Ko Si Chang

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Ko Si Chang

#1 Bericht door driver » woensdag 29 september 2010, 10:09

18 November kom ik in Bangkok aan waar Sukanya me opwacht.
Na wat overleg hebben we besloten een dag of 5 niks te gaan doen oftewel : luieren.

Omdat ik niet veel zin heb om lang door te reizen en ook het massa toerisme wil ontlopen viel mijn oog op het eilandje Ko Si Chang ter hoogte van Si Racha en vlak onder Pattya.

Is iemand daar wel eens geweest van hier en zo ja wat zijn de ervaringen ?
Ik vindt het altijd leuk om te lezen wat anderen er hebben gedaan , waar overnacht etc om dan vervolgens zelf eens te gaan nadenken wat voor ons misschien ook interesant kan zijn.

mvg driver

Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 405
Lid geworden op: donderdag 26 april 2007, 21:04
Locatie: Bangkok

Re: Ko Si Chang

#2 Bericht door Fritsie » woensdag 29 september 2010, 11:33

Ik meld me!

Ben er een aantal maanden geleden geweest en mogelijk zal ik er komend weekend weer zitten. Koh Si Chang is een leuk eiland voor twee/drie dagen max. Er is maar een echt strand wat de moeite waard is, maar aangezien het er erg rustig is, meer dan voldoende. Als je een scootertje huurt kun je in een uur het hele eiland verkennen. Koh Samet heeft meer te bieden maar dat is net te ver wer voor een weekendje vanuit Bangkok. Ik verbleef in Sichang palace hotel, prima hotel met meeste faciliteiten op het eiland. http://www.sichangpalace.com/home.html.

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Ko Si Chang

#3 Bericht door vleespet » woensdag 29 september 2010, 13:21

Een goede keuze Driver,ik ben er al een paar keer geweest met de hele family.
Wij zaten bij Pan&David restaurant aan de oostkust,een paar tot bungalow omgebouwde boten op het droge.
bij de visafslag verse vis halen en dan barbeknoeien,daarna naar de karaoke.
Één strandje maar wel super gezellig,weinig touristen en dat blijft hopelijk ook zo.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Ko Si Chang

#4 Bericht door driver » woensdag 29 september 2010, 13:58

Heejjj...al 2 reacties das mooi.

We hebben in principe 7 dagen maar de 18de kom ik aan vanuit Dusseldorf dus dan wil ik niet te lang meer doorreizen.

Suk. heeft familie in Chon Bury wonen daar willen we misschien wat later ook nog even aangaan vandaar een dag of 4/5 naar dit eiland was mijn gedachte.

Wat ik las en nu ook hierzo is dat het eiland vrij klein is en met een scooter of quad ? kun je overal zo zijn .
Ik las vlgs mij dat er ook quads te huur zijn dat vindt ik wel wat eigenlijk om daar wat mee rond te knarren.

Waar we willen slapen weet ik nog niet zo goed of ergens centraal in een plaatsje zodat je ook bijv. s,avonds direct tussen de locals zit en wat losse toeristen of wat buitenaf en dus nog rustiger ?

Als jullie tips hebben waar jullie zijn geweest ..snorkelen ? of weet ik veel wat meldt het dan hier zou ik zeggen het kan voor ons altijd weer nuttig zijn.

En uiteraard bedankt voor het reageren .

mvg driver

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Ko Si Chang

#5 Bericht door carpediem » donderdag 30 september 2010, 00:31

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=817812

Si Chang is wel een bijzonder eiland. Heeft wel wat.
Op het eerste gezicht niet aantrekkelijk; ligt midden tussen overslag van boten en industrie.
Maar het eiland is nog zeer oorspronkelijk en niet verpest door de buitenlandse toeristenindustie.
Er is geloof ik maar een buitenlanander met een negosie.

Resort waar ik zat had een inclusief pakket; 3 maaltijden waaronder een uitgebreid BQQ met uitzicht op zee. Mogelijkheid om te vissen.
Resort geheel gerenoveerd en bamboo bungelow's gebouwd in orginele stijl.
http://www.pareehut.com/
Zwemmen is wat ingewikkeld nog vanwege de rotsen. Hebben zwembadje met zout water.
Al met al aan te raden voor de wat alternatieve vakantieganger.

