Pattaya doen of niet doen

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Pattaya doen of niet doen

#76 Bericht door SiamTon » zaterdag 02 juli 2011, 10:39

joepattaya schreef:Lekkere levendige discussie met uitspraken van mensen die niet naar elkaar "luisteren".

In Pattaya stikt het van de mensen die er wonen omdat het er zo goed toeven is: er is voldoende shopping-mogelijkheid, er is voldoende aanspraak in de eigen landstaal, er zijn voldoende uitgaansmogelijkheden en die zijn NIET alleen op sex gericht en ja, dan heb je natuurlijk ook de sex-industrie.
Deze sex-industrie heeft jammer genoeg gezorgd voor het beeld wat de wereld heeft over Pattaya en ja, da's niet onterecht te noemen want er komen nu eenmaal veel toeristen hierheen om hun sexuele behoeften te bevredigen.

Zonder deze industrie had Pattaya een visserdorpje met 6000 inwoners geweest, hadden Jomtien en Naklua alleen een vissershaventje gekend en had SiamTon al helemaal geen condo van een kennis kunnen huren, puur en alleen omdat deze er niet had gestaan.

De industrie goedpraten, nooit! De industrie erkennen, misschien! De industrie gebruiken, misschien! Met de industrie leren leven, da's het beste!

Ik heb op diverse plaatsen gewoond: Pattaya, Bang Saen, Bangkok en Chonburi, maar steeds kom ik weer terug naar Pattaya en da's niet voor de industrie. De laatste keer dat ik de "machinerie" en het "personeel" van de industrie heb mogen aanschouwen is een hele poos geleden. Niet dat ik er geen behoefte aan heb (ik ben niet roomser dan de paus), maar de prijs-kwaliteit verhouding is ver zoek.

Maar goed, SiamTon, jij moet gaan zitten waar je je lekker voelt. Jij moet gaan stappen waar je je ook lekker voelt en je moet gaan shoppen (voor wat dan ook) waar je je lekker bij voelt. Als dat Jomtien is, dan is dat Jomtien.
Het moge inmiddels duidelijk, waarom ik voor deze streek gekozen heb. In ieder geval niet voor de stranden. Deze zijn in mijn ogen een ramp. Overal speedboten en/of ander varend materieel wat je kunt huren en soms bij terugkeer geconfronteerd wordt met een claim (van THB 40k) dat je de boot beschadigd zou hebben. Bovendien is het zeewater ronduit smerig in Pattaya. Om nog maar te zwijgen van de zeer vele verkopers die je op straat aanhouden om hun waar (kleding, snuiterijen, prullaria, rotzooi, etc.) proberen te verkopen. Mijn ervaring is, dat zij dat vaak op indringende wijze doen. Some worden ze zelfs aantastelijk.

Of ik mij definitief in Jomtien/Sattiship ga vestigen is nog de vraag. Mijn plan is een jaartje in Jomtien(Sattiship) te gaan wonen en wat reizen door TH te maken. Zo leer ik meerdere delen van TH kennen en zie wel wat er gaat gebeuren. Misschien ga ik wel fietsend door het land. Verlies ik gelijk behoorlijk wat overtollig vet. Ben 1m85 en weeg 103 kg, dus er kan wel wat vet van af :)
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Pattaya doen of niet doen

#77 Bericht door Loe » zaterdag 02 juli 2011, 12:33

Volgende week ga ik weer een weekje richting Jomtien. Ik heb daar samen met mijn broer appartementen en ik geniet altijd van die dagen. Ook een bezoek aan Pattaya vindt ik altijd leuk. Zeker de vele massage shops voor nu nog maar 120 baht is het bezoeken waard. Ook de vaste restaurantjes worden bezocht. Ook wandel ik 's avonds over het strand en kijk naar de meisjes en hun jagers, dit is een levendig schouwspel. Dus mensen die zeggen Pattaya Niet doen daar ben ik het niet mee eens. Pattaya is groot geworden door de Sex industrie maar er is heus wel meer te beleven. Amstardam bestaat ook niet alleen uit de Wallen.
Maar na een weekje verlang ik weer terug naar mijn huis in de Isaan.

groetjes Loe

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Pattaya doen of niet doen

#78 Bericht door joepattaya » zondag 03 juli 2011, 02:42

Loe schreef:Amstardam bestaat ook niet alleen uit de Wallen.
Nee da's waar, maar als je in Thailand "Amsterdam" laat vallen, dan hoor je meestal de associatie met "Red Light District" en "Coffeeshop" als antwoord. Nooit of te nimmer zal men spreken over het Rijksmuseum of het Van Gogh museum. Heeeel zelden hoor je Anne Frank.

