Cholesterol enz enz

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Cholesterol enz enz

#31 Bericht door Jeanette » woensdag 12 mei 2010, 10:03

Dit lijkt me wel een goed draadje voor mijn dieetvraag want ook het cholesterol schiet huizenhoog bij dat nefrotisch syndroom.

Hoe gaat dat in Thailand eigenlijk, kun je in restaurants meestal dieeten bestellen? Eiwitarm is je vlees voor de helft opeten maar zoutarm en geen vedsin en E-nummers en zoiets? Lukt dat?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Cholesterol enz enz

#32 Bericht door prajak » woensdag 12 mei 2010, 17:00

Als je Thais eet in die kleine eettentjes en je kent de Thaise woorden voor "geen MSG" en "geen zout" -en dat kun je laten opschrijven- dan krijg je gezonde kost. Probeer eens Phad MaMa of Phak MaMa dan krijg je een gerecht met mie en daarbij gebakken KALE en dat is een koolsoort waar je ook konijnen blij mee maakt en dat spul vergemakkelijkt ook de dagelijkse grote boodschap want is vezelrijk. Gelardeerd met gebraden kip maar weiger dan de Khai Daaw (gebakken ei) op het gerecht of laat het geel liggen want een eigeel bevat meer dan 200 mg cholesterol en wij gepensioneerden verbranden dat niet, zeker als je dat per dag nuttigt. Maar het is zo lekker...... Een 100 mg chol per dag is al meer dan genoeg.

Ik heb een schitterend chol boek en voor wie in TH woont wil ik dat wel laten kopie-eren. (Ik ben te lui om de puntjes op de e te zetten....). Er zitten ook recepten in. Het boek is in het NL.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Cholesterol enz enz

#33 Bericht door Jeanette » woensdag 12 mei 2010, 17:24

Laat ik de puntjes voor jou op de i te zetten, :mrgreen: neem de toets naast 'enter' in shift en je hebt ze. ;) Zonder shift maak je hé en naast de 1 zit hè.

Het is meer de vraag of we komende winter nog in Thailand komen zomeren of niet. De laatste urine uitslag was iig beter, dus nu maar hopen dat het doorzet.

Voorlopig krijg ik niks dan lof van Rob want hij zegt lekkerder te eten dan voor het dieet. Het kost een uurtje maar dan heb je ook wat.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Cholesterol enz enz

#34 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 12 mei 2010, 18:55

Jeanette schreef:Laat ik de puntjes voor jou op de i te zetten, :mrgreen: neem de toets naast 'enter' in shift en je hebt ze. ;) Zonder shift maak je hé en naast de 1 zit hè.

Het is meer de vraag of we komende winter nog in Thailand komen zomeren of niet. De laatste urine uitslag was iig beter, dus nu maar hopen dat het doorzet.

Voorlopig krijg ik niks dan lof van Rob want hij zegt lekkerder te eten dan voor het dieet. Het kost een uurtje maar dan heb je ook wat.
De liefde van de man gaat o.a. door de maag. ;)
Nog gefeliciteerd met jullie 40-jarig a.s. zaterdag en veel plezier toegewenst.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Cholesterol enz enz

#35 Bericht door Gardensafari » woensdag 12 mei 2010, 20:20

Wouter_Udon schreef:
Jeanette schreef:Laat ik de puntjes voor jou op de i te zetten, :mrgreen: neem de toets naast 'enter' in shift en je hebt ze. ;) Zonder shift maak je hé en naast de 1 zit hè.

Het is meer de vraag of we komende winter nog in Thailand komen zomeren of niet. De laatste urine uitslag was iig beter, dus nu maar hopen dat het doorzet.

Voorlopig krijg ik niks dan lof van Rob want hij zegt lekkerder te eten dan voor het dieet. Het kost een uurtje maar dan heb je ook wat.
De liefde van de man gaat o.a. door de maag. ;)
Nog gefeliciteerd met jullie 40-jarig a.s. zaterdag en veel plezier toegewenst.
Bij die gelukwensen sluit ik mij aan.

Een vraagje: is het waar dat als je 12,5 jaar in Thailand getrouwd bent geweest, je een 25-jarig jubileum kunt vieren, omdat tropenjaren dubbel tellen?
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Cholesterol enz enz

#36 Bericht door jumbo » donderdag 13 mei 2010, 05:05

Gardensafari schreef:
Een vraagje: is het waar dat als je 12,5 jaar in Thailand getrouwd bent geweest, je een 25-jarig jubileum kunt vieren, omdat tropenjaren dubbel tellen?

de meesten redden de 12,5 niet vanwege de hoge instapleeftijd, laat staan 25 jaar
Maar ik denk dat het begrip 'de tropenjaren tellen dubbel' me wel steeds duidelijker wordt
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”