wat als de $ valt..

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
mrrumbo
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 15:01

wat als de $ valt..

#1 Bericht door mrrumbo » woensdag 30 december 2009, 08:55

hallo.
ik wil hier draadje maken ,wat als de $ valt.
ik volg al 1 tijd de economie ,en ik zie zware tijden ,KOMEN.
wil hier ,want het gaat ons allemaal aan ,wat kunnen we er tegen doen, om er zo goed mogelijk door te komen.

[hoef hier geen mensen met aghh het valt wel mee we zijn er al bijna uit ; denk dan mee wat "als " het wel gebeurt]

even klein voorbeeld http://www.youtube.com/watch?v=zdVP_sgC ... re=related
toen lachte ze deze man uit...

Gerald Celente
http://www.youtube.com/watch?v=9nJ7LM3i ... re=related

hier man uit ned want de bovenstaande zijn eng ,maar deze man zegt het zelfde.

http://www.deepjournal.com/p/7/a/nl/1902.html

merk ook in ned, minder werk..heb tijdje in de staal bouw gezetten,na de bouwvak gingen alle tijdelijke krachten er uit.

we zijn gekoppeld aan usa kan de gevolgen niet over zien .
hoe kunnen we ons in dekken,?
ik heb zelf al goud gekocht ,nee niet op de bank ,in kluis lekker thuis.
mensen met pensioen uit ned..lopen gevaar...want ze hebben jullie geld belegt in aandelen,enz.
wat als je spaargeld tegen de thb onderuitzakt..

laten we samen denken...hoe te doen..doe je niks dan later niet zuren , ik zag het niet aankomen ,nee je wou ,wil, het niet zien.

[ik zelf had plannen om mijn huis te verkopen, in ongeveer 5 jaar...7...met spaargeld er bij de stap te maken en lekker naar thailand te verhuizen . ]


gr mrrumbo 8-)

ps voor de mod ; sorry als het niet in de goede groep staat.

kaidon
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 55
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 08:07

Re: wat als de $ valt..

#2 Bericht door kaidon » woensdag 30 december 2009, 10:25

Onheilsprofeten zijn er altijd geweest. Elke voorspelling komt een keer uit als je maar de tijd hebt. Duurt het een week? een jaar? een eeuw?

Voorspellen is moeilijk, vooral wanneer het de toekomst betreft. En aan alles komt een keer een einde, niets nieuws onder de zon. Het zijn dooddoeners, maar wel waar.

De laatste keer dat het geld geen waarde meer had was einde tweede wereld oorlog. Bezittingen hielden toen wel hun waarde.
Goud bijvoorbeeld. Of onroerend goed daar kan je tenminste nog in wonen, of mensen in laten wonen wat een basisbehoefte is.

Verder probeer ik bij de dag te leven. Wat je vandaag hebt daar kan je vandaag van genieten. Morgen is altijd afwachten. Natuurlijk wel je verstand gebruiken, maar ook de dingen loslaten die je niet in de hand hebt.

Huis verkopen zou ik pas doen als je denkt nog 5 of 7 jaar te leven. Geld verliest altijd zn waarde op termijn. Verhuur je je huis dan brengt het geld op, en je bezit blijft van jou.

Zelf gebruik ik deze constructie om een arbeids-vrij inkomen te hebben. Of het een verstandige keus was? Dat is pas achteraf te zeggen. Vooralsnog vaar ik er wel bij.

Als echt de pleuris uitbreekt en de voedselvoorziening stokt dan wonen we na 3 dagen in een land van barbaren. Ben je hier bang voor neem dan een noodpakket in huis met een maand eten per persoon. Of verhuis naar een land met een kleine lokale economie, daar is makkelijker wat te regelen.
the line between wrong and right,
Is the width of a thread from a spider's web

mrrumbo
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 15:01

Re: wat als de $ valt..

#3 Bericht door mrrumbo » woensdag 30 december 2009, 11:31

mm ja..
* **Onheilsprofeten zijn er altijd geweest. Elke voorspelling komt een keer uit als je maar de tijd hebt. Duurt het een week? een jaar? een eeuw? *
ik heb het over nu ; heel nabij kijkend naar de feiten.


