visa bijkopen

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: visa bijkopen

#16 Bericht door Rene » zondag 24 januari 2010, 19:54

prajak schreef: Effe lachen ? Ik krijg echt dit jaar en hopelijk in april mijn nieuwe heup. Ik heb de dingen gelezen die ik ZES weken lang niet mag. Daaronder valt mezelf wassen en sokken aantrekken ! Ja hoor, ik zie het al voor me dat ik me de billen moet laten wassen door mijn dame. Ik zet wel een hoge stoel in de douche. En ik heb in NL een SOKAANTREKKER besteld. Vijf komma vijfennegentig euro kost dat kreng dat me mijn waardigheid gaat kosten. Seniele opa doet sokjes aan ! En ik ga een rollator kopen en die laten aanpassen aan de lange farang.

Bah, wat een ellende. Maar pijn is ook maar niks. Je hoort straks uitgebreid van me. De voorpret voor de operatie is al opgeschreven.... Ja ja, ik heb een vooruitziende blik. Ik zie het zaag- en boorwerk al steriel op een tafeltje liggen......

Maar er staat gelukkig nergens dat ik na 3 weken niet met rollator en al de brommer op mag. Daar ga ik dus stevig misbruik van maken.
Ik leef met je mee. Weet uit eigen ervaring hoe het is om open gesneden te worden. Lang geleden in 1982 brak ik één van mijn lendenwervels in mijn rug (compressiefractuur) en dat moest operatief weer rechtgemetseld worden. De betreffende chirurg kwam me op een relaxed moment op zijn eigen wijze vertellen wat hij ging doen. Alle relaxedheid was plotsklaps verdwenen. Het angstzweet spoot nog net niet uit mijn lichaam maar ik was een stuk natter in luttele momenten. Hij ging boren, zagen en beitelen en dat moest gebeuren in zijligging. Holy Mozes wat had ik het krap. De nacht er op had ik nachtmerries van rolstoelboogies want hij vertelde er fijntjes bij dat hij weliswaar zeer positief er tegenaan keek maar het niet 100% kon garanderen. Tja, als je geen andere keus hebt dan blijft er weinig anders over.
Toen alle zweetdruppels een plaats hadden gekregen dacht ik ineens aan een fotograaf van de Panorama die zijn eigen knieoperatie over het doek heen had gefotografeerd. Ik zou ook wel graag foto’s willen van mijn interieur zei ik tegen hem, het zou toch interessant zijn voor hemzelf ook.
Na een grijns en wat achter zijn oor te krabben zei hij het te zullen opnemen met de ziekenhuisfotograaf. Uiteindelijk resulteerde dat in 3 close-up dia’s van mijn interieur waar hij op dat moment aan het sleutelen is.
Nu na bijna 28 jaar en al die tijd heb ik gelukkig nergens nog last van dankzei de deskundigheid van deze man (en zijn team)
Nieuwe heupen is zo ongeveer lopendebandwerk, m.a.w. ze hebben er veel ervaring in. Het is even stoeien met het nagerecht maar wat ik zie bij kennissen en familie gaat dat over het algemeen erg goed. En wat is je alternatief? Steeds verdere achteruitgang en veel pijn. Dus gaan met die banaan. :)
Succes, maar we blijven wel op de hoogte begrijp ik ennehh....brommer met zijspan neem ik aan??? :shock:
En nu weer terug naar visa bijkopen :mrgreen:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: visa bijkopen

#17 Bericht door prajak » maandag 25 januari 2010, 02:28

Met een nieuw non im O kan hij de procedure in voor ret of mar. Met een T kan het ook maar dan moeten er minstens zoveel dagen nog niet gebruikt zijn. Ik heb in die zin Greenthaiway bericht lang geleden.

Het is jammer dat men wel eens zo slordig omgaat met de regeltjes; een agenda kopen voor weinig geld kan al veel helpen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: visa bijkopen

#18 Bericht door elst99 » maandag 25 januari 2010, 03:04

Prajak, eindelijk dan, moeten allebei de heupen of alleen een. Ik heb je al is geschreven geloof ik dat ik al 21 jaar nieuwe heupen heb, heb het dus niet meer aan de heupen alleen af en toe nog op de heupen :D .
Dat je je niet mag wassen is nieuw voor mij, heb al een paar dagen na de operaties me mogen douchen, zie ook niet in wat daar verkeerd aan is. De sokken niet aan is hier toch geen probleem met blote kakkers in de slippers ook snel opgelost. Moet je niet 6 weken op krukken?
Koop een paar tubes Voltaren en laat je daar op de heupen en benen mee insmeren, het probleem is nl. de spierpijn nadien en je hebt zeker de laatste jaren verkeerd gelopen en dus andere spieren gebruikt.
Verder kan ik je vertellen dat het best meevalt, effe doorbijten, en dan ben blij dat je het gedaan hebt.
Loop niet meer de marathon ( daar ben ik te oud voor) maar kan heerlijk lopen zonder pijn.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”