Leven in Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Leven in Thailand

#16 Bericht door Sert » woensdag 07 april 2010, 20:13

Wouter_Udon schreef: Rekening houden met 20% klantverlies is m.i. zeker geen worst case scenario. Ik denk, maar wie ben ik, dat je nog eens moet rekenen met 30-40% OMZET verlies na een overname en kijken of je dan nog ervan kunt rondkomen en of je op basis daarvan ook aan je visum verplichtingen kunt voldoen. Ik probeer je niet ervan te weerhouden om het over te nemen maar bedenk dat er vele factoren aanwezig kunnen zijn die aanleiding zijn voor een forse omzet daling.
Da's nou het mooie van een eigen bedrijf runnen. Zolang je je bedrijfspapieren laat zien en je werkvergunning (voor landen rond Thailand), kun je zo een nieuw visum halen. Geen verdere verplichtingen voor je visum.
Na 3 aaneengesloten jaren kun je een 3-jarig non-B halen (en slechts voor 2 jaar betalen).

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Leven in Thailand

#17 Bericht door jumbo » donderdag 08 april 2010, 03:00

Ach we kunnen allemaal met onze nattige vinger in de wind voorstellen doen over het al of niet slagen van een zakelijk avontuur, maar het hangt een beetje af van de eventueel frisse wind die een nieuwe eigenaar in een restaurant kan brengen.
Samui, net als alle andere delen van Thailand, heeft een redelijk vast aantal farang, dat fluctueert echt niet met de wins, het weer, de politieke situatie of wat dan ook. Tenzij het een echt expat werk gebied betreft, dat zie je dalingen en stijgingen van werkende en wonende expats in zo een gebied.... maar Samui is niet echt een investeringsgebied voor de multinationals, daar zitten dezelfde gelukzoekers, retirees en anderen als in pakweg Chiang Mai en Korat

Het is ook een beetje zoals Pieter aangeeft; doe je het niet, krijg je er later misschien spijt van en kan je daarmee omgaan?? Zeker als je een handvol andere expats waarvan er geen woont op Samui de beslissing voor je hebt laten nemen???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Leven in Thailand

#18 Bericht door Jeanette » vrijdag 09 april 2010, 22:55

Waarom probeert er niemand eens iets nieuws? Verdiep je eens in de ouder wordende toerist. Steeds meer mensen hebben intoleranties maar ik lees zelden over dieet mogelijkheden. Een resort dat uitwijdt over dieet mogelijkheden wordt met googlelen gevonden als men b.v. vakantie+glutenvrij intypt.

Wij hebben zo'n 8 a 10 x in een longtailboot gezeten en het merendeel van de passagiers had moeite met die rottrap met die dunne spijltjes. Dus welke slimmerik bouwt nu eens een davit met schommel op zo'n boot die ons gammeltjes zo aan boord swingt.

Misschien is deze suggestie niet helemaal on-toppic in jou draadje NieTan maar mijn leeftijdsgroep heeft iets meer euro's te spanderen dan backpakkers maar verlangen wat meer in de watten gelegd te worden.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Leven in Thailand

#19 Bericht door elst99 » zaterdag 10 april 2010, 01:51

Wil je niet ontmoedigen, zeker niet! Maar in Hua Hin en omgeving nog weinig farangs gezien die met een restaurantje "rijk geworden"zijn.
Hier leven veel pensionadas van allerlei verschillende nationaliteiten, de engelsen zoeken naar een engelsrestaurants, de zweden naar zweeds en de hollanders naar, waar het het goedkoopst is! Dan is het seizoen, eigenlijk maar 3/4 maanden en de rest van het jaar teren op die 3/4 maanden. Omdan nog wat voor de oude dag op te bouwen zal moeilijk worden.
Vergeet ook de recessie niet in de wereld, zal het niet makkelijk zijn of worden.
Wens je al het beste en sterkte, niet gegokt altijd verloren!
Het verschil met Koh Samui en Hua Hin is dat hier meer mensen overwinteren en op Samui meer vakantievierders zijn en die geven natuurlijk anders geld uit, daar zou je voordeel bij kunnen hebben.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Leven in Thailand

#20 Bericht door jumbo » zaterdag 10 april 2010, 03:09

Overwinteren wellicht maar ik denk dat er een grotere en hardere kern buitenlanders op Samui jaarrond verblijft.... Hua Hin is meer een bejaardenoord voor oudere farangs (sorry)
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

aukiepaukie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 33
Lid geworden op: vrijdag 10 juli 2009, 08:58
Locatie: Alkmaar

