2012

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: 2012

#16 Bericht door Jim » donderdag 31 december 2009, 01:34

de huidige maya kalender stopt pas in 2220.

http://www.google.co.th/search?q=2012+2220
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: 2012

#17 Bericht door Jeanette » donderdag 31 december 2009, 10:55

Er waren bij de Maya's vier kalenders die behoorlijk ingewikkeld zijn. De Spaanse overheersers hebben alle geschreven teksten m.b.t. jaartellingen verbrand en dat wat restte waren in steen gebeitelde aanwijzingen. De rekenfout zou ontstaan zijn bij de omrekening naar Greenwich Mean Time (GMT) onze huidige standaardtijd.

Een Duitse wetenschapper genaamd Andreas Fuls heeft het nog eens nagerekend (waarschijnlijk met Duitse grundlichkeit) en komt tot de conclusie dat het einde van de Maya kalender pas in 2220 valt en daarna begint de telling gewoon weer opnieuw. Deze cycli zijn al zo'n 150.000 keer geweest sinds het begin van het ontstaan van onze planeet.

Er zijn mensen die geloven dat op 21 december 2012 het eind der tijden is aangebroken want dan klimt de zon naar zijn hoogste punt en staat dan gelijk aan de denkbeeldige evenaar van de Melkweg. Het zou maar eens in de 25.800 jaar gebeuren dat de zon dat doet tijdens de winterwende.

Astronoom Louis Strous van de Universiteit Utrecht is hier nuchter in. "Dit gebeurt elke paar duizend jaar weer”, zegt hij. "Bovendien bestaat er helemaal niet zoiets als een exacte ’evenaar’ van de Melkweg", aldus Strous in NWT.

Bron: Trouw


Het viel mij alleen op dat Johan eerst dit draadje begint en daarna oproept tot stoppen met doemdenken.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: 2012

#18 Bericht door Sert » donderdag 31 december 2009, 12:47

Jeanette schreef:
Er waren bij de Maya's vier kalenders die behoorlijk ingewikkeld zijn. De Spaanse overheersers hebben alle geschreven teksten m.b.t. jaartellingen verbrand en dat wat restte waren in steen gebeitelde aanwijzingen. De rekenfout zou ontstaan zijn bij de omrekening naar Greenwich Mean Time (GMT) onze huidige standaardtijd.

Een Duitse wetenschapper genaamd Andreas Fuls heeft het nog eens nagerekend (waarschijnlijk met Duitse grundlichkeit) en komt tot de conclusie dat het einde van de Maya kalender pas in 2220 valt en daarna begint de telling gewoon weer opnieuw. Deze cycli zijn al zo'n 150.000 keer geweest sinds het begin van het ontstaan van onze planeet.

Er zijn mensen die geloven dat op 21 december 2012 het eind der tijden is aangebroken want dan klimt de zon naar zijn hoogste punt en staat dan gelijk aan de denkbeeldige evenaar van de Melkweg. Het zou maar eens in de 25.800 jaar gebeuren dat de zon dat doet tijdens de winterwende.

Astronoom Louis Strous van de Universiteit Utrecht is hier nuchter in. "Dit gebeurt elke paar duizend jaar weer”, zegt hij. "Bovendien bestaat er helemaal niet zoiets als een exacte ’evenaar’ van de Melkweg", aldus Strous in NWT.

Bron: Trouw


Het is wel de bedoeling dat er met geen woord gerept wordt over die rekenfout van 2012 vs. 2220. Anders verkoop ik geen enkele polis van mijn 2012 verzekering!!!

Het viel mij alleen op dat Johan eerst dit draadje begint en daarna oproept tot stoppen met doemdenken.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: 2012

#19 Bericht door Jeanette » donderdag 31 december 2009, 13:32

Sert schreef:
Jeanette schreef:
Er waren bij de Maya's vier kalenders die behoorlijk ingewikkeld zijn. De Spaanse overheersers hebben alle geschreven teksten m.b.t. jaartellingen verbrand en dat wat restte waren in steen gebeitelde aanwijzingen. De rekenfout zou ontstaan zijn bij de omrekening naar Greenwich Mean Time (GMT) onze huidige standaardtijd.

