Triest verhaal - of hoe stom kun je zijn

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Triest verhaal - of hoe stom kun je zijn

#16 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 13 mei 2010, 11:59

Borat schreef:
Wouter_Udon schreef:
Letterlijk zou veel leuker zijn geweest. ;)

En een nieuwe binnen een dag, dat geldt ook voor de farang dus niet getreurd, opgepl.....
HAhaha en ondertussen heeft iedereen hier wel een serieuze relatie met een niet bargirl :mrgreen: of gaat iedereen weer over me heen vallen

Ik ga niet over je heen vallen want ik val niet op kerels, maar die van mij is anders. :mrgreen:
Live your dream, don't dream your life.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Triest verhaal - of hoe stom kun je zijn

#17 Bericht door driver » donderdag 13 mei 2010, 12:10

Borat schreef:
Wouter_Udon schreef:
Letterlijk zou veel leuker zijn geweest. ;)

En een nieuwe binnen een dag, dat geldt ook voor de farang dus niet getreurd, opgepl.....
HAhaha en ondertussen heeft iedereen hier wel een serieuze relatie met een niet bargirl :mrgreen: of gaat iedereen weer over me heen vallen
Nee hoor want IK weet hoe het zit met mijn vriendin en dat is het het belangrijkste toch ha,ha.
Dus ik val niet over je heen hoor Ubon :mrgreen:


Het begin verhaal ook net gelezen en geconstateerd dat dit soort dingen in Nederland ook gebeuren wat dat gokken betreft van de dame in kwestie .

Dat de farang het zover heeft laten komen is zijn eigen pakkie aan is mijn mening en het verhaal ....liefde maakt blind ....is hier ook van toepassing geweest denk ik.
De man in kwestie heeft het zelf zover laten komen en maakte zich ook niet echt druk om de eventuele gevolgen begrijp ik uit de verhalen ... corrigeer me als ik nu fout zit aub.


Kortom......dit soort dingen en ook andere voorbeelden over bijv. bardames die je leegplukken gebeuren m.i all over the world dus gewoon een kwestie van ZELF je koppie erbij houden en gewoon realistisch en nuchter blijven over de dingen die je gebeuren en alles gewoon op het bekende rijtje houden waar dan ook en ook wat betreft ...de liefde en de nieuwe vriendin of vrouw ;) ...dan komt het wel goed meestal.

En zoniet .....met schade en schande wordt je wijs alhoewel ik uiteraard niemand gun wat hier is gebeurd in het begin verhaal.

mvg driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Triest verhaal - of hoe stom kun je zijn

#18 Bericht door driver » donderdag 13 mei 2010, 12:13

greenthaiway schreef:Het is een hard land.
Corrupt tot op het bot.
De rijken worden rijker de armen armer.
Face it :twisted
En zo zijn er vele landen zelfs waar ik nu woon :mrgreen:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Triest verhaal - of hoe stom kun je zijn

#19 Bericht door driver » donderdag 13 mei 2010, 12:23

printen44 schreef:Als ik dit verhaal maar ook andere verhalen lees en wat ik zelf bij andere meemaakte vind ik het besluit dat ik nam toen ik naar Thailand verhuisde een goede beslissing. Die beslissing was dat ik onder geen enkele voorwaarde een relatie met een Thaise of Thai zal aangaan. Ik kwam hier wonen om het land en niet om een relatie te zoeken. En tot dus ver hoor en lees ik glimlachend al die verhalen van de problemen die sommige hier krijgen. Mij krijgen ze niet gek, niet in mijn geld beurs en niet in mijn niet-verliefde kop. :lol:

Thailand is een keihard land. Dat zou men in Nederland van de daken moeten schreeuwen aan toekomstige Thailand-gangers
Dus jij behoort ook tot diegenen die alles en iedereen in Thailand over de bekende kam scheert :?:
Ze deugen dus allemaal niet wat relaties etc betreft ?

Of lees ik nu verkeerd ?

Je wilt onder geen enkele voorwaarde een relatie maar heb je wel losse contacten dan ? zodat je geen ..verplichtingen hebt ?

