visum voor Nederand

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
LoveThai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 03 december 2009, 14:44

visum voor Nederand

#1 Bericht door LoveThai » zondag 02 mei 2010, 12:25

Hallo mede 'Thai'liefhebbers (in de ruime zin van het woord!) Voor de komende zomermaanden wil ik mijn Thaise vriendin hierheen laten komen met een toeristenvisum. Ik ben kort geleden naar haar geweest (toptijd trouwens!) en heb zover ik kon beoordelen voldoende papieren afgegeven en met haar op internet laten lezen wat zij dient mee te nemen dus 'fingers crossed'. Mijn doel van dit bericht is nog meer inzicht te krijgen van leden die ervaring(en) kunnen uitwisselen zodat ik kan zien wat er evt mist en wat er te verwachten is wanneer zij daadwerkelijk naar Nederland komt. Alle info is welkom, alvast vriendelijke dank, Kap khun mak mak kap! Kennis maakt macht.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: visum voor Nederand

#2 Bericht door Wereldvreemd » zondag 02 mei 2010, 18:27

Ik zou eerst maar eens gewoon dit deel van het forum door snuffelen. De meeste antwoorden zullen hier ongetwijfeld al staan.

Het grootste struikelblok is de ambassade en haar oordeel. Zorg dat je je inkomen en je papieren goed voor elkaar hebt.

Je kunt hier in dit deel van het forum genoeg informatie vinden, maar ook op Buitenlandse Partner
- -

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Re: visum voor Nederand

#3 Bericht door max » zondag 02 mei 2010, 23:13

In principe wanneer de papieren in orde zijn dan zal er een KVV worden afgegeven. Zorg ervoor dat wanner je partner de aanvraag voor kort verblijf gaat aanvragen dat zij alle documenten op orde heeft. Wat Wereldvreemd al zegt, lees goed in dit forum, hier is veel te vinden.

De zomermaanden zijn geschikt voor een kennismaking met Nederland. Sta wel beiden open voor cultuurverschillen, en praat hiervoor met elkaar over, mijn ervaring is dat door er met elkaar hierover te praten de acceptatie van deze gemakkelijker is en deze wrijving voorkomt.

Wees naar haar toe reëel, zij komt naar 'het vreemde' Nederland en komt in een Hollands huishouden en probeer hier iets samen in op te bouwen. Ga niet 3 maanden vakantie vieren, maar laat haar wel kennismaken met de Nederlandse cultuur en gebruiken.

Max
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

LoveThai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 03 december 2009, 14:44

Re: visum voor Nederand

#4 Bericht door LoveThai » vrijdag 07 mei 2010, 04:43

Hoi Max, dank voor jouw reactie en jouw tip is precies datgeen wat de bedoeling is van het verblijf van mijn vriendin. We praten enorm veel en weten goed over knelpunten te praten en het lukt tot nu heel goed elkaar aan te voelen, iets wat ik in een goede relatie essentieel vind. Naar mijn weten heeft zij alle papieren in orde maar voor de zekerheid lees ik wat Wereldvreemd te zeggen heeft. Nogmaals dank, Bart-Jan.
Kennis maakt macht

heisa
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2008, 12:12

Re: visum voor Nederand

#5 Bericht door heisa » dinsdag 18 mei 2010, 09:49

dit is een zeker een goed advies. Voor je vriendin zal het toch wel een lange 3 maanden vakantie worden aangezien ze niet mag werken maar introduceer haar zoveel mogelijk met onze Ned maatschappij. Laat haar uiteraard kennis maken met al je vrienden en familie, zodat ze een warm gevoel krijgt (erbij hoort en niet erbij hangt). Ook leuk om eens naar een thais restaurant te gaan of ontmoetingsplek, zodat ze met mensen uit haar cultuur in aanraking komt. Daarnaast gewoon lekker de stad in haar het nederlandse leven laten zien en hoe wij dingen aanpakken of over zaken denken. Jij moet open staan voor haar (boedha/thaise)cultuur en zij ook voor die van jou. Mijn vriendin heeft Ned als zeer positief ervaren wat mede denk ik ook komt door haar open opstelling en die van mijn familie en vrienden.

Over visum aanvraag heb ik zojuist nog wat gepost (zie onderwerp hierboven).

Succes
max schreef:In principe wanneer de papieren in orde zijn dan zal er een KVV worden afgegeven. Zorg ervoor dat wanner je partner de aanvraag voor kort verblijf gaat aanvragen dat zij alle documenten op orde heeft. Wat Wereldvreemd al zegt, lees goed in dit forum, hier is veel te vinden.

De zomermaanden zijn geschikt voor een kennismaking met Nederland. Sta wel beiden open voor cultuurverschillen, en praat hiervoor met elkaar over, mijn ervaring is dat door er met elkaar hierover te praten de acceptatie van deze gemakkelijker is en deze wrijving voorkomt.

Wees naar haar toe reëel, zij komt naar 'het vreemde' Nederland en komt in een Hollands huishouden en probeer hier iets samen in op te bouwen. Ga niet 3 maanden vakantie vieren, maar laat haar wel kennismaken met de Nederlandse cultuur en gebruiken.

Max

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”