NL banken stoppen internetbetalen buiten de EU

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

NL banken stoppen internetbetalen buiten de EU

#1 Bericht door prajak » woensdag 31 maart 2010, 17:01

Ik was hoogstverbaasd dat Zwitserland deze maatregel heeft ingevoerd op 25 maart 2010; kijk in deze link: http://thethaimes.14.forumer.com/viewto ... 6218#86218

En nu krijg ik deze email van mijn NL bank.

==

Geachte…,

In navolging van Zwitserland gaan alle Nederlandse banken in opdracht van De Nederlandsche Bank stoppen met het toestaan van internetbetalingen vanuit landen buiten de EU. De reden ervoor is de toegenomen onveiligheid op het internet in landen buiten de EU.

Voorts hebben, naar DNB ons bericht, meegespeeld de miljarden verzwegen banktegoeden zoals gebleken in de “inkeerregeling” van de Belastingdienst en zowel DNB als de Belastingdienst willen voorkomen dat dit geld naar landen buiten de EU wordt geboekt.

U woont in een land buiten de EU en wij gaan uw internet-betalingen stoppen ingaand 1 mei a.s.. U kunt uiteraard wel uw saldi online raadplegen.

U kunt met een formulier uw binnen- en buitenlandse opdrachten naar ons kantoor in Y zenden. Om u tegemoet te komen in de thans ontstane situatie zullen wij u gratis formulieren zenden naar uw adres in Thailand (etc); belt u daarvoor ons speciale telefoonnummer ..(etc).

Het spijt ons u in deze zin te moeten berichten. Voor vragen kunt u kontakt opnemen met de heer Z, telefoonnummer …(etc).

A Bank.

==

Dat die Zwitsers dat doen is hun zaak. Maar waarom ook alle NL banken ?

Nou, daar ben ik lekker mee. Als je moet betalen staan ze vooraan in de rij, maar de service is nada.

En nu ? Iemand een idee ?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: NL banken stoppen internetbetalen buiten de EU

#2 Bericht door RuudThai » woensdag 31 maart 2010, 17:54

Terug naar de postduif.....
In 2006 mocht je als kiezer in het buitenland via internet stemmen. Daarna niet meer. Reden: dezelfde als bovenstaand: internet is niet veilig :twisted :twisted :twisted !

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: NL banken stoppen internetbetalen buiten de EU

#3 Bericht door Geert S » woensdag 31 maart 2010, 18:08

prajak schreef: En nu ? Iemand een idee ?
Heeft dit iets met de datum van vandaag te maken?
Als dit serieus is en ze zouden de afkomst van betalingen via IP-adressen gaan controleren (koud kunstje) dan gaan heel veel mensen (inclusief schrijver dezes) problemen krijgen. (Of eigenlijk, er komen problemen in NL want dan hef ik die laatste NL rekening ook per direct op).

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: NL banken stoppen internetbetalen buiten de EU

#4 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 31 maart 2010, 18:19

Geert S schreef:
prajak schreef: En nu ? Iemand een idee ?
Heeft dit iets met de datum van vandaag te maken?Als dit serieus is en ze zouden de afkomst van betalingen via IP-adressen gaan controleren (koud kunstje) dan gaan heel veel mensen (inclusief schrijver dezes) problemen krijgen. (Of eigenlijk, er komen problemen in NL want dan hef ik die laatste NL rekening ook per direct op).

Ik heb zo sterk het vermoeden.
"Keizer" Prajak de Eerste ;) zal het vandaag of morgen zelf wel kenbaar maken. :mrgreen:
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: NL banken stoppen internetbetalen buiten de EU

#5 Bericht door vleespet » woensdag 31 maart 2010, 19:42

prajak schreef:Ik was hoogstverbaasd dat Zwitserland deze maatregel heeft ingevoerd op 25 maart 2010; kijk in deze link: http://thethaimes.14.forumer.com/viewto ... 6218#86218

En nu krijg ik deze email van mijn NL bank.

==

Geachte…,

In navolging van Zwitserland gaan alle Nederlandse banken in opdracht van De Nederlandsche Bank stoppen met het toestaan van internetbetalingen vanuit landen buiten de EU. De reden ervoor is de toegenomen onveiligheid op het internet in landen buiten de EU.

Voorts hebben, naar DNB ons bericht, meegespeeld de miljarden verzwegen banktegoeden zoals gebleken in de “inkeerregeling” van de Belastingdienst en zowel DNB als de Belastingdienst willen voorkomen dat dit geld naar landen buiten de EU wordt geboekt.

U woont in een land buiten de EU en wij gaan uw internet-betalingen stoppen ingaand 1 mei a.s.. U kunt uiteraard wel uw saldi online raadplegen.

U kunt met een formulier uw binnen- en buitenlandse opdrachten naar ons kantoor in Y zenden. Om u tegemoet te komen in de thans ontstane situatie zullen wij u gratis formulieren zenden naar uw adres in Thailand (etc); belt u daarvoor ons speciale telefoonnummer ..(etc).

Het spijt ons u in deze zin te moeten berichten. Voor vragen kunt u kontakt opnemen met de heer Z, telefoonnummer …(etc).

A Bank.

==

Dat die Zwitsers dat doen is hun zaak. Maar waarom ook alle NL banken ?

