Khon kean

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
eltoro53
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 126
Lid geworden op: maandag 20 september 2010, 19:10
Locatie: Nakhon Ratchasima

Khon kean

#1 Bericht door eltoro53 » woensdag 22 september 2010, 21:36

Wij gaan vanaf maandag 27 september wonen in Khon kean, onze vraag is zijn daar meer Nederlanders en of nederlandse bars restaurants? Wat is er verder in de buurt te beleven? Wij zijn er nu ruim een maand geweest, maar toen was het zo heet dat we nauwelijks ons huis uit kwamen, alleen om boodschappen te doen bij de Big C of de super om de hoek. Ik houdt van zwemmen, waar kwn ik een zwembad vinden waar ik tegen betaling kan zwemmen? verder zijn ook alle tips welkom. Wij gaan wonen in een huis/villa in de buurt van de universiteit. Ik wil een gebruikte auto aanschaffen waar kan ik dat het beste doen?

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Khon kean

#2 Bericht door Duiker » woensdag 22 september 2010, 23:43

Wanneer ik je bericht lees, dan vraag ik me af of het wel verstandig is om daar te gaan wonen. Zo te zien weet je helemaal niets van de omgeving. En daar gaat je leven zich afspelen! Wees verstandig, en kijk eerst eens rond, en beslis dan om ergens te gaan wonen.

Maar misschien heb je wel redenen om snel daar te gaan wonen. Antwoord op je vragen kan ik je niet geven omdat ik daar nog nooi geweest ben. Maar nederlanders wonen overal.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
eltoro53
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 126
Lid geworden op: maandag 20 september 2010, 19:10
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Khon kean

#3 Bericht door eltoro53 » donderdag 23 september 2010, 15:05

Hallo Duiker,

Ik vraag me af hoe jij kunt beoordelen waar ik wel of niet kan wonen?
Zeker omdat je zegt nooit in Khon kean te zijn geweest en dus wel snel met je oordeel bent.

Ik kom al negen jaar in Thailand en heb een Thaise vriendin die welliswaar niet uit Khon kean komt maar wel uit Isaan.
Ik ben nieuw op dit forum en wilde gewoon wat informatie over Nederlanders en wat er in Khon kean te doen is.

Wouter Hua Hin
Expat
Expat
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 21 september 2007, 13:25
Locatie: hua hin

Re: Khon kean

#4 Bericht door Wouter Hua Hin » donderdag 23 september 2010, 15:26

Beste Eltoro (leuk Spaans...)

Even googelen leert dat er eerder een discussie van mensen uit KK was, kijk eens:

http://thailand.xsbb.nl/viewtopic.php?f=21&t=817302 of bekijk een ander forum op http://www.khonkaen.com/

Verder om veel te weten kan je kijken op http://www.khonkaenmap.com/

Maar het zou wel leuk zijn om te weten waarom je KK kiest (grote plaats, alles aanwezig, zeker honderden Nederlanders, dus waarom niet???)

Iig veel suc6 en plezier!
Live life to the max!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Khon kean

#5 Bericht door prajak » donderdag 23 september 2010, 15:55

Er bestaat een Khonkaen forum maar jij schrijft de naam verkeerd en zo zul je dat niet vinden. Een grote stad met alle voorzieningen, niet in het minst de medische. Er zitten echt wel NL-ers. Ik wens je veel suc6 daar. Ja, heet in de zomer, koud in de winter. Dat is Isan.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Khon kean

#6 Bericht door Duiker » donderdag 23 september 2010, 17:40

eltoro53 schreef:Wij gaan vanaf maandag 27 september wonen in Khon kean, onze vraag is zijn daar meer Nederlanders en of nederlandse bars restaurants? Wat is er verder in de buurt te beleven? Wij zijn er nu ruim een maand geweest, maar toen was het zo heet dat we nauwelijks ons huis uit kwamen, alleen om boodschappen te doen bij de Big C of de super om de hoek. Ik houdt van zwemmen, waar kwn ik een zwembad vinden waar ik tegen betaling kan zwemmen? verder zijn ook alle tips welkom. Wij gaan wonen in een huis/villa in de buurt van de universiteit. Ik wil een gebruikte auto aanschaffen waar kan ik dat het beste doen?
Wanneer je niet je huis uit komt, dan is het wat moeilijk om je omgeving te leren kennen. En in je eerste bericht zie ik nergens dat je eerder in Thailand geweest bent. Je spreekt alleen over "wij".
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: Khon kean