_________________
pluk de dag (carpediem)
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ko Si Chang

#6 Bericht door jumbo » donderdag 30 september 2010, 03:43

er ligt nog een klein eilandje naast met een resort, een strandje en een goed begaanbare zee
Mogelijkheden om te snorkelen ook. Kan je alleen met de boot komen....
Spreken alleen Thai, smiddags gaat de generator uit dus een tukkie zit er niet in, althans niet gekoeld....
Boodschappen worden meegenomen zo ook de ingredienten voor je maaltijden en drankjes
Eigenaar is een oud Thai boxer, heerlijke kerel om me te babbelen
Prachtige tijd gehad daar....

_
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Ko Si Chang

#7 Bericht door Mart » donderdag 30 september 2010, 04:01

Mocht die grote koelbox ook mee in de boot :?: :lol: :mrgreen:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Ko Si Chang

#8 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 30 september 2010, 07:09

jumbo schreef:er ligt nog een klein eilandje naast met een resort, een strandje en een goed begaanbare zee
Mogelijkheden om te snorkelen ook. Kan je alleen met de boot komen....
Spreken alleen Thai, smiddags gaat de generator uit dus een tukkie zit er niet in, althans niet gekoeld....
Boodschappen worden meegenomen zo ook de ingredienten voor je maaltijden en drankjes
Eigenaar is een oud Thai boxer, heerlijke kerel om me te babbelen
Prachtige tijd gehad daar....

_
Lopen zal wel lastig worden denk ik zo, maar zwemmend....... :mrgreen:
Live your dream, don't dream your life.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Ko Si Chang

#9 Bericht door driver » donderdag 30 september 2010, 09:44

jumbo schreef:er ligt nog een klein eilandje naast met een resort, een strandje en een goed begaanbare zee
Mogelijkheden om te snorkelen ook. Kan je alleen met de boot komen....
Spreken alleen Thai, smiddags gaat de generator uit dus een tukkie zit er niet in, althans niet gekoeld....
Boodschappen worden meegenomen zo ook de ingredienten voor je maaltijden en drankjes
Eigenaar is een oud Thai boxer, heerlijke kerel om me te babbelen
Prachtige tijd gehad daar....

_
Dit klinkt goed om ook even heen te gaan ...kun je mij misschien zeggen hoe daar te komen , ik bedoel dan waarvandaan of hoe het heet oid ?

mvg driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Ko Si Chang

#10 Bericht door driver » donderdag 30 september 2010, 09:58

carpediem schreef:http://www.thailandforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=817812

Si Chang is wel een bijzonder eiland. Heeft wel wat.
Op het eerste gezicht niet aantrekkelijk; ligt midden tussen overslag van boten en industrie.
Maar het eiland is nog zeer oorspronkelijk en niet verpest door de buitenlandse toeristenindustie.
Er is geloof ik maar een buitenlanander met een negosie.

Resort waar ik zat had een inclusief pakket; 3 maaltijden waaronder een uitgebreid BQQ met uitzicht op zee. Mogelijkheid om te vissen.
Resort geheel gerenoveerd en bamboo bungelow's gebouwd in orginele stijl.
http://www.pareehut.com/
Zwemmen is wat ingewikkeld nog vanwege de rotsen. Hebben zwembadje met zout water.
Al met al aan te raden voor de wat alternatieve vakantieganger.

_________________
pluk de dag (carpediem)
dit ziet er leuk uit vindt ik neem ik even mee in onze overnachtings zoekplekken.

het liefst....zou ik iets willen vinden waar we zo het strand op kan lopen vanuit het slaapplekje.

mvg driver

mvg driver

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Ko Si Chang

#11 Bericht door Mart » donderdag 30 september 2010, 12:03

driver schreef:[
het liefst....zou ik iets willen vinden waar we zo het strand op kan lopen vanuit het slaapplekje.
mvg driver
Wel even een zwembroekje aantrekken hoor :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Ko Si Chang

#12 Bericht door driver » donderdag 30 september 2010, 12:29

Mart schreef:
driver schreef:[
het liefst....zou ik iets willen vinden waar we zo het strand op kunnen lopen vanuit het slaapplekje.
mvg driver
Wel even een zwembroekje aantrekken hoor :lol:
moet dat daar :mrgreen:

mvg driver

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ko Si Chang

#13 Bericht door jumbo » vrijdag 01 oktober 2010, 03:30

driver schreef:
jumbo schreef:er ligt nog een klein eilandje naast met een resort, een strandje en een goed begaanbare zee
Mogelijkheden om te snorkelen ook. Kan je alleen met de boot komen....
Spreken alleen Thai, smiddags gaat de generator uit dus een tukkie zit er niet in, althans niet gekoeld....
Boodschappen worden meegenomen zo ook de ingredienten voor je maaltijden en drankjes
Eigenaar is een oud Thai boxer, heerlijke kerel om me te babbelen
Prachtige tijd gehad daar....

