Slang: mazzel, niet gebeten!

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
mistifarang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2007, 09:54
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Slang: mazzel, niet gebeten!

#1 Bericht door mistifarang » zondag 15 november 2009, 11:38

Aangezien ik in een ongebruikte hoek van de tuin met 3 m3 gestapelde flagstones een paar dagen geleden een zwarte slang zag wegkruipen en dit een Cobra kan zijn (ben bang voor de honden!) ben ik op voorlopig onderzoek uitgegaan. Wel, zonder de hele stapel weg te werken kom ik er nooit natuurlijk, maar toen ik de smalle passage verderop voorzichtig en naar de grond kijkend doorliep met een een kant een schouderhoge muur van de buurman hoorde en zag ik uit m’n ooghoeken iets van de muur vallen naar de andere kant waarvan ik dacht dat het een groot blad of een dode palmtak was. Toch gekeken en het was een boomslang die mij gemakkelijk gebeten had kunnen hebben, zich bedreigd voelend door mijn schouder; ik had hem niet gezien. Deze soort schijnt wat agressief en ook giftig te zijn. Geluk gehad: http://mistifarang.smugmug.com/Fauna/Fa ... 2754_QGk6z

Nu de andere slang nog!
"I will NOT remain silent. I will speak for those who cannot, or will not speak, and it will hurt."
Daharja
“The hands that help are holier than the lips that pray”
Robert Green Ingersoll (1833-1899)

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

Re: Slang: mazzel, niet gebeten!

#2 Bericht door thongdee » zondag 15 november 2009, 23:10

mistifarang schreef:Aangezien ik in een ongebruikte hoek van de tuin met 3 m3 gestapelde flagstones een paar dagen geleden een zwarte slang zag wegkruipen en dit een Cobra kan zijn (ben bang voor de honden!) ben ik op voorlopig onderzoek uitgegaan. Wel, zonder de hele stapel weg te werken kom ik er nooit natuurlijk, maar toen ik de smalle passage verderop voorzichtig en naar de grond kijkend doorliep met een een kant een schouderhoge muur van de buurman hoorde en zag ik uit m’n ooghoeken iets van de muur vallen naar de andere kant waarvan ik dacht dat het een groot blad of een dode palmtak was. Toch gekeken en het was een boomslang die mij gemakkelijk gebeten had kunnen hebben, zich bedreigd voelend door mijn schouder; ik had hem niet gezien. Deze soort schijnt wat agressief en ook giftig te zijn. Geluk gehad: http://mistifarang.smugmug.com/Fauna/Fa ... 2754_QGk6z

Nu de andere slang nog!
Ook hier alle dagen wel een slang te zien , meestal geen giftige ,de slang hoort je aankomen en is weg,nooit veel problemen mee ,(ik dacht trouwens ook die slang van je foto gezien te hebben en men vertelde dat ze niet giftig was ?Waar ik meer last van heb zijn die duizendpoten ตะขาบ "Takaab" dat zijn vieze beesten , men vrouw werd in het oude huis een keertje gebeten en moest naar het ziekenhuis voor een tetanusspuit en tegengif.,een hele week gezwollen arm en nu nog een klein wondje te zien.
Overlaatst nog iemand aan gestorven zag ik op het nieuws.

Mooie foto collectie ! , heb stiekem even gekeken :-)
Afbeelding
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Slang: mazzel, niet gebeten!

#3 Bericht door vleespet » zondag 15 november 2009, 23:51

Deze Takaabs zijn de meest smerige beesten die er zijn,slangen zijn bang voor mensen en bijten alleen als ze in het nouw komen maar deze krengen bijten voor de fun.het is nu weer de tijd voor takaabs,van november tot april zijn ze erg aktief,het enigste wat helpt is kippen aanschaffen,maar dat trekt weer slangen aan.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Slang: mazzel, niet gebeten!

#4 Bericht door Geert S » maandag 16 november 2009, 01:31

vleespet schreef:Deze Takaabs zijn de meest smerige beesten die er zijn,slangen zijn bang voor mensen en bijten alleen als ze in het nouw komen maar deze krengen bijten voor de fun.
Volledig met je eens, zie hier een hoop slangen om het huis, maar nagenoeg alles wat je overdag ziet is ongevaarlijk (gifslangen hier zijn allemaal nachtdieren) en zelfs de giftige exemplaren maken zich altijd snel uit de voeten. Zolang je ze met rust laat kunnen ze niets geen kwaad. Maar die *#&$^#@ Takaabs zijn bloedlink, dat zijn de enige beesten hier waar ik wel echt bang voor ben.

mistifarang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2007, 09:54
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Re: Slang: mazzel, niet gebeten!

#5 Bericht door mistifarang » maandag 16 november 2009, 10:00

De Ornate is licht giftig en kan agressief zijn. Een beet zal wel zeer verschillend uitwerken op mensen. Waar ik bang voor ben is dat ze overdag rondhangen en ik eens een niet te dikke boom omvat waar er net een „inhangt“ als hier in mijn Papaya-boom (zo heb ik ar nu in korte tijd vier "near misses" gehad van deze vrienden met verschillende afmetingen): http://mistifarang.smugmug.com/Fauna/Fa ... ruMjL-A-LB ze zijn overdag actief. In een forum las ik eens dat er een in Pattaya bij het strand uit een boom viel vlak naast iemand; hij zal maar op je vallen......
De Centipede kan voor mij ook gestolen worden aangezien ik ze als niet erg nuttig zie. Als ik je foto weer bekijk geeft me dat een hernieuwde impuls mijn kleren voordat ik ze aantrek nog eens goed uit te schudden want de kleine krengerige mierenbijters die ik als een op een bepaalde plaats heb voelen bijten :o zijn wat „vriendelijker“ dan de Centipede! Kun je je er iets bij voorstellen??
"I will NOT remain silent. I will speak for those who cannot, or will not speak, and it will hurt."
Daharja
“The hands that help are holier than the lips that pray”
Robert Green Ingersoll (1833-1899)

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”