Een Duitse wetenschapper genaamd Andreas Fuls heeft het nog eens nagerekend (waarschijnlijk met Duitse grundlichkeit) en komt tot de conclusie dat het einde van de Maya kalender pas in 2220 valt en daarna begint de telling gewoon weer opnieuw. Deze cycli zijn al zo'n 150.000 keer geweest sinds het begin van het ontstaan van onze planeet.

Er zijn mensen die geloven dat op 21 december 2012 het eind der tijden is aangebroken want dan klimt de zon naar zijn hoogste punt en staat dan gelijk aan de denkbeeldige evenaar van de Melkweg. Het zou maar eens in de 25.800 jaar gebeuren dat de zon dat doet tijdens de winterwende.

Astronoom Louis Strous van de Universiteit Utrecht is hier nuchter in. "Dit gebeurt elke paar duizend jaar weer”, zegt hij. "Bovendien bestaat er helemaal niet zoiets als een exacte ’evenaar’ van de Melkweg", aldus Strous in NWT.

Bron: Trouw


Het is wel de bedoeling dat er met geen woord gerept wordt over die rekenfout van 2012 vs. 2220. Anders verkoop ik geen enkele polis van mijn 2012 verzekering!!! Wel laten opvallen als je in een quote wat eigens schrijft en... vooral niet vergeten.... :lol:
Het viel mij alleen op dat Johan eerst dit draadje begint en daarna oproept tot stoppen met doemdenken.
We hebben hele goede herinneringen aan Koh Tao. Mijn man heeft met zijn 60+ nu 2 x een duikcursus gedaan bij Asia divers en Lagoon of zo iets. Het verbaasde mij dat er maar 1 x per dag hoog/laag water was en dat het verschil wel anderhalve meter was.

En wat 2012 betreft besef ik dat ik mijn lichaam niet eeuwig mag houden. Maar hopelijk gaat het (met wat acceptatie van slijtage) nog zo'n 30 jaar mee. 8-) :lol: 8-)

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: 2012

#20 Bericht door JohanS » donderdag 31 december 2009, 18:25

Jeanette schreef:Nou Johan, je begint zelf met die onzin, 't is jou draadje.

Als de Maya kalender stopt begint er wel een andere kalender.
Gelijk heb je maar ik moet eerlijk zijn dat ik raar keek toen ik mijn bericht als een nieuwe draad zag en het was besoeld als een antwoord op een ander item dat over een gelijksoortig onderwerp ging.

Een goed voornemen voor 2010 : het forum beter leren gebruiken :D

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: 2012,Thermohaliene circulatie

#21 Bericht door Pieter » maandag 04 januari 2010, 04:32

De ontwikkeling van den huidige mensch is terug te voeren tot dit verschijnsel.

Al zo'n 10.000 tot 12.000 jaar resulteert dat in redelijk stabiel weer.
Dit kan stoppen en dan zijn de rapen gaar.
Daar helpt geen co2 reductie tegen.

Daarvoor was het weer veel instabieler zodat er eens in de paar duizend jaar een verval van een graad of 50 in minder dan een paar jaar plaats vond.. gevolg 80 tot 95% van de beestjes en mensen sterft uit.

We hebben dus al heel lang geluk gehad..

dus carpe diem ......
(pluk de dag)

Ik heb een Thermohaliene circulatie verzekering in mijn programma voor een ieder die zich zorgen maakt

Pieter :o :o :o :o :roll: :roll: :roll: :idea: :idea: :idea: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :)

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: 2012

#22 Bericht door soulwy » zondag 10 januari 2010, 15:45

Grappig, ik heb net de film 2012 gezien...
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 2012

#23 Bericht door prajak » zondag 10 januari 2010, 16:20

Wat lees ik nu ? " de huidige maya kalender stopt pas in 2220. "

Ha, dan heb ik alle tijd mijn toekomstplannen uit te voeren. Ik dacht even, echt, ik had mijn bril niet op, dat er 2120 stond. Maar nu, alle tijd !

