Gemeente Terneuzen / Zeeuws-Vlaanderen

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Gemeente Terneuzen / Zeeuws-Vlaanderen

#16 Bericht door Ervee71 » maandag 19 juli 2010, 07:44

Ook bij de België-route komt er veel bij kijken.

Heb nog niet zolang een eigen huis en kan geen 2de huis er bij hebben. Daarnaast staan er meer huizen te koop dan dat er vraag is naar huizen, waardoor ik na verkoop er misschien wel moet toeleggen. Na een eventueel succesvolle route wil ik weer terugkeren naar Nederland, in verband met mijn werk en heb dan misschien weer hetzelfde probleem. Huis verkopen en in België gaan huren, is geld over de balk gooien. (mijn mening)
Daarnaast zijn wij niet getrouwd, waardoor diverse procedures ook lastiger worden. In België zijn ze namelijk strenger gaan controleren naar eventuele schijnhuwelijken. Tevens voldoen wij niet helemaal aan de regels die gesteld worden voor een wettelijke samenwoonst. Wij zijn namelijk nog geen 2 jaar bij elkaar. Tevens moet 1 van beide partners ten minste 3 maand in België wonen, voor al eer er daar getrouwd kan worden. Nu kan je ook in Denemarken gaan trouwen, gaat snellr en makkelijker, maar dat komt er dan ook weer bovenop.
Daarom kies ik ervoor, om de route met MVV adviesaanvraag te volgen en niet de Belgische route. Mocht de eerste echter niet lukken, dan kan altijd de Belgische route nog worden gevolgd en zijn wij wel al 2 jaar samen en kunnen dat dan ook bewijzen.

En ja je hebt gelijk, het zijn hoge kosten voor een MVV.

Aan allen, bedankt voor alle reacties. Helaas heeft het niet opgeleverd wat ik zocht, maar heb toch hier en daar waardevolle informatie gekregen.
GETROUWD OP 24-08-2011

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Gemeente Terneuzen / Zeeuws-Vlaanderen

#17 Bericht door Pieter » maandag 19 juli 2010, 08:41

Ervee71 schreef:Ook bij de België-route komt er veel bij kijken.

Heb nog niet zolang een eigen huis en kan geen 2de huis er bij hebben. Daarnaast staan er meer huizen te koop dan dat er vraag is naar huizen, waardoor ik na verkoop er misschien wel moet toeleggen. Na een eventueel succesvolle route wil ik weer terugkeren naar Nederland, in verband met mijn werk en heb dan misschien weer hetzelfde probleem. Huis verkopen en in België gaan huren, is geld over de balk gooien. (mijn mening)
Daarnaast zijn wij niet getrouwd, waardoor diverse procedures ook lastiger worden. In België zijn ze namelijk strenger gaan controleren naar eventuele schijnhuwelijken. Tevens voldoen wij niet helemaal aan de regels die gesteld worden voor een wettelijke samenwoonst. Wij zijn namelijk nog geen 2 jaar bij elkaar. Tevens moet 1 van beide partners ten minste 3 maand in België wonen, voor al eer er daar getrouwd kan worden. Nu kan je ook in Denemarken gaan trouwen, gaat snellr en makkelijker, maar dat komt er dan ook weer bovenop.
Daarom kies ik ervoor, om de route met MVV adviesaanvraag te volgen en niet de Belgische route. Mocht de eerste echter niet lukken, dan kan altijd de Belgische route nog worden gevolgd en zijn wij wel al 2 jaar samen en kunnen dat dan ook bewijzen.

En ja je hebt gelijk, het zijn hoge kosten voor een MVV.

Aan allen, bedankt voor alle reacties. Helaas heeft het niet opgeleverd wat ik zocht, maar heb toch hier en daar waardevolle informatie gekregen.
Gewoon eerlijk zijn en een dik boek in leveren met veel gelukkige foto's

Bij mij was het binnen 6 weken geregeld maar dat was omdat dat nog (net nog) door de vreemdelingenpolitie werd gedaan.
Omdat dat stopte wilden die zo snel mogelijk van hun dosiers af.