*** Als echt de pleuris uitbreekt en de voedselvoorziening stokt dan wonen we na 3 dagen in een land van barbaren. Ben je hier bang voor neem dan een noodpakket in huis met een maand eten per persoon. Of verhuis naar een land met een kleine lokale economie, daar is makkelijker wat te regelen. *

kijk zo ver wil ik niet , nog, gaan..gewoon practice dingen..maar mischien zin er al wel mensen die al gevlucht [weggegaan ] zijn uit ned.
ik ken wel mensen die al verre plannen hebben om 1 klein ,dorpje .gemeenschap op te zetten.
vind dat zelf nog al erg drastisch , maar mijn plannen om maar thailand te gaan , zijn wel verkort.
niet meer met 100 % financiële dekking.....ik probeert op tijd weg te zijn .

m.v.g mrrumbo

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: wat als de $ valt..

#4 Bericht door prajak » woensdag 30 december 2009, 17:21

"Als" de dollar valt ? De dollar gaat vallen. Het huidige systeem waarin de dollar de wereldmunt is gaat onderuit. Er komt een nieuwe standaard waarin de belangrijkste valuta gaan meewegen, ook de dollar maar zeker de euro en de munten uit Japan, China en India. Dan wordt de dollar minder waard tegen de euro. Uncle Sam heeft zijn hand zwaar overspeeld. De nationale schuld van de USA is tig triljard dollar, en de schuld van de Amerikanen net zo hoog. Ieder vat olie dat de USA binnenkomt wordt betaald met een lening van andere landen. Die zeepbel gaat ploffen.

Wat de baht gaat doen ? Ik begrijp de vraag althans op deze manier. De nationale bank van Thailand houdt krampachtig de baht op 33 tegen de dollar. Als je de verhalen leest van de economen in Thailand dan is de Thaise economie zo slecht dat 37 baht voor een dollar meer realistisch is. Het zal echter betekenen dat het grootste exportartikel van Thailand, rijst, 30 procent van de wereldhandel rijst komt uit Thailand (20 procent uit Vietnam) 10 procent goedkoper wordt en dat kost tig miljarden baht, centen die niet meer in de staatskas vloeien en de mensen op het pluche minder ruimte geeft om, laat ik maar zwijgen.

Ik zie geen probleem voor de wisselkoers van de euro naar baht. Maar krijg je jouw centen in dollar dan heb je straks een probleem.

mrrumbo
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 15:01

Re: wat als de $ valt..

#5 Bericht door mrrumbo » woensdag 30 december 2009, 20:01

hi prajak
* *Als" de dollar valt ? De dollar gaat vallen **
ja ik weer ook wel hoor dat het gaat gebeuren. ben het helemaal met je eens hier....

ik noem het niet doom...en gloom...het is de aan komende realiteit


heb dit draadje op gezet om mensen na te laten denken [te waarschuwen ]
dat hun pension , of aow wel eens wat minder kan worden in de jaar en die gaan komen.

zeggen de meeste agh gel*l..ok np....ik doe het voor de mensen ; denk er over na en neem je maatregelen.
[ nee ik verkoop zelf geen goud ] hahahhahaha


**Ik zie geen probleem voor de wisselkoers van de euro naar baht. nu nog niet maar later gaat ons eurotje ook naar beneden...
want wij moeten voor de kosten voor de zuidelijke landen op draaien .
die altijd al zwaar op ons hebben geleund ,toch ?.
en als we het zelf zwaar hebben kan je dat er eigenlijk niet bij hebben.

Maar krijg je jouw centen in dollar dan heb je straks een probleem.
ja want alle expat, s en toeristen uit de usa zullen niet zo heel veel meer stuk te gooien hebben.



maar denk jij dat rijst op straat ook goedkoper word...?


kijk met die co 2 ...belastingen die ze willen gaan doorvoeren ,,, dan worden alle producten duurder ,ook voedsel , brandstof, enz.
en dan kan de arme thai..of mensen uit haiti helemaal geen eten meer kopen.
want het muisje heeft altijd een lang staardje..woon je in de stad dan kan zelf de thai het in de portemonnee voelen,waar toch al niet zo
veel in zit.op het platteland maken de mensen zelf meer of kopen lokaal.

m v g mrrumbo

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: wat als de $ valt..

