mijn premie ziektekosten'bij Achmea wordt 500,- per maand!

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Thongpoon
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 16:01

mijn premie ziektekosten'bij Achmea wordt 500,- per maand!

#1 Bericht door Thongpoon » zondag 25 oktober 2009, 12:15

Hallo,
Over 2 jaar krijg ik mijn AOW en wil ik voorgoed naar Thailand. Ik heb een normale ziektekosten verzekering bij Achmea waar ik nu 118,- voor betaal. Ik heb hen gevraagd hoe ik verzekerd ben als ik voor langere tijd naar Thailand ga. Achmea vertelde mij daarop dat ik maar 6 maanden per jaar in het buitenland mag verblijven en als dat meer zou zijn vervalt mijn verzekering omdat zij er dan vanuit gaan dat ik in het buitenland woon. Zij verwezen mij naar een andere site van Achmea waar ik mij als expat zou kunnen verzekeren onder dezelfde voorwaarden. Na alles berekent te hebben kwam mijn maandelijkse premie op 500 Euro per maand uit! Overstappen naar een andere maarschappij zal niet lukken want na een paar infarcten en een bypass operatie zal geen enkele maatschappij mij willen verzekeren. Weet iemand raad?
mvrgr. Martin.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: mijn premie ziektekosten'bij Achmea wordt 500,- per maand!

#2 Bericht door prajak » zondag 25 oktober 2009, 13:08

Ja, daar heb je het weer. Je verlaat het nestje en ze willen je niet meer en je krijgt een onaanvaardbaar hoge premie door de strot geduwd. En wie zegt dat over twee jaar die premie nog zo is (hoger...?) en of ze hun toezegging dan gestand doen ?

Met jouw medisch verleden zul je internationaal niet snel een klub vinden voor dekking of een klub treffen met een uitsluiting voor hart en vaten en dat staat gelijk aan niet verzekerd zijn. Men heeft niet in de gaten dat Thailand een goedkope hub is voor medische gevallen. Of ze vertrouwen de controle niet en nemen aan dat straks ook de hele kouwe kant over jouw polis wordt geholpen.

Ik weet niets van NL polissen maar is het niet zo dat je in NL vrij kunt switchen zonder keuring vooraf ? Dan kun je een klub zoeken die 9 maanden in TH toelaatbaar acht, of zelfs 11 maanden. Die zijn er. En die kunnen ieder jaar de voorwaarden wijzigen.....

Lees eens verder in dit forum. Met name Dutch heeft eens een buitenlandse klub laten vallen die misschien wel wil. maar met infarcten en een bypass zul je nergens echt met open armen worden ontvangen.

Ik heb een TIA gehad en slik bloeddrukpillen en heb een versleten heup en een verleden van huidkanker en ben nergens te verzekeren. Ik spaar dus maar flink en komt de nood aan de man dan terug naar NL. Wat zal nauwelijks te betalen zijn ? Chemo en een nieuw orgaan. Een poot breken is nog wel op te hoesten. Een hoestje ook.

Ik ben afgedankt voor de NL zorg. Sterkte, "collega-afgedankte" ! Je bent echt niet de enige die zich nu zo zal voelen.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: mijn premie ziektekosten'bij Achmea wordt 500,- per maand!

#3 Bericht door Edje » zondag 25 oktober 2009, 13:48

Verruil Thailand voor een EU land (Spanje of een ander middelandse zee land), Suriname of Ned.Antillen. (hetgeen het meest overeenkomt met Th.) Je blijft gewoon je verplichte verzekering behouden.
NL maakt zelfs onderscheid tussen een WAOer en een AOWer.
Een WAOer, kan in de hele wereld gaan en staan waar hij wil, zonder limiet, en behoud zonder problemen zijn ziektekosten verzekering.
Een AOWer die al zijn dienstjaren heeft volbracht mag zich alleen in een land vestigen waar een verdrag mee is gesloten, zo niet is hij/zij het haasje.
Het is gewoon een belachelijke KU...........................................regeling dat bejaarden hun laatste levensjaren zonder verplichte ZKV moeten doorbrengen indien zij kiezen voor een verblijf in een NIET verdragsland, terwijl een WAOer naar ons de tong uitsteekt met al hun voordelen.
Gezien mijn opinie moeten ze deze regelingen omkeren, AOWer kan gaan en staan waar hij wil en de WAOer, ze hebben immers gebreken :roll: ,behoort in de directe omgeving van een ziekenhuis te wonen om zich iedere dag ter controle te melden.
Zo zou er eindelijk gerechtigheid zijn.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: mijn premie ziektekosten'bij Achmea wordt 500,- per maand!

