Wel of niet naar Bangkok ?

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
rudik
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 20 januari 2010, 20:47

Wel of niet naar Bangkok ?

#1 Bericht door rudik » maandag 12 april 2010, 19:56

Beste iedereen,

Iedereen die een vliegticket naar Bangkok heeft om ergens de komende weken die kant op te vliegen zit waarschijnlijk, net als ik, gekluisterd aan het internet om een beetje op de hoogte te blijven van de situatie in Bangkok. Helaas lijkt de situatie steeds meer te escaleren, het negatief reisadvies voor Bangkok is ook al afgegeven :( . Nu is de vraag of het de moeite waard is om een paar dagen in Bangkok te blijven voor een bezoek aan de 'standaard' touristische bezienswaardigheden of is het misschien verstandiger om zo snel mogelijk door te vliegen naar Phuket of zo ?

Advies gewenst.......

ponchovogel
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 76
Lid geworden op: woensdag 10 januari 2007, 00:31

Re: Wel of niet naar Bangkok ?

#2 Bericht door ponchovogel » maandag 12 april 2010, 21:07

Tja, als je zonder zorgen ergens wil komen in Bangkok is het niet het beste moment nu
Ga zelf 7 mei en zo gauw ik een opstand zie ga ik mooi de andere kant uit....

Weerhoudt me niet van een bezoek aan deze stad die misschien wel 10x groter is dan Amsterdam

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Wel of niet naar Bangkok ?

#3 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 13 april 2010, 07:52

rudik schreef:Beste iedereen,

Iedereen die een vliegticket naar Bangkok heeft om ergens de komende weken die kant op te vliegen zit waarschijnlijk, net als ik, gekluisterd aan het internet om een beetje op de hoogte te blijven van de situatie in Bangkok. Helaas lijkt de situatie steeds meer te escaleren, het negatief reisadvies voor Bangkok is ook al afgegeven :( . Nu is de vraag of het de moeite waard is om een paar dagen in Bangkok te blijven voor een bezoek aan de 'standaard' touristische bezienswaardigheden of is het misschien verstandiger om zo snel mogelijk door te vliegen naar Phuket of zo ?

Advies gewenst.......

Als ik jou was zou ik even wegblijven uit Bangkok en direkt doorreizen als je de mogelijkheid hebt, naar Phuket.
Het lijkt nu weer relatief rustig maar je weet nooit wanneer weer de vlam in de pan slaat.
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wel of niet naar Bangkok ?

#4 Bericht door prajak » dinsdag 13 april 2010, 10:02

Als het echt hommeles wordt kom je er misschien wel in maar niet uit.

Dan zou ik liever boeken van Parijs naar Phnom Penh en over land naar Ubon gaan. Of vliegen via Phnom-P of Hanoi naar Vientiane en over land via Nongkhai binnenkomen. Ik weet dat Air France op Vietnam en Cambodja vliegt.

Bangkok, niet doen, er liggen duidelijke adviezen. Thailand is meer dan Bangkok. Dat kun je later nog eens inhalen.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Wel of niet naar Bangkok ?

#5 Bericht door Sert » dinsdag 13 april 2010, 10:40

Mijn buurman kwam eergisterenavond aan op Khaosarn vanuit Changmai. In de hele straat waren hooguit 20 farang te vinden, de rest van de straat was rood gekleurd door betogers die net van de hoofdweg werden verdreven.
Daar kun je beter niet tussen zitten!

Vanuit Suvarnabhumi kun je rechtstreeks doorvliegen naar zo'n beetje elke uithoek van Thailand. Air Asia, Nok Air, 1-2-Go, Thai Airways, Bangkok Airways zijn domestic carriers die vanaf Suvrnabhumi en Don Muang vliegen. Don Muang is probleemloos bereikbaar vanaf Suvarnabhumi.

Gebruikersavatar
Soi 24
Expat
Expat
Berichten: 310
Lid geworden op: maandag 02 juni 2008, 20:53
Locatie: Nongprue, Banglamung

Re: Wel of niet naar Bangkok ?

#6 Bericht door Soi 24 » dinsdag 13 april 2010, 17:02

Behalve op een paar met name genoemde plaatsen moet je even alert blijven voor de rest gaat het leven in Bangkok zoals altijd gewoon door. Wij maken ons er hier drukker over dan de gemiddelde Bangkokian dat doet.

Zolang er niet gemept of geschoten wordt gaat het zelfs op de protestplaatsen er gemoedelijk aan toe. Muziek, lekker eten, ontspannen sfeer. Kortom, geen zorg, lekker naar Bangkok gaan, alleen even nieuws volgen of er geen gewelddadigheden plaatsvinden. Dan uit de buurt van de protestplaatsen blijven. En dat is niet moeilijk want Bangkok is heel groot.
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Wel of niet naar Bangkok ?

#7 Bericht door jumbo » woensdag 14 april 2010, 02:18

Op een paar wijken na in Bangkok merk je niets van het hele gebeuren en om nou op pakweg Khao San Road te gaan zitten een paar weken of een winkelcentrum... dat lijkt mij niet echt vakantie vieren....gewoon komen en je via tv,kranten ,sms en internet laten informeren waar de demonstraties worden gehouden....en die straten vermijden
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Wel of niet naar Bangkok ?

#8 Bericht door Duiker » donderdag 15 april 2010, 17:41

Dan moet er wel een vliegtuig vanaf hier vertrekken!
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wel of niet naar Bangkok ?

