NAAR WELK STRAND MOET IK???

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
klinkie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: woensdag 30 december 2009, 19:36

NAAR WELK STRAND MOET IK???

#1 Bericht door klinkie » woensdag 13 januari 2010, 21:26

Alweer dezelfde vraag? Ja, maar toch met een ander uitgangspunt.
Ik zie nl. vaak vragen en antwoorden over eilanden waar dan op gezegd wordt: Daar niet heen gaan, dat zit vol met oudjes!
Nou bén ik zo'n oudje en je hebt gelijk, onze interesses kunnen nogal verschillen. Ik vind mezelf natuurlijk (net als vele anderen :lol: ) een jonge 60 plusser. Dus op een strand zitten met alleen maar oudjes? No thanks! Een lekker drankje op een terrasje hartstikke gezellig. Beetje kunnen babbelen met wat mensen - leuk, vooral als je alleen bent. Maar avonden jezelf klem drinken of full moon party - nee dank je.
Waarom deze introductie? Ook ik zoek een plekje of misschien wel meer, waar ik een dag of 9 kan rondhangen na 16 dagen Noord Thailand. Vorige vragen zijn vaak beantwoord door jonge mensen die jonge mensen raad geven en begrijp me goed, ik wil niet op een strand met alleen maar oudjes, maar ook niet met alleen maar jonkies. Wat ik zoek is:
- Mooie natuur, prachtig wit strand, redelijk rustig (maar niet waar ik alleen zit).
- Liefst met die karstrotsen, of anders bergachtig. (Ik zie genoeg vlak in Holland)
- prima snorkelen (belangrijk) en heerlijk zwemmen
- budget accommodatie beschikbaar
- paar basic restaurantjes en/of terrasjes
Waarschijnlijk zijn de mooiste eilanden ontdekt en reuze toeristisch, maar wie weet kent iemand nog een juweeltje ergens...
Vraagje: Ik neem aan dat je niet zelf je snorkelspullen mee hoef te nemen en dat die overal te huur zijn?
Groetjes van een 60 plusser!

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: NAAR WELK STRAND MOET IK???

#2 Bericht door Kees » woensdag 13 januari 2010, 23:28

Nou Klinkie, leuke naam trouwens ;) , als ik zo jou wensen lees, zou ik zeggen ga naar Phuket.
Dan uiteraard niet naar Patong, maar naar Karon- of Kata-beach, daar zal je zeker 's avonds de gezelligheid vinden en overdag op de stranden de betrekkelijke rust. Overgens vind je, met uitzondering van Koh Phangan, nergens op de de stranden van Thailand alleen jongeren.
En ja snorkel uitrusting is overal te huur, mooie plekjes voor snorkelen zijn (als je bij het strand wil blijven) Kata Noi en het kleine strandje tussen Nai Harn en Phrom Thep Cape. Maar straks zal Steven je hier ongetwijfeld nog wat uitgebreider over informeren.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: NAAR WELK STRAND MOET IK???

#3 Bericht door Pieter » donderdag 14 januari 2010, 02:50

Of Krabi vind ik mooier

of Koh Samui

Hua hin en Cha-Am hebben vind ik geen fatsoenlijk strand

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: NAAR WELK STRAND MOET IK???

#4 Bericht door jumbo » donderdag 14 januari 2010, 04:17

Pieter schreef:Of Krabi vind ik mooier

of Koh Samui

Hua hin en Cha-Am hebben vind ik geen fatsoenlijk strand
gelukkig is dat niet de maatstaf...
Hua Hin en Cha-am hebben beide prima stranden maar zijn voor de kust niet echt duikvriendelijk
Met een bootje naar de eilandjes en daar is de zee kraakhelder
Hagelwit zijn ze ook niet... wel aardige boulevards met voldoende eetgelegendheden en vermaak voor jonge 60-ers en jonger
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: NAAR WELK STRAND MOET IK???

#5 Bericht door stevenl » donderdag 14 januari 2010, 04:40

Wat je zegt klinkt precies als Phuket.

Kijk eens naar Kata Beach, of als je rustiger wilt Nai Harn Beach.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: NAAR WELK STRAND MOET IK???

#6 Bericht door Mart » donderdag 14 januari 2010, 05:53

Pieter schreef:
Hua hin en Cha-Am hebben vind ik geen fatsoenlijk strand
Maar toch kon je ons gedurende 15 jaar meerdere malen per week op het strand aantreffen, een familie badplaats voor jong en oud.
( Een 70 + er )
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: NAAR WELK STRAND MOET IK???

#7 Bericht door JohanS » donderdag 14 januari 2010, 12:32

Mart schreef:
Pieter schreef:
Hua hin en Cha-Am hebben vind ik geen fatsoenlijk strand
Maar toch kon je ons gedurende 15 jaar meerdere malen per week op het strand aantreffen, een familie badplaats voor jong en oud.
( Een 70 + er )
Zeer juist en een paar kilometer ten zuiden van Hua Hin start een lange streek met prachtige verlaten stranden met enorm mooie natuur.
Steeds leuk voor een dagtrip.

klinkie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: woensdag 30 december 2009, 19:36

Re: NAAR WELK STRAND MOET IK???