#4 Bericht door RuudThai » zondag 25 oktober 2009, 15:22

Edje schreef:Verruil Thailand voor een EU land (Spanje of een ander middelandse zee land), Suriname of Ned.Antillen. (hetgeen het meest overeenkomt met Th.) Je blijft gewoon je verplichte verzekering behouden.
NL maakt zelfs onderscheid tussen een WAOer en een AOWer.
Een WAOer, kan in de hele wereld gaan en staan waar hij wil, zonder limiet, en behoud zonder problemen zijn ziektekosten verzekering.
Een AOWer die al zijn dienstjaren heeft volbracht mag zich alleen in een land vestigen waar een verdrag mee is gesloten, zo niet is hij/zij het haasje.
Het is gewoon een belachelijke KU...........................................regeling dat bejaarden hun laatste levensjaren zonder verplichte ZKV moeten doorbrengen indien zij kiezen voor een verblijf in een NIET verdragsland, terwijl een WAOer naar ons de tong uitsteekt met al hun voordelen.
Gezien mijn opinie moeten ze deze regelingen omkeren, AOWer kan gaan en staan waar hij wil en de WAOer, ze hebben immers gebreken :roll: ,behoort in de directe omgeving van een ziekenhuis te wonen om zich iedere dag ter controle te melden.
Zo zou er eindelijk gerechtigheid zijn.
Een WAO-er mag zijn ziektekostenverzekering in Nederland houden? Vertel me eens, waar heb je dat vandaan? Bij welke maatschappij?
Ik ben WAO-er maar kan ondanks diverse pogingen mij nergens verzekeren in NL. Het is gewoon niet waar wat je hier beweert. En ik vind het discriminerend naar WAO-ers toe wat je allemaal uitkraamt in je nonsens-stuk.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: mijn premie ziektekosten'bij Achmea wordt 500,- per maand!

#5 Bericht door prajak » zondag 25 oktober 2009, 17:01

Edje, onjuiste informatie en onjuiste conclusies. Als je de EU en de verdragslanden verlaat stopt jouw zorgpolis op een heel enkele uitzondering na. En die uitzondering is niet gestoeld op regels maar op goodwill van de zorgklub.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: mijn premie ziektekosten'bij Achmea wordt 500,- per maand!

#6 Bericht door Ben » zondag 25 oktober 2009, 17:02

Thongpoon schreef:Hallo,
Over 2 jaar krijg ik mijn AOW en wil ik voorgoed naar Thailand. Ik heb een normale ziektekosten verzekering bij Achmea waar ik nu 118,- voor betaal. Ik heb hen gevraagd hoe ik verzekerd ben als ik voor langere tijd naar Thailand ga. Achmea vertelde mij daarop dat ik maar 6 maanden per jaar in het buitenland mag verblijven en als dat meer zou zijn vervalt mijn verzekering omdat zij er dan vanuit gaan dat ik in het buitenland woon. Zij verwezen mij naar een andere site van Achmea waar ik mij als expat zou kunnen verzekeren onder dezelfde voorwaarden. Na alles berekent te hebben kwam mijn maandelijkse premie op 500 Euro per maand uit! Overstappen naar een andere maarschappij zal niet lukken want na een paar infarcten en een bypass operatie zal geen enkele maatschappij mij willen verzekeren. Weet iemand raad?
mvrgr. Martin.
Elke 6 maanden een retourtje scheelt je 5000 €

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: mijn premie ziektekosten'bij Achmea wordt 500,- per maand!

#7 Bericht door printen44 » zondag 25 oktober 2009, 17:25

Een WAO'er die met toestemming, dus met behoud van uitkering, in het buitenland gaat wonen, verliest gewoon alle rechten, die ook een AOW'er, een VUTTER of een Nederlander die in het buitenland gaat wonen, verliest. Dus geen zorgverzekering etc. Die WAO'er heeft nog een bijkomstige handicap, want weinig ziektekostenverzekeraars willen hem of haar hebben, vanwege zijn ziektegeschiedenis. Want verzeker je je in het buitenland, dan is er geen acceptatieplicht.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: mijn premie ziektekosten'bij Achmea wordt 500,- per maand!

#8 Bericht door Harm » zondag 25 oktober 2009, 17:45

Quote

Ik heb een TIA gehad en slik bloeddrukpillen en heb een versleten heup en een verleden van huidkanker en ben nergens te verzekeren. Ik spaar dus maar flink en komt de nood aan de man dan terug naar NL. Wat zal nauwelijks te betalen zijn ? Chemo en een nieuw orgaan. Een poot breken is nog wel op te hoesten. Een hoestje ook.

Ik ben afgedankt voor de NL zorg. Sterkte, "collega-afgedankte" ! Je bent echt niet de enige die zich nu zo zal voelen.

