Het Anti Iran en Mahan Air topic

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het Anti Iran en Mahan Air topic

#16 Bericht door driver » woensdag 15 september 2010, 18:22

prajak schreef:Driver, die 7,50 baht wel met pasmunt, toch ? Als je met een brief van 1.000 baht aan komt zetten dan tracteer ik je eerst op wisselgeld en daarna op goulash soep en je weet al wat je daarvan kunt oplopen...... Bij Mart heb ik er ringworm ingestopt, maar voor jou heb ik nog wel wat vliegende tering.....
Wordt dan de 1000 THB Prajak want zo te lezen levert me dat al met al nog aardig wat op ha,ha.

mvg driver

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het Anti Iran en Mahan Air topic

#17 Bericht door prajak » donderdag 16 september 2010, 01:56

Die soep wordt een obsessie. Er is ook chili con carne en boeuf bourguignon in de aanbieding bij die meneer. Heerlijk met pieperpuree.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Het Anti Iran en Mahan Air topic

#18 Bericht door Loe » donderdag 16 september 2010, 07:04

Wouter_Udon schreef:
Die kans is uitermate gering. Burgertoestellen zullen niet bewust worden neergeschoten.
Dus deze waarschuwing kan wat mij betreft direkt de prullebak in en is alleen maar stemmingmakerij.
En of iemand met Mahan vliegt of niet is voor iedereen gelukkig een vrije keus.
Wouter, er is al vaker in het verleden een Burgertoestel "per ongeluk" neergehaald en niemand ook Amerika niet zal een een vuile oorlog dit toegeven. Het is een blijft gewoon een reële kans dat er problemen komen, ook al is de kans van neerschieten gering, vandaar mijn waarschuwing. Stemming makerij is volgens mij iets heel anders.
En uiteraard moet iedereen zelf beslissen met welke maatschappij hij vliegt.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Het Anti Iran en Mahan Air topic

#19 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 16 september 2010, 07:17

Loe schreef:
Wouter_Udon schreef:
Die kans is uitermate gering. Burgertoestellen zullen niet bewust worden neergeschoten.
Dus deze waarschuwing kan wat mij betreft direkt de prullebak in en is alleen maar stemmingmakerij.
En of iemand met Mahan vliegt of niet is voor iedereen gelukkig een vrije keus.
Wouter, er is al vaker in het verleden een Burgertoestel "per ongeluk" neergehaald en niemand ook Amerika niet zal een een vuile oorlog dit toegeven. Het is een blijft gewoon een reële kans dat er problemen komen, ook al is de kans van neerschieten gering, vandaar mijn waarschuwing. Stemming makerij is volgens mij iets heel anders.
En uiteraard moet iedereen zelf beslissen met welke maatschappij hij vliegt.

De kans dat je tijdens het oversteken van de straat in Thailand wordt aangereden is vele, maar dan ook vele malen groter dan dat een passagiersvliegtuig tijdens een oorlog tussen USA en Iran wordt neergeschoten waar jij dan toevallig in zou zitten. Je gaat mensen toch ook niet waarschuwen om niet naar Thailand te gaan?
Live your dream, don't dream your life.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Het Anti Iran en Mahan Air topic

#20 Bericht door Loe » donderdag 16 september 2010, 07:25

daar heb je gelijk in :) , maar neerschieten was inderdaad het uiterste, maar ik kan me nog wel andere dingen bedenken. ik heb teheran als eens meegemaakt en je wordt niet echt als een graag geziene gast behandelt, meer als ballast om de toestellen te vullen :)

maar nogmaals ieder zijn eigen keus.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het Anti Iran en Mahan Air topic

#21 Bericht door prajak » donderdag 16 september 2010, 16:49

Zolang Obama daar zit komt er geen oorlog met Iran. Vergeet niet dat de USA dat niet zelf kan (tenzij ze nucleair platgooien....) en dus moet de EU meedoen. En de EU doet niet mee. Israel zou kunnen meedoen maar die hebben geen raketten die Teheran kunnen bereiken. En kunnen geen atoomkop meegeven aan die raketten. En als ze vliegen moet dat over Turkye of Irak en Libanon of Jordan.

Er komt alleen oorlog als Iran begint en die hebben nog niks om mee te beginnen. En een nucleaire aanval op Israel doodt meer moslims dan joden. Nee, Iran steunt Hamas en daar blijft het bij.

Maar ja, straks komt misschien die geschifte Palin en Joe the Plumber en dat zijn warlords.