Of woon je nu helemaal alleen en gaat het echt puur om het land zelf ?

mvg driver

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Triest verhaal - of hoe stom kun je zijn

#20 Bericht door Borat » donderdag 13 mei 2010, 13:12

Even een andere vraag welke enigzins is gelieerd aan het onderwerp. Waarom zou je een huis kopen en dat op haar/beiden naam zetten. Waarom uberhaupt kopen en niet gewoon huren. Dan kan je partner het ook niet verpatsen als onderpand als t ooit mis gaat. Dit lijkt me overigens wel een extreem geval waarbij het volledig uit de hand is gelopen.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Triest verhaal - of hoe stom kun je zijn

#21 Bericht door printen44 » donderdag 13 mei 2010, 15:52

driver schreef:
printen44 schreef:Als ik dit verhaal maar ook andere verhalen lees en wat ik zelf bij andere meemaakte vind ik het besluit dat ik nam toen ik naar Thailand verhuisde een goede beslissing. Die beslissing was dat ik onder geen enkele voorwaarde een relatie met een Thaise of Thai zal aangaan. Ik kwam hier wonen om het land en niet om een relatie te zoeken. En tot dus ver hoor en lees ik glimlachend al die verhalen van de problemen die sommige hier krijgen. Mij krijgen ze niet gek, niet in mijn geld beurs en niet in mijn niet-verliefde kop. :lol:

Thailand is een keihard land. Dat zou men in Nederland van de daken moeten schreeuwen aan toekomstige Thailand-gangers
Dus jij behoort ook tot diegenen die alles en iedereen in Thailand over de bekende kam scheert :?:
Ze deugen dus allemaal niet wat relaties etc betreft ?

Of lees ik nu verkeerd ?

Je wilt onder geen enkele voorwaarde een relatie maar heb je wel losse contacten dan ? zodat je geen ..verplichtingen hebt ?

Of woon je nu helemaal alleen en gaat het echt puur om het land zelf ?

mvg driver
Ik woon alleen in mijn huis in dit gehucht en dat bevalt me best. k wil niet anders. Ik kwam naar Thailand om het land en niet om een relatie te zoeken of dat ik in Thailand een relatie had.
Ik scheer de mensen uit Thailand niet over een kam, anders zou ik het hier niet uithouden. Ik zag hel wat relaties naar de knoppen gaan, omdat men niet kon of wilde inzien dat er een enorm verschil in cultuur tussen beiden was. Maar ik moet er meteen aan toevoegen dat ik ook een redelijk aantal mensen ken, waarvan de relatie met een Thaise prima gaat. Maar ik ben mijn hele leven vrijgezel geweest, dus kan ik prima mijn eigen boontjes doppen, hier en in Nederland, toen ik nog daar woonde.

Maar denk niet dat Thailand het Paradijs op Aarde is. Het is een prima land om in te wonen, maar zorg dat al je zaakjes op orde zijn. Kijken met een roze bril naar Thailand heb ik al jaren geleden afgeschaft.

Gebruikersavatar
Soi 24
Expat
Expat
Berichten: 310
Lid geworden op: maandag 02 juni 2008, 20:53
Locatie: Nongprue, Banglamung

Re: Triest verhaal - of hoe stom kun je zijn

#22 Bericht door Soi 24 » donderdag 13 mei 2010, 16:07

Borat schreef:Even een andere vraag welke enigzins is gelieerd aan het onderwerp. Waarom zou je een huis kopen en dat op haar/beiden naam zetten. Waarom uberhaupt kopen en niet gewoon huren. Dan kan je partner het ook niet verpatsen als onderpand als t ooit mis gaat. Dit lijkt me overigens wel een extreem geval waarbij het volledig uit de hand is gelopen.
Als je nog niet weet wat je plannen zijn of je uberhaupt geen lange termijn visie hebt dan is huren altijd de beste optie. Wanneer je daarentegen scherp voor ogen hebt wat je wil, bijvoorbeeld langdurig of levenslang in Thailand blijven dan kan kopen ook prijstechnisch een goed alternatief zijn. Wanneer je bijvoorbeeld 8 jaar huurt voor 20.000 Bathjes in de maand heb je bijna 2 miljoen uitgegeven en voor dat bedrag kun je al een aardig huis kopen (natuurlijk afhankelijk waar je zit). Op wiens naam het dan staat doet er eigenlijk niet toe.