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: 2012

#24 Bericht door Jim » maandag 11 januari 2010, 12:37

of je nog alle tijd hebt is zeker nog niet zeker :D
Nabije ster staat mogelijk op ontploffen

Sterrenkundigen van Villanova University in Pennsylvania denken dat de relatief nabije dubbelster T Pyxidis binnenkort het toneel zal zijn van een allesverwoestende supernova-explosie. T Pyxidis bestaat uit een normale ster die materie overdraagt aan een nabije witte dwergster. Dat leidde zo eens in de twintig jaar tot thermonucleaire ontploffingen aan het oppervlak van de witte dwerg: zogeheten nova-explosies. Maar de laatste van deze explosies was in 1967. Sindsdien houdt T Pyxidis zich opvallend stil.

Volgens de sterrenkundigen kan dat betekenen dat zich nu zo veel materie op de witte dwergster verzamelt, dat deze uiteindelijk een bepaalde kritische massa zal bereiken. Dat idee wordt versterkt door de ontdekking dat T Pyxidis aanzienlijk dichterbij staat dan tot nog toe werd aangenomen: zijn afstand bedraagt ongeveer 3000 lichtjaar. Dat betekent dat de schattingen van de hoeveelheid materie die de witte dwerg bij de laatste nova-explosies is kwijtgeraakt naar beneden moeten worden bijgesteld. Daardoor is het denkbaar dat hij de afgelopen eeuwen niet lichter is geworden, maar juist zwaarder.

Die gewichtstoename kan niet eeuwig doorgaan. Uiteindelijk wordt de witte dwergster zo zwaar, dat hij onder zijn eigen gewicht ineenstort, waardoor een nieuwe, veel grotere explosie optreedt. Bij zo'n supernova-explosie komt tien miljoen keer zo veel energie vrij als bij een 'gewone' nova-explosie. En een groot deel van die energie komt vrij in de vorm van gammastraling.

Voor alles wat leeft op onze planeet is het te hopen dat het niet zo ver zal komen. Want zelfs op 3000 lichtjaar afstand kan de uitbarsting van gammastraling verwoestende gevolgen hebben voor de ozonlaag in de aardatmosfeer
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: 2012

#25 Bericht door Rene » maandag 11 januari 2010, 13:10

Jim schreef:of je nog alle tijd hebt is zeker nog niet zeker :D
Nabije ster staat mogelijk op ontploffen



Voor alles wat leeft op onze planeet is het te hopen dat het niet zo ver zal komen. Want zelfs op 3000 lichtjaar afstand kan de uitbarsting van gammastraling verwoestende gevolgen hebben voor de ozonlaag in de aardatmosfeer
Dan duurt het nog zeker 3000 jaar voordat het hier lastig gaat worden. :mrgreen:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 2012

#26 Bericht door Ben » maandag 11 januari 2010, 13:18

Voor alles wat leeft op onze planeet is het te hopen dat het niet zo ver zal komen. Want zelfs op 3000 lichtjaar afstand kan de uitbarsting van gammastraling verwoestende gevolgen
Teveel Gamma straling :?: Mwa dan maar met zijn allen als de HULK door het leven :D :D

Erik
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 76
Lid geworden op: maandag 11 december 2006, 20:10
Locatie: Wildervank

Re: 2012

#27 Bericht door Erik » maandag 11 januari 2010, 13:28

Rene schreef:
Jim schreef:of je nog alle tijd hebt is zeker nog niet zeker :D
Nabije ster staat mogelijk op ontploffen



