Gemeente Terneuzen / Zeeuws-Vlaanderen

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Gemeente Terneuzen / Zeeuws-Vlaanderen

#1 Bericht door Ervee71 » donderdag 15 juli 2010, 09:36

Hallo,

Weer een topic over hulp bij MVV aanvraag en inburgering, om met mijn BP in Nederland te wonen.
De laatste weken ben ik begonnen met de voorbereidingen voor een advies aanvraag MVV en inburgering na aankomst in Nederland.
De bedoeling is om het MVV in februari te starten, maar voor het zover is willen wij ons goed voorbereiden.

Voor het MVV heb ik alle gegevens bij de IND aangevraagd en ook al het een en ander op het forum (SBP) gelezen.
Het zelfde geldt, voor de inburgering na aankomst in Nederland.
Toch heb ik nog een aantal zwarte vlekken, waar ik hulp bij kan gebruiken. Hiervoor ben ik op zoek naar leden, die het traject inburgering zijn gestart, in mijn omgeving. Zelf kom ik uit de gemeente Terneuzen en zou graag horen, wat de ervaringen van anderen is met deze gemeente. Tevens zou ik ook gebruik willen maken van de ervaring bij het MVV adviesaanvraag.

M.a.w. zijn er hier leden uit mijn woongebied die ons hierbij willen en kunnen helpen?
De hulp zouden we graag via persoonlijk contact willen hebben, maar is geen must.

Alle hulp is welkom.
Bij voorbaat mijn dank.

Ik heb dezelfde post ook bij SBP op het forum geplaats

P.s. Als deze vraag hier niet thuis hoort, mijn excuses en dan graag verplaatsen naar het juiste topic.
GETROUWD OP 24-08-2011

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Gemeente Terneuzen / Zeeuws-Vlaanderen

#2 Bericht door Khon Neua » donderdag 15 juli 2010, 20:28

Stap 1 is dat je vriendin nederland moet gaan leren en een Examen Inburgering in het buitenland moet gaan doen op de ambassade in Bangkok pas als dit examen moet een goed resultaat is afgerond kun je de mvv gaan aanvragen.

op de website van de ind http://www.ind.nl staan de eisen duidelijk vermeld . Er word altijd geadviseerd eerst een advies aanvraag vanuit Nederland te doen.

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Gemeente Terneuzen / Zeeuws-Vlaanderen

#3 Bericht door Ervee71 » vrijdag 16 juli 2010, 09:22

Zoals ik al aangaf, ben ik mij al even in deze materie aan het verdiepen en heb deze informatie via het SBP-forum en de IND site verkregen (ook via brochures van het IND). Houdt echter niet in dat alles al duidelijk is. Daarnaast kan ik bij beiden nergens terug vinden, hoe de gemeente Terneuzen met inburgering omgaat.

Daarom mijn vraag naar mensen uit mijn omgeving, die dit traject al hebben doorlopen of er al met gestart zijn. Zodat wij enig voordeel kunnen halen uit hun ervaringen en met een beetje voorkennis de gesprekken ingaan.
Ik vind het een grote stap voor beiden en daarom ben ik liever goed voorbereid, eer wij het traject gaan starten en dan tegen van alles aanlopen. Ik weet je kunt niet alles voorbereiden, maar toch veel.

Toch bedankt dat je de tijd nam om een reactie te plaatsen.

M.v.g. Ervee71
GETROUWD OP 24-08-2011

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Gemeente Terneuzen / Zeeuws-Vlaanderen

#4 Bericht door Pieter » vrijdag 16 juli 2010, 09:34

Woont je vriendin op dit moment in Bangkok of in de wapwap

Als ze in Bangkok woont is het namelijk wat makkelijker om mensen te vinden die haar
horde 1 kan laten nemen en dat is het NL examen hier

Pieter :?: :?: :?: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


wie met beide benen op de grond blijft staan komt niet ver

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Gemeente Terneuzen / Zeeuws-Vlaanderen

#5 Bericht door Ervee71 » vrijdag 16 juli 2010, 09:43

Mijn vriendin woont in Nakon Ratchasima, maar is vanaf 4 september weer in Nederland. Vanaf dan starten we met de cursus Nederlands voor het inburgerings-examen.

