Negentien jaar en geen school

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Stevee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: dinsdag 29 juni 2010, 09:00

Negentien jaar en geen school

#1 Bericht door Stevee » dinsdag 29 juni 2010, 12:07

Hey,

Ik heb al het een en ander aan goede informatie op de website gezien, nu is er alleen nog 1 probleem die ik niet denk op te kunnen lossen en waarvoor ik nu een email van de nederlandse ambassade uit thailand afwacht. Mijn vriendin is namelijk 19 jaar (ikzelf ben 20 ;) ) en zij moet dus een ondersteunende brief van haar school/universiteit hebben. Maar daar gaat zij al sinds haar 15e niet meer naar toe. Iemand enig idee hoe ik hiermee om kan gaan ?

alvast bedankt

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Negentien jaar en geen school

#2 Bericht door dutch » dinsdag 29 juni 2010, 12:12

Als er maar 1 probleem is,dan ben je al een aardig eind gevorderd.
Zij moet naar haar laatste school gaan en daar een copie van haar laatste resultaten ophalen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

suzi_1960
kenner
kenner
Berichten: 109
Lid geworden op: donderdag 11 maart 2010, 13:38

Re: Negentien jaar en geen school

#3 Bericht door suzi_1960 » dinsdag 29 juni 2010, 12:24

dat is wel heel byzonder, vanaf 15e jaar niet meer naar school.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Negentien jaar en geen school

#4 Bericht door Harm » dinsdag 29 juni 2010, 12:55

suzi_1960 schreef:dat is wel heel byzonder, vanaf 15e jaar niet meer naar school.

Hoezo bijzonder? Hoeveel wil je er onderhouden die dit hebben gedaan of nog gaan doen
De rijst binnenhalen en werken (=geld verdienen) zijn belangrijker
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Negentien jaar en geen school

#5 Bericht door dutch » dinsdag 29 juni 2010, 12:59

suzi_1960 schreef:dat is wel heel byzonder, vanaf 15e jaar niet meer naar school.
Op het platteland meer regel als uitzondering en dan is 15 nog echt aan de hoge kant.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

Re: Negentien jaar en geen school

#6 Bericht door NielsGeraedts » dinsdag 29 juni 2010, 16:06

Indien geen school, dan ook geen brief he!...( staat erbij dat dit moet indien voorhanden, geen must! )

Wel toestemming ouders, brief laten tekenen bij plaatselijk gemeente Amphur, originele geboorte akte.

Heeft ze een of meerdere kinderen? zo ja, hier de bewijzen van.

Gr

Niels

suzi_1960
kenner
kenner
Berichten: 109
Lid geworden op: donderdag 11 maart 2010, 13:38

Re: Negentien jaar en geen school

#7 Bericht door suzi_1960 » woensdag 30 juni 2010, 10:26

ik dacht dat dit meisje in Nederland woonde, niet goed opgelet dus :oops: daar is het heel byzonder en wordt de leerplichtambtenaar gelijk ingeschakeld

Stevee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: dinsdag 29 juni 2010, 09:00

Re: Negentien jaar en geen school

#8 Bericht door Stevee » woensdag 30 juni 2010, 12:41

suzi_1960 schreef:ik dacht dat dit meisje in Nederland woonde, niet goed opgelet dus :oops: daar is het heel byzonder en wordt de leerplichtambtenaar gelijk ingeschakeld
lol dit is thailand forum ? ;p

Stevee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: dinsdag 29 juni 2010, 09:00

Re: Negentien jaar en geen school

#9 Bericht door Stevee » woensdag 30 juni 2010, 12:45

inderdaad meer regel dan uitzondering. Mijn vriendin komt dan ook uit Roi Et. in elk geval bedankt voor jullie snelle reactie's. Heb vandaag al antwoord van de nederlandse ambassade gehad en deze wisten mij te vertellen dat zij in dit geval een brief van haar werkgever moest opsturen naar de ambassade met loonstrookjes en goedkeuring van haar werkgever.

gr

steve

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11609
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Negentien jaar en geen school

#10 Bericht door jumbo » donderdag 01 juli 2010, 03:13

Stevee schreef:inderdaad meer regel dan uitzondering. Mijn vriendin komt dan ook uit Roi Et. in elk geval bedankt voor jullie snelle reactie's. Heb vandaag al antwoord van de nederlandse ambassade gehad en deze wisten mij te vertellen dat zij in dit geval een brief van haar werkgever moest opsturen naar de ambassade met loonstrookjes en goedkeuring van haar werkgever.