Voor alles wat leeft op onze planeet is het te hopen dat het niet zo ver zal komen. Want zelfs op 3000 lichtjaar afstand kan de uitbarsting van gammastraling verwoestende gevolgen hebben voor de ozonlaag in de aardatmosfeer
Dan duurt het nog zeker 3000 jaar voordat het hier lastig gaat worden. :mrgreen:
Je maakt een denkfoutje.
Het zou kunnen zijn dat die ster al lang geëxplodeerd is, en de golf van gammastralen al onderweg is. Misschien bevind hij zich nog op 20 lichtjaar van de aarde, maar misschien is het ook nog maar 1 lichtjaar, dat kan je niet weten en ook niet meten.
Ook als je een satelliet op 1 lichtjaar vanaf de aarde zou plaatsen om dit te controleren helpt je niets. De gammastralen gaan met de zelfde snelheid (lichsnelheid) als het alarm dat ons moet waarschuwen dat het er aan komt.
De waarneming is vanaf aarde geweest, dus alleen als je ter plekke zou kunnen kijken (zonder dat het tijd kost) zou je weten wat er gaat gebeuren de komende tijd.
Zo zijn de sterren die wij zien en miljoenen lichtjaren van ons af staan mogelijk al lang overleden.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: 2012

#28 Bericht door Rene » maandag 11 januari 2010, 15:50

Erik schreef:
Rene schreef: Dan duurt het nog zeker 3000 jaar voordat het hier lastig gaat worden. :mrgreen:
Je maakt een denkfoutje.
Het zou kunnen zijn dat die ster al lang geëxplodeerd is, en de golf van gammastralen al onderweg is. Misschien bevind hij zich nog op 20 lichtjaar van de aarde, maar misschien is het ook nog maar 1 lichtjaar, dat kan je niet weten en ook niet meten.
Ook als je een satelliet op 1 lichtjaar vanaf de aarde zou plaatsen om dit te controleren helpt je niets. De gammastralen gaan met de zelfde snelheid (lichsnelheid) als het alarm dat ons moet waarschuwen dat het er aan komt.
De waarneming is vanaf aarde geweest, dus alleen als je ter plekke zou kunnen kijken (zonder dat het tijd kost) zou je weten wat er gaat gebeuren de komende tijd.
Zo zijn de sterren die wij zien en miljoenen lichtjaren van ons af staan mogelijk al lang overleden.
Ben het met je eens maar het ging in eerste instantie om een ster die zou gaan ontploffen dus het is nog niet gebeurd. Of je dat zou kunnen constateren is ook nog maar de vraag. Het letterlijke zien is inderdaad beperkt en hoe verder het weg is hoe meer we in het verleden kijken. Een zeer interessante materie. Eigenlijk is alles wat je ziet verleden tijd en alles wat nog moet komen is er nog niet. Dat betekent een leven in het niets.
Ik zal er maar niet te veel over nadenken anders voel ik me zo leeg en eenzaam. :mrgreen:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Andaman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 57
Lid geworden op: zaterdag 20 januari 2007, 09:14

Re: 2012

#29 Bericht door Andaman » zaterdag 23 januari 2010, 10:17

Deze man kan het weten .........maar je hoeft het natuurlijk niet te geloven

http://www.youtube.com/watch?v=cd-cCeaKrOA

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: 2012

#30 Bericht door Jim » zaterdag 23 januari 2010, 13:41

Rene schreef:
Erik schreef:
Rene schreef: Dan duurt het nog zeker 3000 jaar voordat het hier lastig gaat worden. :mrgreen:
Je maakt een denkfoutje.
Het zou kunnen zijn dat die ster al lang geëxplodeerd is, en de golf van gammastralen al onderweg is. Misschien bevind hij zich nog op 20 lichtjaar van de aarde, maar misschien is het ook nog maar 1 lichtjaar, dat kan je niet weten en ook niet meten.
Ook als je een satelliet op 1 lichtjaar vanaf de aarde zou plaatsen om dit te controleren helpt je niets. De gammastralen gaan met de zelfde snelheid (lichsnelheid) als het alarm dat ons moet waarschuwen dat het er aan komt.
De waarneming is vanaf aarde geweest, dus alleen als je ter plekke zou kunnen kijken (zonder dat het tijd kost) zou je weten wat er gaat gebeuren de komende tijd.
Zo zijn de sterren die wij zien en miljoenen lichtjaren van ons af staan mogelijk al lang overleden.
Ben het met je eens maar het ging in eerste instantie om een ster die zou gaan ontploffen dus het is nog niet gebeurd.
dat weet je dus niet :lol:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”