Oost of west in januari?

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Augustus
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: zondag 08 augustus 2010, 19:21

Oost of west in januari?

#1 Bericht door Augustus » zondag 08 augustus 2010, 20:02

In januari ga ik met een vriend 2,5 week naar Thailand. Na Bangkok en omgeving te hebben aangedaan willen we doorreizen in zuidelijke richting en in totaal minimaal een week doorbrengen op twee of drie eilanden. Ik heb al veel gelezen en opgezocht over de Thaise eilanden, maar twijfel nog over de bestemming..

Het lijkt me logisch om een 'kant' te kiezen; dus óf het oosten met Ko Samui, Ko Phangan en Ko Tao, óf het westen met Krabi, Phuket en Ko Phi Phi. Wat zouden jullie aanbevelen. Welke eilanden zijn qua stranden en natuur het mooist? Wellicht is er ook nog verschil in klimaat in januari, al lijkt dat qua neerslag overal wel een gunstige tijd te zijn.

Alvast bedankt voor de hulp!

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Oost of west in januari?

#2 Bericht door trangerkuda » maandag 09 augustus 2010, 02:42

Augustus, persoonlijk zou ik zeker kiezen voor west. En met west bedoel ik dan de gehele kust vanaf de grens met Myanmar (voorheen Birma) iets ten noorden van het plaatsje Ranong, tot aan de grens in het zuiden van Thailand met Maleisie. In deze Andamanzee liggen zeer veel eilanden, groot, met een goede infrastructuur en keuze uit van alles wat reizigers zich maar kunnen wensen (Phuket is het grootste en bekendste eiland hier) tot zeer klein, met geen of nauwelijks iets dat op een infrastructuur lijkt en soms nauwelijks (permanent) bewoond en alle denkbare varianten daartussen. Verder is januari een van de beste maanden in het jaar om Thailand te bezoeken (wat het weer betreft, over het algemeen zonnig en droog). Wel betekent dit, dat het ook zo'n beetje het duurste seizoen is, het is het Thaise toeristische hoogseizoen. Dus de kosten voor hotels en dergelijke verkeren dan in een piekperiode.
Een prettige reis naar en verblijf in Thailand gewenst overigens.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”