Zeevarende in Thailand - Belastingen

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Nickster

Re: Zeevarende in Thailand - Belastingen

#16 Bericht door Nickster » vrijdag 11 juni 2010, 10:14

Endex Posting!
Laatst gewijzigd door Nickster op zaterdag 12 juni 2010, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Zeevarende in Thailand - Belastingen

#17 Bericht door prajak » vrijdag 11 juni 2010, 16:41

Wat een verwarrend verhaal. Eerst een verhaal over zeevarend zijn en dan een algemeen verhaal en allemaal verwarrend door elkaar geprikt.

Enige tijd geleden is hier ook geschreven, in dit onderwerp, door een zeevarende en er is goed advies gegeven en gekregen. Zoek dat maar eens op, Nickster. Lees eens wat terug.

Verder is over de behandeling van NL pensioen, AOW, WAO en Wajong door Thailand en door Nederland hier al heel veel geschreven. Waar wel of niet wordt geheven is uitputtend behandeld in dit forum. En beter in elkaar gestoken dan het wirwar verhaal van Nickster.

Verder klopt zijn verhaal niet wat betreft het aanhouden van onroerende zaken in NL. Ik heb een onroerende zaak in Nl in bezit en heb toch geen last met de fiscus die dat wel weet (Big Bro weet alles....) maar er zijn regels daarvoor. Het aanhouden van een pied a terre in NL kan ook na overleg vooraf.

Ik denk dat Nickster zich maar moet beperken tot de regeling voor zeevarenden want er is een kleine groep mensen die daar iets aan zou kunnen hebben. De rest van de info die hij geeft is verwarrend en deels onjuist. Net zo onjuist als de info die een jaartje terug iemand hier gaf over de Spanje route. Die was net EEN dag lid.

Mensen, geloof niet te veel van dit soort goeroe's...!

Ik heb gekeken hoelang Nickster lid is. Dat is vandaag ! Vandaag, op heden dus. En dan komt hij mensen vragen hem te mailen met hun vragen. Is Nickster van de belastingdienst ? Is hij van de recherche die op jacht is naar mensen die "routes" hebben gevonden om in NL uitgeschreven te zijn en toch de zorg te houden buiten NL/EU/VLSV ?? Die frauderen dus ?

Ik zou voorzichtig zijn met welke reactie dan ook naar Nickster.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Zeevarende in Thailand - Belastingen

#18 Bericht door prajak » vrijdag 11 juni 2010, 16:55

Nickster roept ook op tot fraude. Deze zin...

" CHECK dan wel even je Nederlandse bankrekening of er niet teveel spaargeld op staat, want ook de Belastingdienst wil zijn werk gewoon kunnen doen en alsnog wordt er Belasting geheven over je zuur verdiende spaarcentjes!! "

Nickster, onze grote deskundige, moet toch weten dat NL in box 3 belast het WERELDvermogen. De belastingverdragen voorzien in een regeling (ter voorkoming van dubbele belasting) voor de oude vermogensbelasting maar box 3 is een ander stelsel dan vermogensbelasting. Er valt dus weinig te doen tegen heffing in box 3 als je weer in NL gaat wonen. Dan dien je het wereldvermogen op te geven en het wegpoetsen, wat Nickster tussen de regels door adviseert, is regelrecht fraude.

Hij haalt verder loon- en inkomstenbelasting door elkaar en daarmee is zijn deskundigheid een flop gebleken. Jammer.

Dus geen aandacht aan schenken. Nickster verdwijnt net zo snel als hij gekomen is.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Zeevarende in Thailand - Belastingen

#19 Bericht door jumbo » zaterdag 12 juni 2010, 04:23

Niks-ter??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Nickster

Re: Zeevarende in Thailand - Belastingen

#20 Bericht door Nickster » zaterdag 12 juni 2010, 11:15

HAHAHAHA

Misschien idd niet al te goed uitgelegd, maar ik probeer mensen wel info te verschaffen zonder iemand in de .... te zetten en zonder kinderachtige opmerkingen zoals Prajak en zn die plaatst. En nee, ik ben niet iemand van de Overheid of van de Recherche en wil ook zeker niemand aanzetten tot fraude of iets dergelijks zoals jullie beweren. Ik ben gewoon een persoon die werkt in de Offshore die vanwege het vele werk ''Offshore'' in Zuid Oost Azie en Midden Oosten centraal wil wonen.
Dat jullie kritiek hebben op mijn posting kan ik ergens best wel begrijpen, al moet ik zeggen dat het wel kritiek is wat zeer kinderachtig is en op deze manier toont het ook jullie volwassenheid?? Ik heb jullie posting gelezen en kwam niet meer bij van het lachen. Maakt het toch nog ergens mijn dag goed.

Maar goed, het maakt voor mij niet uit. Ik had hier goede bedoelingen bij. Waarschijnlijk ook zoals jullie die hadden met het kritiek. Met zo een instelling blijf je natuurlijk wel een beetje zwakzinnig en blijf ik idd een eendagsvlieg hier op jullie Forum.
Maar dan had ik ook nog een vraag voor Prajak en zn......Wonen jullie zelf in Thailand?? En waarom zijn jullie gaan Emigreren??.......Misschien een uitvlucht gezocht in het leven ''vluchtgedrag heet dat volgens mij'', belastingontduiking, geen sociaal leven meer, kansloos in het leven staan omdat jullie hier in Nederland niets voor elkaar hebben gekregen....misschien kansloos met een relatie en in Thailand goedkoop een Katoy op de kop getikt?? Ik weet niets van jullie, zozeer jullie niets van mij weten. En dan heb je idd vooroordelen over een persoon.