Het hoe en wat, m.b.t. het inburgeringsexamen en (advies-)aanvraag MVV is ons duidelijk. Mijn vraag is meer gericht op het vervolg, na goedkeuring en of er leden zijn die ervaring hebben in de Gemeente Terneuzen.

Het is niet mijn bedoeling om haar examen te laten doen, zonder dat wij weten wat ons te wachten staat.
Ik zie net iets te vaak van die "paniek" vragen voorbij komen op de diverse fora en deze wil ik van te voren proberen "tackelen".
GETROUWD OP 24-08-2011

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Gemeente Terneuzen / Zeeuws-Vlaanderen

#6 Bericht door RuudThai » vrijdag 16 juli 2010, 11:26

Ervee71 schreef:Mijn vriendin woont in Nakon Ratchasima, maar is vanaf 4 september weer in Nederland. Vanaf dan starten we met de cursus Nederlands voor het inburgerings-examen.

Het hoe en wat, m.b.t. het inburgeringsexamen en (advies-)aanvraag MVV is ons duidelijk. Mijn vraag is meer gericht op het vervolg, na goedkeuring en of er leden zijn die ervaring hebben in de Gemeente Terneuzen.
Eerste alinea: je bedoelt dat je de cursus Nederlands voor de taaltoets op de NL ambassade in Bangkok hier in Nederland doet? Kan natuurlijk, maar dan moet ze dat wel binnen de maximale 3 maanden van de VKV doen of verdergaan in Bangkok.

Tweede alinea: ik denk dat de gemeente Terneuzen net als de overige ongeveer 430 Nederlandse gemeenten dezelfde voorschriften hanteert die voor het inburgeren zijn voorgeschreven.
M.a.w.: het maakt niet uit in welke gemeente zij zich vestigt.

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Gemeente Terneuzen / Zeeuws-Vlaanderen

#7 Bericht door Ervee71 » vrijdag 16 juli 2010, 11:41

Het is de bedoeling, om in ieder geval voor 1 maart (i.v.m. het toevoegen van lezen en schrijven aan het inburgeringsexamen) het examen ye doen. E.e.a. is afhankelijk hoe snel ze het op pakt.
De oefenstof hebben ik al van SPB gehaald en voor het kennisexamen wordt de dvd besteld.

Ik lees vaak negatieve berichten over diverse gemeenten en dan met name over de inburgeringscursus, wel of niet gesubsideerd of de juiste cursus e.d.

Daarom hoop ik op wat meer informatie, betrefende de gemeente waar wij gaan wonen uit ervaring van anderen.
GETROUWD OP 24-08-2011

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Gemeente Terneuzen / Zeeuws-Vlaanderen

#8 Bericht door RuudThai » vrijdag 16 juli 2010, 11:59

Ervee71 schreef:Ik lees vaak negatieve berichten over diverse gemeenten en dan met name over de inburgeringscursus, wel of niet gesubsideerd of de juiste cursus e.d.

Daarom hoop ik op wat meer informatie, betrefende de gemeente waar wij gaan wonen uit ervaring van anderen.
Over dat wel of niet gesubsidieerd zijn van de inburgeringscursus kun je toch het beste contact opnemen met die gemeente, die kunnen je dat haarfijn vertellen.

