Referendum ?

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Referendum ?

#1 Bericht door Mart » zaterdag 26 september 2009, 12:26

Nikon: House be dissolved after change

Writer: BangkokPost.com
Published: 26/09/2009 at 03:31 PM

Deputy Senate Speaker Nikom Wairatphanich suggested the parliament should be dissolved after the completion of the charter amendment to give power back to the people.

“The people should be allowed to take part in the constitutional amendment through either a public hearing or referendum on the change”, Mr Nikom said on Saturday.

The people must be allowed to have a final say whether or not they support the amendment, he said.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Referendum ?

#2 Bericht door prajak » zaterdag 26 september 2009, 16:06

Het huidige parlement is rechtsgeldig gekozen na de brede aanvaarding van de nieuwe grondwet. Deze regering is legitiem. Als de grondwet voorziet in een referendum dan mag men dat inroepen. Daar zullen voorwaarden aan verbonden zijn. Staat het niet in de grondwet dan is een referendum niet mogelijk en kan het er niet van komen. Dan wordt het wachten op de volgende algemene verkiezingen. De geciteerde meneer is een roepende in de woestenij die Thailand heet. En dat mag, dat roepen. En die woestenij, die zal er nog tig eeuwen blijven.

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Referendum ?

#3 Bericht door vleespet » zondag 27 september 2009, 12:18

Een mooi streven,maar als een referendum in nederland al niet werkt dan zal het in thailand wel helemaal niet werken.De macht ligt in thailand bij zo`n 300 families en die zijn niet van plan daar ook maar iets aan te veranderen.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Referendum ?

#4 Bericht door RuudThai » maandag 28 september 2009, 15:51

prajak schreef:Het huidige parlement is rechtsgeldig gekozen na de brede aanvaarding van de nieuwe grondwet. Deze regering is legitiem. Als de grondwet voorziet in een referendum dan mag men dat inroepen. Daar zullen voorwaarden aan verbonden zijn. Staat het niet in de grondwet dan is een referendum niet mogelijk en kan het er niet van komen. Dan wordt het wachten op de volgende algemene verkiezingen. De geciteerde meneer is een roepende in de woestenij die Thailand heet. En dat mag, dat roepen. En die woestenij, die zal er nog tig eeuwen blijven.
En die woestenij, die zal er nog tig eeuwen blijven
Ja, we kennen al die rode en gele kaarten aan vooral parlementsleden van de thaksinmarionettenpartijen en kijk ook maar eens hier:

Votebuying's dying, but not in Thailand

Thailand is one of the few countries where votebuying is still widespread, Election Commission chairman Apichart Sukhagganond said Monday.

Apichart was voicing his concern as the country gears towards amending its Constitution - the highest law of the land - in the hope of reforming the political structure, bringing political reconciliation and ensuring free and fair elections.

The EC is organising a seminar of leaders, intellectuals, and politicians to promote local democracy and national reconciliation.

The Nation 28/09/09

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 346
Lid geworden op: zondag 03 april 2005, 15:53
Locatie: Zeeland/Chiangmai

Re: Referendum ?

#5 Bericht door Bart » maandag 28 september 2009, 16:25

vleespet schreef:Een mooi streven,maar als een referendum in nederland al niet werkt dan zal het in thailand wel helemaal niet werken.De macht ligt in thailand bij zo`n 300 families en die zijn niet van plan daar ook maar iets aan te veranderen.
Toch een mooi democratisch streven, tot voor kort lag de macht bij 1 familie ;) :D

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Referendum ?

#6 Bericht door prajak » maandag 28 september 2009, 16:51

Thailand heeft voor haar democratie behoefte aan een benevolente dictator. Met de nadruk op benevolent. Om de rommel op te ruimen. De coup is te kort blijven zitten.

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Referendum ?

#7 Bericht door vleespet » maandag 28 september 2009, 16:59

prajak schreef:Thailand heeft voor haar democratie behoefte aan een benevolente dictator. Met de nadruk op benevolent. Om de rommel op te ruimen. De coup is te kort blijven zitten.
Ik ken iemand die heel dicht in de buurt kwam,maar ja die hebben ze eruit geflikkerd.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Referendum ?

#8 Bericht door RuudThai » maandag 28 september 2009, 17:06

vleespet schreef:
prajak schreef:Thailand heeft voor haar democratie behoefte aan een benevolente dictator. Met de nadruk op benevolent. Om de rommel op te ruimen. De coup is te kort blijven zitten.
Ik ken iemand die heel dicht in de buurt kwam,maar ja die hebben ze eruit geflikkerd.
Maar die was niet benevolent....... :ugeek: :) :lol: :D

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Referendum ?