Unquote


Ik denk dat je het bij het rechte eind heb prajak
Zoveel als mogelijk opzij zetten voor als...................
Is het echt niet meer te overzien dan terug naar NL en je inschrijven bij een zorgclub
Na de zorg uitschrijven en terug naar Th.
Je moet alleen wel een adresje hebben waar je die maanden kunt verblijven dat je in NL moet zijn
Lukt het na de zorg niet meer dan heb je vet pech want dan heb je in NL niets, maar naar Th . kun je ook niet meer.
En wat dan??
Dan kun je met recht spreken van afgedankt.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: mijn premie ziektekosten'bij Achmea wordt 500,- per maand!

#9 Bericht door prajak » maandag 26 oktober 2009, 04:48

Het hangt er helemaal vanaf wat je krijgt. Inschrijven op het adres van familie kan en dan het ziekenhuis in.
Overbruggen kun je bij familie of pension. Lochem heeft leuke pensionnetjes...dicht bij de grote ziekenhuizen en in een rustieke omgeving........ Luister maar naar het lied van good old Wim S over "water bij de wijn"...

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: mijn premie ziektekosten'bij Achmea wordt 500,- per maand!

#10 Bericht door prajak » dinsdag 27 oktober 2009, 16:35

Edje kent het begrip "uitbehandeld" niet en legt zich niet neer bij de regels die NL hanteert. Boven een bepaalde leeftijd vindt geen herkeuring meer plaats. Zo zijn de regels nu eenmaal en als je het daar niet mee eens bent moet je naar de politiek gaan en niet gaan sakkeren in een forum. Verder vergeet hij de vroeg gepensioneerden zoals ik. Ook vroeg gepensioneerden hebben geen NL zorgpolis meer.

De suggestie van Ben snijdt hout. Zoek een zorgklub die akkoord gaat met een of twee maanden per jaar in NL of EU. Doe dat dan ook en ga er heen in de zomer. Neem een kamer bij familie, betaal een symbolische bijdrage in het eten en wassen voor die tijd en bewijs met tickets dat je in NL was in die tijd. Bewaar je paspoort want men kan de stempels kontroleren; big bro is overal. Of koop in de apotheek een doos paracetamol en declareer het. Betaling wordt geweigerd maar het verblijf in NL staat vast.

Er zijn mogelijkheden de NL zorgpolis te houden maar je moet er wat voor doen. Ik doe het niet. Betaal zelf die paar baht. En komt de magere man met de zeis dan sla ik zijn kop er af....met zijn eigen zeis.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: mijn premie ziektekosten'bij Achmea wordt 500,- per maand!

#11 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 27 oktober 2009, 16:54

prajak schreef:Edje kent het begrip "uitbehandeld" niet en legt zich niet neer bij de regels die NL hanteert. Boven een bepaalde leeftijd vindt geen herkeuring meer plaats. Zo zijn de regels nu eenmaal en als je het daar niet mee eens bent moet je naar de politiek gaan en niet gaan sakkeren in een forum. Verder vergeet hij de vroeg gepensioneerden zoals ik. Ook vroeg gepensioneerden hebben geen NL zorgpolis meer.

De suggestie van Ben snijdt hout. Zoek een zorgklub die akkoord gaat met een of twee maanden per jaar in NL of EU. Doe dat dan ook en ga er heen in de zomer. Neem een kamer bij familie, betaal een symbolische bijdrage in het eten en wassen voor die tijd en bewijs met tickets dat je in NL was in die tijd. Bewaar je paspoort want men kan de stempels kontroleren; big bro is overal. Of koop in de apotheek een doos paracetamol en declareer het. Betaling wordt geweigerd maar het verblijf in NL staat vast.

Er zijn mogelijkheden de NL zorgpolis te houden maar je moet er wat voor doen. Ik doe het niet. Betaal zelf die paar baht. En komt de magere man met de zeis dan sla ik zijn kop er af....met zijn eigen zeis.
Die hond van mij is ook te huur. :mrgreen:
Live your dream, don't dream your life.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: mijn premie ziektekosten'bij Achmea wordt 500,- per maand!

#12 Bericht door Harm » dinsdag 27 oktober 2009, 17:28

RuudThai schreef:
Edje schreef:Gezien mijn opinie moeten ze deze regelingen omkeren, AOWer kan gaan en staan waar hij wil en de WAOer, ze hebben immers gebreken :roll: ,behoort in de directe omgeving van een ziekenhuis te wonen om zich iedere dag ter controle te melden.
Zo zou er eindelijk gerechtigheid zijn.
Nog niet ingezien dat je met je demoniserende beweringen over WAO-ers helemaal fout zat, Edje?
WAO-ers die in de buurt van een ziekenhuis moeten wonen om zich elke dag ter controle te melden.... :evil:
In de dertiger jaren van de vorige eeuw moesten werklozen elke dag gaan stempelen voor hun uitkering, dit ter controle dat ze niet werkten.
In de 2e Wereldoorlog moesten Joden met een Davidsster lopen, dit voor de nazi's ter controle dat ze Jood waren.
Leven we nog in een dergelijk soort wereld? In Nederland in ieder geval niet meer en hopelijk raken we ook nog eens af van dat verderfelijke demoniseren van sommige groepen.
Edje, het zou je sieren als je je onzinverhaal intrekt en je excuses maakt aan de hier op het forum aanwezige WAO-ers.

