Gerechten in Thaise taal.

Thaise keuken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
mark
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: zondag 31 december 2006, 11:45

Gerechten in Thaise taal.

#1 Bericht door mark » dinsdag 10 november 2009, 19:05

Kan iemand mij misschien vertellen waar ik wat sites kan vinden met Thaise gerechten,moet wel in de Thaise taal zijn??
Ik ben al een tijdje het hele internet aan het afzoeken,maar ik kan niets vinden dat in het Thais geschreven is.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Gerechten in Thaise taal.

#2 Bericht door carpediem » dinsdag 10 november 2009, 19:18

Hier heb je alvast alle ingredienten in het thai die je nodig hebt, dan kun je op de markt je woordje doen voor je gaat koken
http://www.panix.com/~clay/cookbook/bin/thai.cgi
pluk de dag (carpediem)

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Gerechten in Thaise taal.

#3 Bericht door Rene » woensdag 11 november 2009, 04:59

carpediem schreef:Hier heb je alvast alle ingredienten in het thai die je nodig hebt, dan kun je op de markt je woordje doen voor je gaat koken
http://www.panix.com/~clay/cookbook/bin/thai.cgi
Bedankt voor de link Carpediem, dit kan ik ook goed gebruiken. :D
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

Re: Gerechten in Thaise taal.

#4 Bericht door thongdee » woensdag 11 november 2009, 07:52

bijna 20 jaar een Italiaans restaurant gehad (in Belgie), maar de laatste jaren meer met de Thaise/Chinese keuken bezig , sinds we terug in Thailand wonen spendeer ik ook wel enkele uurtjes per dag in de keuken.
Meestal het echte traditionele Thaise koken ,in het dorp waar we wonen en les geef ga ik regelmatig mee met hun verplaatsbare keuken op feesten enz... leer je wel wat van .
De Thaise taal lees en schrijf ik ook (doe tussendoor wat vertaalwerk Nederlands-Thais en omgekeerd)
Heb dus even อาหารไทย "Thais eten "voor je ingetipt en bekijk je zelf even onder Google?
ตำรับอาหารไทย is de vertaling voor Thaise recepten , misschien kun je daar wat mee , heb weinig tijd nu (oogsten van de rijst) maar anders zoek ik later wel even met je mee ...
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

Adrie123
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: maandag 02 november 2009, 13:32

Re: Gerechten in Thaise taal.

#5 Bericht door Adrie123 » vrijdag 18 december 2009, 13:22

Ik weet niet of je recepten van bepaalde gerechten zoekt in het Thais. Anders kan ik mogelijk wel wat voor je scannen en mailen.
Wij hebben thuis veel kookboeken in zowel het Thais als het Nederlands.
Mijn vrouw geeft Thaise kooklessen en heeft daarvoor ook een kookopleiding gevolgd aan een Thaise hogere hotelschool. De recepten zijn redelijk uitgebreid en ook in het Thais.
Zelf hebben we ook twee uitgebreide boekjes geschreven voor de kookcursussen, deels in het Nederland maar ook met Thaise benamingen van de gerechten en ingrediënten.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Gerechten in Thaise taal.

#6 Bericht door Jeanette » vrijdag 18 december 2009, 13:30

Het is waarschijnlijk toeristen eten maar ik vond de tempura 'no name' zo lekker. Een mengsel van groente en kip als tempura gebakken.

Plaats reactie

Terug naar “Thaise keuken”