#7 Bericht door unforgiven » zaterdag 25 september 2010, 08:34

Een ding wat ik zeker nooit gedaan heb in welke plaats ik ook woonde en dat is contact zoeken met andere Farang, dus ook niet met Nederlanders. Vind je eigen weg simpel door zelf te onderzoeken...Ik vermoed dat je wel vaak in die Big C te vinden zult zijn... :mrgreen:
Wat ga je eigenlijk doen daar? Werken?
There is only one road in life, the hard road.....

ericsson
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 253
Lid geworden op: maandag 19 december 2005, 10:51
Locatie: Belgie

Re: Khon kean

#8 Bericht door ericsson » maandag 27 september 2010, 13:45

prajak schreef:Er bestaat een Khonkaen forum maar jij schrijft de naam verkeerd en zo zul je dat niet vinden. Een grote stad met alle voorzieningen, niet in het minst de medische. Er zitten echt wel NL-ers. Ik wens je veel suc6 daar. Ja, heet in de zomer, koud in de winter. Dat is Isan.
LOL "koud in de winter" :mrgreen:
chok dee

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Khon kean

#9 Bericht door prajak » maandag 27 september 2010, 17:03

Nee, ericsson, dat zal je hier nog dun door de broek lopen ! Nongkhai en de hele Isan kan koud zijn in de winter. Verrekte koud. Je weet wellicht (niet) dat met Kerst 1998 in de provincie Loei mensen zijn doodgevroren. Niet in hun stenen huizen maar in de heuvels, een ding op palen, wind aan alle kanten er om heen, spleten in de houten muren, en binnen geen kamers maar een slaapruimte afgezet met lappen. Het meubilair bestaat vaak alleen uit tafel en TV en een houten kast waarin potjes met botten voorstellende de voorouders.

Tijdens een van mijn groepsreizen in de regio Mae Hong Son, westelijk van C-Mai, in november, sliepen we als groep is zo'n huis. Op de kale houten vloer. Met slaapzakken. Verrekte koud. Toen brak ook nog de pleuris uit want enkele reizigers hadden de gore moed hun slaapzak zo te leggen dat de voeten naar de voorouders wezen ! Dat betekende hel en verdoemenis !

Mijn prachtig huis is enkelsteens gebouwd. Met enkel glas. De isolatie van het verlaagde (gipsen) plafond houdt best wel iets tegen. Maar in december zit ik TV te kijken met een lange broek en trui aan en een elektrieke kachel op het lijf gericht. De slaapkamer is koud, een zegen, maar als ik in de nacht moet p..... moet ik in de badkamer het "gereedschap" met een lampje zoeken..... En een superdikke deken op bed.

Mijn Thaise buren wonen "hout" en ik weet dat zij in december TV kijken met twee of meer jassen aan en een deken over de kop. En vroeg de kooi in. Ze hebben ook allemaal veel koters, dat komt er van ! Ik breng ieder jaar dekens naar ze toe want ik weet dat ze de matras op de grond hebben liggen en in bed kou lijden.

Maar verder niks te klagen. De Isan heeft zoveel voordelen dat ik die ene maand voor lief neem. Ach, een 1.000 watt kachel kost op zo'n avond 20 baht en "bruin" kan het trekken.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Khon kean

#10 Bericht door jomel17 » dinsdag 28 september 2010, 21:38

Er wonen in en rond Khon Kaen minimaal 20 Nederlanders.
Zelf hebben mijn vrouw en ik ook een huis vlak bij de universiteit maar wij wonen er nog niet.
Ik denk niet dat er een Hollandse bar is maar er komen wel Hollanders in the number 1 bar.
Staat op de kaart die je bij de tourist information krijgt.
Ik vind het een fijne stad om te wonen en je hebt er alles bij de hand.
Als je daar een auto wil kopen stuur je maar een pb ?
Succes.
หลงรัก

ericsson
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 253
Lid geworden op: maandag 19 december 2005, 10:51
Locatie: Belgie