Ik ben zo'n wao er en heb me inderdaad stierlijk zitten ergeren aan dit nonsens verhaal van Edje.
Ben het helemaal met je eens Ruud.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Thongpoon
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 16:01

Re: mijn premie ziektekosten'bij Achmea wordt 500,- per maand!

#13 Bericht door Thongpoon » dinsdag 27 oktober 2009, 21:07

Hier het antwoord van de verzekeraar:

Bedankt voor uw e-mail van 9 oktober, onderstaand mijn reactie op uw vraag.
Op grond van uw huidige verzekeringspakket bent u voor maximaal zes maanden
volledig gedekt als het gaat om spoedeisende zorg in het buitenland. U heeft de
mogelijkheid eenmalig voor een periode van maximaal een jaar in het buitenland
te verblijven (na de eerste zes maanden heeft u recht op vergoeding tot
maximaal 100% van het Nederlands tarief als het gaat om spoedeisende zorg in
het buitenland) zonder dat uw recht op de Basisverzekering vervalt. Ik adviseer
u ons dan wel hierover in te lichten.
Daarnaast is het de bedoeling dat u niet langer dan zes maanden per
kalenderjaar in het buitenland verblijft. Doet u dit wel dan wordt u geacht in
het buitenland te wonen. Uw verzekeringsrecht komt dan te vervallen.

Dit houdt dus in dat ik maar 6 maanden per jaar in het buitenland kan verblijven en verplicht ben om 6 maanden per jaar in Nederland te zitten. Daar heb ik mij dus mijn hele leven de pestpokken voor gewerkt. Dat ik zo ziek ben geworden, daar heb ik ook niet om gevraagd!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: mijn premie ziektekosten'bij Achmea wordt 500,- per maand!

#14 Bericht door dutch » woensdag 28 oktober 2009, 03:13

Thongpoon schreef:Hallo,
Over 2 jaar krijg ik mijn AOW en wil ik voorgoed naar Thailand. Ik heb een normale ziektekosten verzekering bij Achmea waar ik nu 118,- voor betaal. Ik heb hen gevraagd hoe ik verzekerd ben als ik voor langere tijd naar Thailand ga. Achmea vertelde mij daarop dat ik maar 6 maanden per jaar in het buitenland mag verblijven en als dat meer zou zijn vervalt mijn verzekering omdat zij er dan vanuit gaan dat ik in het buitenland woon. Zij verwezen mij naar een andere site van Achmea waar ik mij als expat zou kunnen verzekeren onder dezelfde voorwaarden. Na alles berekent te hebben kwam mijn maandelijkse premie op 500 Euro per maand uit! Overstappen naar een andere maarschappij zal niet lukken want na een paar infarcten en een bypass operatie zal geen enkele maatschappij mij willen verzekeren. Weet iemand raad?
mvrgr. Martin.
Al eerder gepubliceerd.Tarieven van 1-1-06 en dus(nog) niet aangepast aan de jaarlijkse kostenstijging!
Tarieven van de Amersfoortse (Fortis) voor de overstap naar een "expat"polis:
54-64 jaar € 609,50 per maand/per persoon
65-69 " € 831,08
70-74 " €1163,50
75-79 " €1440,50
80 + " €1551,33
onder dankzegging ( ;) ) voor de 46 voorafgaande jaren van premiebetaling (1 blindedarmoperatie en 1 gebroken middenhand en 1 jaar bloeddrukpilletjes,dat waren de TOTALE kosten.)
Laatst gewijzigd door dutch op woensdag 28 oktober 2009, 03:17, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: mijn premie ziektekosten'bij Achmea wordt 500,- per maand!

#15 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 28 oktober 2009, 03:17

Mogelijk vind je op deze site een verzekeringsmaatschappij waar je je kan verzekeren tegen een acceptabele premie:

http://www.expatverzekering.nl/internat ... ektekosten

En als je kijkt naar bijvoorbeeld de tarieven van ONVZ dan is dat weliswaar behoorlijk duurder dan de normale basisverzekering voor Nederlandse ingezetenen maar het is toch een flink stuk minder dan Dutch kreeg voorgeschoteld in 2006.
http://www.expatverzekering.nl/internat ... osten/onvz

Houdt wel rekening met een keuring indien je wilt overstappen. Dus zeg niet je lopende verzekering op voordat je gekeurd en geaccepteerd bent bij een nieuwe verzekeringsmaatschappij.
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”