Optimisme over Thaise economie

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Optimisme over Thaise economie

#1 Bericht door RuudThai » woensdag 23 september 2009, 16:02

't Gaat vooruit met de Thaise economie! Na dalingen in de voorgaande kwartalen wordt een positief resultaat verwacht in het 4e kwartaal van dit jaar. Werkloosheid daalt ook en er zijn weer meer auto's verkocht. Daar kan Nederland nog een voorbeeld aan nemen.... :o
Een opsteker voor premier Abhisit en zijn coalitieregering van zijn Democraten en anderen. Ze doen het goed, dus houen zo! Nu worden Thaksin en zijn marionetten van de Puea Thai partij definitief de mond gesnoerd.

4% Q4 growth seen

Writer: Bangkokpost.com
Published: 23/09/2009 at 08:22 PM

Economic growth is expected to rise to at least 4% year-on-year by the fourth quarter, said Ekniti Nitithanprapat, a spokesman for the Finance Ministry.

The economy is still projected to contract in the third quarter, with the ministry forecasting a 4% year-on-year decline.

But Dr Ekniti said there were clear signs that the economy had turned the corner, whether it be in terms of exports, tax revenues or manufacturing activity.

The economy contracted 7.1% year-on-year for the first quarter and 4.9% year-on-year in the second. The Fiscal Policy Office, a unit of the Finance Ministry, in June projected a contraction of 2.5-3.5% for 2009.

Dr Ekniti acknowledged that low-base effects is one factor for the sharp jump in year-on-year growth projected for the fourth quarter.

A sustainable economic recovery meanwhile would depend largely on domestic political stability, he added.

The fourth quarter of 2008 represented the worst of the global crisis, marked by the collapse of Lehman Brothers, AIG and other financial institutions. But massive stimulus measures by governments restarted global economic growth.

The Fiscal Policy Office plans to release updated economic forecasts on Monday, with its full-year projections likely to be upgraded in light of the improvements in the global and domestic economy.

Dr Ekniti noted that value-added tax revenue, a proxy for domestic consumption, had rebounded to 36-37 billion baht per month compared with 31-32 billion earlier this year.

Auto sales have also shown improvement, while unemployment has dropped from 800,000 in the first quarter to only 500,000, or 1.2% of the labour force.

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Optimisme over Thaise economie

#2 Bericht door vleespet » woensdag 23 september 2009, 16:39

Economic growth is expected to rise to at least 4% year-on-year by the fourth quarter, said NitithanprapaEkniti t, a spokesman for the Finance Ministry Expected,dat betekend dus de cijfers verdraaien om de eerder gewijgerde lening van de wereldbank alsnog te krijgen.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Optimisme over Thaise economie

#3 Bericht door RuudThai » woensdag 23 september 2009, 16:55

vleespet schreef:Economic growth is expected to rise to at least 4% year-on-year by the fourth quarter, said NitithanprapaEkniti t, a spokesman for the Finance Ministry Expected,dat betekend dus de cijfers verdraaien om de eerder gewijgerde lening van de wereldbank alsnog te krijgen.
Zeer voorspelbare reactie van jou! Achter alles iets zoeken, zeker als iets voor jou onverklaarbaar lijkt :shock: :lol:

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Optimisme over Thaise economie

#4 Bericht door vleespet » woensdag 23 september 2009, 19:07

Er is ook positief nieuws,Abhisit roept de andere partijen op gezamelijk de problemen op te lossen.Zelfs hij ziet in dat alleen een breed gedragen coalitie de enige echte oplossing is.Maar dat zal moeilijk worden want de "democraten"hebben niet zoveel goodwill meer.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Optimisme over Thaise economie

#5 Bericht door Wereldvreemd » woensdag 23 september 2009, 21:54

RuudThai schreef: The economy contracted 7.1% year-on-year for the first quarter and 4.9% year-on-year in the second. The Fiscal Policy Office, a unit of the Finance Ministry, in June projected a contraction of 2.5-3.5% for 2009.
RuudThai schreef:Auto sales have also shown improvement, while unemployment has dropped from 800,000 in the first quarter to only 500,000, or 1.2% of the labour force.
Het zal wel aan mijn Engels liggen of aan mijn gebrek aan kennis over economie, maar zoals ik het lees kromp de economie in 3 achtereenvolgende kwartalen en ondertussen halveerde de werkeloosheid en namen de autoverkopen toe? :shock: :shock:

