NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#61 Bericht door jumbo » maandag 24 mei 2010, 02:10

Lijkt erop dat ik links en rechts wat citaten aan de verkeerde mensen heb toegekend, mijn excuses hiervoor, maar ik hoop dat de boodschap duidelijk is. Alle Visa zijn tegen bepaalde vaak verschillende en zwaardere voorwaarden uiteraard in Thailand te verkrijgen behalve het gewone toeristenvisa....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Thaijan
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: woensdag 14 november 2007, 00:10
Locatie: Bungkan

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#62 Bericht door Thaijan » dinsdag 16 november 2010, 13:21

Zo ik had dit topic al een tijdje geleden gestart maar het is een heftige discussie geworden.....
Op 24 December moet ik weer even naar Laos om weer de 90 komende dagen in te laten gaan, ik zou dus tot 24 - 25 Maart op dit Non O multiple entree visa in Thailand kunnen verblijven, dit visa was in Nederland afgegeven op 23 maart 2010 en er staat ook op gedrukt " enter before 22 maart 2011.
Ik ben officieel getrouwd in Thailand met mijn thaise vrouw, ik wil dus komend jaar gebruik maken of de aanvraag indienen voor de jaarverlenging (trouwvisum) die afgegeven wordt door het "lokale" immigratiekantoor alhier mits ik dus aan de voorwaarden voldoe o.a. de 400.000 baht op mijn persoonlijke Kasikorn bankrekening en het overleggen van het trouwcertificaat koror 2 of 3, ik heb beiden in bezit.
Die 400.000 baht dient dus 2 maanden voor 24-25 maart op mijn rekening te staan, dus zo ongeveer de laatste of voorlaatste week van Januari 2011.
Ik heb de gedachte om per 20 maart 2011 (net voordat mijn visa afloopt) toch nog 1 keertje naar Laos te gaan en aldaar nog 1 maal gebruik maken van het visum zodat ik weer 90 dagen krijg.
Dit zou betekenen dat ik dus ongeveer tot 17-18 Juni op het visum kan verblijven.
Mijn vraag is de volgende, is dit toegestaan, wordt dit geaccepteerd door de immigratiedienst zodat ik dus per 15-16 Juni de aanvraag voor de jaarverlenging kan indienen en het geld per ongeveer 14 april 2011 op de rekening hebbende of ben ik dan te laat ?
Dank voor eventuele reacties.

grt van Jan

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”