Medicijnen-pijnstillers in Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#1 Bericht door HarryS » maandag 25 januari 2010, 20:39

Hallo allemaal,

Eerst even een korte uitleg.
Ik ben bijna 40 jaar en zit voor 100% in de WAO doordat ik zwaar chronisch pijn patiënt ben geworden
door onverklaarbare zware zenuwpijnen na een operatie.
Ik ben nu totaal 8 jaar bezig geweest om de pijn te laten verminderen of nog liever helemaal laten verdwijnen maar alles wat ik geprobeerd heb is mislukt. Maar nu komt mijn vraag.

Voor de hevige pijnen gebruik ik Oxycontin, dit is een soort van Morfine maar ook gebruik ik Medicinale Cannabis op recept.
Ik wil me graag in Thailand gaan vestigen en nu is waarschijnlijk de Oxycontin geen probleem als ik brieven van de Ambassade er bij doe waarin alles staat beschreven.
Maar nu komt het, Medicinale Cannabis is nog geen officieel medicijn in Thailand maar er is natuurlijk genoeg te verkrijgen daar lijkt mij, denk aan Thaiwiet.
Hoe gaat Thailand met Cannabis-wiet om als ik b.v brieven erbij heb van Doktoren e.d. en is het daar inderdaad makkelijk te verkrijgen.

Of moet ik dit medicijn opgeven als ik ooit naar Thailand wil vertrekken.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#2 Bericht door printen44 » dinsdag 26 januari 2010, 04:44

Ik weet alleen dat je voor een paar gram wiet hier voorlopig op regeringskosten mag verblijven. Soms een paar jaar. Wiet wordt beschouwd als een "drug" en wordt zwaar gestraft als je gepakt word. Voor zover ik weet wordt er door doktoren wiet niet voorgeschreven, ook niet voor medicinale doeleinden.

Een rondje in elke willekeurige gevangenis in Thailand tref je gedetineerden aan die zitten wegens een paar grammetjes wiet.

Uiteraard is het te krijgen. Ben zelf nog nooit in aanraking met wiet of welke soft-drug in aanraking gekomen, niet in Thailand en niet in Nederland, dus waar je het kan krijgen weet ik niet. Wil je het perse hebben, regel je zaakjes goed, want voor je het weet zit je op bezoek te wachten van je advocaat en de Ambassade. Wel zit er dan wat tralies tussen jou en het bezoek.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#3 Bericht door dutch » dinsdag 26 januari 2010, 05:47

Quote HarryS
Of moet ik dit medicijn opgeven als ik ooit naar Thailand wil vertrekken
unquote

Hieruit proef ik dat je dus definitief nar Thailand zou willen vertrekken?
Uiteraard vindt ik het uitermate vervelend voor eenieder die aan welke chronische ziekte dan ook lijdt.Maar zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.De ene heeft geluk en de andere heeft pech en alle varieteiten daar tussen in.Niet bepaald ee basis voor emigratie en dan druk ik me nog voorzichtig uit.

Op welk visum denk je hier te kunnen verblijven?
Hoe denk je je ziektekostenverzekering te regelen?
Hoe denk je voor later nog enig pensioen op te bouwen?

Je zult op dit forum veel informatie kunnen verkrijgen maar ook recht voor z'n raap meningen ;)
Oh ja....en vergeet drugs :evil:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#4 Bericht door prajak » dinsdag 26 januari 2010, 11:17

Drugs; een NL-er hier stond voor de rechter wegens gebruik van wat in NL soft drugs heet en kreeg slechts een boete want hij had een doktersbriefje dat hij dat moest gebruiken voor pijnen. Jouw situatie dus. Maar jhij werd wel veroordeeld. Zat dus in voorarrest. Dan wil je niet weten, die ellende, en vergeet daar jouw pillen ook maar gelijk ! Als je het spul niet kunt krijgen in de vorm van geregistreerde pillen dan is het geen optie.

