van Thonburi naar Kanchanaburi

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Stefaan
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: donderdag 25 februari 2010, 21:19

van Thonburi naar Kanchanaburi

#1 Bericht door Stefaan » dinsdag 16 maart 2010, 21:18

We zouden op 6 april de trein nemen vanuit Bangkok naar Kanachaburi .
Is er op deze dag (officiële feestdag) een speciale treinregeling of vertrekken er regelmatig treinen naar Kanachaburi ?
Vraagje 2 : uit welk station kan ik de trein naar Kanachaburi nemen ?
Vraagje 3 : kunnen wij on-line tickets reserveren ? Of is dat niet nodig ?
Heel erg bedankt voor info!

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: van Thonburi naar Kanchanaburi

#2 Bericht door Esther » dinsdag 16 maart 2010, 23:21

Heb toevallig laatst wat opgepikt om op een speciale dag wel te reserveren.

Misschien heb je hier wat aan, staat ook bij hoe en wat qua station. En google en Kanchaburi train/trein levert ook behoorlijk wat resultaten op.

http://kanchanaburi.sawadee.com/gettingthere.htm Vind t fijne site, heb er al vaak gebruik van gemaakt.

Zoals je ziet, er gaan ook bussen evt en ik geloof ook mini vans vanaf Victory monument.

En ook handig, up to date trein schema

http://www.railway.co.th/English/Time_HTML.asp
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: vrijdag 14 augustus 2009, 15:50
Locatie: Kanchanaburi/Ferwert
Contacteer:

Re: van Thonburi naar Kanchanaburi

#3 Bericht door bauke66 » vrijdag 19 maart 2010, 13:09

Kijk eens op deze site, weliswaar maar 2 treinen per dag http://www.kanchanaburi-info.com/en/train.html
Er vertrekken inderdaad minibusjes vanaf Victory monument, andere opstapplaats is Khao san Rd, mocht je 's avonds na achten aankomen dan is de Thaise bus nog een optie.
Misschien kan ik nog wel een prive taxi regelen, want ik breng samen met mijn Thaise vriendin mijn ouders naar het vliegveld.

Groeten Bauke

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: van Thonburi naar Kanchanaburi

#4 Bericht door Esther » vrijdag 19 maart 2010, 21:40

Ga je overnachten in Thonburi? Anders is het wellicht makkelijker om vanaf Morchit (Mo chit, northern busterminal) de bus te pakken. Ideaal omdat "hier" ook de Skytrain stopt (wat ik heb gelezen een paar min met de taxi) Dus eigenlijk kan je van alle kanten in Bangkok hier terecht komen.

En mocht je perse de trein willen om het eens meegemaakt te hebben (dat kan natuurlijk) waarom dan niet op de terug weg?

Bauke, jij woont er he? Heb jij nog een leuk idee voor een accomodatie?
Wij willen ook namelijk, en weet bovenstaande info omdat ik al 2 dagen aan het googelen ben ;)
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: van Thonburi naar Kanchanaburi

#5 Bericht door Jeanette » zaterdag 20 maart 2010, 00:05

Dit hotel wordt geleid door Nederlands sprekende mensen.

http://www.greenwoodtravel.nl/Thailand/ ... p?a=Buiten de Stad#Oriental Kwai Resort

Het is ook dichter bij de stad. Daar hadden wij graag gezeten maar het was al vol.

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: vrijdag 14 augustus 2009, 15:50
Locatie: Kanchanaburi/Ferwert
Contacteer:

Re: van Thonburi naar Kanchanaburi

#6 Bericht door bauke66 » zaterdag 20 maart 2010, 04:56

Hoi Esther,

Genoeg leuke adresjes hier, laat maar eens weten aan wat voor prijsklasse je denkt. Goede guesthouses met zwembad tot 1000 baht. Een beetje resort begint dat bedrag. Geef maar een prijsindicatie door dan stuur ik je z.s.m. concrete info. De meeste adressen kunnen nog wel als last-minute geboekt worden.
Een cursus Thais koken kan ik ook wel voor jullie regelen, mijn Thaise clan gaat er zeker een culinair feest van maken....

groeten Bauke

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: van Thonburi naar Kanchanaburi

#7 Bericht door Esther » zaterdag 20 maart 2010, 11:53

Hier maar even een kopietje van mijn bericht op het andere topic,

de prijsklasse.....sja..moeilijk te zeggen. Zat de denken aan t/m 1300 baht ofzo. Natuurlijk ook heel afhankelijk van de plek en wat je voor je centen krijgt.

Hoe moet je dat soort guesthouses boeken? Heb nog nooit in een guesthouse geslapen :oops: ,altijd in hotels/resorts. Moet dat bijv van te voren met credit card?(deze heb ik niet) Of kun je die mensen je woord geven? Of overmaken naar een Thai rekening.....je leest t, ik ben behoorlijk bleu.....

Iig dankjewel Bauke! En dat bakkie komen we zeker bij je halen!
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Plaats reactie

Terug naar “Steden”