Medicijnen-pijnstillers in Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#61 Bericht door jumbo » vrijdag 29 januari 2010, 02:42

Altijd goed om in Sodom en Gomorra te beginnen :P daarna kan het alleen maar meevallen.
Enige probleem wat je hebt is je visa, de rest is allemaal op te lossen.
De rest zijn luxe problemen en derhalve verkeerd vernoemd als 'probleem'.

Voorbereiden is voor mensen die gewend zijn dat te doen......en laat me wel zijn ik vind financiele zaken zoals uitkeringen, belastingen, besteedbare gelden geen kwestie van voorbereiden maar gezond verstand gebruiken....
Gewoon gaan voor een half jaar en dan weer verder kijken...
Laatst gewijzigd door jumbo op vrijdag 29 januari 2010, 03:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#62 Bericht door greenthaiway » vrijdag 29 januari 2010, 02:48

elst99 schreef:Greenthaiway lees is de andere post op dit forum wat autorijden betreft kun je nog wat van leren! Misschien wordt je advies om zelf aan het verkeer deel te nemen iets genuanceerder.
Zeker in het begin is het wennen.
Lees de post "zomaar een paar mijlpalen" maar eens.
Gewoon beginnen en erg goed opletten :mrgreen:
Ervaring doe je alleen dan op als je deelneemt aan het verkeer ;)
Harry, wel erg goed je ogen gebruiken.
Het is te doen, na verloop rijdt je als een Thai, LOL :shock:

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#63 Bericht door Khon Neua » vrijdag 29 januari 2010, 07:48

Maar dan beginnen de problemen als je weer terug bent in NL.

Bocht door met de ruitenwisser aan ipv kniperlicht. enz. :mrgreen:

Tip als je gaat huren huur een automaat dan heb je een probleem minder nl schakelen met links als je wat meer gereden hebt in Thailand kun je later weer gaan schakelen. Probeer buiten bangkok te beginnen en als je in NL al gespannen achter het stuur zit neem dan beter een taxi .

greenthaiway schreef:
elst99 schreef:Greenthaiway lees is de andere post op dit forum wat autorijden betreft kun je nog wat van leren! Misschien wordt je advies om zelf aan het verkeer deel te nemen iets genuanceerder.
Zeker in het begin is het wennen.
Lees de post "zomaar een paar mijlpalen" maar eens.
Gewoon beginnen en erg goed opletten :mrgreen:
Ervaring doe je alleen dan op als je deelneemt aan het verkeer ;)
Harry, wel erg goed je ogen gebruiken.
Het is te doen, na verloop rijdt je als een Thai, LOL :shock:

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#64 Bericht door Rene » vrijdag 29 januari 2010, 11:27

Khon Neu schreef:Maar dan beginnen de problemen als je weer terug bent in NL.

Bocht door met de ruitenwisser aan ipv kniperlicht. enz. :mrgreen:

Tip als je gaat huren huur een automaat dan heb je een probleem minder nl schakelen met links als je wat meer gereden hebt in Thailand kun je later weer gaan schakelen. Probeer buiten bangkok te beginnen en als je in NL al gespannen achter het stuur zit neem dan beter een taxi .
Bijna alle huurauto's zijn automaat en met airco. Inderdaad die ruitenwissers/richtingaanwijzer! Als ik terug ben in NL weer hetzelfde probleem. :mrgreen:
Je hebt 6 ogen nodig in het verkeer en moet ze altijd open houden ook als het rustig wordt op straat. (of juist dan) :P
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#65 Bericht door HarryS » vrijdag 29 januari 2010, 23:25

Hallo allemaal,

Ik had nog beloofd om het antwoord van mijn vraag over de medicijnen aan de Ambassade hier neer te zetten als ik antwoord had gekregen, hier is het antwoord op mijn vragen:

Geachte heer/mevrouw,

Wij kunnen geen eensluidend antwoord geven op al deze vragen omtrent medicijnen.

Wij adviseren u contact op te nemen met uw apotheek of Travel Clinic. Van belang is dat u een medische verklaring heeft, ook in het Engels. Of je dat ook op mag sturen...geen idee?! Lijkt me wel tricky in ieder geval en zou daarover ook willen adviseren dat u advies gaat inwinnen bij bovengenoemde partijen en anders TNT/pakketpost. Voor een visum en hoe en wat verwijzen wij u naar:

U kunt voor vragen en een visum terecht bij het Thaise consulaat in Amsterdam Tel. 020-4651532 (bereikbaar tussen 10.00 en 13.00)

Dus ga ik maandag maar de apotheek bellen voor info.
Ik kwam er net achter door een PM van 1 van de leden dat de periode die ik wil gaan, april tot juni niet de gunstigste tijd is om te gaan, erg warm en vochtig in die periode.
Dat komt echt heel slecht uit want dat betekend dat ik pas aan het eind van dit jaar naar Thailand zou kunnen gaan.

Bummer,,,,,maarja wat doe je er aan.

groetjes,

Harry

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#66 Bericht door prajak » zaterdag 30 januari 2010, 01:04

April/juni warm en vochtig ? Dat hangt er maar vanaf waar je heen gaat.

Thailand is zo lang als de weg van Utrecht naar Gibraltar. April tot juni, maart ook al, is hier in de Isan knoeiheet en gortdroog zelfs al is het officieel regentijd en die valt ook ruim maar dat heb je in NL ook.

De tropisch vochtige en beklemmende nat-pak hitte kennen we hier niet.

Dus naar de Isan. Of naar november/februari

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#67 Bericht door greenthaiway » zaterdag 30 januari 2010, 02:52

Hier vindt je de Thaise KNMI:
http://www.tmd.go.th/en/

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#68 Bericht door HarryS » zaterdag 30 januari 2010, 15:36

Als de temperatuur hoog is vind ik het alleen maar lekker regelmatig een verkwikkende regenbui, en al zou het zelfs een aantal dagen achtereen regen dan is het nog geen proleem als je er voor een langere tijd zit, toch?