Nou, daar ben ik lekker mee. Als je moet betalen staan ze vooraan in de rij, maar de service is nada.

En nu ? Iemand een idee ?
Ook jij ontkomt niet aan Jan Kees De Jager !!!!! ;) :)
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: NL banken stoppen internetbetalen buiten de EU

#6 Bericht door jumbo » donderdag 01 april 2010, 06:00

Afgezien van de datum schijnt iedereen te snappen wat 'internetbetalingen' zijn
Kan iemand me dat uitleggen???

En ja letterlijke mening kan ik volgen; betalingen via internet, maar van wat??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 264
Lid geworden op: donderdag 03 november 2005, 13:27
Locatie: Bangkok/Hua Hin

Re: NL banken stoppen internetbetalen buiten de EU

#7 Bericht door Emanuel » donderdag 01 april 2010, 07:52

Zouden ze dat ook doen voor grote buitenlandse holdings die bedrijven hebben in NL?

Dit moet wel 1 april zijn!
Groeten,

Emanuel

Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal! (A. Einstein)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: NL banken stoppen internetbetalen buiten de EU

#8 Bericht door prajak » donderdag 01 april 2010, 11:20

Ja, dit is 1 april. Het Nl gedeelte is verzonnen.

Maar de Zwitsers zitten wel met het probleem, ik heb die emails gezien. En ik hoor vandaag dat een Duitser die zich uitschrijft zijn D bankrekeningen moet opheffen. De kleine man te pakken nemen ! De Arabieren kunnen hun geld onbeperkt naar Z brengen en halen, de kleine man die zijn pensioen in het buitenland wil hebben wordt gedwarsboomd.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: NL banken stoppen internetbetalen buiten de EU

#9 Bericht door printen44 » donderdag 01 april 2010, 16:02

Zover ik weet sturen banken nooit e-mails naar hun klanten. De ING-bank schrijft dat elke keer als ze een waarschuwing voor oplichting op hun site zetten. Ik ga er vanuit dat ook de Zwitserse banken dezelfde regels hebben.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: NL banken stoppen internetbetalen buiten de EU

#10 Bericht door prajak » donderdag 01 april 2010, 16:15

O jawel, maar alleen als je zelf via email kontakt zoekt. Aan mailings via email doen ze inderdaad niet. En dat houdt verband met de veiligheid.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: NL banken stoppen internetbetalen buiten de EU

#11 Bericht door jumbo » vrijdag 02 april 2010, 02:50

prajak schreef:O jawel, maar alleen als je zelf via email kontakt zoekt. Aan mailings via email doen ze inderdaad niet. En dat houdt verband met de veiligheid.
zouden de verzonnen emails 1 april bestendig zijn denk je
Het is complete larie, behalve dat van die Duitser dan en dat kan ik me gezien zijn nazionaliteit ook best voorstellen....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: NL banken stoppen internetbetalen buiten de EU

#12 Bericht door prajak » vrijdag 02 april 2010, 07:10

Het Zwiterland verhaal is van 25 maart en de bank heeft het telefonisch en per email bevestigd. Nee, daar is echt wel iets mis.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: NL banken stoppen internetbetalen buiten de EU

#13 Bericht door jumbo » vrijdag 02 april 2010, 07:21

prajak schreef:Het Zwiterland verhaal is van 25 maart en de bank heeft het telefonisch en per email bevestigd. Nee, daar is echt wel iets mis.
Ik heb het maar even gelezen maar het lijkt alleen lieden te treffen die niet meer in Zwitserland lijken te zijn ingeschreven of wiens adres in Thailand is.....
Hoor er verder niets over, googelen helpt ook niet...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: NL banken stoppen internetbetalen buiten de EU

#14 Bericht door prajak » vrijdag 02 april 2010, 16:29

Klopt. Maar is dat niet ook onze situatie ? Hoeveel van ons hier hebben NL metterwoon verlaten ? De Zwitsers voor wie het geldt kunnen zich weer laten inschrijven maar dat betekent dan belasting dokken in hun eigen land. Dus minder poen hier. Linksom of rechtsom, ze worden gepakt. Ik moet er niet aan denken dat NL dat ook gaat doen. Ik heb in NL veel geld staan op 5,45 procent rente en dat beur ik hier nooit.

Singtoo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: dinsdag 28 oktober 2008, 18:43
Locatie: Dordrecht / Chachoengsao

Re: NL banken stoppen internetbetalen buiten de EU

#15 Bericht door Singtoo » zaterdag 03 april 2010, 11:14

prajak schreef:Ik heb in NL veel geld staan op 5,45 procent rente en dat beur ik hier nooit.
Ik heb niet zo veel geld in NL staan. :cry:
Tenminste dat vind ik. :mrgreen:
Het is altijd te weinig. ;)
Misschien vind iemand anders het wel veel?
Hangt ervan af aan wie ik het vraag denk ik.

Maar bij welke "Icesave" bank krijg je nu nog 5,45 % rente?
Of staat het geld erg lang vast?
Altijd geïnteresseerd hoe ik mijn, kleine beetje, geld kan laten groeien.
Ignorante portam, non ventus suus / Als je niet weet naar welke haven je wilt, is geen enkele wind gunstig.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”