Pattaya en toeristen trekken

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Pattaya en toeristen trekken

#1 Bericht door joepattaya » zaterdag 31 oktober 2009, 03:00

Dit is het weekend van Halloween en Loy Krathong. Het zorgt weer voor de nodige toeloop van toeristen en als alle inzittenden van de auto's en bussen die Pattaya aandoen ook werkelijk in een hotel gaan hokken, dan heeft niemand te klagen.

Gisteren was ik even bij de '7' op de hoek en mijn oog viel op een mooie folder met opschrift: "Pattaya Halloween Festival 2009"
Datum: 30-31 ........ 2552 en behoudens de namen van wat pop-groepen en wat nummers die de tijd aanduiden is de folder in het Thais.
Op de achterkant staat een plattegrond van Pattaya en daaruit maak ik op dat het Festival plaatvind op of om Beach Road ter hoogte van Pattaya Klaang.........(Beach Road bleek afgesloten).

Wat er dus exact te doen is (geweest)? Waarschijnlijk weer een pop-concert, waarbij weer veel Thai helemaal lyrisch uit hun dak gaan.

Omdat dus Pattaya Beach Road afgesloten was voor alle verkeer en dus ook voor de 650 Song Taews, verlegden zij hun jachtterrein naar Soi Bokhauw...................Voor degenen die Soi Bokhauw niet kennen: Dit is de Soi die Pattaya Klaang en Pattaya Tai verbindt en steeds meer begint te lijken op Walking Street. Soi Bokhauw is ongeveer 2-3 kilometer lang en ja, je raadt het al.........over de volle lengte stonden bijna alleen maar Song Taews te wachten en aan te schuiven.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

vinie
kenner
kenner
Berichten: 98
Lid geworden op: dinsdag 04 november 2008, 09:15

Re: Pattaya en toeristen trekken

#2 Bericht door vinie » zaterdag 31 oktober 2009, 16:12

Met de Songkran is het ook zo, wat een miserie dan in soi bukhaow. zijn er toch in geslaagd om m'n geld te stelen op een bathbus terwijl ik verre van een groentje ben. Is gebeurd terwijl iedereen zich verschuilde voor het koud water en in de chaos heeft iemand m'n portefeuille genomen. Ik zou er niet van maken ware het niet dat ik op weg was naar tukcom en 6000bath bij me had! Anders zit er maximaal 500bht in. Allez iemand zal gelukkig geweest zijn. Erger me ook dat ze bestuurders/passagiers bespuiten die volle gas met hun scooter rijden. Heb eenmaal tijdens het rijden met m'n scooter een volledige emmer over me gehad en niet zien aankomen. Gelukkig is het goed afgelopen, mensen handelen hier eerst en denken dan of zelfs niet!

Ben er zeker van mocht daar gelijk wie enkele containers plaatsen (beachroad) voor ENKEL lege plastic flessen dat deze in mum vol zouden zijn. En de europeanen vinden dit normaal dat ze moeten sorteren, wie weet kan misschien afdruipen op de thais. Ik zag daar een aan lager wal geraakte fallang met een groot vuilniszak dagelijks plastic flessen verzamelen. Dus je moet er toch iets aan kunnen verdienen anders zou hij het niet doen, misschien vinden thais het te vuil werk!. In Brazilië liggen nooit blikjes op de grond, worden direct meegenomen en de mensen krijgen zoveel de kilo. Ook liggen er te veel motorboten in de baai is niet alleen vervuilend oogt lelijk ook. t'zou allemaal toch een beetje beter kunnen zijn mits een 'beetje' gezond verstand. Ik weet het, men mag niet klagen of moet maar elders gaan ;)

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Pattaya en toeristen trekken

#3 Bericht door joepattaya » zondag 01 november 2009, 04:33

vinie schreef: Ik weet het, men mag niet klagen of moet maar elders gaan ;)
We klagen niet Vinie, we hebben opbouwende kritiek, toch?
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Pattaya en toeristen trekken

#4 Bericht door Pieter » dinsdag 03 november 2009, 03:31

joepattaya schreef:
vinie schreef: Ik weet het, men mag niet klagen of moet maar elders gaan ;)
We klagen niet Vinie, we hebben opbouwende kritiek, toch?
Plastiek flessen ok maar heb de laatste keer ook een Thaise met een Farang gezien (gewoon een koppel niet van dat soort)
en de Thaise let niet op (normaal voor een Thaise) en trapt zo in een halve kapotte fles bier die op het strand lag..
Bloeden ja ... hij moest met haar naar het ziekenhuis om de boel te laten hechten..