Ik ga in ieder geval geen hoop geld uit geven aan advocaten voor het creeëren van de nodige contractuele schijnzekerheid. Het komt gewoon op haar naam en loopt het fout af dan is dat haar alimentatie. Anders moet je een condo kopen die je onder voorwaarden wel gewoon op je eigen naam kunt zetten.
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Triest verhaal - of hoe stom kun je zijn

#23 Bericht door prajak » donderdag 13 mei 2010, 16:50

Ik vind dat Printen de Nobelprijs verdient want hij is de enige die hier zonder Thaise partner kan. Maar toch, denk ik dan onbeleefd, misschien knijpt Printen wel de katjes in het donker net als Boer Bavo..... Niks mis mee, en goedkoper dan een vaste relatie. Al weet ik niet hoe Printen van huis uit is uitgerust. Ik weet niet eens of Printen een meneer is, of een mevrouw, of een kapoen.

Katjes in het donker knijpen, of ze jou laten knijpen, is relatief goedkoop. Een vaste partner kost poen. Koters ook. Maar er zitten bij mij in de buurt farang die een "boy" hebben of een dame met "iets extra's" en die zijn nog veel duurder.......

Ik bewandel voorlopig de gulden middenweg. Een katje knijpen kan altijd nog.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Triest verhaal - of hoe stom kun je zijn

#24 Bericht door printen44 » donderdag 13 mei 2010, 18:21

Ik ben een mijnheer. En katten knijpen in het donker, nee hoor, ik knijp ze liever in het daglicht. :lol:

Hier in dit gehuchtje waar ik woon, zijn er weinig katten om in het donker te knijpen. Maar ik ben mijn hele leven al vrijgezel geweest, ik had en heb geen enkele behoeft aan een relatie. De meeste vinden dat vreemd, maar ik leef graag het leven dat ik al sinds tijden leef. In Nederland en nu hier in Thailand. Vrienden heb ik genoeg, zowel Thaise als buitenlandse vrienden, waaronder Nederlanders.

Volgende maand kom ik met mijn monnik-vriend naar Nong Khai. Hij zit nu in Nieuw_Zeeland en komt voor een maand op vakantie naar Thailand. Zijn familie woont in de omgeving van Nong Khai. Prajak, ik stuur je wel een PB om de juiste data door te geven wanneer ik in Nong Khai ben. Kunnen we, als je daar zin in hebt, onder het genot van een kop koffie of iets sterkers een boompje opzetten over het prima leven van een vrijgezel. :lol: :lol:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Triest verhaal - of hoe stom kun je zijn

#25 Bericht door driver » donderdag 13 mei 2010, 19:10

printen44 schreef:
driver schreef:
printen44 schreef:Als ik dit verhaal maar ook andere verhalen lees en wat ik zelf bij andere meemaakte vind ik het besluit dat ik nam toen ik naar Thailand verhuisde een goede beslissing. Die beslissing was dat ik onder geen enkele voorwaarde een relatie met een Thaise of Thai zal aangaan. Ik kwam hier wonen om het land en niet om een relatie te zoeken. En tot dus ver hoor en lees ik glimlachend al die verhalen van de problemen die sommige hier krijgen. Mij krijgen ze niet gek, niet in mijn geld beurs en niet in mijn niet-verliefde kop. :lol:

Thailand is een keihard land. Dat zou men in Nederland van de daken moeten schreeuwen aan toekomstige Thailand-gangers
Dus jij behoort ook tot diegenen die alles en iedereen in Thailand over de bekende kam scheert :?:
Ze deugen dus allemaal niet wat relaties etc betreft ?

Of lees ik nu verkeerd ?

Je wilt onder geen enkele voorwaarde een relatie maar heb je wel losse contacten dan ? zodat je geen ..verplichtingen hebt ?

Of woon je nu helemaal alleen en gaat het echt puur om het land zelf ?

mvg driver
Ik woon alleen in mijn huis in dit gehucht en dat bevalt me best. k wil niet anders. Ik kwam naar Thailand om het land en niet om een relatie te zoeken of dat ik in Thailand een relatie had.
Ik scheer de mensen uit Thailand niet over een kam, anders zou ik het hier niet uithouden. Ik zag hel wat relaties naar de knoppen gaan, omdat men niet kon of wilde inzien dat er een enorm verschil in cultuur tussen beiden was. Maar ik moet er meteen aan toevoegen dat ik ook een redelijk aantal mensen ken, waarvan de relatie met een Thaise prima gaat. Maar ik ben mijn hele leven vrijgezel geweest, dus kan ik prima mijn eigen boontjes doppen, hier en in Nederland, toen ik nog daar woonde.

