Heeft mijn stem op 9 juni wel waarde ?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Heeft mijn stem op 9 juni wel waarde ?

#31 Bericht door greenthaiway » woensdag 12 mei 2010, 16:29

@ Prajak:

Bekijk het vanuit de toekomst, zeg 10 Juni 2010.
Trek van het aantal stemmen jouw stem af.
Dan zie je de invloed die je stem heeft, geen.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Heeft mijn stem op 9 juni wel waarde ?

#32 Bericht door RuudThai » woensdag 12 mei 2010, 16:36

greenthaiway schreef:@ Prajak:

Bekijk het vanuit de toekomst, zeg 10 Juni 2010.
Trek van het aantal stemmen jouw stem af.
Dan zie je de invloed die je stem heeft, geen.
Wist je dat bij de verdeling van (rest)zetels soms een zetel met één stem verschil naar een partij kan gaan? En als die andere partij jouw stem had gehad zij die zetel hadden gewonnen?
En dat 1 zetel naar de ene partij gaat i.p.v. een andere ook de coalitievorming kan beïnvloeden?
Zó belangrijk kan jouw ene stem zijn! :idea: :shock:

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Heeft mijn stem op 9 juni wel waarde ?

#33 Bericht door greenthaiway » woensdag 12 mei 2010, 16:43

RuudThai schreef:
greenthaiway schreef:@ Prajak:

Bekijk het vanuit de toekomst, zeg 10 Juni 2010.
Trek van het aantal stemmen jouw stem af.
Dan zie je de invloed die je stem heeft, geen.
Wist je dat bij de verdeling van (rest)zetels soms een zetel met één stem verschil naar een partij kan gaan? En als die andere partij jouw stem had gehad zij die zetel hadden gewonnen?
En dat 1 zetel naar de ene partij gaat i.p.v. een andere ook de coalitievorming kan beïnvloeden?
Zó belangrijk kan jouw ene stem zijn! :idea: :shock:
Ik kan mij er niet meer druk om maken :mrgreen:

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Heeft mijn stem op 9 juni wel waarde ?

#34 Bericht door Mart » woensdag 12 mei 2010, 19:41

Mijn PSP
Ach, zal ik het dan maar bekennen :?:

Mijn Persoonlijke Succes Partij, waarvoor ik jaren gemeente raad lid was. :roll:

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Heeft mijn stem op 9 juni wel waarde ?

#35 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 21 mei 2010, 19:27

RuudThai schreef:Bericht uit de nieuwsbrief van Wereldexpat:
Op 28 april is de registratie voor deelname aan de Tweede Kamerverkiezingen voor Nederlanders in het buitenland gesloten. De voorlopige teller staat op 38.500. Dat is ongeveer net zoveel als in 2006, maar een schamel aantal in vergelijking met de half miljoen potentiële kiezers in het buitenland. Dat heeft alles te maken met de ingewikkelde procedure en de ouderwetse post.
Slechts 38.500 Nederlanders in het buitenland hebben zich dus laten registreren. Dat is ongeveer een halve 2e Kamerzetel......
Geen wonder dat de aandacht voor specifieke problemen van Nederlanders in het buitenland nihil is bij de politieke partijen :( . Som nam na! :oops:
Meer Nederlanders in buitenland gaan stemmen DEN HAAG -

Het aantal Nederlanders dat in het buitenland woont en van plan is zijn stem uit te brengen bij de landelijke verkiezingen op 9 juni, is gestegen in vergelijking met de vorige Kamerverkiezingen eind 2006. Bij de gemeente Den Haag hebben zich in totaal 46.396 Nederlanders laten registreren om te kunnen stemmen. Dat zijn twaalfduizend mensen meer dan de 34.305 die zich vorige keer aanmeldden.

Dat heeft een woordvoerster van de gemeente Den Haag vrijdag laten weten. Deze gemeente behandelt de aanmeldingen uit het buitenland. Na registratie kunnen kiezers vanuit het buitenland hun stem uitbrengen via toegestuurde stembiljetten en een speciale envelop. De meesten komen uit de Europese Unie. Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft er geen verklaring voor waarom meer mensen zich hebben laten registreren. Overigens is het niet gezegd dat alle aangemelde personen ook daadwerkelijk gaan stemmen.

Het aantal potentiële stemmers is overigens maar een fractie van het totale aantal van naar schatting een half miljoen Nederlanders dat in het buitenland woont. Voor het eerst kunnen Nederlanders ook nog op 9 juni zelf hun stem uitbrengen op de Nederlandse ambassade in het land waar ze verblijven.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6761 ... html?p=6,3
Live your dream, don't dream your life.

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 479
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 14:04
Locatie: Lelystad

Re: Heeft mijn stem op 9 juni wel waarde ?

#36 Bericht door frans49 » zaterdag 22 mei 2010, 09:26

Zolang er in veel landen mensen zijn die zich willen laten doodschieten voor het recht om te stemmen zal ik van mijn stemrecht gebruik maken.

:| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :|
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”