Vliegen met Iraanse dingen kan rustig.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het Anti Iran en Mahan Air topic

#22 Bericht door driver » donderdag 16 september 2010, 18:24

Loe schreef:daar heb je gelijk in :) , maar neerschieten was inderdaad het uiterste, maar ik kan me nog wel andere dingen bedenken. ik heb teheran als eens meegemaakt en je wordt niet echt als een graag geziene gast behandelt, meer als ballast om de toestellen te vullen :)

maar nogmaals ieder zijn eigen keus.
Dan heb jij andere ervaringen dan mij in Teheran want ik heb er op de paspoort check na die de laatste keer zeer overdreven was wat ik ook luid en duidelijk liet merken tot verrassing van iedereen incl. het mannetje wat het deedt en ook inbondt op een bepaald moment toen ik hem aardig aan het bekritiseren was daar verder alleen maar vriendelijke mensen meegemaakt.

Ticketbalie bij aankomst is gewoon heel rustig en verloopt netjes, Vervolgens staat er iemand van Mahan met een consumptie / eetbon die je na de paspoort check boven kunt inwisselen bij een restaurant.

Ook daar alleen maar vriendelijke mensen , Het meisje vroeg direct waar ik vandaan kwam en begon een voorzichtig gesprek met me, De man die me het eten gaf idem dito.

Tijdens het wachten en ook in het vliegtuig met diverse Ianiers gepraat en ook met de douane een hele poos..mijn conclusie is dat deze mensen net zo als ons zijn en niks geen antie westerse gevoelens hebben zeker niet naar Hollanders of ze moeten wel heel goed toneel kunnen spelen.

Het personeel van Mahan Air is ook heel netjes dus dat we alleen maar ballast zijn om het vliegtuig op te vullen vindt ik een loze opmerking , sorry Loe :mrgreen:


mvg driver

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Het Anti Iran en Mahan Air topic

#23 Bericht door Loe » vrijdag 17 september 2010, 07:22

[quote="driver dus dat we alleen maar ballast zijn om het vliegtuig op te vullen vindt ik een loze opmerking , sorry Loe :mrgreen:


mvg driver[/quote]

Driver ik ben blij voor jouw dat ze nu anders reageren schijnbaar, wat ik heb meegemaakt is twee jaar geleden en was niet alleen een stopover maar we moesten een nachtje in teheran blijven. Lees de honderden negatieve berichten maar eens op andere sites, dus ik kan gerust stellen dat we toen niet al te netjes behandeld waren :mrgreen: :mrgreen: Dus vanaf toen betaal ik iets meer voor mijn vlucht :lol:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het Anti Iran en Mahan Air topic

#24 Bericht door driver » zaterdag 18 september 2010, 11:06

Loe schreef:[quote="driver dus dat we alleen maar ballast zijn om het vliegtuig op te vullen vindt ik een loze opmerking , sorry Loe :mrgreen:


mvg driver
Driver ik ben blij voor jouw dat ze nu anders reageren schijnbaar, wat ik heb meegemaakt is twee jaar geleden en was niet alleen een stopover maar we moesten een nachtje in teheran blijven. Lees de honderden negatieve berichten maar eens op andere sites, dus ik kan gerust stellen dat we toen niet al te netjes behandeld waren :mrgreen: :mrgreen: Dus vanaf toen betaal ik iets meer voor mijn vlucht :lol:[/quote]

--------------------------------------------------------------------------------------nachtje Teheran en de gevolgen ervan weet ik niet ben niet verder dan een uurtje of 3 vliegveld gekomen dus kan daar uiteraard niks over zeggen verder hoe een overnachting in Teheran verloopt.


mvg driver

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Het Anti Iran en Mahan Air topic

#25 Bericht door Loe » zondag 19 september 2010, 09:40

driver,

nog even en we zijn het volkomen eens :mrgreen:

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Het Anti Iran en Mahan Air topic

#26 Bericht door torkom » donderdag 11 november 2010, 18:19

Failliet reisbureau dupeert 200 klanten DRACHTEN - Zeker tweehonderd klanten van het failliete De Vries Reizen uit Drachten zijn waarschijnlijk hun geld kwijt. Het gaat bij elkaar om minstens 200.000 euro. Een vergoeding van Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) is niet mogelijk, omdat het SGR niet uitkeert bij losse vliegtickets. Dat meldt curator Peter de Wilde donderdag.