Ziektekostenverzekering, het is al aangekaart. Bij emigratie buiten de EU en de verdragslanden stopt die, direct wellicht al. En verzekeren hier is met een medisch verleden een illusie. Denk daar goed over na ! Na emigratie betaal je in NL wel inkomstenbelating maar geen premie volksverzekering meer en dat verschil is denk ik niet voldoende om je eigen medische kosten te dekken. Er zijn hier veel van ons niet verzekerd en we hopen dat het met een enkele kwaal blijfty. Maar jij hebt chronische klachten en blijft dus permanent, sorry, ik hoop het niet voor je maar je schrijft het zelf, aan kosten hangen. Dus bedenk heel goed waar je aan begint.

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#5 Bericht door HarryS » dinsdag 26 januari 2010, 11:20

@ Dutch - Vergeet drugs......geloof mij als ik zeg dat ik in 8 jaar tijd alles heb geprobeerd om de pijn te verminderen, hierbij echt alle medicijnen geslikt die eventueel zouden kunnen helpen in de zwaarste dosissen. Je noemt hierbij Cannabis drugs, dit is echt een mis opvatting als je ooit de rest van de medicijnen hebt geprobeerd met alle achterlijke bijwerkingen van dien. Dit heb je niet met een natuurlijk product als Cannabis.

Er zit dan niets anders op om te gaan zoeken naar een ander medicijn, ik wil echt naar Thailand toe!
Je moet voorstellen dat ik bijna 5 jaar lang op bed heb gelegen van de hevige pijnen, sinds kort met de hoge dosis Morfine kan ik mijn bed uit. Door de beweging kan ik de pijn weer reduceren enz... Het komt er dus op neer dat ik sinds kort weer redelijk mobiel ben na 6 jaar in bed en ongeveer 12 operaties, alle therapieën en medicijnen die je kan voorstellen.
Door mijn ziekte ben ik alles kwijt geraakt, had een goede baan en een gezin dus niets houd mij bijna meer in Nederland.

Dus ik hoop dat ik af en toe wat advies van jullie kan krijgen.

De bijna 18000 euro ( ruim 800000 TB )op een rekening is geen probleem, en ik heb begrepen met netto/bruto uitkering zou er minimaal een inkomen van 1500 euro in de maand binnen komen. Heb zelf geen kinderen of verplichtingen of kosten in Nederland.
Door mijn kwaal ben ik minder mobiel ( soms met krukken )maar ben verder niet ziek en heb verder alleen hevige pijnen waardoor ik moeilijk kan zitten ,lopen, staan of liggen. Maar of ik die pijnen nu hier heb of in het warme Thailand.....


Groetjes en bedankt,

Harry

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#6 Bericht door dutch » dinsdag 26 januari 2010, 11:41

HarryS
Die 800.000 baht is voor een retirement visum (minimale leeftijd 50 jaar)

Er is voor jou bijna geen jaar visum voorhanden.
(educatie/huwelijk)

Met pijn is geen enkele omgeving prettig en de medische ondersteuning die je hier zou kunnen krijgen (tegen welke KOSTEN) is zeer afhankelijk van waar je eventuele woonplaats zal worden.
Vergis ik me of zal dan later de WAO een AOW gaan worden? Trek er maar 2% per jaar af voor elk in Thailand gewoond jaar.
Uiteraard zal je zeer veel ondersteunende/adviserende berichten hier gaan vinden maar de kritiek zal ook niet mals zijn.Zeker van de Thailand doorgewinterden.Wij hebben alles al eens zien komen en gaan (letterlijk)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#7 Bericht door HarryS » dinsdag 26 januari 2010, 12:45

Ik begrijp de kritieken van mensen die al de stap hebben genomen, zij waarschuwen immers tegen de valkuilen die een ieder tegenkomt. Persoonlijk ben ik hier alleen maar blij om.
De 2% die ik elk jaar verlies is voor mijn geen punt, voordat ik ziek werd had ik pensioenregelingen lopen met bescherming tegen arbeidsongeschiktheid. Hierdoor worden nu al mijn pensioenen door de verzekering betaald tot mijn 65/67 en dan krijg ik dat pensioen ( jaarlijks ).