zie je in Nederland toch minder :P :P :P :P

Pieter 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

vinie
kenner
kenner
Berichten: 98
Lid geworden op: dinsdag 04 november 2008, 09:15

Re: Pattaya en toeristen trekken

#5 Bericht door vinie » woensdag 04 november 2009, 10:33

Weer een mail ontvangen van een triestig motorsai ongeval, wil zelfs de foto's hier niet plaatsen. Niet voor gevoelige magen.
Bus die met z'n voorwiel over het hoofd is gereden van een dame....

Er gebeuren toch veel onnodige ongevallen. Aan de andere kant vind ik hun 'teller' aan de rode lichten een goed idee, iets wat ze in europa ook zouden mogen doen.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Pattaya en toeristen trekken

#6 Bericht door joepattaya » woensdag 04 november 2009, 10:50

vinie schreef:Weer een mail ontvangen van een triestig motorsai ongeval, wil zelfs de foto's hier niet plaatsen. Niet voor gevoelige magen.
Bus die met z'n voorwiel over het hoofd is gereden van een dame....

Er gebeuren toch veel onnodige ongevallen. Aan de andere kant vind ik hun 'teller' aan de rode lichten een goed idee, iets wat ze in europa ook zouden mogen doen.
Die tijd van de tellers hebben ze in Europa al gehad Vinie: groen telt af............5,4,3,2......1 en daar gaat de laatste met een bloedgang nog even........-1, -2, -3, -4........-5 en tegelijkertijd telt rood af...........5, 4, 3, 2 ........1 bij 2 trekt de eerste al op want die weet dat groen al rood is geworden. Heeft alleen geen rekening gehouden met die gast die met hoge snelheid aan komt vliegen.

Rood en groen treffen elkaar bij respectievelijk "-4" en "1".

Wil je bewijs voor het 1 en ander: Ga voor de gein eens bij de kruising Second Road en Central
Pattaya Road staan (of ga lekker zitten op het terras van Klein Vlaanderen) en kijk gewoon eens wat die teller allemaal kan veroorzaken. Werkelijk, een eindspurt bij een F1-race is er niks bij.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

vinie
kenner
kenner
Berichten: 98
Lid geworden op: dinsdag 04 november 2008, 09:15

Re: Pattaya en toeristen trekken

#7 Bericht door vinie » maandag 09 november 2009, 18:02

In B kan je niet echt weten hoelang het al groen is, dus je komt met je wagen aangereden 70km/u waar je 70 mag en plots wordt het oranje. Door Oranje rijden is een overtreding(als je nog kan veillig stoppen) en daarbij komt dat hier bij elk rood licht een flitspaal staat die tweemaal kan flitsen. Eenmaal als je door het rood rijdt en ene voor als je te snel rijdt. Dus vele mensen zitten met de schrik in hun lijf en als het plots oranje wordt gooien ze alles dicht. Terwijl je eigenlijk als je niet meer tijdig veilig kan stoppen voor oranje toch door kan en mag rijden en normaal niet geflitst zal zijn. Probleem is wat is nog veillig kunnen stoppen. Dus de mensen nemen geen risico's en vanaf het moment dat het oranje is blok alles toe. Als je dan erachter rijdt en denk dat je voorligger toch nog zal doorrijden......en hij plots de boel toesmijt dan weet je het wel.

Ik had nog 1maand te rijden en stond voor m'n verz. dan op bonusmalus 0 voor de rest van m'n leven omdat ik nooit geen ongevallen heb. Ik kom zo'n dom ongeval tegen door iemand die onverantwoord alles toesmijt als een gek, ik geef hem een duw (lees schade)en de wet zegt natuurlijk altijd kunnen stoppen voor de voorligger. Ik sta nu terug op bonusmalus 5, 5jaar rijden zonder ongeval om terug op 0 te geraken en de premie is lichtjes hoger.

snelheidsoverschrijding van meer dan 10 km/u : 50 euro + 10 euro voor elke bijkomende km/u.
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=87
http://www.wodca.be/content/boetes.html
Leve LOS

Plaats reactie

Terug naar “Steden”