Medicijnen-pijnstillers in Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#46 Bericht door dutch » donderdag 28 januari 2010, 13:28

Wouter_Udon schreef:Gewoon doen waar je zin in hebt en je ziet vanzelf waar het schip strandt (of niet).
En alle adviezen zijn er op gericht dat je je goed voorbereidt want dat is wel belangrijk.
De spijker op z'n kop. ;)
en wat mij betreft zou je ook slecht voorbereid op stap mogen gaan,maar dat lijkt mij niet in de bedoeling liggen,gezien Harry's eerste post.
Succes dan maar enne.......in Korat zul je maar weinig Nederlanders tegen komen :mrgreen:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#47 Bericht door elst99 » donderdag 28 januari 2010, 15:37

Harry, goed voorbereid geeft geen grote teleurstellingen en dat telt, doe me een plezier en neem vooral de eerste tijd een taxi met chauffeur, je moet echt wennen aan de wegpiraten hier en ik overdrijf niet.
Want een ding is zeker de "farang" heeft altijd schuld, daar valt geld te halen! Dat kleine beetje meer wat je moet betalen voor de chauffeur haal je er gemakkelijk weer uit, hij kent de weg en "hopelijk" hij leest de taal.
Ik idealiseer het niet, ben van huisuit een grote realist, kijk wat voor je haalbaar is en ga daar van genieten er zijn veel mogelijkheden.
Qua thaise dames kan ik je weinig adviseren, maar op dit forum kun je nog heel veel wijzer worden en doe daar je voordeel mee!

Heel veel succes met je voorbereidingen!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#48 Bericht door greenthaiway » donderdag 28 januari 2010, 15:48

elst99 schreef:Harry, goed voorbereid geeft geen grote teleurstellingen en dat telt, doe me een plezier en neem vooral de eerste tijd een taxi met chauffeur, je moet echt wennen aan de wegpiraten hier en ik overdrijf niet.
Want een ding is zeker de "farang" heeft altijd schuld, daar valt geld te halen! Dat kleine beetje meer wat je moet betalen voor de chauffeur haal je er gemakkelijk weer uit, hij kent de weg en "hopelijk" hij leest de taal.
Ik idealiseer het niet, ben van huisuit een grote realist, kijk wat voor je haalbaar is en ga daar van genieten er zijn veel mogelijkheden.
Qua thaise dames kan ik je weinig adviseren, maar op dit forum kun je nog heel veel wijzer worden en doe daar je voordeel mee!

Heel veel succes met je voorbereidingen!
Wennen aan het Thaise verkeer door in een auto met chauffeur te zitten lijkt onzinnig.
Mocht er schade ontstaan aan een huurauto dan dekt de all-risk verzekering de schade.
Door hier deel te nemen aan het verkeer leer je hoe je in Thailand moet rijden.

Denk ook aan het kostenplaatje...
Een huurauto is voordeliger en staat klaar als je 'm nodig hebt.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#49 Bericht door prajak » donderdag 28 januari 2010, 16:06

Harry, alle adviezen hier zijn bedoeld om je op een verstandige manier naar TH te halen. En om je behoeden voor valkuilen. De twee grootste valkuilen zijn de zorgpolis en de cannabis. Daar heb je voldoende info over.

Boek een lekker lange vacantie, haal een non im O in Amsterdam, vraag toestemming want je hebt wao. Het openbaar vervoer op lange afstand is uitstekend, domestic vliegen, trein eerste klas coupe, lange afstand bussen, airco ook nog. Pas als je lokaal wilt reizen kom je in bussen uit 1812 en dan heb je een moderne.....

Ik neem aan dat jouw Engels op orde is want anders red je het niet. Een int rijbewijs en jouw NL ding meenemen. Jouw paspoort op datum vertrek uit TH nog zes maanden geldig. Reisverzekering en jouw zorgpolis mee en een lijste met jouw medicatie, liefst in Engels en de chemische naam van het spul. Een Lonely Planet kopen. Maar dat weet je allemaal vast al.

Als Nongkhai op jouw route ligt dan zie ik je. Als je wilt tenminste. Wil je hotel-info dan roep je maar.

Veel plezier met het voorbereiden van jouw reis.

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#50 Bericht door HarryS » donderdag 28 januari 2010, 16:08

Ik waardeer alle adviezen echt en begrijp ook de ernstige ondertoon in de berichten maar vind het niet zo leuk dat je in een hoek wordt gedrukt als een uitkeringstrekker of als 1 of andere uitnemer.

Het is echt alleen mijn bedoeling om van de slechte situatie waarin ik nu in zit het beste van te maken en had gedacht dat een lekker klimaat daar misschien wel een beetje aan zou bij dragen. Wat zou mij nu allemaal kunnen gebeuren?...als het tegen valt kan je toch altijd naar huis.

Ik ga eerst voor een maand of 3, en wil ook voor deze periode een huis gaan huren en dan zo normaal mogelijk zien te leven.
De periode zou dan gaan worden vanaf april tot juli of vanaf september tot december, maar waarschijnlijk zal het al rond eind maart of april worden.
Nu alleen nog een plekje en een huisje vinden en nog wat dingetjes hier regelen en ik ben op weg...... :P

We blijven positief.

groet,

Harry

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#51 Bericht door HarryS » donderdag 28 januari 2010, 16:22

@ Prajac - Hartstikke bedankt voor je aanbod, en het lijkt mij juist geweldig om iemand te ontmoetten in Thailand.

