Pattaya doen of niet doen

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Pattaya doen of niet doen

#61 Bericht door SiamTon » donderdag 30 juni 2011, 10:30

Mart schreef:Kan je dan mogelijk een uitleg geven waarom je voor Pattaya kiest :?: :?
jumbo schreef:
Mart schreef:Kan je dan mogelijk een uitleg geven waarom je voor Pattaya kiest :?: :?
de rust, uiteraard Nestorix, en dan de prachtige stranden en glasheldere zee...en niet te vergeten sea-food wat nergens anders te k
dutch schreef:quote
Mijn ogen dicht gehad! Misschien in tegensteling tot jou verkeer ik niet in criminele kringen, dus heb ik daar ook niets mee te maken en zie dus bijgevolg ook niet wat deze mensen uitvoeren. Bovendien zoek ik dergelijke milieus ook niet op.
unquote

Nou nou wat een agressieve reactie zeg en dat alleen omdat iemand naar waarheid op jouw vraag antwoord geeft.
Pattaya staat wereldwijd ALLEEN bekend als sexspeeltuin.
Uiteraard zijn er velen die aldaar een redelijk normaal leven leven leiden,maar dat neemt niet weg dat Pattaya het sodom en gomora is van Thailand. :giggle:
rijgen is... [8)
* Ten eerste wordt mij verteld, dat ik mijn ogen dicht heb gehad. Dus niet in staat geacht wordt de werkelijkheid te zien.
* Ten tweede wordt er gesuggereerd, dat er iets scheelt aan mijn normen en waarden.
Beide opmerkingen zijn ronduit beledigend. Vandaar mijn, in jouw ogen aggressieve, reactie.
Wat er zich in Pattaya afspeelt is zeer complex van aard en kan men op (zeer) veel verschilldende wijzen bekijken. Bv.:
Zeer jonge vrouwen worden door de tourist misbruikt en/of vele touristen worden opgeligt door deze zelfde vrouwen en/of hun handlangers, etc., etc. etc.
Ik heb daar geen oordeel over. Iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf. Als een (jonge) vrouw er voor kiest haar geld (uit nood geboren of niet) te verdienen middels prostitutie, dan heb ik daar alle respect voor en is zo'n vrouw in mijn ogen niets minder dan om het even welke andere vrouw. Waarom zou dat slecht zijn? Heeft zo'n vrouw een andere keus? Vaak worden deze vrouwen gestuurd door haar familie, dus komt er ook nog eens het aspect van de emotionele druk van de familie bij. Is zij daarom slecht.

Bovendien heb je maar een deel van mijn reactie aangehaald. Kwam dat jou het beste uit?
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Pattaya doen of niet doen

#62 Bericht door jumbo » donderdag 30 juni 2011, 10:35

Kan iemand ST een verkorte cursus quoten geven???
Ik moet namelijk naar huis van de baas... :D
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Pattaya doen of niet doen

#63 Bericht door SiamTon » donderdag 30 juni 2011, 11:07

Mart schreef:Kan je dan mogelijk een uitleg geven waarom je voor Pattaya kiest :?: :?
Heb niet gekozen voor Pattaya maar voor Jomtien. Dit is zo gekomen omdat een kennis van mij daar een aantal condo's had en ik steeds één van die condo's van hem huurde. Zodoende ben ik in aanraking gekomen met deze streek. Maar omdat hij al zijn condo's heeft verkocht moet ik nu op zoek naar iets anders. Dat kan ook zijn in b.v. Sattiship of nog verder naar het Zuiden. Rayong is al gesuggereerd in dit forum.

Ok, ik weet ook wel dat er elders ook zeer goede restaurants zijn en ook dat er overal aan de kust in TH sea-food te koop is. Het waren slecht een aantal voorbeelden waarom ik Pattaya niet zo slecht vind. Voor de rest -de stranden en het nachtleven, etc. - trekken mij niet. En nog maals.......het was van mijn geen bewuste keuze met speciale redenen om voor Jomtien (Pattaya) te kiezen. Het kwam zo uit i.v.m. de beschikbare condo's van mijn kennis.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Pattaya doen of niet doen

#64 Bericht door dutch » donderdag 30 juni 2011, 11:14

SiamTon schreef:
mooatje schreef:Pattaya is best leuk,tenzij je zo'n opvoeding gekregen hebt waarin sex alleen dient voor voortplanting.