Dat gaat er bij mij niet in, dat een fors krimpende economie werkgelegenheid oplevert. Dit is dus zoals gebruikelijk een fabeltje van een overijverige ambtenaar. :evil:
- -

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Optimisme over Thaise economie

#6 Bericht door elst99 » donderdag 24 september 2009, 01:40

De export is enorm gedaald, het toerisme is enorm gedaald, zie dat er steeds meer zaken sluiten! Thaien klagen! Maar ja, ik denk dat het meer de wens der gedachten is.
Als het al zo is dat Europa nog jaren nodig heeft om te herstellen en dat zal in Amerika, ondanks dat ze anders beweren ook zo zijn (want in principe zijn de amerikanen failliet) verbaast het me niets dat Thailand het goed doet! Ruud ik had je verstandiger gedacht!!!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42

Re: Optimisme over Thaise economie

#7 Bericht door Khemkhaeng » donderdag 24 september 2009, 08:45

Rot toch op 4% groei typisch Thaise overheids gezwam.
Enige wat dit kabinet doet is 1.5 biljard bathjes uitgeven dat voor 70% in de zakken verdwijnt van corrupte figuren.
Plus over een aantal jaar een gigantische inflatie van zeker meer dan 12%.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Optimisme over Thaise economie

#8 Bericht door RuudThai » donderdag 24 september 2009, 08:58

Khemkhaeng schreef:Rot toch op 4% groei typisch Thaise overheids gezwam.

Enige wat dit kabinet doet is 1.5 biljard bathjes uitgeven dat voor 70% in de zakken verdwijnt van corrupte figuren
Kun je even aantonen waarop je deze uitspraak baseert?Bijv. welke 1,5 biljard bathjes en in wiens zakken verdwijnt dit? Gaarne naamsvermelding en zo
Plus over een aantal jaar een gigantische inflatie van zeker meer dan 12%.
En waar haal je dit uit? Of gebruik je soms een glazen bol of een wichelroede?

Als ik iets plaats dan zuig ik het niet uit mijn duim maar dan is het ontleend aan publicaties in de media. En ik verwacht niet dat die alles uit hun duim zuigen. En ook niet dat de bronnen waar de media hun nieuws halen zomaar iets uit hun duim zuigen.
Dus ik verwacht ook niet dat de heer Khemkhaeng iets uit zijn duim zuigt als hij bepaalde beweringen doet. Kom maar op met de bewijzen!

Gebruikersavatar
Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42

Re: Optimisme over Thaise economie

#9 Bericht door Khemkhaeng » donderdag 24 september 2009, 09:05

Dus je gelooft de Thais media die in controle staat van de Thaise Overheid?
Nou das dan toch wel erg mooi.
Hadden we in juli 2008 in Thailand tijdens de extreme dure olieprijzen van bijna 150 dollar per vat al geen inflatie van 9.2%?
Dus dat geld dat er nou wordt ingepompt plus weer duurdere olieprijzen zal dat dan niet gaan leiden tot inflatie...??

Nee tuurlijk niet alles blijft normaal hoor het zal allemaal laag blijven die prijzen. De prijs van rijst zal ook niet meer duur zijn..
Laat me niet lachen "mark my words' let maar op! binnen 5 jaar!
Laatst gewijzigd door Khemkhaeng op donderdag 24 september 2009, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42

Re: Optimisme over Thaise economie

#10 Bericht door Khemkhaeng » donderdag 24 september 2009, 09:06

Een opsteker voor premier Abhisit en zijn coalitieregering van zijn Democraten en anderen. Ze doen het goed, dus houen zo!

Ja met elkaar in de nek steken lekkere coalitie!
Zal alleen maar de staatsschuld vergroten met tig.. procent
Zit je wel met je puinhopen van Thaksin maar dit zal zeker een puinhoop worden.