Prajak, ik zou graag met je in discussie willen gaan onder het genot van een bakkie pleur. Eind Juli ben ik in Thailand.
Ik hoor het wel

In elk geval wens ik jullie nog een fijne dag.

Gr

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Zeevarende in Thailand - Belastingen

#21 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 12 juni 2010, 13:41

Nickster schreef:HAHAHAHA

Misschien idd niet al te goed uitgelegd, maar ik probeer mensen wel info te verschaffen zonder iemand in de .... te zetten en zonder kinderachtige opmerkingen zoals Prajak en zn die plaatst. En nee, ik ben niet iemand van de Overheid of van de Recherche en wil ook zeker niemand aanzetten tot fraude of iets dergelijks zoals jullie beweren. Ik ben gewoon een persoon die werkt in de Offshore die vanwege het vele werk ''Offshore'' in Zuid Oost Azie en Midden Oosten centraal wil wonen.
Dat jullie kritiek hebben op mijn posting kan ik ergens best wel begrijpen, al moet ik zeggen dat het wel kritiek is wat zeer kinderachtig is en op deze manier toont het ook jullie volwassenheid?? Ik heb jullie posting gelezen en kwam niet meer bij van het lachen. Maakt het toch nog ergens mijn dag goed.

Maar goed, het maakt voor mij niet uit. Ik had hier goede bedoelingen bij. Waarschijnlijk ook zoals jullie die hadden met het kritiek. Met zo een instelling blijf je natuurlijk wel een beetje zwakzinnig en blijf ik idd een eendagsvlieg hier op jullie Forum.
Maar dan had ik ook nog een vraag voor Prajak en zn......Wonen jullie zelf in Thailand?? En waarom zijn jullie gaan Emigreren??.......Misschien een uitvlucht gezocht in het leven ''vluchtgedrag heet dat volgens mij'', belastingontduiking, geen sociaal leven meer, kansloos in het leven staan omdat jullie hier in Nederland niets voor elkaar hebben gekregen....misschien kansloos met een relatie en in Thailand goedkoop een Katoy op de kop getikt?? Ik weet niets van jullie, zozeer jullie niets van mij weten. En dan heb je idd vooroordelen over een persoon.

Prajak, ik zou graag met je in discussie willen gaan onder het genot van een bakkie pleur. Eind Juli ben ik in Thailand.
Ik hoor het wel

In elk geval wens ik jullie nog een fijne dag.

Gr

Het zou al een stuk gescheeld hebben met vooroordelen als je jezelf voorgesteld had. Het is geen verplichting hier op het forum maar voor bestaande leden maakt het het wat makkelijker om te zien wat voor vlees we in de kuip hebben.
Wat wel heel vreemd overkomt is dat je je verhaal compleet verwijderd hebt. Geeft toch te denken.
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Zeevarende in Thailand - Belastingen

#22 Bericht door prajak » zaterdag 12 juni 2010, 15:51

Tja, maar waar wil je het dan over hebben ? Over dit soms ?

" Misschien een uitvlucht gezocht in het leven ''vluchtgedrag heet dat volgens mij'', belastingontduiking, geen sociaal leven meer, kansloos in het leven staan omdat jullie hier in Nederland niets voor elkaar hebben gekregen....misschien kansloos met een relatie en in Thailand goedkoop een Katoy op de kop getikt?? Ik weet niets van jullie, zozeer jullie niets van mij weten. En dan heb je idd vooroordelen over een persoon. "

Maar zelf wil je ook naar Thailand...... zie bovenstaande tekst van jou. Ben benieuwd. En jouw eerste tekst is gewijzigd. Dat heeft ook een betekenis.

Ik wil nog wel aannemen dat je info wilt verschaffen maar jouw verhaal was verward, van de hak op de tak, met veel uitroeptekens, met een "ik weet het beter" inhoud, diverse onderwerpen door elkaar. Niet iedereen heeft de gave van de pen (tegenwoordig zeg je de gave van het toetsenbord...) maar als je jouw stukje had herlezen en herlezen had je dingen anders gebracht. En in rubrieken ondergebracht.

Nou, een bakkie leut wil ik best met je doen maar ik woon erg ver van de zeekust en met die tsunami op komst en de aardbeving weet ik niet of ik er straks nog wel ben. Ik stel voor dat je de berichten van de komende beslissende uren afwacht en mocht je de indruk krijgen dat we het hier overleven kijk dan op de kaart waar Nongkhai ligt en trek je plan. Ik ben een expert in lunsjes en bied je er graag een aan in mijn eigen huis, als dat na vanavond nog overeind staat tenminste.

Kunnen we lachen over dit onderwerp.

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Re: Zeevarende in Thailand - Belastingen

#23 Bericht door Chang » zaterdag 12 juni 2010, 17:08

Het account 'Nickster' is op verzoek verwijderd.

Chang

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”