Persoonlijk zou ik het niet erg vinden om 3 maanden per jaar terug te gaan naar Nederland voor vakantie, maar nu lees ik zelfs 6 maanden voor de ziekenfondsverzekering. Dat vind ik niets, daarom wil ik het liefst helemaal over naar Thailand.

Mijn bedoeling is eerst om voor drie maanden te gaan en een beetje rond te trekken om te kijken hoe het land nu is.
15 jaar geleden ben ik ook 2 maal in Thailand geweest voor vakantie maar ik neem aan dat het daar ook wel een beetje veranderd is.
Ik zit te denken om een ticket en hotel in Bangkok te nemen voor een dag of drie en dan vanaf daar een beetje te gaan reizen.
Het reizen kan alleen niet te zwaar, dus niet veel lopen of klimmen en sjouwen maar wel auto, vliegtuig enz.


groetjes,

Harry

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#8 Bericht door Jeanette » dinsdag 26 januari 2010, 12:48

In 2003 zat ik een half jaar in de ziektewet met onverklaarbare pijnen en slecht werkende darmen. (en w.s. een burn out) Het enige wat regulier voor me kon doen was het namen geven; lactose intolerantie, fibromyalgie. Ik dus verder zoeken. Ik vond het specefieke koolhydraten dieet, de power plate en bio-resonantie. Met het dieet werd langzamerhand mijn mineraal opname beter, door de power plate mijn doorbloeding, wat oedeem en veel gifstoffen wegnam en het laatste verbeterde mijn weerstand.

Het is niet mijn bedoeling over mezelf te zeuren maar ik zat ook in een spiraal naar beneden, bewegen deed veel pijn.... minder lopen .... eerder pijn... nog minder lopen. Ik red het nu met diclofanac (wilde ik eerst persé niet) en omaprazol voor de bijwerkingen. En de power plate deed wonderen, ik pieste wat af.

Probeer anders eerst 3 maanden. Je zal ergens gebracht moeten worden, met je bagage door het land reizen op zoek naar de juiste stek is op krukken niet te doen lijkt mij. Tegen die tijd is het bijna zomer in Nederland en kun je verder zoeken.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#9 Bericht door dutch » dinsdag 26 januari 2010, 12:56

Op het gevaar af een ouwe zeur genoemd te worden,maar.......hoe zit dat met een eventueel visum?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#10 Bericht door HarryS » dinsdag 26 januari 2010, 13:04

Beste Jeanette,

Goed om te horen dat het nu beter gaat. Bij mij zijn de pijn klachten gekomen toen ze mijn rechterbeen boven mijn knie hebben door gezaagd en in een X-stand gezet, waarbij veel spieren zijn los gehaald en verplaatst en daarbij zijn ook nog eens mijn zenuwen verplaatst. Nooit geen pijn gehad en uit mijn narcose wakker geworden met verschrikkelijke pijnen die nooit meer weg zijn gegaan.
Hierna nog zeker 12 operaties gehad om te proberen dingen te verbeteren met steeds een slechter resultaat.

Ik begrijp dus dat ik nooit naar Thailand kan gaan omdat ik medicijnen gebruik, of ik zou ze zelf moeten betalen denk ik.
Ik ga eens met mijn verzekering praten over hoe en wat. Ik denk dat ze goedkoper af zijn met mij als ik in Thailand zit dan dat ik hier zit.

Voor 3 maanden lijkt mij de medicijnen geen probleem, behalve Cannabis dan, met brieven van artsen en de ambassade moet het toch wel veilig zijn met pillen (pijnstillers) op recept.

groetjes Harry

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#11 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 26 januari 2010, 13:07

Heb je wel eens gedacht aan acupunctuur? Mogelijk biedt dat verlichting.
Live your dream, don't dream your life.

