Breaking News:Bangkok bereidt zich voor op hoge waterstanden

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Singtoo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: dinsdag 28 oktober 2008, 18:43
Locatie: Dordrecht / Chachoengsao

Breaking News:Bangkok bereidt zich voor op hoge waterstanden

#1 Bericht door Singtoo » maandag 05 oktober 2009, 21:24

Bangkok bereidt zich voor op hoge waterstanden, overstromingen

BANGKOK: - Vier miljoen zandzakken zijn opgesteld als tijdelijk talud muren om te gaan met overstromingen komen in Bangkok op het hoogtepunt van natte seizoen van deze maand, zei een vice-gouverneur van Bangkok gisteren.

De zandzakken worden gebruikt om overstromingen te voorkomen op 15 locaties het meest gevoelig zijn voor vloefgolven, zei Phornthep Techapaiboon. Flood drainage operaties en de Bangkok Metropolitan administratie BEST snelle respons-teams zijn ook op stand-by om te helpen met noodhulp overstromingen, voegde hij toe.

Waterniveau in kanalen hebben verbleven op een laag niveau om te gaan met grote hoeveelheden regenwater, zei hij. "We verwachten dat de afvoer van extra water stroomt naar de Chao Phya rivier en de Golf van Thailand estuarium zal snel genoeg zijn om te gaan met het regenwater volume," voegt hij toe.

De 15 wegen en plaatsen het grootste risico op overstromingen zijn Chan, Sri Ayutthaya, Soi Sukhumvit 39, 49, 66 en 103, Lat Phrao, Nawamin, Ratchaphisek weg bij Robinson winkelcentrum en op Lat Phrao kruispunt, Phetchaburi weg van Banthad Thong naar Ratchathewi wegen, Nikhom Makkasan, Rama VI, Phetkasem, Yen Arkas, Sri Nakharin en Sanam Chai-Maha Raj weg.

De stroomgebieden zijn nog in staat nog eens 50 procent van de huidige maximale capaciteit op te nemen. Als de maximale hoeveelheid regenwater 1.800 mm bereikt, vanaf het huidige niveau van 1.600 mm, zal het een record voor de afgelopen 30 jaar zijn, zei Phornthep.

Bron - The Nation 2009-10-06
Ignorante portam, non ventus suus / Als je niet weet naar welke haven je wilt, is geen enkele wind gunstig.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Breaking News:Bangkok bereidt zich voor op hoge waterstanden

#2 Bericht door Sert » dinsdag 06 oktober 2009, 14:18

Afgelopen jaar hadden we een verrassing bij binnenkomst in het kantoor: 10cm water op de vloer.
Dankzij een (europese) stoppenkast met aardlek schakelaar bleef de schade heel erg beperkt.

Ik weet nog niet wat ik dit jaar ga doen. Zandzakken vullen of een gironummer openen voor noodhulp aan mij.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Breaking News:Bangkok bereidt zich voor op hoge waterstanden

#3 Bericht door jumbo » woensdag 07 oktober 2009, 02:44

Paar jaartjes op 49 en 103 gewoond, geen klong in de buurt, nooit geen wateroverlast gezien...
Maar goed woonde dan ook in een apartement....
Lat Krabang, wat dan weer niet genoemd wordt en ik ook heb gewoond stond het water me regelmatig tot de knieen en een keer tot mijn middel. Aanleiding is de bouw van het vliegveld in een moeras dus die reden willen ze niet aanvoeren derhalve negeren die gebieden....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”