Gebruikersavatar
Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42

Re: Optimisme over Thaise economie

#11 Bericht door Khemkhaeng » donderdag 24 september 2009, 09:11

Leuk hoor een biljardenpakket van bathjes in de economie te pompen waarin minimaal 70% in de zakken van corrupte figuren verdwijnt!
1.5 biljard bath. en dan heet het trouwens nog het "Khemkhaeng Sceme" zo te zien is deze overheid wel behoorlijk pissig op me om die naam te gebruiken

Gebruikersavatar
Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: dinsdag 03 maart 2009, 15:42

Re: Optimisme over Thaise economie

#12 Bericht door Khemkhaeng » donderdag 24 september 2009, 09:14

Kun je even aantonen waarop je deze uitspraak baseert?

Simpel meneer U WOONT IN THAILAND!! Thailand kent geen corruptie toch? Nee ik geloof het niet.
Het is net als de pest..

Waar wordt dit verspreid??
Door via de abmtenaren! En andere overheidinstanties.
Die laten mooi het werk weer doen door allerlei aannemers die ook aan prijsafspraken doen met mensen van de overheid want ja,,.,. we zijn allemaal vriendjes van elkaar he.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Optimisme over Thaise economie

#13 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 24 september 2009, 12:20

RuudThai schreef: Dus ik verwacht ook niet dat de heer Khemkhaeng iets uit zijn duim zuigt als hij bepaalde beweringen doet. Kom maar op met de bewijzen!

Even terug had ik al het volgende geschreven:
Wereldvreemd schreef:
RuudThai schreef: The economy contracted 7.1% year-on-year for the first quarter and 4.9% year-on-year in the second. The Fiscal Policy Office, a unit of the Finance Ministry, in June projected a contraction of 2.5-3.5% for 2009.
RuudThai schreef:Auto sales have also shown improvement, while unemployment has dropped from 800,000 in the first quarter to only 500,000, or 1.2% of the labour force.
Het zal wel aan mijn Engels liggen of aan mijn gebrek aan kennis over economie, maar zoals ik het lees kromp de economie in 3 achtereenvolgende kwartalen en ondertussen halveerde de werkeloosheid en namen de autoverkopen toe? :shock: :shock:

Dat gaat er bij mij niet in, dat een fors krimpende economie werkgelegenheid oplevert. Dit is dus zoals gebruikelijk een fabeltje van een overijverige ambtenaar. :evil:
De reactie van Khemkhaeng is een beetje overtrokken, maar er zijn in dit bericht al zeker aanwijzingen dat het niet klopt.
- -

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Optimisme over Thaise economie

#14 Bericht door vleespet » donderdag 24 september 2009, 12:58

Ruud leest de media berichten door een speciale bril(een rose).Ik hoop voor hem dat er iemand in de buurt is om hem op te vangen als bij hem het kwartje valt.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Optimisme over Thaise economie

#15 Bericht door RuudThai » donderdag 24 september 2009, 13:53

vleespet schreef:Ruud leest de media berichten door een speciale bril(een rose).Ik hoop voor hem dat er iemand in de buurt is om hem op te vangen als bij hem het kwartje valt.
Als je je nou eens aan de feiten houdt i.p.v. merkwaardige opmerkingen te maken over forumleden, dan zijn we al een stuk verder. Feit is dat ik al enkele keren gevraagd heb aan je hoe je denkt dat het beter zal gaan in dit land, en dat je daar nooit op antwoordt. Geen opbouwende en positieve instelling bespeur ik hierbij en dat geldt ook voor Khemkhaeng.

Ik ben geen econoom, maar ik weet wel dat cijfers elkaar soms tegenspreken. Er kan sprake zijn van een naijleffect waardoor pas later het resultaat zichtbaar wordt.
In Nederland zegt men ook door het diepste dal van de recessie heen te zijn, maar ondanks dat verwacht men volgend jaar een paar 100.000 werklozen erbij. Dus,.... wie het (echt) weet mag het zeggen.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”