#6 Bericht door RuudThai » donderdag 31 december 2009, 05:18

Mrrumbo schreef in "Bom in je onderbroek", maar het past hier beter:
lol had het al verwacht de manier waar p[ jij zou gaan reageren..geen inhoud ..
want je heb niet naar dat interview geluisterd , anders had je ge zegt van...mm hier wel en daar niet helemaal mee eens...

*** Sorry hoor, maar als iets op YouTube (of Hyves, of GeenStijl, of Deepjournal enz.) wordt gepubliceerd, is het dan waarheid?
Als je gelooft wat daar allemaal staat, dan ben je niet serieus te nemen. Dan ben je net zo ver weggezakt als een holocaustontkenner

nee niet alles is waarheid ruud....maar het zet je , zelf , aan het denken.....[ holocaustontkenner ] in dit laatste ...waar gaat het over..
nou ja ik geef het op....holocaustontkenner ben je gek of zo ...

mrrumbo

ps en nog ff over aids ; dan snap je ook ff dat ik weet waar ik over praat.

aids"gemaakt " voor zwarte mensen , africa ; het aids virus is gemaakt om makkelijk aan te hechten aan de preceptoren aan de menselijke cel,
ccrs delta 32 + en bij wie komen die voor de zwarte mede mens .
zal jij nu wel weer gaan zeggen dat is toeval....nou en daar geloof ik niet , meer , zo erg in.
kijk maar eens ff wat er op de The Georgia Guidestones staat...nee dat is uit gehakt in steen.......is echt..ruud...:+)

gr mrrumbo


Waarop ik (Ruud) antwoordde:
Ga maar lekker door met doemdenken, daar doe ik niet aan mee. Het is net als met de Mex-griep, heel de wereld op z'n kop met Nederland voorop en het is in elkaar gezakt als een plumpudding. Ik heb van het begin af aan gezegd dat ik er niet in geloofde, die hype.
En dat doe ik ook niet in deze.
Maar je moet vooral doorgaan met je geloof te verkondigen, alleen zul je bij mij geen gehoor vinden.
Dit zinnetje viel mij trouwens later op: "kijk maar eens ff wat er op de The Georgia Guidestones staat...nee dat is uit gehakt in steen.......is echt..ruud...:+)"
Het doet me erg denken aan een geloof zoals dat in een sekte wordt beleden. Afijn, hier in Thailand zie je ook overal van die Amerikaanse Mormonen zieltjes winnen en ook die krijgen goedgelovigen aan hun zijde.
Ik denk dat prajak gelijk heeft, maar zelf gaf ik dat ook al aan: de dollar zal verder zakken. En wie weet krijgt de baht ook een tik. Gunstig voor ons (in eerste instantie) emigranten/expats, maar het effect op latere termijn blijft ongewis.
Maar ik geloof niet in een wereldwijde crash zoals door jou gedacht. Dat laten de bovenbazen met hun triljardenbelangen in de industrie niet toe. Er wordt natuurlijk veel meer gesjoemeld dan bekend en dat is de reden dat alles zo blijft. Over de ruggen van de gewone mensen heen.
Werknemers en kleine geldverstrekkers (zoals kleine aandeelhouders) zullen eventueel de dupe worden, maar de grootkapitalisten zorgen wel goed voor zichzelf en ontspringen de dans. En hebben er dus alle belang bij dat het huidige systeem in stand blijft.

Maar kom vooral naar Thailand en neem je goud mee. Hoe kom je daar trouwens mee door de controle? Er gaat vast wat piepen in het poortje.... ;) :D

mrrumbo
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 15:01

Re: wat als de $ valt..

#7 Bericht door mrrumbo » donderdag 31 december 2009, 09:12

hi ruud..

**Dit zinnetje viel mij trouwens later op: "kijk maar eens ff wat er op de The Georgia Guidestones staat...nee dat is uit gehakt in steen.......is echt..ruud...:+)"

weet je wat er op staat..want in mijn ogen heeft het niks maar dan ook niks met 1 geloof te maken.
en waarom is het niet bekent wie het heeft neer gezet.

