Nederlandse televisie in Thailand op computer of televisie

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Nederlandse televisie in Thailand op computer of televisie

#16 Bericht door Pieter » zondag 08 augustus 2010, 13:25

Duiker schreef:Op dit forum lees ik een hoop commentaar over nederland. Dan woon je eindelijk in thailand, en wat doe je dan? Toch weer nederlandse tv kijken....zucht. :?:
Zie ik daar een Nederlandse man elke dag twee uren naar de laatste belevenissen van het Thaise koningshuis

gevolgd door een twee uur thaise soap kijken .... zucht :?:

Pieter :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: 8-)

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Nederlandse televisie in Thailand op computer of televisie

#17 Bericht door Mart » zondag 08 augustus 2010, 13:39

jumbo schreef:Wat is die hang naar Nederlandse (herhaal) televisie eigenlijk, de eerste de beste internet krant heeft de informatie al niet meer op de voorpagina staan tegen de tijd dat je naar de hikkende en vervormde beelden zit te kijken van zichzelf blamerend polilticus....
Als je het Nederlandse gevoel op de TV mis koop dan wat DVD's van Sesamstraat, heeft je meissie ook nog wat aan.
Ik heb tijd genoeg om 's morgens via internet het belangrijkste nieuws op de diverse kranten site's te lezen.
Toch heb ik een PSI schotel aangeschaft om BVN te kunnen ontvangen. Een belangrijke overweging was dat Sesamstraat elke dag te zien is. Mrs en Jr genieten er van, bovendien is het goed voor de Nederlandse taal ondersteuning.
Toch zijn er wel leuke - ???? - programma's te volgen, aangezien Mrs beslist niet naar die soap troep wenst te kijken.
Maar buiten de soap zijn er ook goede informatieve programma's op de Thaise tv. Alleen jammer dat ze altijd op een laat tijdstip worden uitgezonden, waardoor de kijkcijfers mogelijk niet al te hoog zijn.

Ofschoon ik een supersnel systeem heb, ga ik beslist niet via de computer zitten kijken.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Nederlandse televisie in Thailand op computer of televisie

#18 Bericht door Jim » zondag 08 augustus 2010, 14:20

Mart schreef: Ofschoon ik een supersnel systeem heb, ga ik beslist niet via de computer zitten kijken.
je kan je computer via HDMI (of DVI, S-Video of RCA) aansluiten op de tv.
handig voor youtube, digitale foto's en gedownloade films.
dan is het niet meer nodig om de hele familie te verzamelen bij de computer.

trouwens, als je een redelijk nieuwe tv hebt (LCD e.d.) dan kijk je al tv via een computer.
of heb je nog zo'n buizen ding? ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Nederlandse televisie in Thailand op computer of televisie

#19 Bericht door Akang » zondag 08 augustus 2010, 15:02

jumbo schreef:Wat is die hang naar Nederlandse (herhaal) televisie eigenlijk, de eerste de beste internet krant heeft de informatie al niet meer op de voorpagina staan tegen de tijd dat je naar de hikkende en vervormde beelden zit te kijken van zichzelf blamerend polilticus....
Als je het Nederlandse gevoel op de TV mis koop dan wat DVD's van Sesamstraat, heeft je meissie ook nog wat aan.
Nou moet eerlijk bekennen dat ik een beetje Nederlandse tv erg prettig vind, ik kijk al geen uren, die idioot die nu schijnbaar met kroketten langs de barren gaat hier op t eiland mogen ze ook houden, ook geen edammer, pindakaas of stampot die ik mis...maar een keertje het nieuws of een actualiteitenprogramma in het Nederlands is best fijn op zn tijd!

Knetter gek wordt ik van alle blerrende Thaise programma's en ook daar wen je aan en ja ik weet t ik woon nu eenmaal in Thailand...en het merendeel van de dvd's werkt ook naar behoren maar er gaat niks boven erwin Krol weer een stortbui horen aankondigen in het kikkerlandje!

Met een kleine op komst heb ik genoeg sesamstraat dvds in het verschiet [en sorry mijn partner net als menig ander thaise partner kijkt niet naar Inieminie en tommy...] des te meer reden om een programma in eigen taal van iets meer niveau te willen zien!
Even the longest journey starts with the first step...

sirc
kenner
kenner
Berichten: 104
Lid geworden op: zaterdag 19 februari 2011, 17:39

Re: Nederlandse televisie in Thailand op computer of televis

#20 Bericht door sirc » woensdag 28 december 2016, 11:06

ik kijk al een tijdje TV via een tv-box. Nu is er nieuwe concurrentie op de markt.
http://nl.eurotv.asia/ tot 5 jan gratis

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”