Het maakt mij niet veel uit waar ik ga wonen, als ik maar kan zwemmen, zwembad is natuurlijk ook goed, voor een beetje krachttraining van mijn benen. Niet te druk maar wel een beetje toerisme of aanspraak, barretjes e.d
Dus tips zijn welkom!!

groetjes,

Harry

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#52 Bericht door prajak » donderdag 28 januari 2010, 16:42

Harry, er zijn helaas altijd mensen die WAO zien als "profiteren van" en dat geldt ook voor de ziektewet. Maar dat zijn uitkeringen waarvoor een premie is gedokt (door baas, werknemer of overheid) en dat heet verworven rechten uit het NL sociaal stelsel. Daarom zijn de belastingtarieven in NL zo hoog. Het is de solidariteit die centen kost en ik heb ze altijd "graag" (nou ja...graag...) betaald. En het grappige is, die solidariteit is ook door "rechtse" kabinetten niet doorgestreept.

Kijk eens wat er gebeurt met je als je zou wonen in het land van Uncle Sam. Baas failliet, geen ww, geen wao, pensioencenten weg, geen zorgpolis meer. Bijstand een minimum of nul nada. AOW nooit van gehoord. The American Dream ! Maar het toptarief in de inkomstenbelasting is, denk ik, iets van 30.

Ik heb van een lid hier gehad de film Sicko van Michael Moore en die spreekt boekdelen !

Je bent van harte welkom in mijn eenvoudige woonst als je NK aandoet. Ik heb een simpele logeerkamer doch woon ver van de stad maar help je graag met een hotel of net guesthouse.

En ik neem aan dat je een lunsje lust ? Klassieke Thaise wokschotel met salade in westerse stijl ? Bruin brood met Old A kaas ? Haring in tomatensaus ? Nongkhai zit vol met westerse winkels....

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#53 Bericht door Loe » donderdag 28 januari 2010, 16:47

Harry,

Net terug van 4 maandjes Thailand, zou ik je aanbevelen een condo te huren in Jomtien. Ligt pal tegen Pattaya aan maar veel rustiger. De huurprijzen liggen vanaf 7000 baht per maand. Je hebt dan een zwembad en de zee tot je beschikking. Zeker in de periode april t/m juni niet te veel mensen behalve met Songkran. Niet te ver van bangkok. En als je verder naar het zuiden gaat zeer mooie plekken om te verblijven. Kun je ook eens naar Rayong gaan, ook zeer mooie stranden maar voor mij te rustig.

groetjes Loe

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#54 Bericht door HarryS » donderdag 28 januari 2010, 17:00

Dat tarief scheelt minimaal 25 % met het tarief in Nederland, had ik dat nooit hoeven te betalen dan had ik zeker geen aanspraak hoeven maken op het sociale stelsel. In TH is het tarief als je zaak verkoopt geloof ik max. 5%, ik heb ruim 28% moeten betalen van de verkoopprijs. Had ik dat in mijn leven niet hoeven te betalen dan had ik na de verkoop van mijn zaak er rustig van kunnen leven.

Ik wil zeker de streek komen bekijken waar je woont, maar ik zat te denken om b.v een huis te huren in Jomtien en vanaf daar enkele trips te maken door Thailand en naar sommige eilanden die ik graag wil zien.
Wat zou nu slimmer zijn, eerst tijdelijk voor een weekje een hotel nemen en dan een huisje zoeken, of meteen vanaf Nederland alles te regelen. Meestal is de eerste manier het beste, volgens mij.

Ik krijg er steeds meer zin in!

groetjes Harry

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#55 Bericht door HarryS » donderdag 28 januari 2010, 17:14

:lol: Toeval Loe, ik had echt je bericht nog niet gelezen :D
Ik dacht aan die plaats omdat ik daar vroeger in de omgeving al was geweest, dicht bij Bangkok voor verder trips en niet zo verschrikkelijk druk als Pattaya.

groet,

Harry

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#56 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 28 januari 2010, 20:43

Ik zou eerst tijdelijk in een hotel gaan zitten. Kun je rustig rond kijken naar wat er te huur is, er peroonlijk langs gaan om te zien of het je wat lijkt en of de omgeving van het te huren object je aanspreekt. Vanuit NL is dat niet te doen.
Live your dream, don't dream your life.

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#57 Bericht door Khon Neua » donderdag 28 januari 2010, 22:48

prajak schreef: Boek een lekker lange vacantie, haal een non im O in Amsterdam
Op welke voorwaarde denk je dat harry een non im O kan krijgen ? ?

Denk dat het een toeriste visa zal moeten worden ( gratis ook nog )

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#58 Bericht door prajak » vrijdag 29 januari 2010, 01:07

Voor lange vacanties liever een non im O, bij een T moet je er vaker uit. Harry heeft toch vast inkomen, schrijft hij ? Dan heb je zo een non im O. Maar T is nu gratis, ja. Dus een T en af en toe er uit.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#59 Bericht door elst99 » vrijdag 29 januari 2010, 02:14

Voor een Non Immigrant moet je minimaal 50 zijn en volgens mij is Harry 40!
Als hij van plan is naar Jomtien te gaan, vraag dan een double entry toeristenvisum aan en ga na 2 maanden even de grens over, bij Cambodja.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#60 Bericht door elst99 » vrijdag 29 januari 2010, 02:24

Greenthaiway lees is de andere post op dit forum wat autorijden betreft kun je nog wat van leren! Misschien wordt je advies om zelf aan het verkeer deel te nemen iets genuanceerder.
Zeker in het begin is het wennen.
Lees de post "zomaar een paar mijlpalen" maar eens.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”