Punt is dat Amsterdam de Wallen op de schop zet (en daar is men volgens mij mee bezig), dan zal dat niet veel uitmaken voor Amsterdam.
Als men in Pattaya de 'industrie' kan sluiten, dan is het gedaan met Pattaya, want een familie-bestemming zoals men dat voor ogen heeft zal het nooit worden.

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Pattaya doen of niet doen

#79 Bericht door SiamTon » zondag 03 juli 2011, 06:32

joepattaya schreef:
Loe schreef:Amstardam bestaat ook niet alleen uit de Wallen.
Nee da's waar, maar als je in Thailand "Amsterdam" laat vallen, dan hoor je meestal de associatie met "Red Light District" en "Coffeeshop" als antwoord. Nooit of te nimmer zal men spreken over het Rijksmuseum of het Van Gogh museum. Heeeel zelden hoor je Anne Frank.

Punt is dat Amsterdam de Wallen op de schop zet (en daar is men volgens mij mee bezig), dan zal dat niet veel uitmaken voor Amsterdam.
Als men in Pattaya de 'industrie' kan sluiten, dan is het gedaan met Pattaya, want een familie-bestemming zoals men dat voor ogen heeft zal het nooit worden.[/quote]

Misschien wel, maar daar gaat tijd in zitten. Naar mijn mening minstens 10 - 15 jaar. In Pattaya en omstreken zal er eerst een crisis in de huizenmarkt komen, omdat een heleboel expats geen reden meer hebben om juist daar te wonen en zullen vertrekken naar 'betere' oorden.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Divedimi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: dinsdag 26 juli 2011, 17:38

Re: Pattaya doen of niet doen

#80 Bericht door Divedimi » donderdag 28 juli 2011, 09:32

Mijn vrouw heeft natuurlijk niet graag dat we in walkingstreet zouden wandelen bij nacht.
Maar anders is pattaya mooie stad. Ze hebben veel winkels en mooie winkelcentra. Ik verblijf zelf nu een maandje in sri racha in chonburi.

wyzalf
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: vrijdag 17 februari 2012, 17:47

Re: Pattaya doen of niet doen

#81 Bericht door wyzalf » donderdag 01 maart 2012, 14:54

Ik weet niet of iemand het al gezegd heeft, maar Pattaya heeft ook erg veel te bieden wat nog voor 99% thais te noemen is.
Qua uitgaan denk ik aan "Sau Pu Thai" (zuid pattaya) of "Tamgnaan con Isaan" (central pattaya) met leuke life-muziek en een enkel verloren falang, voor de rest bomvol met thaise mensen.
Ook zijn er diverse karaoke-bars waar (bijna) alleen thais naar toe gaan. Onwijs gezellig.
Verder zijn er regelmatig festivals op de 3rd road of op de open vlakte halverwege Theprasit road. Weinig buitenlanders, goede muziek, goede shows, veel sfeer.
En dan heb ik het nog niet eens over de talloze restaurants die net iets verder van de beachroad liggen en waar hoofdzakelijk thaise gasten te vinden zijn.

Thailandfreak
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: zaterdag 04 februari 2012, 18:40
Locatie: Rotterdam

Re: Pattaya doen of niet doen

#82 Bericht door Thailandfreak » dinsdag 13 november 2012, 06:53

Voor een paar dagen vind ik Pattaya gezellig, maar zeker niet te lang. Ik ga altijd naar Pattaya bij aankomst in en vertrek uit Thailand, omdat ik het er fijner vind dan in BKK.

De rest van Thailand vind ik veel mooier, vooral de andere kustplaatsen

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Pattaya doen of niet doen

#83 Bericht door Duiker » zondag 18 november 2012, 10:32

Divedimi schreef:Mijn vrouw heeft natuurlijk niet graag dat we in walkingstreet zouden wandelen bij nacht.
Maar anders is pattaya mooie stad. Ze hebben veel winkels en mooie winkelcentra. Ik verblijf zelf nu een maandje in sri racha in chonburi.
In walkingstreet is het nooit donker. Er brand altijd licht. Of het moet dag zijn.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Pattaya doen of niet doen

#84 Bericht door Edje » zondag 18 november 2012, 12:59

Duiker schreef:
Divedimi schreef:Mijn vrouw heeft natuurlijk niet graag dat we in walkingstreet zouden wandelen bij nacht.
Maar anders is pattaya mooie stad. Ze hebben veel winkels en mooie winkelcentra. Ik verblijf zelf nu een maandje in sri racha in chonburi.
In walkingstreet is het nooit donker. Er brand altijd licht. Of het moet dag zijn.
Overal in de wereld :D :clap: :crazy: :happyno: :neus: :asian22: :worshippy: :thumbsup:
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Steden”