** de dollar zal verder zakken. En wie weet krijgt de baht ook een tik. Gunstig voor ons (in eerste instantie) emigranten/expats, maar het effect op latere termijn blijft ongewis.

denk dat je ff verder ,moet kijken ,kijk ik weet niet waar jij van leeft...en het duurt ook nog wel jaar of 1..2 voor dat jij het ook in je portemonnee gaat voelen ,.
ga maar na..als in usa alles naar beneden gaat..beurs..werkeloosheid groter...dan drukt dat ook op ons..
en aan wie gaan de chinees en hun spullen verkopen...als de usa geen geld meer maakt, heeft .
thailand zal er ook last mee krijgen ..maar dat zal jij" niet op die manier voelen of je moet in zelf ook in toer biss zitten.

en vergeet niet dat wij hier europa ook reële problemen hebben, NU ALL.
denk maar aan de zuidelijke landen de kranten staan er elke dag vol van.
waar word jou pension van betaald...en kunne ze dat vol houden..als de beurs 50 % zak...
en jou spaar geld...als de euro ook weg zakt....want we kunnen die zuidelijk landen geld geven als we het later maken
en meer geld maken" betekend inflatie ..kijk maar naar de usa..
waar de prijzen nu al als 1 gek stijgen, en als ze geld blijven maken krijg je hyper inflatie..

als de wereld beseft ,; dat de usa zijn staat bonds niet , never kan terug betalen ..
dan is het feest over ..
want als je ziet waar hij het geld aan geeft obama , frienden [ banken ]en slecht lopende bedrijven , auto industrie .
dan lopen de schulden alleen maar op..de doodde takken moeten weg ,markt werking heet dat...
en dat doet zeer 1 tijdje .
maar als je blijft bij lenen..dan graaf je 1 gat die elke keer dieper word........



ik wil jullie hier wakker makken..en dat valt niet mee..heb ik zelf hier in ned ook al mee gemaakt..



*** Maar kom vooral naar Thailand en neem je goud mee ; wist je dat goud kopen ; btw vrij is ruud :+)


ja hoor ruud is makkelijk kan zo in je broek zak...want 100 gr plak is echt kleiner als je denk .
was iemand op schiphol die had 2 kilo bij hem .. "stond in de krant " ..als je bewijs heb dat het , wit is " kan je zo door lopen.
en mijn plan is ook om het in thailand te gaan verkopen als de tijd daar is...
btw het was 1 idee van mijn thaise vriendin om goud te kopen... ;)

m.v.g mrrumbo

ps goed uiteinde

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: wat als de $ valt..

#8 Bericht door Jim » donderdag 31 december 2009, 12:02

mrrumbo schreef: ik wil jullie hier wakker makken..en dat valt niet mee..
deze discussie is hier een tijd geleden al een keer gevoerd.
ik geloof in het 'dure baht' topic.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: wat als de $ valt..

#9 Bericht door dutch » donderdag 31 december 2009, 12:25

Discussie ??
Ik snap er de helft ( ;) ) niet van.!
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: wat als de $ valt..

#10 Bericht door RuudThai » donderdag 31 december 2009, 12:44

dutch schreef:Discussie ??
Ik snap er de helft ( ;) ) niet van.!
Dat is toch niet mijn helft hè?
(Tussen haakjes: ik ben net bezig met 2 liter glühwein klaar te maken...., yamyam!)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: wat als de $ valt..

#11 Bericht door RuudThai » donderdag 31 december 2009, 17:52

Doemdenkerij opzij zetten verder a.u.b., kijk eens hier:

104 Teletekst do 31 dec
***************************************
Beurzen boeken forse jaarwinst

***************************************
` In Amsterdam heeft de AEX-index 2009
afgesloten met een jaarwinst van 36,3
procent.Het jaarresultaat op de beurs
is daarmee fors beter dan vorig jaar.In
2008 sloot de graadmeter het jaar af
met een verlies van ruim 52 procent.

De AEX sloot vandaag om 14.00 uur op
een stand van 335,33.Dat is 0,1 punt
hoger dan gisteren.De hoogste AEX-stand
van de afgelopen jaren werd bereikt in
juli 2007,toen een stand van 564 op de
borden stond.