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Gemeente Terneuzen / Zeeuws-Vlaanderen

#9 Bericht door Ervee71 » vrijdag 16 juli 2010, 12:07

Dat staat ook op de planning, maar ik had gehoopt hier mensen te treffen die al enige ervaring hadden opgedaan m.b.t. de gemeente.
Nu weet ik ook dat er weinig Thai wonen in Zeeuws Vlaanderen, maar misschien is er wel 1-tje lid hier op het forum.
GETROUWD OP 24-08-2011

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Gemeente Terneuzen / Zeeuws-Vlaanderen

#10 Bericht door dutch » vrijdag 16 juli 2010, 12:27

Ervee71 schreef:Dat staat ook op de planning, maar ik had gehoopt hier mensen te treffen die al enige ervaring hadden opgedaan m.b.t. de gemeente.
Nu weet ik ook dat er weinig Thai wonen in Zeeuws Vlaanderen, maar misschien is er wel 1-tje lid hier op het forum.
Je blijft maar herhalen dat je met mensen wilt contacten die al ervaring in Terneuzen hebben.
Wel....of dat lukt of niet lukt is tot daar aan toe.
Elk geval is weer een geval apart en je zult toch in je woongemeente e.e.a. moeten regelen.
Ga daar dus naar de betreffende afdeling en praat er over.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Gemeente Terneuzen / Zeeuws-Vlaanderen

#11 Bericht door Ervee71 » vrijdag 16 juli 2010, 13:27

Ik ben blij, dat het je opvalt dat ik dat blijf herhalen.
Dat was ook mijn vraag, en waar ik helaas tot op heden helaas geen bevestiging heb gekregen.

Wel kreeg ik andere adviezen, wat ik zeker waardeer, maar ik probeer via de laatste post toch terug te keren naar mijn uiteindelijke vraag en zonder iemand te beledigen of wat dan ook, want zoals ook in de eerst post gezegd: alle hulp is welkom.
Uit eigen ervaring is mij opgevallen dat "veel" mensen vaak alleen maar de laatste post lezen, waardoor topics vaak niet meer over het onderwerp gaan waar het topic voor bedoeld is.

En of het nu wel of niet lukt, om iemand te vinden uit mijn gemeente, heb ik het in ieder geval geprobeerd.
GETROUWD OP 24-08-2011

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Gemeente Terneuzen / Zeeuws-Vlaanderen

#12 Bericht door Jim » vrijdag 16 juli 2010, 22:54

met zo'n zoektocht heb je meer kans op SBP.
tigduizend mensen met dezeldfe vragen als dat jij hebt.

nooit over gedacht om (tijdelijk) een paar kilometer naar het zuiden te verkassen?
geen MVV meer nodig, gratis inburgering, haar rijbewijzen kunnen ingeruild worden voor belgische, lekkerder eten, minder belastingen .. etc.. ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Gemeente Terneuzen / Zeeuws-Vlaanderen

#13 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 17 juli 2010, 03:21

Terneuzen is maar een paar kilometer van Belgie vandaan. Ik zou als ik jou was overwegen om de Belgie-route te nemen. Is denk ik makkelijker en minder eisen. Op Buitenlandlandsepartner.nl staat hier eea over beschreven.
Live your dream, don't dream your life.

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Gemeente Terneuzen / Zeeuws-Vlaanderen

#14 Bericht door Ervee71 » zaterdag 17 juli 2010, 09:06

Heb ik overwogen, maar heb besloten om het eerst via Nederland te proberen. Mocht dit niet lukken, kan ik altijd nog via België proberen.

@Jim, zoals in de openingspost staat, heb ik hetzelfde vraag bij SBP (Stichting buitenlandse Partner) ook gesteld.
Verder ben ik nog nergens, ben lid van meerdere fora, dezelfde vraag tegen gekomen.
GETROUWD OP 24-08-2011

Marien
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: donderdag 11 juni 2009, 21:26

Re: Gemeente Terneuzen / Zeeuws-Vlaanderen

#15 Bericht door Marien » zaterdag 17 juli 2010, 11:30

Wat ook handig is: gewoon naar de gemeente gaan en al je vragen stellen. Overigens begrijp ik niet zo goed waarom je niet de Belgie-route kiest; lijkt me echt de meest handige oplossing gezien je woonplaats. Het is dan vrij eenvoudig om alles te regelen en je bent van de hoge kosten voor MVV af.

Succes ermee!

Grts,

Marien

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”