gr

steve
Ik neem gemakshalve maar aan dat de werkgevers vraag de volgende na de opleidingsvraag was :P :P
Mijn tip van de dag: Lees eerst een formulier helemaal door voor je (achteraf erg dom ovekomende) vragen begint te stellen :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Negentien jaar en geen school

#11 Bericht door Pieter » donderdag 01 juli 2010, 04:32

Een ambassade heeft altijd de mogelijkheid om het af te wijzen omdat er een gevaar bestaat dat ze niet terugkeert

en dat is natuurlijk zo subjectief als maar zijn kan.

Als je je vriendin langer dat 2 weken wil zien zal ze of een hele goede werkgever moeten hebben of gewoon
ontslag moeten nemen.

En dan heeft ze weer minder reden om terug te komen in Thailand

dus succes gewenst

Pieter :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11609
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Negentien jaar en geen school

#12 Bericht door jumbo » donderdag 01 juli 2010, 05:09

Op een andere noot;

Indien ze ontslag zou moeten nemen dan hoef je dat natuurlijk niet te vermelden in de vooraf geregelde bevestiging van de werkgever. Die kan je gewoon laten denken dat ze na 7 dagen weer terugkomt en de termijn van de vakantie maakt geen deel uit van deze bevestiging van arbeidsrelatie.

Daarnaast kennen vele Thaise bedrijven zogenaamde 'business days' een maximaal 30 dagen betaald of onbetaald (werkgever bepaald) verlof voor speciale doeleinden.....veelal worden deze dagen gebruikt bij trouwerijen-begrafenissen en dus ook reizen/vakanties...
Hangt dus een beetje van haar positie en werkgever af wat er mogelijk is.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Stevee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: dinsdag 29 juni 2010, 09:00

Re: Negentien jaar en geen school

#13 Bericht door Stevee » zaterdag 03 juli 2010, 19:59

jumbo schreef:
Stevee schreef:inderdaad meer regel dan uitzondering. Mijn vriendin komt dan ook uit Roi Et. in elk geval bedankt voor jullie snelle reactie's. Heb vandaag al antwoord van de nederlandse ambassade gehad en deze wisten mij te vertellen dat zij in dit geval een brief van haar werkgever moest opsturen naar de ambassade met loonstrookjes en goedkeuring van haar werkgever.

gr

steve
Ik neem gemakshalve maar aan dat de werkgevers vraag de volgende na de opleidingsvraag was :P :P
Mijn tip van de dag: Lees eerst een formulier helemaal door voor je (achteraf erg dom ovekomende) vragen begint te stellen :lol: :lol:

En jij moet eerst maar eens dat formulier erbij pakken ^^.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11609
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Negentien jaar en geen school

#14 Bericht door jumbo » zondag 04 juli 2010, 04:42

Stevee schreef: Ik neem gemakshalve maar aan dat de werkgevers vraag de volgende na de opleidingsvraag was :P :P
Mijn tip van de dag: Lees eerst een formulier helemaal door voor je (achteraf erg dom ovekomende) vragen begint te stellen :lol: :lol:

En jij moet eerst maar eens dat formulier erbij pakken ^^.[/quote]

tip van vandaag; lees geen formulieren die je niet nodig hebt, maar als je ze leest, zie vorige tip.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Stevee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: dinsdag 29 juni 2010, 09:00

Re: Negentien jaar en geen school

#15 Bericht door Stevee » vrijdag 09 juli 2010, 13:34

jumbo schreef:
Stevee schreef: Ik neem gemakshalve maar aan dat de werkgevers vraag de volgende na de opleidingsvraag was :P :P
Mijn tip van de dag: Lees eerst een formulier helemaal door voor je (achteraf erg dom ovekomende) vragen begint te stellen :lol: :lol:

En jij moet eerst maar eens dat formulier erbij pakken ^^.
tip van vandaag; lees geen formulieren die je niet nodig hebt, maar als je ze leest, zie vorige tip.[/quote]

0o uhm probeer je mij te helpen of denk je alleen maar intresant te zijn ?^^ toevallig heb ik al mijn informatie van de nederlandse ambassade in bangkok zoals ik dat al eerder heb aangegeven. Dus :)

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”