De gemeente heeft weinig meer van doen met het traject dus het maakt niet uit waar je woont tegenwoordig
Er is alleen wat verschil in afhandelingsnelheid (papieren ontvangen; stempeltje erop; doorsturen) per gemeente

succes

Pieter 8-) 8-)

Gebruikersavatar
duikertje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: zondag 22 februari 2009, 12:24
Locatie: Elst/Mae Phim, Rayong

Re: Gemeente Terneuzen / Zeeuws-Vlaanderen

#18 Bericht door duikertje » maandag 19 juli 2010, 09:25

Mijn vriendin is nu ook net in NL en wij hebben ons bij de gemeente gemeld, daar wordt je ingeschreven maar dat wordt pas officeel als je bij de IND bent geweest voor de aanvraag VVR.
Daarna komt pas het inburgeren aan de beurt.
Je vriendin moet ook nog een tbc onderzoek laten doen omdat ze uit Thailand komt, dat moet dan weer binnen drie maanden gedaan zijn.
Het inburgeren kan/ mag ca 3 jaar duren en wordt gesubsidieerd door de gemeente ;)
Mijn vriendin komt overigens ook uit Khorat.

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Gemeente Terneuzen / Zeeuws-Vlaanderen

#19 Bericht door Ervee71 » maandag 19 juli 2010, 10:22

Klopt, heb een brochure gevonden van mijn gemeente:
a. resultaatverplichting
In de WI geldt de inburgeringsplicht. Inburgeren is niet langer vrijblijvend. Binnen 3,5 jaar
moeten nieuwkomers die het inburgeringsexamen in het buitenland hebben gehaald voldaan
hebben aan de in de wet gestelde eisen
Ik heb nu mijn vragen bij de gemeente neergelgd en zal binnenkort wel antwoorden krijgen, hoop ik.


Ik ben al meerdere mensen tegen gekomen met een vriendin uit Khorat, er wonen dan ook genoeg mensen.
GETROUWD OP 24-08-2011

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Gemeente Terneuzen / Zeeuws-Vlaanderen

#20 Bericht door Wereldvreemd » maandag 19 juli 2010, 12:02

Weliswaar niet woonachtig in je gemeente, maar ik kan wel onze ervaring geven. In onze gemeente (Elburg) is het op de persoon afgestemd en alle kosten worden vergoed. Mijn vrouw heeft de nodige vriendinnen en per gemeente verschilt de regeling.

Ik kan je vraag dus goed voorstellen. Persoonlijk zou ik me meer druk maken om het binnen halen van je partner dan om het vervolgtraject.
- -

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Gemeente Terneuzen / Zeeuws-Vlaanderen

#21 Bericht door Ervee71 » maandag 19 juli 2010, 14:34

Dat is inderdaad wat ik hoor en lees, vandaar dus ook mijn vraag. Die vraag heb ik nu bij de gemeente neergelegd.

Om mijn vriendin in Nederland te krijgen, zijn wij nu begonnen met Nederlands te leren. 4 september is zij in Nederland en kan zij meer leren dan nu het geval is. Nu is het van 's ochtends 5 tot 's avonds 6 á 7 werken in haar winkel.
Voor de rest voldoe ik aan alle eisen en weet ook welke papieren ik moet hebben en waar te halen.
Als ze het examen heeft gehaald, is het aan de IND en dat is dan afwachten voor ons. Dan kunnen we niks meer doen. Maar ik bekijk het positief en vandaar dat ik de zaken graag voorbereid heb.
GETROUWD OP 24-08-2011

Gebruikersavatar
duikertje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: zondag 22 februari 2009, 12:24
Locatie: Elst/Mae Phim, Rayong

Re: Gemeente Terneuzen / Zeeuws-Vlaanderen

#22 Bericht door duikertje » maandag 19 juli 2010, 19:03

Je moet oppassen met het aanleren van Nederlands hier.
De ervaring leert dat je het beste haar op een cursus in Bangkok kunt sturen, die leren haar precies wat ze moet doen op het examen.
Meiden bij mijn vriendin in de cursus zaten en die al een paar maal in NL waren geweest hadden best wel moeite met het examen.
Ze gaan denken dat ze het wel weten omdat ze hier al wat Nl praten maar daar moeten ze antwoord geven op vragen en dat wordt soms moeilijk voor ze.
Verder veel succes.

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Gemeente Terneuzen / Zeeuws-Vlaanderen

#23 Bericht door Ervee71 » maandag 19 juli 2010, 19:12

Bedankt voor de waarschuwing.
GETROUWD OP 24-08-2011

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”