Verblijf in NL

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Michaell
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 59
Lid geworden op: maandag 18 februari 2008, 16:43
Locatie: Nederland

Verblijf in NL

#1 Bericht door Michaell » maandag 05 april 2010, 12:07

Hallo Allemaal,

Wij willen graag volgend jaar maart/april het zusje & neefje van me moeder een tijdje naar
Nederland op vakantie laten komen, maar nu hebben we niet zulke leuke dingen gehoord
en dat het allemaal niet zo makkelijk is als het is geweest.....We hebben een aantal jaar
geleden me oma hier een tijdje op vakantie gehad en dat ging allemaal best wel gemakkelijk
maar nu is mijn vraag wat is er nu allemaal veranderd, is het tegenwoordig echt zo moeilijk?
Vooral voor het zusje van me moeder aangezien die geen werk heeft, het neefje volgt een
studie op de universiteit. Nu gaan we in Juli naar Thailand en wat zou ik daar alvast allemaal
kunnen doen ivm de komst naar Nederland? Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Mvg,

Michaell

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Verblijf in NL

#2 Bericht door Khon Neua » maandag 05 april 2010, 16:28

Michaell schreef:
het zusje & neefje van me moeder
Jij bent een Nederlander dus lijkt het zo dat je moeder dat ook is en haar zusje en neefje ook ? Wat doen die dan in Thailand . :?: :?:

Michaell
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 59
Lid geworden op: maandag 18 februari 2008, 16:43
Locatie: Nederland

Re: Verblijf in NL

#3 Bericht door Michaell » maandag 05 april 2010, 17:33

Khon Neua schreef:
Michaell schreef:
het zusje & neefje van me moeder
Jij bent een Nederlander dus lijkt het zo dat je moeder dat ook is en haar zusje en neefje ook ? Wat doen die dan in Thailand . :?: :?:
Me moeder komt uit Thailand ;)

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Verblijf in NL

#4 Bericht door Khon Neua » maandag 05 april 2010, 17:37

als je garant staat en ze heeft bewijs ( bv stuk grond in bezit ) dat ze terug naar thailand zal keren zal het wel goed komen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Verblijf in NL

#5 Bericht door jumbo » dinsdag 06 april 2010, 03:11

Ze kan gewoon een resiburo inschakelen en die kan haar vertellen wat ze nodig heeft,en in het Thai.
Je zult zelf een 'garantstelling' moeten regelen, zie de website van de NL ambassade
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Michaell
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 59
Lid geworden op: maandag 18 februari 2008, 16:43
Locatie: Nederland

Re: Verblijf in NL

#6 Bericht door Michaell » zondag 11 april 2010, 17:46

En hoe zit het eigenlijk met de garantstelling, ik heb via via gehoord
dat je zoveel per maand moet verdienen om garant te kunnen staan
voor als iemand hierheen komt. Het neefje studeert op de universiteit,
die moet dus terug voor de studie maar voor haar zusje is dat een heel
ander verhaal, die werkt niet, geen grond of wat dan ook.......
Nogmaals bedank voor al jullie reacties!

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Verblijf in NL

#7 Bericht door Jim » maandag 12 april 2010, 07:22

Overzicht voorwaarden

Als uw visite een visum aan wilt vragen voor een kort verblijf moet hij of zij aan de volgende voorwaarden voldoen:

* Hij heeft een geldig reisdocument (bijvoorbeeld paspoort). Dit reisdocument moet ruim geldig zijn. Het reisdocument moet nog minimaal drie maanden langer geldig zijn dan het visum.
* Hij vormt geen gevaar voor de openbare orde, de nationale veiligheid of de internationale betrekkingen van één van de Schengenlanden. Onder gevaar voor openbare orde wordt onder andere gevaar voor illegale immigratie verstaan.
* Hij heeft voldoende middelen van bestaan.
* Hij moet het reisdoel aannemelijk maken.
* Hij mag niet gesignaleerd staan door Nederland of een van de overige Schengenlanden.
* Hij heeft een medische reisverzekering (minimale dekking van € 30.000).
Een door de referent of een derde persoon in Nederland ingevulde garantverklaring. Deze is alleen nodig als de vreemdeling niet voldoende middelen, zoals hierboven beschreven, heeft. De referent of een derde in Nederland moet in dat geval een garantverklaring invullen en ondertekenen. Uit deze garantverklaring met bijbehorende stukken (zoals recente loonstrookjes en een kopie van het arbeidscontract) moet blijken dat de referent of een derde persoon in Nederland voldoende en duurzame middelen van bestaan heeft. Deze verklaring moet de vreemdeling bij de ambassade laten zien. De referent of een derde persoon in Nederland moet een minimum netto inkomen van € 1.234,09 per maand hebben, dit inkomen moet nog minimaal 12 maanden beschikbaar zijn op het moment van de aanvraag.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”