Re: Khon kean

#11 Bericht door ericsson » woensdag 29 september 2010, 08:34

prajak schreef:Nee, ericsson, dat zal je hier nog dun door de broek lopen ! Nongkhai en de hele Isan kan koud zijn in de winter. Verrekte koud. Je weet wellicht (niet) dat met Kerst 1998 in de provincie Loei mensen zijn doodgevroren. Niet in hun stenen huizen maar in de heuvels, een ding op palen, wind aan alle kanten er om heen, spleten in de houten muren, en binnen geen kamers maar een slaapruimte afgezet met lappen. Het meubilair bestaat vaak alleen uit tafel en TV en een houten kast waarin potjes met botten voorstellende de voorouders.

Tijdens een van mijn groepsreizen in de regio Mae Hong Son, westelijk van C-Mai, in november, sliepen we als groep is zo'n huis. Op de kale houten vloer. Met slaapzakken. Verrekte koud. Toen brak ook nog de pleuris uit want enkele reizigers hadden de gore moed hun slaapzak zo te leggen dat de voeten naar de voorouders wezen ! Dat betekende hel en verdoemenis !

Mijn prachtig huis is enkelsteens gebouwd. Met enkel glas. De isolatie van het verlaagde (gipsen) plafond houdt best wel iets tegen. Maar in december zit ik TV te kijken met een lange broek en trui aan en een elektrieke kachel op het lijf gericht. De slaapkamer is koud, een zegen, maar als ik in de nacht moet p..... moet ik in de badkamer het "gereedschap" met een lampje zoeken..... En een superdikke deken op bed.

Mijn Thaise buren wonen "hout" en ik weet dat zij in december TV kijken met twee of meer jassen aan en een deken over de kop. En vroeg de kooi in. Ze hebben ook allemaal veel koters, dat komt er van ! Ik breng ieder jaar dekens naar ze toe want ik weet dat ze de matras op de grond hebben liggen en in bed kou lijden.

Maar verder niks te klagen. De Isan heeft zoveel voordelen dat ik die ene maand voor lief neem. Ach, een 1.000 watt kachel kost op zo'n avond 20 baht en "bruin" kan het trekken.
Je hebt een punt maar dit zijn extremen, ik zit bijna elk jaar in de Isaan in putje winter en de koudste temperatuur tot hiertoe gemeten is 12 graden (om 5u s'nachts om precies te zijn ;-)
Ok niet bepaald warm te noemen maar dit is niet elke dag zo, de gemiddelden zijn veel hoger.
Er kan inderdaad een koudeprik zijn, dit zijn meestal krachtige hoge drukgebieden uit China die zeer koude lucht meesturen.
Enfin, ik wil maar zeggen dat je alles met een korreltje zout moet nemen, het kan ook perfect 35 graden zijn overdag en s'nachts 20 in putje winter...
chok dee

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: Khon kean

#12 Bericht door Luc » woensdag 29 september 2010, 09:14

als je een kort broekje en flipflops aanhebt bij een temperatuur van 15-20 graden wordt je snel onderkoeld.
Dan nog niet te spreken over de factor wind.

regenwolken aan de hemel

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Khon kean

#13 Bericht door printen44 » woensdag 29 september 2010, 10:16

Ik woon in het hoge Noorden en ik kan ericsson verzekeren dat het bij 13 graden hier steenkoud is. Ook hier gaan mensen dood in de winter aan onderkoeling.

Als het overdag 24-26 graden is en de temperatuur daalt binnen twee uur tot 10-13 graden is het steenkoud. Buitendien heeft geen enkel huis hier verwarming, is vaak van hout en houten huizen, maar ook stenen huizen hebben kieren. Er is weinig wind hier, maar je voelt de koude wel degelijk.

