/duiken.
Ook Koh Lanta of Railey beach in Krabi zou een optie kunnen zijn?

Iig zoek het zuidelijk, daar is het regenseizoen pas later in het jaar!

Hoop dat je hier wat aan hebt!
Even the longest journey starts with the first step...

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: welke eilanden zijn geschikt om in juni te bezoeken

#5 Bericht door Sert » zondag 03 oktober 2010, 16:21

Over Koh Tao: Juni is het eind van de heetste periode hier. (Te) weinig kans op regen, kalme zee, redelijk zicht onder water (metertje of 15).
Snorkelen is rondom het hele eiland mogelijk, op eigen gelegenheid of met een snorkeltrip rond het eiland.

superrob
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: zaterdag 02 oktober 2010, 15:24

Re: welke eilanden zijn geschikt om in juni te bezoeken

#6 Bericht door superrob » zondag 03 oktober 2010, 21:26

Bedankt voor jullie antwoorden. Als ik het zuiden moet opzoeken is Koh Samui dan ook een goede optie ?

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: welke eilanden zijn geschikt om in juni te bezoeken

#7 Bericht door Akang » zondag 03 oktober 2010, 21:34

superrob schreef:Bedankt voor jullie antwoorden. Als ik het zuiden moet opzoeken is Koh Samui dan ook een goede optie ?
Persoonlijk zou ik Samui overslaan, dit is verre van rustig en niet echt een reclame voor de mooie eilanden die Thailand [nog] rijk is.
Het is groot, druk en is volgeplempt met barren , burgerkings, andere fastfood ketens...

Wil niemand voor t hoofd stoten maar als je voor een leuke intieme ervaring gaat en voor t snorkelen is Samui niet je eerste keus, ga je voor stappen en een touristische trekpleister dan is Samui je eiland [maar ook dan zou ik eerder naar Koh Phangan gaan bijvoorbeeld, waar je buiten Haad Rin met al zn madness nog mooie rustige plekken vindt! Up to you!]
Even the longest journey starts with the first step...

superrob
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: zaterdag 02 oktober 2010, 15:24

Re: welke eilanden zijn geschikt om in juni te bezoeken

#8 Bericht door superrob » maandag 04 oktober 2010, 00:21

Akang schreef:
superrob schreef:Bedankt voor jullie antwoorden. Als ik het zuiden moet opzoeken is Koh Samui dan ook een goede optie ?
Persoonlijk zou ik Samui overslaan, dit is verre van rustig en niet echt een reclame voor de mooie eilanden die Thailand [nog] rijk is.
Het is groot, druk en is volgeplempt met barren , burgerkings, andere fastfood ketens...

Wil niemand voor t hoofd stoten maar als je voor een leuke intieme ervaring gaat en voor t snorkelen is Samui niet je eerste keus, ga je voor stappen en een touristische trekpleister dan is Samui je eiland [maar ook dan zou ik eerder naar Koh Phangan gaan bijvoorbeeld, waar je buiten Haad Rin met al zn madness nog mooie rustige plekken vindt! Up to you!]
Bedankt voor je antwoord, we zullen Samui dan zeker overslaan!

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”