_
Dit klinkt goed om ook even heen te gaan ...kun je mij misschien zeggen hoe daar te komen , ik bedoel dan waarvandaan of hoe het heet oid ?

mvg driver
Naam?? heeft geen naam dacht ik en anders vergeten...
Kijkend vanaf de kade links naast Ko Si Chang
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Ko Si Chang

#14 Bericht door driver » zaterdag 11 december 2010, 05:51

Inmiddels zijn we weer wat verder in de tijd en zijn we 4 dagen op Ko Si Chang geweest.
Tijdens het boottochtje vanaf Shi Racha een oudere eiland bewoonster gesproken die ons adviseerde om naar Tampan Beach te gaan.
De naam kan fout zijn dus corrigeer ik nog wel dan.

Geen luxe Hotel ,geen airco maar wel vlak aan zee vlgs haar.
Vervolgens voor ons gebeld en bij het eiland aangekomen per tukkie tuk er naartoe gebracht.

Diverse slaapgelegenheden aldaar en we kozen voor een 2 persoons eenvoudig huisje met just een ventilator en koud water om te douchen en een normaal toilet.
Maar wel uitzicht op de kleine baai en nog geen 2 minuten lopen naar het strandje.
Prijs per nacht 800 THB maar omdat we wslijk 3 nachten bleven werdt het 750 THB.
Wslijk nog te duur want een Thai betaalt misschien wat minder maar mij boeit het niet zo en dus.....

4 hele fijne dagen gehad daar , scooter gehuurd en wat rondgereden ,lekker gezwommen in helder water en eten /drinken was gewoon goed.
Nu lust ik lang niet alles wat ze in dit land aanbieden dus bijv. Pattay of een bord rijst aangevuld met wat groente en vlees vindt ik al prima, flesje Chang erbij en ik ben weer tevreden.

Eiland zelf is vrij klein maar we hebben er toch leuke korte tochtjes gemaakt.
Ook hier wezen kijken :

http://www.pareehut.com/

Zag er zeer fraai uit maar geen strand erbij dus we waren tevreden met ons plekje wat er net naast was in een baai.

Eten deden we zoals gezegt simpel,of langs de weg of bij ons strandje lekker bij het water ,geen massa toerisme en s,avonds als het donker was lekker de strandstoelen gebruiken en wat drinken ook als alles al gesloten was.
Bestelde ik nog wat drinken en bleven we gewoon zitten meestal met nog wat mensen om ons heen maar dat waren er heel weinig.

We hebben ons daar prima vermaakt en ik denk dat we er vaker heen gaan mede omdat er wat family van Suk in Chon Bury woont zodat we e.e.a kunnen combineren.
En het is vlak bij Bangkok dus je bent er zo met de bus.
Voordeel vondt ik ook dat er amper westerse toeristen waren en dat we dus meer tussen de Thai vertoefden ook al waren die soms minder openhartig dan op het vaste land vonden we.
Bij ons strand/slaaplekkie waren ze echter wel heel vriendelijk en behulpzaam.


Fotoos ....zodra ik weer in Nederland ben plaats ik er wat.

mvg driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Ko Si Chang

#15 Bericht door driver » zaterdag 11 december 2010, 06:21

vleespet schreef:Een goede keuze Driver,ik ben er al een paar keer geweest met de hele family.
Wij zaten bij Pan&David restaurant aan de oostkust,een paar tot bungalow omgebouwde boten op het droge.
bij de visafslag verse vis halen en dan barbeknoeien,daarna naar de karaoke.
Één strandje maar wel super gezellig,weinig touristen en dat blijft hopelijk ook zo.
Hebben we gezien,vanaf de haven aan de linkerkant eerst het eethuisje en erachter tegen het water aan de boten op het droge .
Heb er wat pics van gemaakt dus komen nog.

Pan en David hebben we ook 1 keer gegeten .

mvg driver

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”