#8 Bericht door klinkie » donderdag 14 januari 2010, 23:34

Allemaal hartelijk dank. Ik heb intussen vierkante ogen van het koekeloeren naar het scherm (wat ik trouwens al 14 dagen doe!).
Ik kijk eerst de foto's en dan of er een beetje redelijke accommodatie is. Je betaalt toch voor een dubbel als je alleen reist. En bij de meerste plekken in Phuket kan geen redelijk geprijsde bungalowtjes vinden.
Krabi? Ik ben dan al 2 dagen in Ao Nang geweest. Misschien niet lang genoeg om genoeg van Krabi te zien???
Hua Hin lijkt me massief, met grote gebouwen langs het strand. En Phromthep Cape staat beschreven als een plek waar heel veel bussen komen voor het uitzicht. Ook niet echt wat ik zoek.
Mag ik jullie vragen hoe Koh Jum is? Hoe is het strand daar en het snorkelen/zwemmen? Op het net staan leuke bungalows (Oon Lee of Old Lamp). Tenminste op de plaatjes en beschrijving lijkt het goed.
Maar alles wordt natuurlijk mooi gepreseneteerd en de foto's vaak gefotoshopped.
En mochten jullie nog tips hebben, graag waar ik ook accommodatie vind tot 1000 B
Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: NAAR WELK STRAND MOET IK???

#9 Bericht door Pieter » vrijdag 15 januari 2010, 01:49

klinkie schreef: Ik kijk eerst de foto's en dan of er een beetje redelijke accommodatie is. Je betaalt toch voor een dubbel als je alleen reist. En bij de meerste plekken in Phuket kan geen redelijk geprijsde bungalowtjes vinden.
En mochten jullie nog tips hebben, graag waar ik ook accommodatie vind tot 1000 B
Alvast bedankt.
Ik snap dus niet waarom mensen 10.000 kilometer in een vliegtuig gaan zitten om dan voor 20 euro per dag
in een onderkomen te willen zitten.
Ik zou dan even wachten en wat verder sparen.
voor 40 a 50 euro zit je hier in een onderkomen dat lekker luxe is 8-) 8-) 8-)

Maar goed Ollanders he

Pieter :mrgreen: :mrgreen:

klinkie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: woensdag 30 december 2009, 19:36

Re: NAAR WELK STRAND MOET IK???

#10 Bericht door klinkie » vrijdag 15 januari 2010, 09:32

Maar Pieter, ik hóef helemaal geen luxe accommodatie. Voor mij is de luxe om zon strand en zee hebben, op een handdoekje op het zand te liggen (dus géén rijen ligbedjes!) en een duik in een heldere zee te maken. Accommodatie voor mij is een schoon bedje zonder bugs, want dat is het enige waar ik gebruik van maak. Daarna ben ik weer buiten, genieten van de natuur. Waarom een luxe resort met zwembad als de natuur je zoveel méér te bieden heeft.
Ik vind het prima als anderen wel de behoefte aan luxe hebben, maar sta mij dan toe om het simpel te houden.

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: NAAR WELK STRAND MOET IK???

#11 Bericht door Esther » vrijdag 15 januari 2010, 14:55

Hier spreekt een jonkie (30 :mrgreen: ) maar ik kan me wel vinden in jou tekst. Ik ben 9 dagen op Koh Chang geweest.

- Mooie natuur, prachtig wit strand, redelijk rustig (maar niet waar ik alleen zit). Je hebt er genoeg strandjes, van "druk" tot geen kip te zien
- Liefst met die karstrotsen, of anders bergachtig. (Ik zie genoeg vlak in Holland) T is een hele klim naar de Khlong Proa waterval ;) Koh Chang is zeer heuvel en bergachtig.
- prima snorkelen (belangrijk) en heerlijk zwemmen Fantastisch snorkelen! Indien je een trip boekt zit de uitrusting erbij in. Zwemmen kan ook, want genoeg zee!
- budget accommodatie beschikbaar Ik zat in een vrij luxe resort, maar genoeg budget accomodaties gezien en dat zag er goed uit!
- paar basic restaurantjes en/of terrasjes veel eettentjes, van alles te krijgen.

Je vind het daar!

Als je meer wilt weten, geef maar een gil.
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: NAAR WELK STRAND MOET IK???

#12 Bericht door Esther » zaterdag 16 januari 2010, 13:28

Ik heb je een pb gedaan. Maar twijfel of het goed is gegaan :| Het blijft namelijk in postvak uit staan, normaal gesproken zou die bij verzonden moeten staan.....
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: NAAR WELK STRAND MOET IK???

#13 Bericht door Kees » zaterdag 16 januari 2010, 13:30

Esther schreef:Ik heb je een pb gedaan. Maar twijfel of het goed is gegaan :| Het blijft namelijk in postvak uit staan, normaal gesproken zou die bij verzonden moeten staan.....
Die gaat pas naar verzonden items, als de ander het mailtje geaccepteerd heeft.
Niet klagen, maar dragen.

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 337
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 09:28
Locatie: Rotterdam

Re: NAAR WELK STRAND MOET IK???

#14 Bericht door Esther » zaterdag 16 januari 2010, 13:34

Kees schreef:
Esther schreef:Ik heb je een pb gedaan. Maar twijfel of het goed is gegaan :| Het blijft namelijk in postvak uit staan, normaal gesproken zou die bij verzonden moeten staan.....
Die gaat pas naar verzonden items, als de ander het mailtje geaccepteerd heeft.

:idea: Mijn dank is groot! Zat ook al aan zoiets te denken, maar zeker weten is natuurlijk prettiger.
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Ellenellen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: dinsdag 26 mei 2009, 21:14

Re: NAAR WELK STRAND MOET IK???

#15 Bericht door Ellenellen » zaterdag 16 januari 2010, 19:43

Voor een mooi wit strand zou je ook naar Bang Saen kunnen gaan, ongeveer 50 km voor Pataya, er komen wel voornamelijk Thaise mensen, zeker in het weekend, maar dat vonden wij juist leuk. Wij waren er in december en sliepen in het Tide Resort, een luxe resort maar zeker de moeite waard

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”