Bezoek vriendin

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
PetervD
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: zondag 14 maart 2010, 17:07

Bezoek vriendin

#1 Bericht door PetervD » woensdag 17 maart 2010, 16:58

Hey mensen, even een simpele vraag. Ik heb een vriendin in thailand (niet mn vriendin, gewoon een vriendin) en die zou graag deze zomer naar nederland komen voor een vakantie en bezoekje van pak m beet een week.

Wat moet ik hier allemaal voor regelen? Ik heb eventjes rondgekeken en ik zag dat ze genoeg moest verdienen om aan te kunnen tonen dat ze het verblijf kan betalen, dat zit iig goed. Maar ze zei ook iets over dat ik een brief moest regelen bij mijn gemeente waarmee ik haar uitnodig oid.

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om eventjes op een rijtje te zetten wat er allemaal moet gebeuren voordat ze hier op vakantie kan?

Bvd

-Peter

Gebruikersavatar
Soi 24
Expat
Expat
Berichten: 310
Lid geworden op: maandag 02 juni 2008, 20:53
Locatie: Nongprue, Banglamung

Re: Bezoek vriendin

#2 Bericht door Soi 24 » woensdag 17 maart 2010, 17:05

Hier kun je jezelf helemaal uitleven Peter............

http://www.indklantdienstwijzer.nl/

gewoon even wat muisklikken dan hoeft niet iemand anders jouw huiswerk te doen.............mochten er dan nog echte onduidelijkheden resteren dan zullen de forumleden je graag verder helpen.............
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Bezoek vriendin

#3 Bericht door Khon Neua » woensdag 17 maart 2010, 21:02

Van A tot Z:

http://www.netherlandsembassy.in.th/vis ... _nederland
Soi 24 schreef:Hier kun je jezelf helemaal uitleven Peter............

http://www.indklantdienstwijzer.nl/

gewoon even wat muisklikken dan hoeft niet iemand anders jouw huiswerk te doen.............mochten er dan nog echte onduidelijkheden resteren dan zullen de forumleden je graag verder helpen.............

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Bezoek vriendin

#4 Bericht door Loe » woensdag 17 maart 2010, 21:07

PetervD schreef:Hey mensen, even een simpele vraag. Ik heb een vriendin in thailand (niet mn vriendin, gewoon een vriendin) en die zou graag deze zomer naar nederland komen voor een vakantie en bezoekje van pak m beet een WEEK.
lijkt mij wel erg kort voor die afstand :cry:

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Bezoek vriendin

#5 Bericht door Jeanette » woensdag 17 maart 2010, 21:27

Misschien heeft ze meer uitnodigingen van een week?

Ik heb ik Thailand ook op 6 plaatsen vakantie gevierd.

PetervD
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: zondag 14 maart 2010, 17:07

Re: Bezoek vriendin

#6 Bericht door PetervD » woensdag 17 maart 2010, 22:13

Loe schreef:
PetervD schreef:Hey mensen, even een simpele vraag. Ik heb een vriendin in thailand (niet mn vriendin, gewoon een vriendin) en die zou graag deze zomer naar nederland komen voor een vakantie en bezoekje van pak m beet een WEEK.
lijkt mij wel erg kort voor die afstand :cry:
Ze kan in de zomer niet meer dagen opnemen, rond die tijd zijn er 2 nationale feestdagen oid, plus 2 dagen weekend, plus 3 dagen vrij nemen.

Iig, bedankt voor de reacties, met het googlen kwam ik voornamelijk uit op dingen als een partner naar nederland halen en dat kon ik niet zoveel mee.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Bezoek vriendin

#7 Bericht door Jim » donderdag 18 maart 2010, 01:06

PetervD schreef: Iig, bedankt voor de reacties, met het googlen kwam ik voornamelijk uit op dingen als een partner naar nederland halen en dat kon ik niet zoveel mee.
voor de schengenvisum procedure maakt het weinig uit of het je partner, goede vriend of vage kennis is.

tenzij je getrouwd bent en het visum aanvraagt bij een ambassade van en voor een ander EU land.
dan is ie namelijk gratis ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bezoek vriendin

#8 Bericht door jumbo » donderdag 18 maart 2010, 05:36

Als ze zelf geld/een baan heeft kan ze gewoon op eigen kracht een aanvraag indienen en de relatie vermelden....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

PetervD
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: zondag 14 maart 2010, 17:07

Re: Bezoek vriendin

#9 Bericht door PetervD » donderdag 18 maart 2010, 14:33

jumbo schreef:Als ze zelf geld/een baan heeft kan ze gewoon op eigen kracht een aanvraag indienen en de relatie vermelden....
Ik las iets over dat dat alleen van toepassing is als ze in een hotel oid verblijft. Aangezien ze gewoon een week bij mij is geloof ik dat ik nog altijd iets van een brief bij de gemeente moet laten goedkeuren...ben er nog niet helemaal uit wat daarmee precies bedoeld word.