Ik kan normaal ook goed tegen de warmte als er maar water in de buurt is, natuurlijk moet ik altijd even wennen de eerste paar dagen maar daarna kan ik meestal wel de warmte goed verdragen, alleen weet ik nu niet hoe ik reageer op de warmte met de medicijnen, maar dat zien we wel.

Bedankt voor de link, heerlijk om die temperaturen te zien als ik nu naar buiten kijk zie ik alleen maar sneeuw!

groetjes,

Harry

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#69 Bericht door HarryS » zaterdag 30 januari 2010, 23:54

Hallo allemaal,

Ik heb de beslissing genomen en wil april, mei en juni naar Thailand toe :lol: :lol:
Maandag ga ik de apotheek en artsen bellen voor de papieren en ook informeren voor een visum, maar eerst moet ik nog even mijn paspoort vernieuwen want deze is inmiddels verlopen.
Heerlijk , kan ik echt gaan beginnen met voorbereiden en gaan zoeken naar een ticket, hotel voor de eerst paar nachten en dan nog een soort van reisplan maken, waar naar toe en hoelang....er zijn rottiger dingen om te doen :D

Iedereen bedankt voor zijn steun en adviezen, ik zal ze zeker nodig hebben dus (reis)tips blijven welkom!!

groetjes,

Harry

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#70 Bericht door Wouter_Udon » maandag 01 februari 2010, 12:12

Info over een thais visum vind je hier en dan kun je zelf bepalen welk visum je wilt hebben.
http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/visa_nl.asp
Live your dream, don't dream your life.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#71 Bericht door printen44 » maandag 01 februari 2010, 13:22

HarryS schreef:Hallo allemaal,

Ik heb de beslissing genomen en wil april, mei en juni naar Thailand toe :lol: :lol:
Maandag ga ik de apotheek en artsen bellen voor de papieren en ook informeren voor een visum, maar eerst moet ik nog even mijn paspoort vernieuwen want deze is inmiddels verlopen.
Heerlijk , kan ik echt gaan beginnen met voorbereiden en gaan zoeken naar een ticket, hotel voor de eerst paar nachten en dan nog een soort van reisplan maken, waar naar toe en hoelang....er zijn rottiger dingen om te doen :D

Iedereen bedankt voor zijn steun en adviezen, ik zal ze zeker nodig hebben dus (reis)tips blijven welkom!!

groetjes,

Harry
Dat zijn dan ook de drie warmste manden van het jaar. Het kwik kan oplopen tot 40 graden en pas in mei vallen de eerste regenbuien. Songkran is niet voor niks in april. Men noemt het ook hier "dry season". Verleden jaar in april de hoogste temperatuur gemeten in de schaduw bij mijn huis in Ngao, het Noorden van Thailand. Het was 43 graden.

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#72 Bericht door HarryS » maandag 01 februari 2010, 15:42

Ja ik weet het, met het reizen zal het zeker niet meevallen, maar als ik maar water/verkoeling in de buurt heb hou ik het wel vol.
Ik zit alleen nog een beetje te dubben hoe ik het zal indelen, tot nu toe heb ik in gedachten:
Bangkok, een aantal dagen bijkomen van de reis, dan vertrekken naar Koh Tao en daar 4 weken een condo/huis huren en daar een beetje aan de warmte wennen en lichamelijk een beetje aansterken e.d.
Vanaf daar terug naar Bangkok en vertrekken naar het noorden of noord-oosten voor twee maanden en vanaf daar Thailand verkennen.

groet,

Harry

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#73 Bericht door Wouter_Udon » maandag 01 februari 2010, 16:57

Als je dan toch van plan bent om twee maanden naar het noorden/noord-oosten te gaan zou ik mijn tijd verdelen in 1 maand Chiang Mai e.o. en 1 maand Udon e.o. Dan heb je een redelijke indruk.
Je hebt dan niet kennis gemaakt met het (uiterste) zuiden, Samui/Phuket, maar dat kan mogelijk de volgende keer.
Live your dream, don't dream your life.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#74 Bericht door Jeanette » maandag 01 februari 2010, 17:12

HarryS schreef:Ja ik weet het, met het reizen zal het zeker niet meevallen, maar als ik maar water/verkoeling in de buurt heb hou ik het wel vol.
Ik zit alleen nog een beetje te dubben hoe ik het zal indelen, tot nu toe heb ik in gedachten:
Bangkok, een aantal dagen bijkomen van de reis, dan vertrekken naar Koh Tao en daar 4 weken een condo/huis huren en daar een beetje aan de warmte wennen en lichamelijk een beetje aansterken e.d.
Vanaf daar terug naar Bangkok en vertrekken naar het noorden of noord-oosten voor twee maanden en vanaf daar Thailand verkennen.

groet,

Harry
Om welke reden kies je Koh Tao? Er zijn daar veel meer rotsen/stranden dan Koh Panang en Koh Samui. En die laatste heeft als voordeel dat er een vliegveld is. Dan hou je de transfers wat korter en eenvoudiger.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#75 Bericht door prajak » maandag 01 februari 2010, 17:28

Printen, maar 43 graden ? Dan heb je mazzel gehad. Hier in NK en UT kan het kwik naar 47 gaan in maart tot mei. Wel op de heetste uren van de dag en hoog in de heuvels. Het is loeiheet, geloof me. Dan ga ik mijn nest in, de ventilator op EEN en het verstand op NUL. Beide is voor mij easy te doen. Vooral het laatste.....

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”