Maar denk niet dat Thailand het Paradijs op Aarde is. Het is een prima land om in te wonen, maar zorg dat al je zaakjes op orde zijn. Kijken met een roze bril naar Thailand heb ik al jaren geleden afgeschaft.
Okee....alles nu duidelijk aan deze kant van de mail .

En die roze bril...heb ik nog nooit gehad :mrgreen:

mvg driver

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Triest verhaal - of hoe stom kun je zijn

#26 Bericht door prajak » vrijdag 14 mei 2010, 01:01

Goed idee Printen, een bakkie doen in NK. Lunsje erbij ? Stuur me een PB met de datum. Ik woon een 6 km uit de stad.

Ik verwacht in juni ook een ander lid van dit forum in NK dus afstemming is wel handig, een paar dagen tevoren svp.

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Triest verhaal - of hoe stom kun je zijn

#27 Bericht door Geert S » vrijdag 14 mei 2010, 02:01

driver schreef: Dat de farang het zover heeft laten komen is zijn eigen pakkie aan is mijn mening en het verhaal ....liefde maakt blind ....is hier ook van toepassing geweest denk ik.
Volledig afgezien van het gokken en kaalplukken door zijn ega, speelt hier denk ik nog wel een ander aspect mee ook. Als je voor het eerst in Thailand komt lijkt alles vreselijk goedkoop, je bouwt hier een huis voor bij wijze van spreke dezelfde prijs als je in NL een schuurtje zou neerzetten. De neiging om meteen maar groot uit te pakken dient zich zeker wel aan, en dit is daar ook wel een sterk geval van.

Zelfs al heb/wil je geen relatie, of zelfs al heb je de meest fantastische vrouw die er is, dan nog kun je hier heel makkelijk in de ellende komen als je denkt hier te kunnen leven als een vorst zonder dat je een vergelijkbaar inkomen hebt.

Meneer had kennelijk wel een hoop geld, maar geen vast werk en dus geen zekerheid van inkomen. Desondanks begint hij al direct met een groot huis en een luxe auto in Phuket. En wanneer dat mis loopt, en hij is alles kwijt, koopt hij van GELEEND geld wederom een kasteel van een villa (ik ben daar thuis geweest, je kijkt je ogen uit..) en een gloednieuwe Toyota Fortuner, kan niet op. Bedoel, zelfs als we die vrouw hier helemaal buiten beschouwing laten dan was dit een scenario wat gedoemd was tot ellende! Je kunt hier vrijwel alles kopen op afbetaling, maar de rente's liegen er niet om, en je ziet (vooral onder de Thai zelf) de een na de ander er de mist mee in gaan. begin er niet aan!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Triest verhaal - of hoe stom kun je zijn

#28 Bericht door jumbo » vrijdag 14 mei 2010, 02:49

Laten we beginnen met het eerste wat al door Geert gesteld is
Ze konden en kunnen kwa talenkennis niet met elkaar praten en toch geeft hij haar een huis en een auto en dan nog meer???
Moeten we dan echt nog verder praten over zoveel onbenul?? Die kerel verdient een prijs en hij heeft hem gekregen...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Triest verhaal - of hoe stom kun je zijn

#29 Bericht door Borat » vrijdag 14 mei 2010, 05:29

jumbo schreef:Laten we beginnen met het eerste wat al door Geert gesteld is
Ze konden en kunnen kwa talenkennis niet met elkaar praten en toch geeft hij haar een huis en een auto en dan nog meer???
Moeten we dan echt nog verder praten over zoveel onbenul?? Die kerel verdient een prijs en hij heeft hem gekregen...
HAhaha da vind ik mooi gezegd, hoop voor die man niet dat zijn prijs een doorgesneden keel is maar een enkeltje nederland.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Triest verhaal - of hoe stom kun je zijn

#30 Bericht door printen44 » vrijdag 14 mei 2010, 07:59

prajak schreef:Goed idee Printen, een bakkie doen in NK. Lunsje erbij ? Stuur me een PB met de datum. Ik woon een 6 km uit de stad.

Ik verwacht in juni ook een ander lid van dit forum in NK dus afstemming is wel handig, een paar dagen tevoren svp.
Prima, ik stuur je een PB. Alleen nog de afspraak maken met mijn monnik-vriend. Die zit nog in Nieuw-Zeeland en komt, hij zegt het, op 15 juni aan in Bangkok. Maar afspraken maken met een Thai, ja, dat blijft een probleem, al is het een monnik :lol: :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”