Ook de andere Europese effectenbeurzen
maakten de verliezen van 2008 dit jaar
deels goed.De belangrijkste indexen in
Londen en Parijs stegen beide met 22%
***************************************

Verder kroop dit jaar de economie weer uit een diep dal, is de werkloosheid minder dan voorspeld, zijn er record Kerst- en vuurwerkaankopen geweest en is het consumentengevoel aanmerkelijk positiever dan een jaar geleden.
Schiet toch op met dat gemopper!

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: wat als de $ valt..

#12 Bericht door mooatje » donderdag 31 december 2009, 17:54

En wat als de prijs van het goud zakt?Kan vlug stijgen,kan vlug zakken.
Je zal je zakken maar vol goud hebben als het de maand nadien 30% minder waard is.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: wat als de $ valt..

#13 Bericht door mooatje » donderdag 31 december 2009, 17:56

btw het was 1 idee van mijn thaise vriendin om goud te kopen... ;)

Sorry,had ik nog niet gezien.Inderdaad een excellent idee,maar heb je je al eens afgevraagd voor wie? :oops:
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

Re: wat als de $ valt..

#14 Bericht door dirk » donderdag 31 december 2009, 19:26

RuudThai schreef:Doemdenkerij opzij zetten verder a.u.b., kijk eens hier:

104 Teletekst do 31 dec
***************************************
Beurzen boeken forse jaarwinst

***************************************
` In Amsterdam heeft de AEX-index 2009
afgesloten met een jaarwinst van 36,3
procent.Het jaarresultaat op de beurs
is daarmee fors beter dan vorig jaar.In
2008 sloot de graadmeter het jaar af
met een verlies van ruim 52 procent.

De AEX sloot vandaag om 14.00 uur op
een stand van 335,33.Dat is 0,1 punt
hoger dan gisteren.De hoogste AEX-stand
van de afgelopen jaren werd bereikt in
juli 2007,toen een stand van 564 op de
borden stond.

Ook de andere Europese effectenbeurzen
maakten de verliezen van 2008 dit jaar
deels goed.De belangrijkste indexen in
Londen en Parijs stegen beide met 22%
***************************************

Verder kroop dit jaar de economie weer uit een diep dal, is de werkloosheid minder dan voorspeld, zijn er record Kerst- en vuurwerkaankopen geweest en is het consumentengevoel aanmerkelijk positiever dan een jaar geleden.
Schiet toch op met dat gemopper!
Nu werk ik in een bedrijf waar 250 man werken. Een aantal dagen geleden hebben 50 collega's een brief gekregen dat ze ontslagen worden. Fijne bericht vlak voor kerst. We kwamen niet in aanmerking voor deeltijd WW.
Omzet is met 45% gezakt, tot 2 maanden geleden maakten we nog winst, nu niet meer en dan gaat het snel.
Extraatjes zijn afgeschaft (bonus, kerstpakket, feestdagenuitkering etc), wordt over nagedacht om ATV dagen af te schaffen, geen inflatiecorrectie, voorlopig geen loonsverhogingen, pensioenpremie flink omhoog, etc....
Trouwens het kan wel goed gaan op de beurzen, maar die lopen een aantal maanden voor op de economie. En wanneer wij het beter in de portemonnee gaan voelen zijn er weer een boel maanden verstreken.
Maar ik klaag niet, kan nog steeds mijn vakanties naar Thailand doen, heb nog te eten.
Enne, vuurwerk heb ik niet gekocht (al 35 jaar niet meer), m'n kinderen trouwens ook niet, vinden het te duur en sparen liever voor een vakantie naar Thailand.
Ik wens iedereen een voorspoedig en gezond 2010 toe!!
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: wat als de $ valt..

#15 Bericht door Jim » vrijdag 01 januari 2010, 01:33

RuudThai schreef:Doemdenkerij opzij zetten verder a.u.b., kijk eens hier:

104 Teletekst do 31 dec
***************************************
Beurzen boeken forse jaarwinst
wel 's van de eindejaars rally gehoord, ruud? ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”