Zelfs dan kan het nog leuk zijn,je hoeft tenslotte niet daar te lopen waar je niet wil.Tenzij je natuurlijk wil weten waarom Pattaya zo slecht is.Informatie heb je tenslotte nodig,hoe weet je anders hoe het is :idea: :idea:
Ga mij binnenkort (voorlopig) vestigen in Jomtien, dat is vlakbij Pattaya. Kan iemand mij uitleggen waarom Pattaya slecht zou zijn? Ben daar al eerder geweest, maar mij is niets opvallends wat slecht te noemen zou zijn opgevallen. Je kunt daar heerlijk 'sea-food' eten en er zijn zeer veel restaurants van goede kwaliteit uit allerlei landen. Dus je kunt eten wat je wilt. Als je van het nachtleven houdt, dan is Pattaya een must. Daar zou veel criminaliteit zijn, met name Russen en andere Oost-Europeanen. Heb daar tot nog toe nooit iets van gemerkt. Dus mijn vraag...........wat heb ik over het hoofd gezien wat Pattaya slecht zou maken?


Kijk...als je zo'n vraag stelt dan is het duidelijk dat er opgemerkt wordt, dat hetgeen waar Pattaya wereldwijd uitsluitend en alleen voor bekend staat,sex,vergeten is.
Over jouw beoordeling van diegenen die in deze "industrie" werken,wil ik niet eens in discussie gaan.Bibliotheken vol daarmee.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Pattaya doen of niet doen

#65 Bericht door SiamTon » donderdag 30 juni 2011, 11:35

dutch schreef:
SiamTon schreef:
mooatje schreef:Pattaya is best leuk,tenzij je zo'n opvoeding gekregen hebt waarin sex alleen dient voor voortplanting.

Zelfs dan kan het nog leuk zijn,je hoeft tenslotte niet daar te lopen waar je niet wil.Tenzij je natuurlijk wil weten waarom Pattaya zo slecht is.Informatie heb je tenslotte nodig,hoe weet je anders hoe het is :idea: :idea:
Ga mij binnenkort (voorlopig) vestigen in Jomtien, dat is vlakbij Pattaya. Kan iemand mij uitleggen waarom Pattaya slecht zou zijn? Ben daar al eerder geweest, maar mij is niets opvallends wat slecht te noemen zou zijn opgevallen. Je kunt daar heerlijk 'sea-food' eten en er zijn zeer veel restaurants van goede kwaliteit uit allerlei landen. Dus je kunt eten wat je wilt. Als je van het nachtleven houdt, dan is Pattaya een must. Daar zou veel criminaliteit zijn, met name Russen en andere Oost-Europeanen. Heb daar tot nog toe nooit iets van gemerkt. Dus mijn vraag...........wat heb ik over het hoofd gezien wat Pattaya slecht zou maken?


Kijk...als je zo'n vraag stelt dan is het duidelijk dat er opgemerkt wordt, dat hetgeen waar Pattaya wereldwijd uitsluitend en alleen voor bekend staat,sex,vergeten is.
Over jouw beoordeling van diegenen die in deze "industrie" werken,wil ik niet eens in discussie gaan.Bibliotheken vol daarmee.
Daar ben ik het mee eens. Er is daar al genoeg over geschreven.

Maar de reactie was voor mij beledigend en schoot even bij mij in het verkeerde keelgat. Vandaar mijn misschien scherpe antwoord. Het ligt geenszins in mijn bedoeling mensen in dit forum te kwetsen. Zo is het ook niet bedoeld. Deed dit alleen op deze wijze om duidelijk te maken dat ik deze beledigingen niet accepteerde. Voor wat mij betreft.......zand erover.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Pattaya doen of niet doen

#66 Bericht door Mart » donderdag 30 juni 2011, 11:40

SiamTon schreef: Heb niet gekozen voor Pattaya maar voor Jomtien. Dit is zo gekomen omdat een kennis van mij daar een aantal condo's had en ik steeds één van die condo's van hem huurde.
Naar mijn bescheidde mening, weet die kennis van jou het allemaal veel beter, dan wie ook hier op het forum :? :lol: :giggle2:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Pattaya doen of niet doen