Re: Leven in Thailand

#21 Bericht door aukiepaukie » zaterdag 10 april 2010, 14:23

jumbo schreef:Overwinteren wellicht maar ik denk dat er een grotere en hardere kern buitenlanders op Samui jaarrond verblijft.... Hua Hin is meer een bejaardenoord voor oudere farangs (sorry)
Jij bent er laatst ook gesignaleerd, hoorde ik :lol:

Auk

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Leven in Thailand

#22 Bericht door jomel17 » zaterdag 10 april 2010, 14:37

jumbo schreef:Overwinteren wellicht maar ik denk dat er een grotere en hardere kern buitenlanders op Samui jaarrond verblijft.... Hua Hin is meer een bejaardenoord voor oudere farangs (sorry)
Jumbo,sinds wanneer schrijf jij sorry na een stichtelijke opmerking :?:
หลงรัก

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Leven in Thailand

#23 Bericht door jumbo » zaterdag 10 april 2010, 16:26

aukiepaukie schreef:
jumbo schreef:Overwinteren wellicht maar ik denk dat er een grotere en hardere kern buitenlanders op Samui jaarrond verblijft.... Hua Hin is meer een bejaardenoord voor oudere farangs (sorry)
Jij bent er laatst ook gesignaleerd, hoorde ik :lol:

Auk
Oudere vriend bezoeken, hoezo?? :lol: :lol: En zodoende heb ik uit eerste hand die ervaring..
en hej dat huis nog gekocht toen je daar was??? :P Aanleunertje?? :D :D
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Leven in Thailand

#24 Bericht door jumbo » zaterdag 10 april 2010, 16:28

jomel17 schreef:
jumbo schreef:Overwinteren wellicht maar ik denk dat er een grotere en hardere kern buitenlanders op Samui jaarrond verblijft.... Hua Hin is meer een bejaardenoord voor oudere farangs (sorry)
Jumbo,sinds wanneer schrijf jij sorry na een stichtelijke opmerking :?:
Elst is een dame en verdiend een andere benadering :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

aukiepaukie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 33
Lid geworden op: vrijdag 10 juli 2009, 08:58
Locatie: Alkmaar

Re: Leven in Thailand

#25 Bericht door aukiepaukie » zondag 11 april 2010, 06:56

jumbo schreef:
aukiepaukie schreef:
jumbo schreef:Overwinteren wellicht maar ik denk dat er een grotere en hardere kern buitenlanders op Samui jaarrond verblijft.... Hua Hin is meer een bejaardenoord voor oudere farangs (sorry)
Jij bent er laatst ook gesignaleerd, hoorde ik :lol:

Auk
Oudere vriend bezoeken, hoezo?? :lol: :lol: En zodoende heb ik uit eerste hand die ervaring..
en hej dat huis nog gekocht toen je daar was??? :P Aanleunertje?? :D :D
Nee, ben in het Hilton blijven hangen als vredesstichter. Misschien wel werk in Thailand??

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Leven in Thailand

#26 Bericht door carpediem » zondag 11 april 2010, 09:16

jumbo schreef: Hua Hin is meer een bejaardenoord voor oudere farangs
Zijn er ook bejaardenoord plaatsen voor jongere farangs ????????
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Leven in Thailand

#27 Bericht door Ben » zondag 11 april 2010, 09:27

carpediem schreef:
jumbo schreef: Hua Hin is meer een bejaardenoord voor oudere farangs
Zijn er ook bejaardenoord plaatsen voor jongere farangs ????????

Soi Cowboy :D

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Leven in Thailand

#28 Bericht door jumbo » zondag 11 april 2010, 10:01

aukiepaukie schreef:Nee, ben in het Hilton blijven hangen als vredesstichter. Misschien wel werk in Thailand??
Zeker weten, hehehe, voldoende misverstanden en misstanden tussen thaise dames hun farang aanhangers
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Leven in Thailand

#29 Bericht door jumbo » zondag 11 april 2010, 10:03

carpediem schreef:
jumbo schreef: Hua Hin is meer een bejaardenoord voor oudere farangs
Zijn er ook bejaardenoord plaatsen voor jongere farangs ????????
bedrijp wat je bedoelt maar de mix is daar als overal, veel jongere thaise dames die het een leuk oord maken en het daardoor geen Thais bejaardenoord maken en veel oudere farangs die het daardoor een bejaardenoord/soos/speeltuin maken voor de veelal oudere farang :lol: :lol: ;)
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Leven in Thailand

#30 Bericht door jumbo » zondag 11 april 2010, 10:04

Ben schreef:
carpediem schreef:
jumbo schreef: Hua Hin is meer een bejaardenoord voor oudere farangs
Zijn er ook bejaardenoord plaatsen voor jongere farangs ????????

Soi Cowboy :D
Die keur ik ook goed :D :D
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”