Wie kent Hang Dong (Chiang Mai)

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
bart3844
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: zaterdag 12 december 2009, 17:23

Wie kent Hang Dong (Chiang Mai)

#1 Bericht door bart3844 » woensdag 03 februari 2010, 11:03

Hallo,

Wie kan mij vertellen hoe Hang Dong is (zuid Chiang Mai)
Ik zie dat de huizen prijzen laag zijn daar MAAR het zit wel dicht bij het vliegveld
Woont iemand van jullie daar ???
Hoe zit het met de overlast van vliegveld
Of anders wat is een betere plek in Chiang Mai

Ik hoor van jullie

alvast bedankt

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

Re: Wie kent Hang Dong (Chiang Mai)

#2 Bericht door pietk » woensdag 03 februari 2010, 11:53

Hang Dong is een rustig dorp waar de grote weg van Chiangmai naar Hot dwars doorheen loopt.
Er is een dagelijkse markt en een paar kilometer naar het zuiden, buiten het dorp, is verleden jaar een nieuwe Carrefour supermarkt geopend.
Uitgaans gelegenheden zijn er bij mijn weten niet en daarvoor zul je naar de stad moeten die op een kilometer of 15 afstand is.
Overdag met zeer grote regelmaat openbaar vervoer, songtheaw, aanwezig. Ik weet niet tot hoe laat die in de avond rijden maar meestal is het gebeurd als het donker wordt.

Je zal ongetwijfeld wel eens een vliegtuig horen maar de eerste vlucht is 7.00 uur 's morgens en de laatste vlucht is ca. 23.00 uur 's avonds.
Wij wonen dichterbij het vliegveld, tussen Hang Dong en de stad, en hebben er geen extreme overlast van.

Er zijn wel een paar moo baans in Hang Dong en misschien is het een optie om daar eens een tijdje iets te huren zodat je zelf kunt ervaren hoe het je (jullie) daar bevalt.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Wie kent Hang Dong (Chiang Mai)

#3 Bericht door Rene » woensdag 03 februari 2010, 13:37

bart3844 schreef:Hallo,

Wie kan mij vertellen hoe Hang Dong is (zuid Chiang Mai)
Ik zie dat de huizen prijzen laag zijn daar MAAR het zit wel dicht bij het vliegveld
Woont iemand van jullie daar ???
Hoe zit het met de overlast van vliegveld
Of anders wat is een betere plek in Chiang Mai

Ik hoor van jullie

alvast bedankt
Als je niet in het verlengde van de startbaan woont en ook niet direct naast het vliegveld is het bijna nooit een probleem. Het ligt er ook maar aan hoe gevoelig je zelf bent voor bepaalde geluiden. Het zou best wel eens kunnen zijn dat je meer last hebt van de luidruchtige levenswijze van je buren dan van enig vliegveld.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Wie kent Hang Dong (Chiang Mai)

#4 Bericht door printen44 » woensdag 03 februari 2010, 14:56

Vrienden van mij wonen in Hang Dong. Ik bezoek ze regelmatig en als ik er ben, merk ik weinig of niets van vliegtuiglawaai. Zelfs niet als ik richting Chaing Mai rij en vlakbij het vliegveld langs kom. Meestal stijgen de vliegtuigen de andere richting op.

Als ik de rimboe zat ben, dan verhuis ik zeker naar Hand Dong in een van die estates die daar zijn. Mooie huizen, goed aangelegd en meestal met een soort winkelcentrum. Kad Farang is zo'n voorbeeld. Het heeft alles, Rimping, een supermarkt met veel westerse producten, een goed restaurant, banken, wat andere winkels en een zwembad.

Verder zijn in Hang Dong veel winkels waar je mooie spullen kan kopen. Wel duur, maar van goede kwaliteit.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Wie kent Hang Dong (Chiang Mai)

#5 Bericht door RuudThai » woensdag 03 februari 2010, 17:46

Enkele vriendinnen van mijn vrouw wonen met hun partners in één van de grotere moo baans, Home in Park : http://www.homeinpark.com/html/main.html . Wij komen soms bij hen op bezoek en logeren dan bij hen. Vliegtuigen gaan redelijk dichtbij over, maar echt last heb je er niet van. Ook zijzelf hadden er geen hinder van; door verandering van de wind kan de baan van de vliegtuigen natuurlijk wel eens veranderen, maar het was geen punt.
Ook wij hadden daar bijna gewoond: in oktober 2008 zijn wij er flink mee bezig geweest maar kregen uiteindelijk de financiering niet goed rond. De huizen daar zijn een behoorlijk stukje prijziger dan hier in Sakon Nakhon.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”