#9 Bericht door vleespet » maandag 28 september 2009, 17:11

Dat is jouw mening.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Referendum ?

#10 Bericht door RuudThai » maandag 28 september 2009, 17:14

vleespet schreef:Dat is jouw mening.
Zijn al die SP'ers net zo zuur als hun voorvrouw, Agnes Kant? Die was niet te pruimen tijdens de Algemene Beschouwingen tenminste... ;)

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Referendum ?

#11 Bericht door vleespet » maandag 28 september 2009, 18:19

Niet zuur Ruud hooguit teleurgesteld,het is voor jou te hopen dat je nooit een beroep hoeft te doen op de gezondheidszorg of de bijstand want dan leer jij je vrienden "democraten"pas echt kennen.Agnes is overigens best gezellig.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Referendum ?

#12 Bericht door joepattaya » dinsdag 29 september 2009, 06:30

RuudThai schreef:
vleespet schreef:
prajak schreef:Thailand heeft voor haar democratie behoefte aan een benevolente dictator. Met de nadruk op benevolent. Om de rommel op te ruimen. De coup is te kort blijven zitten.
Ik ken iemand die heel dicht in de buurt kwam,maar ja die hebben ze eruit geflikkerd.
Maar die was niet benevolent....... :ugeek: :) :lol: :D
en is er ook niet uitgeflikkerd. :shock:
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Referendum ?

#13 Bericht door prajak » dinsdag 29 september 2009, 16:25

De reacties hier vallen best wel mee. In een ander NL-talig forum (Yahoo) werd ik uitgekafferd om het gebruik van de woorden benevolente dictator. Dan wordt direct een mannetje met snor er bij gehaald uit de jaren 30 en 40....

Men zegt wel, het volk krijgt de regering die het verdient. Nou, daar heb ik voor Thailand wel een antwoord op. Negentig procent hier is arm en de rest vult de zakken. Dat is geen democratie. Maar het de hemel in geprezen communisme ging aan hetzelfde euvel mank. Daarom liep het ten einde. En kijk eens in N-Korea en ons buurland ten westen. Laat ik Afrika niet vergeten.

Hebzucht is weinigen vreemd.

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Referendum ?

#14 Bericht door vleespet » dinsdag 29 september 2009, 16:37

prajak schreef:De reacties hier vallen best wel mee. In een ander NL-talig forum (Yahoo) werd ik uitgekafferd om het gebruik van de woorden benevolente dictator. Dan wordt direct een mannetje met snor er bij gehaald uit de jaren 30 en 40....

Men zegt wel, het volk krijgt de regering die het verdient. Nou, daar heb ik voor Thailand wel een antwoord op. Negentig procent hier is arm en de rest vult de zakken. Dat is geen democratie. Maar het de hemel in geprezen communisme ging aan hetzelfde euvel mank. Daarom liep het ten einde. En kijk eens in N-Korea en ons buurland ten westen. Laat ik Afrika niet vergeten.

Hebzucht is weinigen vreemd.
Venezuela is misschien een voorbeeld van hoe het ook kan,hoewel Chavez in de westerse media als gevaarlijke gek wordt neer gezet,hij wordt door de arme bevolking op handen gedragen.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 346
Lid geworden op: zondag 03 april 2005, 15:53
Locatie: Zeeland/Chiangmai

Re: Referendum ?

#15 Bericht door Bart » dinsdag 29 september 2009, 17:49

vleespet schreef:
prajak schreef:De reacties hier vallen best wel mee. In een ander NL-talig forum (Yahoo) werd ik uitgekafferd om het gebruik van de woorden benevolente dictator. Dan wordt direct een mannetje met snor er bij gehaald uit de jaren 30 en 40....

Men zegt wel, het volk krijgt de regering die het verdient. Nou, daar heb ik voor Thailand wel een antwoord op. Negentig procent hier is arm en de rest vult de zakken. Dat is geen democratie. Maar het de hemel in geprezen communisme ging aan hetzelfde euvel mank. Daarom liep het ten einde. En kijk eens in N-Korea en ons buurland ten westen. Laat ik Afrika niet vergeten.

Hebzucht is weinigen vreemd.
Venezuela is misschien een voorbeeld van hoe het ook kan,hoewel Chavez in de westerse media als gevaarlijke gek wordt neer gezet,hij wordt door de arme bevolking op handen gedragen.
Ja maar de arme bevolking daar heeft ook geen keus, deze hebben ontzettend te leiden door de criminele bendes. En dat komt die Chavez goed uit ;)

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”