#67 Bericht door SiamTon » donderdag 30 juni 2011, 11:44

Mart schreef:
SiamTon schreef: Heb niet gekozen voor Pattaya maar voor Jomtien. Dit is zo gekomen omdat een kennis van mij daar een aantal condo's had en ik steeds één van die condo's van hem huurde.
Naar mijn bescheidde mening, weet die kennis van jou het allemaal veel beter, dan wie ook hier op het forum :? :lol: :giggle2:
Nadere uitleg graag. Begrijp geen snars van wat je eventueel bedoelt.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: Pattaya doen of niet doen

#68 Bericht door Luc » donderdag 30 juni 2011, 11:48

Het is ook wel zo, dat er heel veel mensen over Pattaya spreken die er ook "al" eens zijn geweest en precies helemaal overdonderd en gefocust waren op de bar- en nevenactiviteiten industrie.
Hun ogen ver uit hun kassen keken en daarom ook zoveel reacties en aandacht mochten ontvangen van de mensen die daar werken.
Die mensen die er al een tijdje werken voelen dat gelijk aan en wagen hun kans.
Vele van deze mensen kennen de stad en uitlopers van Pattaya niet.
Ik heb het vermoeden, ook niet de redelijk goede hospitalen, accomodaties, europese eetwaren, de goede restaurants, de atracties in en rond Pattaya, de mooie tuinen en bezienswaardigheden .
En als je al toch zograag het "echte" Thailand wil zien ga je gewoon 5 tot 10 km land inwaarts.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Pattaya doen of niet doen

#69 Bericht door Mart » donderdag 30 juni 2011, 12:02

SiamTon schreef:
Mart schreef:
SiamTon schreef: Heb niet gekozen voor Pattaya maar voor Jomtien. Dit is zo gekomen omdat een kennis van mij daar een aantal condo's had en ik steeds één van die condo's van hem huurde.
Naar mijn bescheidde mening, weet die kennis van jou het allemaal veel beter, dan wie ook hier op het forum :? :lol: :giggle2:
Nadere uitleg graag. Begrijp geen snars van wat je eventueel bedoelt.
......... :roll: vraag het eens aan die kennis :?
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Pattaya doen of niet doen

#70 Bericht door SiamTon » donderdag 30 juni 2011, 12:28

Mart schreef:
SiamTon schreef: Heb niet gekozen voor Pattaya maar voor Jomtien. Dit is zo gekomen omdat een kennis van mij daar een aantal condo's had en ik steeds één van die condo's van hem huurde.
Naar mijn bescheidde mening, weet die kennis van jou het allemaal veel beter, dan wie ook hier op het forum :? :lol: :giggle2:
Jij gaf jouw (bescheiden) mening, dus ben jij degene die nadere uitleg kan geven. Niet die kennis van mij. Werkelijk, ik begrijp niets van wat jij eventueel kunt bedoelen.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
Piehans
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 189
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 19:12
Locatie: utrecht /Sikoraphum

Re: Pattaya doen of niet doen

#71 Bericht door Piehans » donderdag 30 juni 2011, 18:18

Ik heb ook een goede kennis, en Mart deze kennis weet echt niet álles beter.. [8) , woonachtig in een condo in Jomtien. Zij heeft een zeer goede managementfunctie bij GM te Rayong. Van haar en haar collegae weet ik dat het in Jomtien goed vertoeven is. Als ik daar ben weet zij mij vele goede restaurants te wijzen, wel ligt het merendeel daarvan buiten Walkingroad en omstreken. Je moet dus gewoon wat verder kijken dan je neus, of welk lichaamsdeel dan ook, lang is. Er zijn vele (voor)oordelen over Pattaya en in mindere mate Jomtien, sommige hiervan zijn juist. Dit laat echter onverlet dat er vele Thai en expats wonen, ook binnen mijn kenniskring, welke niets van doen hebben met de sexindustrie en zijn (of is het haar) uitwassen. Aan de andere kant, met gewoon eens een biertje daar drinken is echt niets mis. Per slot van rekening drinken een aantal notabelen van dit forum ook graag een biertje op Soi Cowboy. :roll:

Een oordeel is snel gegeven, zeker als je echt niet verder komt dan de Walking & Beachroad en aanverwante soi's, maar er is veel meer te doen en te beleven.
Amsterdam bestaat per slot van rekening ook niet alleen uit de wallen en Den Haag niet alleen uit het Binnenhof etc etc.

