Uitnodiging Ambassadeur 3 juni 2010

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Uitnodiging Ambassadeur 3 juni 2010

#16 Bericht door Jim » dinsdag 01 juni 2010, 18:00

carpediem schreef:gratis eten en drinken + haring!
en wij in nederland maar bezuinigen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Uitnodiging Ambassadeur 3 juni 2010

#17 Bericht door RuudThai » dinsdag 01 juni 2010, 18:10

elst99 schreef:Ik kan me voortellen dat niet iedereen een receptie of i.d. heeft meegemaakt op een ambassade,dat ten eerste! Maar ook met een beetje "boerenverstand"heb je toch wel het benul, dat een nette lange broek, dichte schoenen (met sokken) een keurig overhemd met stropdas, toch het minste is wat je onder casual verstaat! Het is geen beachparty. Heb je daar geen gevoel voor, of zin in ga dan niet! Zo makkelijk is dat!
Daar hoeft verder geen gezeik over, dat is je normaal aanpassen,wil je dat niet, blijf dan thuis.
Ik heb al vele jaren geleden, zelfs voordat prins Claus dat deed, de stropdas afgeschaft. Beschaving zit niet in zo'n l*llig (en dan niet de o ;) ) aanhangsel, maar binnenin.
Casual is juist zonder stropdas en je ziet zelfs vele staatshoofden en hoge politici met een colbertje aan met een open overhemd eronder.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Uitnodiging Ambassadeur 3 juni 2010

#18 Bericht door carpediem » dinsdag 01 juni 2010, 18:22

prajak schreef:Ik kreeg de uitnodiging via de NVT en die komen altijd veel te laat daarmee. Ik zou nu TWEE dagen hebben om opvang te regelen en een ticket en een hotel. Dat laatste is nu niet zo moeilijk in BKK.

Zowel ambassade als de NVT gaan er van uit dat je in BKK of directe omgeving woont maar ik moet 600 km reizen en daar denkt men niet aan. Ik krijg ook uitnodigingen voor bieravonden en immer is er nauwelijks tijd een vlucht te boeken en een taxi naar Udon want ik woon te ver weg voor ander openbaar vervoer. Ik zie er dus maar van af. Kledingeisen anders dan casual vind ik ongepast. Een borrelavond met nootjes en haring en een mariakaakje moet in de informele sfeer kunnen gaan. Dan moet spijkerbroek en shirt ook kunnen. Mits Persil schoon....
30 juli: biertje, soi cowboy, bangkok, mogelijk nog hotels met grote kortingen en je komt weer eens tussen de mensen.
Hoop je dan te zien prajak, genoeg tijd dacht ik :lol:
pluk de dag (carpediem)

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Uitnodiging Ambassadeur 3 juni 2010

#19 Bericht door Mart » woensdag 02 juni 2010, 04:08

Wouter_Udon schreef:
In dit kader dan nog maar een andere: al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding. (sorry Mart, niks persoonlijks :lol: )
En daarom draag ik g e e n gouden ring :o

Als de organisatie een paar dagen eerder het bericht had verzonden, was ik zondag in BKK gebleven, maar om nu weer te gaan reizen :?: :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Uitnodiging Ambassadeur 3 juni 2010

#20 Bericht door jumbo » woensdag 02 juni 2010, 04:51

Iedere eerste donderdag van de maand is er een NL borreluur
Dus gaan we nu wel omdat het zo voornaam op de ambassade wordt gehouden OF omdat het gratis is??? Beetje el cheapo :roll: :roll: :lol: :lol:

Ik zou toch gewoon in mijn werkkleding gaan :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Uitnodiging Ambassadeur 3 juni 2010

#21 Bericht door carpediem » woensdag 02 juni 2010, 05:01

ik ga omdat het voornaam en gratis is, vooral gratis. trek ook gewoon m'n werkkleding aan.
binnenkomen me volstouwen en wegwezen naar betere oorden.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Uitnodiging Ambassadeur 3 juni 2010

#22 Bericht door jumbo » woensdag 02 juni 2010, 05:04

carpediem schreef:ik ga omdat het voornaam en gratis is, vooral gratis. trek ook gewoon m'n werkkleding aan.
binnenkomen me volstouwen en wegwezen naar betere oorden.

ik had niet anders van je verwacht in alle drie gevallen :P :P :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Uitnodiging Ambassadeur 3 juni 2010

#23 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 02 juni 2010, 07:09

jumbo schreef:Iedere eerste donderdag van de maand is er een NL borreluur
Dus gaan we nu wel omdat het zo voornaam op de ambassade wordt gehouden OF omdat het gratis is??? Beetje el cheapo :roll: :roll: :lol: :lol:

Ik zou toch gewoon in mijn werkkleding gaan :lol:

We blijven Nederlanders he.