In de winteravonden en ochtenden zit ik dik ingepakt in het huis. Dikke wollen sokken, een lange broek, wollen trui en dan nog heb ik het koud. En dan ben ik wel wat gewend aan de Nederlandse winter. Thais lopen en rijden op hun "moto-sike" als eskimo's rond. Ik dacht dat afgelopen winter er zeker 50 mensen hier in de omgeving zijn gestorven aan onderkoeling, met name diegene die tegen de berghellingen woonden.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Khon kean

#14 Bericht door RuudThai » woensdag 29 september 2010, 10:32

ericsson schreef: Je hebt een punt maar dit zijn extremen, ik zit bijna elk jaar in de Isaan in putje winter en de koudste temperatuur tot hiertoe gemeten is 12 graden (om 5u s'nachts om precies te zijn ;-)
Ok niet bepaald warm te noemen maar dit is niet elke dag zo, de gemiddelden zijn veel hoger.
Er kan inderdaad een koudeprik zijn, dit zijn meestal krachtige hoge drukgebieden uit China die zeer koude lucht meesturen.
Enfin, ik wil maar zeggen dat je alles met een korreltje zout moet nemen, het kan ook perfect 35 graden zijn overdag en s'nachts 20 in putje winter...
Extremen met 12 graden 's nachts om 5 uur?
Ik heb een redelijk betrouwbaar (want Europees) weerstation en het door mij gemeten minimum heeft in de nacht een aantal keren onder de 10 graden gelegen en overdag onder de 20, met als minimum 18,2 gr.
Na zonsondergang daalt de temperatuur verschrikkelijk snel en om 20.00 uur was het dan vaak al onder de 15 gr. En dan zit je dus tv te kijken met lange broek aan en een trui, met soms nog een deken over je heengeslagen. En natuurlijk dicht tegen je vrouw aan, dat verwarmt nog eens extra ;) :D !
Echt hoor, we hebben dan regelmatig geslapen onder een donzen dekbed, zo'n 4-jaargetijdenexemplaar, met beide delen aan elkaar bevestigd.
Wij zijn dus gewapend tegen dit soort kou, waar je in een warm land als Thailand toch vaak luchtig over denkt.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Khon kean

#15 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 29 september 2010, 11:26

RuudThai schreef:
ericsson schreef: Je hebt een punt maar dit zijn extremen, ik zit bijna elk jaar in de Isaan in putje winter en de koudste temperatuur tot hiertoe gemeten is 12 graden (om 5u s'nachts om precies te zijn ;-)
Ok niet bepaald warm te noemen maar dit is niet elke dag zo, de gemiddelden zijn veel hoger.
Er kan inderdaad een koudeprik zijn, dit zijn meestal krachtige hoge drukgebieden uit China die zeer koude lucht meesturen.
Enfin, ik wil maar zeggen dat je alles met een korreltje zout moet nemen, het kan ook perfect 35 graden zijn overdag en s'nachts 20 in putje winter...
Extremen met 12 graden 's nachts om 5 uur?
Ik heb een redelijk betrouwbaar (want Europees) weerstation en het door mij gemeten minimum heeft in de nacht een aantal keren onder de 10 graden gelegen en overdag onder de 20, met als minimum 18,2 gr.
Na zonsondergang daalt de temperatuur verschrikkelijk snel en om 20.00 uur was het dan vaak al onder de 15 gr. En dan zit je dus tv te kijken met lange broek aan en een trui, met soms nog een deken over je heengeslagen. En natuurlijk dicht tegen je vrouw aan, dat verwarmt nog eens extra ;) :D !
Echt hoor, we hebben dan regelmatig geslapen onder een donzen dekbed, zo'n 4-jaargetijdenexemplaar, met beide delen aan elkaar bevestigd.
Wij zijn dus gewapend tegen dit soort kou, waar je in een warm land als Thailand toch vaak luchtig over denkt.

Elke keer als we eind december begin januari in Thailand zijn staat de airco uit, slapen we onder dekbedden en moeten we een jas aan 's morgens als we naar het land gaan. En dan komen we dus uit het koude Nederland, maar het is zelfs voor ons koud in Thailand.
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”