Met andere woorden, vestig je gewoon waar je je lekker voelt. [|)
Laatst gewijzigd door Piehans op donderdag 30 juni 2011, 18:33, 2 keer totaal gewijzigd.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Pattaya doen of niet doen

#72 Bericht door carpediem » donderdag 30 juni 2011, 18:28

Piehans schreef: Met andere woorden, vestig je waar je je lekker voelt. [|)
Alweer een waarheid als.een koe.

Trouwens pattaya is gegroeid vanwege de sex en eigenlijk alles draaide daar omheen.
Nu willen ze er een familiebadplaats van maken maar dan moeten ze ik dacht meer dan 5000 meisjes naar huis sturen en de hele economie valt daar in elkaar.

Trouwens het verval van de wallen doet amsterdam ook geen goed.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Pattaya doen of niet doen

#73 Bericht door vleespet » donderdag 30 juni 2011, 19:29

carpediem schreef:
Piehans schreef: Met andere woorden, vestig je waar je je lekker voelt. [|)
Alweer een waarheid als.een koe.

Trouwens pattaya is gegroeid vanwege de sex en eigenlijk alles draaide daar omheen.
Nu willen ze er een familiebadplaats van maken maar dan moeten ze ik dacht meer dan 5000 meisjes naar huis sturen en de hele economie valt daar in elkaar.

Trouwens het verval van de wallen doet amsterdam ook geen goed.
Ik heb ooit eens een plan gehoord om verpleegsters te maken van die meisjes,een goed plan lijkt mij,er is veel vraag in de gezondheidszorg. :cheesy:
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Pattaya doen of niet doen

#74 Bericht door carpediem » donderdag 30 juni 2011, 20:09

vleespet schreef:[Ik heb ooit eens een plan gehoord om verpleegsters te maken van die meisjes,een goed plan lijkt mij,er is veel vraag in de gezondheidszorg. :cheesy:
Komen ze dan allemaal naar Nederland?? :D :D :D
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Pattaya doen of niet doen

#75 Bericht door joepattaya » zaterdag 02 juli 2011, 05:50

Lekkere levendige discussie met uitspraken van mensen die niet naar elkaar "luisteren".

In Pattaya stikt het van de mensen die er wonen omdat het er zo goed toeven is: er is voldoende shopping-mogelijkheid, er is voldoende aanspraak in de eigen landstaal, er zijn voldoende uitgaansmogelijkheden en die zijn NIET alleen op sex gericht en ja, dan heb je natuurlijk ook de sex-industrie.
Deze sex-industrie heeft jammer genoeg gezorgd voor het beeld wat de wereld heeft over Pattaya en ja, da's niet onterecht te noemen want er komen nu eenmaal veel toeristen hierheen om hun sexuele behoeften te bevredigen.

Zonder deze industrie had Pattaya een visserdorpje met 6000 inwoners geweest, hadden Jomtien en Naklua alleen een vissershaventje gekend en had SiamTon al helemaal geen condo van een kennis kunnen huren, puur en alleen omdat deze er niet had gestaan.

De industrie goedpraten, nooit! De industrie erkennen, misschien! De industrie gebruiken, misschien! Met de industrie leren leven, da's het beste!

Ik heb op diverse plaatsen gewoond: Pattaya, Bang Saen, Bangkok en Chonburi, maar steeds kom ik weer terug naar Pattaya en da's niet voor de industrie. De laatste keer dat ik de "machinerie" en het "personeel" van de industrie heb mogen aanschouwen is een hele poos geleden. Niet dat ik er geen behoefte aan heb (ik ben niet roomser dan de paus), maar de prijs-kwaliteit verhouding is ver zoek.

Maar goed, SiamTon, jij moet gaan zitten waar je je lekker voelt. Jij moet gaan stappen waar je je ook lekker voelt en je moet gaan shoppen (voor wat dan ook) waar je je lekker bij voelt. Als dat Jomtien is, dan is dat Jomtien.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”