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#12 Bericht door HarryS » dinsdag 26 januari 2010, 13:10

Ja, een Visum....ik ben echt heel hard bezig met oriënteren maar er zijn zoveel zaken die je aandacht vragen
dat ik me nog niet helemaal in verdiept heb, wel zag ik sommige eisen van 8T aan Thb en of een maandelijks inkomen maar dat was voor ouder als 65 geloof ik.

Als ik alles zou kunnen regelen en ik zou toestemming krijgen om met behoud van WAO te emigreren, dan is er daar toch wel een visum voor?
Ik doe het liefst alles volgens de regels, gaat dat niet dan maar een klein beetje om de regels heen, daarvoor zijn er immers regels!

groetjes en bedankt voor alle snelle antwoorden,

Harry

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#13 Bericht door dutch » dinsdag 26 januari 2010, 13:23

Snuffel maar eens op de diverse onderwerpen op dit forum.
Denk er niet te licht over.

http://www.immigration.go.th/nov2004/2n ... p606EN.pdf (veel plezier ;) )
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#14 Bericht door HarryS » dinsdag 26 januari 2010, 13:54

Bedankt voor de link,

Ik begrijp dus ( even snel)dat ik voor een visum in aanmerking kom als ik ga trouwen of investeren, omdat ik onder de 55 jaar oud ben? Ik moet nog veel lezen maar betekent dit nu echt dat ik nooit langer dan een half jaar in Thailand kan zijn?

Pfff....zit allemaal lekker mee, maar we komen er wel :)
Eerst alle officiële wegen bewandelen, mocht het dan echt niet lukken dan zijn er toch ook nog allemaal trucs?
Om even het land uit te gaan en daarna meteen weer terug, via Laos of Vietnam?, ik dacht dat ik ergens zoiets gelezen had.
Maar ik ben echt de hele dag aan het lezen...dus vraag me niet meer waar :roll:

Dus als mensen nog advies hebben in deze :)

groetjes Harry

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#15 Bericht door HarryS » dinsdag 26 januari 2010, 15:27

Voor de gene die het interesseert, ik heb net contact gehad met het Thais verkeersbureau met een aantal vragen over mijn medicijnen, dit heb ik in overleg op de mail gezet wat zal worden door gestuurd naar de Ambassade voor antwoorden b.v
Als ik drie maanden naar Thailand ga op vakantie is het dan mogelijk als ik een recept meeneem van artsen dat k mijn medicijnen ook bij een Thaise apotheek of ziekenhuis kan ophalen. En meer van dat soort vragen, ook het Thais verkeersbureau gaf aan dat Cannabis in Thailand nog niet als medicijn gezien wordt dus daar zal ik mee moeten stoppen als ik naar Thailand wil.

Heeft iemand nog tips als ik b.v voor drie maanden naar Thailand ga om te kijken of dat het me bevalt en ik een plekje zou kunnen vinden waar ik zou willen wonen/verblijven voor 6/9 maanden per jaar?
Door mijn kwaaltje wil ik niet helemaal afgelegen zitten maar zeker niet in het zwaar toeristische gedeelte, ik ben gek op de natuur maar ik hoef er niet midden in te wonen. Geen grote stad maar meer een groot dorp, wel graag bij het water (zwemmen tegen de pijn ), een plek waar je zeg maar wel op een echte Thaise manier leeft en doet maar zeker op een moderne manier met airco en internet e.d. Een mooie en relaxte omgeving waar ik een huisje of appartement kan huren en kan genieten van het Thaise klimaat en gewoontes.
Ik rook en ik drink niet, beide gedaan maar overal mee gestopt. Ik hou van vrouwen maar ga daar zeker niet voor betalen, hiervoor ga ik niet naar Thailand toe.
Ik hoop dat ik hiermee een beetje inzicht heb gegeven wat ik zoek zodat het misschien wat makkelijker is om wat tips te geven.

Als ik antwoord krijg over de medicijnen dan zal dit posten in deze Topic.

groetjes,

Harr

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”