2 keer aanvraag voor visum 3 mnd naar Nederland

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

2 keer aanvraag voor visum 3 mnd naar Nederland

#1 Bericht door NielsGeraedts » dinsdag 11 mei 2010, 09:06

Hallo!

Op dit moment woont mijn vriendin samen met mij in Nederland, nog tot 29 juni.

Samen zijn wij onze plannen voor de toekomst aan het maken. Zij is nu ook bezig met nederlands te leren, echter omdat ze nog geen 21 is en dat nog meer dan 1 jaar duurt. Moet ik eerst min 1 jaar overbruggen door haar om de 3 mnd naar nederland te halen.

In de maanden juli, aug , sept zal ze weer naar Thailand moeten, hierna kunnen we weer de aanvraag voor een kort verblijf visum doen.

Het is mij bekend dat alle papier werk weer op nieuw ingeleverd dient te worden. In mijn vorige uitnodigingsbrief heb ik helemaal uitgelegd hoe ik haar heb leren kennen ( ik heb 1 jaar in Thailand gewoont ), dat ik bij haar familie heb gewoont, dat ik haar onderhouden heb toen ik weer in nederland was etc etc. Tevens dat ik haar graag naar nederland wilde halen om mijn familie en vrienden te leren kennen en de cultuur van ons land.

Nu is mijn vraag het volgende:

Wat is het beste om in de uitnodigingsbrief te schrijven voor je 2de aanvraag?

Hetzelfde verhaal lijkt mij niet het beste?

Hoe zijn jullie ervaringen?

Tevens zou ik het leuk vinden als mijn thaise vriendin soms contact kan hebben met andere thaise mensen. Wij wonen in Swalmen ( limburg ). Altijd leuk en goed om bepaalde ervaringen uit te wisselen.

Alvast bedankt voor de informatie!

Groetjes

Sunisa en Niels

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: 2 keer aanvraag voor visum 3 mnd naar Nederland

#2 Bericht door Jim » dinsdag 11 mei 2010, 10:47

gewoon hetzelfde verhaal.
je kan het 'nederland leren kennen' gedeelte vervangen met 'nederlands leren voor het inburgerings examen'.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

heisa
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2008, 12:12

Re: 2 keer aanvraag voor visum 3 mnd naar Nederland

#3 Bericht door heisa » dinsdag 18 mei 2010, 09:30

wat wij hebben verteld bij de 2e VKV aanvraag dat mijn vriendin een vliegticket had gekregen van mijn ouders en zij haar dus uitnodigde om weer naar Nederland te komen om tijd met de familie door te brengen en meer van onze cultuur te leren. De angst voor de Ned ambassade is ook het vestigingsgevaar (dat je vriendin niet meer teruggaat/wilt naar Thailand) dus speel daar handig op in. Viel ons wel op dat de 2eVKV aanvraag een stuk makkelijker ging. Mijn vriendin is misschien 2 minuten binnen geweest op de ambassade en binnen 2 dagen belletje dat visum klaar lag. Zelfs op Schiphol kon ze in 1 keer doorlopen.

Succes
NielsGeraedts schreef:Hallo!

Op dit moment woont mijn vriendin samen met mij in Nederland, nog tot 29 juni.

Samen zijn wij onze plannen voor de toekomst aan het maken. Zij is nu ook bezig met nederlands te leren, echter omdat ze nog geen 21 is en dat nog meer dan 1 jaar duurt. Moet ik eerst min 1 jaar overbruggen door haar om de 3 mnd naar nederland te halen.

In de maanden juli, aug , sept zal ze weer naar Thailand moeten, hierna kunnen we weer de aanvraag voor een kort verblijf visum doen.

Het is mij bekend dat alle papier werk weer op nieuw ingeleverd dient te worden. In mijn vorige uitnodigingsbrief heb ik helemaal uitgelegd hoe ik haar heb leren kennen ( ik heb 1 jaar in Thailand gewoont ), dat ik bij haar familie heb gewoont, dat ik haar onderhouden heb toen ik weer in nederland was etc etc. Tevens dat ik haar graag naar nederland wilde halen om mijn familie en vrienden te leren kennen en de cultuur van ons land.

Nu is mijn vraag het volgende:

Wat is het beste om in de uitnodigingsbrief te schrijven voor je 2de aanvraag?

Hetzelfde verhaal lijkt mij niet het beste?

Hoe zijn jullie ervaringen?

Tevens zou ik het leuk vinden als mijn thaise vriendin soms contact kan hebben met andere thaise mensen. Wij wonen in Swalmen ( limburg ). Altijd leuk en goed om bepaalde ervaringen uit te wisselen.

Alvast bedankt voor de informatie!

Groetjes

Sunisa en Niels

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”