Bij de Vries boekte je tickets van Mahan air.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Het Anti Iran en Mahan Air topic

#27 Bericht door Kees » donderdag 11 november 2010, 19:09

Een vergoeding van Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) is niet mogelijk, omdat het SGR niet uitkeert bij losse vliegtickets.
Dit wist ik niet :shock:
Dus wat dat betreft maakt het niet uit bij wie je je tickets boekt.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Het Anti Iran en Mahan Air topic

#28 Bericht door nbreeker » vrijdag 12 november 2010, 02:19

driver schreef:
Loe schreef:
driver schreef:Wegens diverse anti Iran reacties op o.a vliegen met Mahan Air nu maar dit topic geopend om zodoende de andere topics wat te vrijwaren van sommige in mijn ogen zwaar overtrokken reacties om bijv. mensen te veroordelen die met Mahan Air via Teheran naar Thailand vliegen en de reacties over de gewoontes en bijv. rechtsspraak in Iran en uiteraard de dreiging vanuit Iran ri. het vrije westen waar met name de USA zich het meest druk over maakt m.i en uiteraard een eventuele boycot van Iran waardoor je natuurlijk niet moet boeken bij Mahan Air want stel je voor dat je vlucht over bijv. 2 of 4 maanden niet doorgaat dan vergaat de wereld blijkbaar voor sommige mensen hier aanwezig.

Ter info : ik heb niks met en tegen Iran maar vlieg met Mahan Air naar Thailand omdat dit voor mij momenteel de goedkoopste manier is en dat is voor mij de reden om met Mahan te vliegen.
Als de KLM of Eva Air of weet ik veel welke maatschappij goedkoper wordt dan hun vlieg ik daar wel mee next time daar doe ik niet moeilijk over.De prijs bepaalt met wie ik reis .

Reacties.... laat ze maar komen zou ik zeggen

mvg driver
Dan nog maar een keer niet voor jouw driver :lol: , maar voor andere lezers,
Ik veroordeel niemand die boekt bij Mahan Air, maar ik wil de mensen wel waarschuwen, voor als de pleuris uitbreekt.
De wereld vergaat zeker niet als je vlucht niet doorgaat, maar als de pleuris uitbreekt en Amerika schiet een raketje af op het toestel waar jij toevallig inzit dan vergaat voor jouw de wereld dus WEL. Dat is de waarschuwing die ik de mensen wil meegeven in deze tijd van koude oorlog.
En uiteraard moet iedereen zelf die afweging maken of het lopen van risico's die enkele tientjes waard zijn.
En nogmaals ik wens ook jouw een goede reis toe

groetjes Loe
Ik reageer toch ha,ha.
Amerika doet helemaal niks tegen Iran behalve wat schreeuwen en blaten af en toe om hun machtspositie te laten gelden maar daadwerkelijk een oorlogsactie uitvoeren tegen Iran zoals bijv. een burgervliegtuig neerhalen doen ze never nooit niet en zowel ... Denk jij dan Iran stilletjes achterover gaat leunen ?
Die raggen dan net zo hard een veilig US vliegtuig of dat van de bondgenoten de lucht uit schat ik duszzz.... dan heb je voor die veilige vlucht een paar tientjes meer betaald wordt je alsnog neergehaald :mrgreen:

Kortom : driver maakt zich nergens druk om maar dat was al bekend denk ik en wat anderen gaan doen , wel of niet met Mahan moet ieder maar voor zich weten lijkt me.

En de goede reis Loe ..... Bedankt en uiteraard hoop ik dat ook zodat ik in Bangkok Sukanya weer in m,n armen kan nemen want dat is toch weer de reden om te gaan vliegen in November.

mvg driver
Wat een fallisement van de Vries al niet te weeg kan brengen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 554
Lid geworden op: vrijdag 06 februari 2009, 06:09

Re: Het Anti Iran en Mahan Air topic

#29 Bericht door marinusmali » vrijdag 12 november 2010, 03:33

"Failliet reisbureau dupeert 200 klanten DRACHTEN - Zeker tweehonderd klanten van het failliete De Vries Reizen uit Drachten zijn waarschijnlijk hun geld kwijt. Het gaat bij elkaar om minstens 200.000 euro. Een vergoeding van Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) is niet mogelijk, omdat het SGR niet uitkeert bij losse vliegtickets. Dat meldt curator Peter de Wilde donderdag. Bij de Vries boekte je tickets van Mahan air."

Zullen er nu minder overwinteraars (Nederlanders) naar Thailand komen nu ze hu ticket kwijt zijn? [|(

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Het Anti Iran en Mahan Air topic

#30 Bericht door pong » vrijdag 12 november 2010, 04:08

de Vries boekte lang niet enkel Mahan-maar vooral andere exoten en met name naar Ghana. Er staat in dit bericht dus ook niet bij, og het om Mahan-klanten of andere ging.
Wat dus waarschijnlijk wel zal volgen is weer een klaag en steun en zucht en ach wat een verdriet toch zieligheidscampagne van mensen die nu 500 of 600 eurie kwijt zijn ''en altijd waren het net hun allerlaatste spaarsentjes voor een reis waar ze al jaren+jaren meer voor kromgelegen hadden. De Telegraaf heeft nog 100en van diezelfde artikels ergens in het magazijn liggen.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”