#9 Bericht door Jeanette » donderdag 15 april 2010, 19:27

Schiphol is helemaal gesloten vanwege een aswolk op 7 km door die vulkaan uitbarsting in IJsland.

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: Wel of niet naar Bangkok ?

#10 Bericht door soulwy » zondag 18 april 2010, 11:52

jumbo schreef:Op een paar wijken na in Bangkok merk je niets van het hele gebeuren en om nou op pakweg Khao San Road te gaan zitten een paar weken of een winkelcentrum... dat lijkt mij niet echt vakantie vieren....gewoon komen en je via tv,kranten ,sms en internet laten informeren waar de demonstraties worden gehouden....en die straten vermijden
Hoe kom ik hier achter? Morgen moet ik naar de Ned. Ambassade en een Thaise kennis die in BKK woont zei voorzichtig dat ik daar in de buurt misschien iets roods zou kunnen tegenkomen.
Ik verwacht niet veel stress op straat, maar morgen ga ik toch wat minder onbevangen naar BKK dan de laatste keren.
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Wel of niet naar Bangkok ?

#11 Bericht door Loe » zondag 18 april 2010, 12:32

Gisteren in Bangkok geweest, nog nooit zo rustig gezien.
Maar ik geloof dat de ned.amb. in het gebied Silom ligt en daar zou het erg rood gekleurd zijn.

Mijn advies: neem een taxi die weten precies waar ze NIET moeten komen

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Wel of niet naar Bangkok ?

#12 Bericht door jumbo » zondag 18 april 2010, 12:53

Loe schreef:Gisteren in Bangkok geweest, nog nooit zo rustig gezien.
Maar ik geloof dat de ned.amb. in het gebied Silom ligt en daar zou het erg rood gekleurd zijn.

Mijn advies: neem een taxi die weten precies waar ze NIET moeten komen
Ambassade ligt niet echt in Silom gebied, meer Lumpini en Ploenchit
Daar kan je rustig heen gaan met Skytrain (station Ploenchit) of Taxi of motortaxi
Soi Tonson kennen ze allemaal
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 554
Lid geworden op: vrijdag 06 februari 2009, 06:09

Re: Wel of niet naar Bangkok ?

#13 Bericht door marinusmali » zondag 18 april 2010, 15:08

Soulwy,

Doe nou niet je geel T-shirtje aan met die beeldige gele schoentjes en je beeldige gele haarstrikje!! :D
Nee Nee niet doen!!

Je kan wel dat schattige rode rokje aantrekken met de leuke wit rode hemdje en een rood bh'tje enz wat je nog meer aan rood hebt. :oops:

Echt dan ben je volkomen veilig in die buurt!!
Wie weet vind het amabssade personeel het ook wel een goed plan om zich zo te kleden!! (Natuurlijk niet de mannen met een schattig rood bh'tje)
doei

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Wel of niet naar Bangkok ?

#14 Bericht door Khon Neua » zondag 18 april 2010, 18:02


soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: Wel of niet naar Bangkok ?

#15 Bericht door soulwy » dinsdag 20 april 2010, 08:04

Khon Neua schreef:kaartje waar het tedoen is .

http://maps.google.co.th/maps/ms?hl=en- ... urce=embed
Handig kaartje.
marinusmali schreef:Soulwy,

Doe nou niet je geel T-shirtje aan met die beeldige gele schoentjes en je beeldige gele haarstrikje!! :D
Nee Nee niet doen!!

Je kan wel dat schattige rode rokje aantrekken met de leuke wit rode hemdje en een rood bh'tje enz wat je nog meer aan rood hebt. :oops:

Echt dan ben je volkomen veilig in die buurt!!
Wie weet vind het amabssade personeel het ook wel een goed plan om zich zo te kleden!! (Natuurlijk niet de mannen met een schattig rood bh'tje)
doei
Haha...sommige mannen zien er heel schattig uit in een rood behaatje... :D
En toevallig had ik wel mijn felrode schoentjes aan...

Het was een vreemde ervaring om midden in het centrum te zijn (BTS Chitlom-Ploenchit) met zo weinig verkeer. Er stonden auto's midden op de weg om de straten te blokkeren. Gevestigde autoriteit (politie) die langs een groep Roden liepen. Sommige winkels gesloten, het hele Central Chitlom (mall) was ook gesloten. Dat kost bergen geld. En kraampjes die rode items verkochten (heb mijn rode schoentjes overigens niet daar vandaan...)

En toch vond ik de sfeer bijzonder rustig, in de buurt waar ik was was geen stress te bespeuren. Een drukke straat in BKK waar geen auto's rijden, dat was wel een beetje surrealistisch.

Transport was ook te doen:
Van Chitlom naar Bumungrad was even omrijden.
Van Bumungrad naar Chinatown was moeilijker. Taxi's die een (hoge) fixed prijs hadden vanwege de trafficjams en een driver die loog dat alles gesloten was en mij wel even BKK zou laten zien. Yeah right. De 4e driver bracht me uiteindelijk naar Chinatown.
Van Chinatown naar MRT Hua Lamphong, easy! Sneller dan ik gewend was, de wegen waren rustiger. MRT, BTS naar Thong Lo en Mochit...zoals normaal.

Ik denk dat je als toerist prima in BKK kunt zijn. Maar wel even checken waar je niet moet zijn (de enkele allerstrijdvaardigste plekken vermijden dus)
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

Plaats reactie

Terug naar “Steden”