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Bezoek vriendin

#10 Bericht door Khon Neua » donderdag 18 maart 2010, 17:31

Gewoon even lezen op de websit evan de ambassade :

http://www.netherlandsembassy.in.th/asp ... 865#274538

What are the requirements?
Each applicant has to submit the following documents:

A completed visa application form, duly signed by the applicant.
Two (2) recent passport-size photographs (color).
A valid travel document, which must be valid for at least six (6) months after date of return to Thailand.
Sufficient cash for the visa handling fee (60 Euro) to be paid in Thai Baht. (See the publication board at the visa section of the Embassy for current visa handling fees).
Additional required documents for tourist (private visit) visa:

In case you are staying with a guarantor in the Netherlands, and the guarantor pays for your stay:

Invitation (legalized letter of guarantee which can be obtained by the guarantor from his/her municipality in the Netherlands). The invitation should not be older than three (3) months.
Proof of sufficient income of the guarantor. In case guarantor is employed: three most recent salary slips. In case the guarantor is self-employed: the most recent income tax statement and company registration at the Netherlands Chamber of Commerce. The guarantor has to meet the requirements related to financial means. Details can be found on the website of the IND: http://www.ind.nl (‘prevailing standard sufficient financial means’). In case the guarantor has a temporary contract, the contract must be valid for at least twelve (12) months at the time of applying for a visa.
Documents to proof timely return to country of residence (employement letter, school registration children, proof of privately owned house etc.).
Copy of valid passport or ID card of the guarantor.
In case the applicant stays in a hotel: a confirmed hotel reservation for the entire period of stay.
In case you as the applicant pay for your own expenses:

Proof of sufficient financial means (bank statements, copy of bank book etc. The standard amount is fixed at minimum EURO 34 per day.
Letter of employment and leave permission, business registration etc.
In case you stay in a hotel: a confirmed hotel reservation for the entire period of stay.
In case you stay with a referent: invitation (legalized letter, "garantstelling", which can be obtained by the referent from his/her municipality in the Netherlands). The invitation should not be older than three (3) months.

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Bezoek vriendin

#11 Bericht door Khon Neua » donderdag 18 maart 2010, 17:34

Als jij niet garant zal staan is de kans dat ze het visa krijgt veel kleiner .

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Bezoek vriendin

#12 Bericht door Jim » donderdag 18 maart 2010, 17:45

PetervD schreef: Aangezien ze gewoon een week bij mij is geloof ik dat ik nog altijd iets van een brief bij de gemeente moet laten goedkeuren...ben er nog niet helemaal uit wat daarmee precies bedoeld word.
http://www.loket.amsterdam.nl/loket/cen ... uct/132032
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bezoek vriendin

#13 Bericht door jumbo » vrijdag 19 maart 2010, 02:58

Khon Neu schreef:Als jij niet garant zal staan is de kans dat ze het visa krijgt veel kleiner .
Naar mijn mening zijn er zat Thai die als toerist naar NL komen.....
gewoon een hotel reservering maken bij een kennis of slechts een reservering
briefje dan de baas en het is klaar

indien gewenst kan je dus wel als referent optreden een stapje lager als guarantor... en eenvoudiger
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bezoek vriendin

#14 Bericht door jumbo » vrijdag 19 maart 2010, 03:03

IK werkte pas in Thailand toen ik mijn vriendin voor de eerste keer mee wilde nemen naar Nederland...
Ik heb toen een vriend gevraagd om als guarantor te willen optreden en mijn moeder als gastadres geactiveerd...
Toch nog maar een keertje gebeld, men heeft me toen verteld (ondanks dat het niet op de site vermeldt staat) dat ik met mijn inkomen in Thailand en een garantiebriefje ook als guarantor kon optreden en dat het gastadres niet echt noodzakelijk was...

Alzo gedaan en we zijn op die wijze een 4 keer naar NL geweest, zonder ooit problemen ten aanzien van een visa. Mijn had geen inkomsten, geen tabien baan, wel een dochter....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

PetervD
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: zondag 14 maart 2010, 17:07

Re: Bezoek vriendin

#15 Bericht door PetervD » zaterdag 20 maart 2010, 20:30

Khon Neu schreef:Gewoon even lezen op de websit evan de ambassade :

http://www.netherlandsembassy.in.th/asp ... 865#274538

What are the requirements?
Each applicant has to submit the following documents:

A completed visa application form, duly signed by the applicant.
Two (2) recent passport-size photographs (color).
A valid travel document, which must be valid for at least six (6) months after date of return to Thailand.
Sufficient cash for the visa handling fee (60 Euro) to be paid in Thai Baht. (See the publication board at the visa section of the Embassy for current visa handling fees).
Additional required documents for tourist (private visit) visa:

In case you are staying with a guarantor in the Netherlands, and the guarantor pays for your stay:

Invitation (legalized letter of guarantee which can be obtained by the guarantor from his/her municipality in the Netherlands). The invitation should not be older than three (3) months.
Proof of sufficient income of the guarantor. In case guarantor is employed: three most recent salary slips. In case the guarantor is self-employed: the most recent income tax statement and company registration at the Netherlands Chamber of Commerce. The guarantor has to meet the requirements related to financial means. Details can be found on the website of the IND: http://www.ind.nl (‘prevailing standard sufficient financial means’). In case the guarantor has a temporary contract, the contract must be valid for at least twelve (12) months at the time of applying for a visa.
Documents to proof timely return to country of residence (employement letter, school registration children, proof of privately owned house etc.).
Copy of valid passport or ID card of the guarantor.
In case the applicant stays in a hotel: a confirmed hotel reservation for the entire period of stay.
In case you as the applicant pay for your own expenses:

Proof of sufficient financial means (bank statements, copy of bank book etc. The standard amount is fixed at minimum EURO 34 per day.
Letter of employment and leave permission, business registration etc.
In case you stay in a hotel: a confirmed hotel reservation for the entire period of stay.
In case you stay with a referent: invitation (legalized letter, "garantstelling", which can be obtained by the referent from his/her municipality in the Netherlands). The invitation should not be older than three (3) months.
Heb ik idd gezien maar ik kan niet garant staan, ik ben een student en heb hier niet genoeg inkomen voor. Zij verdient wel genoeg om aan te kunnen tonen dat ze het verblijf kan betalen. Is dit niet 'gelijkwaardig' aan een guarantor?

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”