Ik moet nog even kijken welke werkkleding ik dan aan ga doen.
Mijn Nederlandse of Thaise :mrgreen:
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 554
Lid geworden op: vrijdag 06 februari 2009, 06:09

Re: Uitnodiging Ambassadeur 3 juni 2010

#24 Bericht door marinusmali » woensdag 02 juni 2010, 09:23

Dus als ik het goed begrijp, was mijn kleding niet casueel toen ik jaren geleden op een snikhete zomer dag in Nederland, in een korte broek naar een bruiloft ging en een shirt met korte mouwen en slippers aan had??
Gek zeg, ik zag wel veel mensen lachen, maar die lach verging hun na 1 1/2 uur toen het echt snikheet werd en men droop van het zweet en het aardig begon te stinken naar lichaamsgeur :P :P :P :P :P

Ik daarentegen liep lekker relax ronde in mijn korte broekje en alleen een shirtje aan, uiteraard zonder stropdas :lol: :lol: :lol: :lol:

Kijk, dat ben ik nooit vergeten en ik stoor me dus beslist niet aan kleding normen en draag wat mij uitkomt, wat niet wil zeggen dat ik niet hier in Thailand wonend, af en toe een lange zeer dunne broek draag als het MIJ uitkomt of als we voor de koning of een van hun kinderen moeten verschijnen als mijn thaise dochter haar diploma voor de universiteit gaat krijgen, maar...... dan heb ik wel mijn korte broek in de auto liggen als de ceremonie is afgelopen!! :) :) :)

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Uitnodiging Ambassadeur 3 juni 2010

#25 Bericht door Sert » woensdag 02 juni 2010, 11:25

marinusmali schreef:Dus als ik het goed begrijp, was mijn kleding niet casueel toen ik jaren geleden op een snikhete zomer dag in Nederland, in een korte broek naar een bruiloft ging en een shirt met korte mouwen en slippers aan had??
Gek zeg, ik zag wel veel mensen lachen, maar die lach verging hun na 1 1/2 uur toen het echt snikheet werd en men droop van het zweet en het aardig begon te stinken naar lichaamsgeur :P :P :P :P :P
Hahaha, ik denk dat jij één van de weinigen was die het echt had begrepen!


Ooit zo'n heerlijke discussie gehad bij Shell in Leidschendam. Het was bloedheet, maar men mocht niet in een korte broek naar het werk komen. Ik vroeg de afdelingsmanager of korte rokjes dan wel waren toegestaan, aangezien er veel vrouwelijk personeel in minirok rondliep. Dat mocht wel.
De volgende dag kwam ik in korte broek naar het werk, met daaromheen een dunne lap stof gewikkeld, zodat het een kort rokje leek. Mijn collega's rolden over de vloer van het lachen.
Eind van het liedje was dat de volgende dag meer dan de helft van mijn collega's gewoon in een korte broek achter z'n bureau zat.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Uitnodiging Ambassadeur 3 juni 2010

#26 Bericht door dutch » woensdag 02 juni 2010, 13:17

Sert schreef:
marinusmali schreef:Dus als ik het goed begrijp, was mijn kleding niet casueel toen ik jaren geleden op een snikhete zomer dag in Nederland, in een korte broek naar een bruiloft ging en een shirt met korte mouwen en slippers aan had??
Gek zeg, ik zag wel veel mensen lachen, maar die lach verging hun na 1 1/2 uur toen het echt snikheet werd en men droop van het zweet en het aardig begon te stinken naar lichaamsgeur :P :P :P :P :P
Hahaha, ik denk dat jij één van de weinigen was die het echt had begrepen!


Ooit zo'n heerlijke discussie gehad bij Shell in Leidschendam. Het was bloedheet, maar men mocht niet in een korte broek naar het werk komen. Ik vroeg de afdelingsmanager of korte rokjes dan wel waren toegestaan, aangezien er veel vrouwelijk personeel in minirok rondliep. Dat mocht wel.
De volgende dag kwam ik in korte broek naar het werk, met daaromheen een dunne lap stof gewikkeld, zodat het een kort rokje leek. Mijn collega's rolden over de vloer van het lachen.
Eind van het liedje was dat de volgende dag meer dan de helft van mijn collega's gewoon in een korte broek achter z'n bureau zat.
Begrijp heus wel wat je bedoelt maar......zou jij ook in korte broek naar een speciale bijeenkomst met de top-CEO van shell zijn gegaan?
;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Uitnodiging Ambassadeur 3 juni 2010

#27 Bericht door elst99 » woensdag 02 juni 2010, 14:11

Dat bedoel ik of je moet klanten ontvangen? Het is toch maar net wat voor een job je hebt.
Je gaat toch ook niet omdat het heet is in een korte broek naar een begrafenis!
Het valt juist op dat juist LINKS er altijd casual bij loopt, nou kan ik wel erg ouderwets zijn, maar als je een land vertegenwoordigt hoor je je ook daar naar te kleden, anders moet je dat ambt niet ambiëren.
Ik zie al dat een burgemeester naar een receptie van een 50 jarige bruiloft gaat in zijn korte broek, of zonder stropdas, of ingeval van een zij in een minirokje.
Het zal ook wel met opvoeding en opleiding te maken hebben.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Uitnodiging Ambassadeur 3 juni 2010

#28 Bericht door jumbo » woensdag 02 juni 2010, 15:04

een andere vraag is hoeveel mensen zitten straks met een pak aan in ZA naar het voetbal te kijken..... zelfde antwoord; heeft met funktie/verantwoordelijkheid en vertegenwoordiging van jezelf of derden te maken
Ik heb overigens wel eens lieden gezien die er in jeans en een shrit beter uitzagen dan bobo's in slecht zittende pakken gemaakt bij de eerste de beste indiaan in Bangkok

Het tuinfeest van de ambassade was ook in short en vaal oranje shirt dus locatie kan het niet zijn en een borrel is geen receptie op de ambassade tenzij het een vervanging is van de koninginnedag receptie en het weer eens vreselijk slecht gecommuniceerd wordt.....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”