de prohibitie komt eraan!!!

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

de prohibitie komt eraan!!!

#1 Bericht door jumbo » woensdag 23 september 2009, 06:22

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: de prohibitie komt eraan!!!

#2 Bericht door vleespet » woensdag 23 september 2009, 12:16

Buiten nederland ligt iedereen in een deuk van dit bericht,het trieste is dat dit kabinet het een goed plan vind.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: de prohibitie komt eraan!!!

#3 Bericht door Sert » woensdag 23 september 2009, 12:51

Was er niet ook een wet die verbiedt om een iPod op de fiets te beluisteren?
En staande een biertje drinken op het terras in Amsterdam is ook strafbaar!

Leven in Nederland wordt steeds makkelijker. Echt overal zijn regeltjes en wetten voor zodat je zelf helemaal niet meer hoeft na te denken.



...maar goed. Komende jaarwisseling steken we hier wederom een berg siervuurwerk af, waarvoor je in NL zeker twee jaar gevangenisstraf krijgt :mrgreen:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: de prohibitie komt eraan!!!

#4 Bericht door RuudThai » woensdag 23 september 2009, 13:05

Sert schreef:...maar goed. Komende jaarwisseling steken we hier wederom een berg siervuurwerk af, waarvoor je in NL zeker twee jaar gevangenisstraf krijgt :mrgreen:
Jaarwisseling??? Ze zijn nu al aan het knallen.... voor Loy Krathong! Diverse kleine supertjes hebben alweer het nodige vuurwerk liggen. En heel veel Chinese rotzooi, waarvan je niet weet of het stabiel is. In knalvuurwerk zit heel ander - veel zwaarder! - kruit dan wat er in NL verkocht mag worden.
Afgelopen oud&nieuw waren mijn kinderen uit NL op bezoek en die kochten voor iets van zesduizend baht. Daar heb je in NL een paar grote vuurpijlen voor, maar hier ongeveer een doos van een halve kuub vol. We hebben vooraf aan de pu ya baan gevraagd of we het om 12 uur 's nachts mochten afsteken. Dat mocht, en het hele dorp heeft een uur lang meegenoten :D :D :D

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: de prohibitie komt eraan!!!

#5 Bericht door Sert » woensdag 23 september 2009, 13:28

RuudThai schreef:
Sert schreef:...maar goed. Komende jaarwisseling steken we hier wederom een berg siervuurwerk af, waarvoor je in NL zeker twee jaar gevangenisstraf krijgt :mrgreen:
Jaarwisseling??? Ze zijn nu al aan het knallen.... voor Loy Krathong! Diverse kleine supertjes hebben alweer het nodige vuurwerk liggen. En heel veel Chinese rotzooi, waarvan je niet weet of het stabiel is. In knalvuurwerk zit heel ander - veel zwaarder! - kruit dan wat er in NL verkocht mag worden.
Afgelopen oud&nieuw waren mijn kinderen uit NL op bezoek en die kochten voor iets van zesduizend baht. Daar heb je in NL een paar grote vuurpijlen voor, maar hier ongeveer een doos van een halve kuub vol. We hebben vooraf aan de pu ya baan gevraagd of we het om 12 uur 's nachts mochten afsteken. Dat mocht, en het hele dorp heeft een uur lang meegenoten :D :D :D
Vorig jaar was het gros van het gekochte vuurwerk al de lucht in gegaan op 1e Kerstdag. Een groep Nederlanders die hier waren, besloten om elk 1000 baht te potten voor een nieuwe lading vuurwerk.
Het vuurwerk heeft lang geduurd die nacht, en het strand was bijna continu verlicht in alle mogelijke kleuren.

Het vuurwerk had ik gehaald bij een Chinees, die het zelf importeerde uit China. De goede man nam rustig de tijd om uit te leggen wat ik moest controleren voor het afsteken, hoe de cylinders ingegraven moesten worden in het zand, etc.
In Nederland is zoiets uit den boze. Daar mag je zulke dingen niet uitleggen, laat staan luisteren naar uitleg. Neen, daarvoor heb je een vergunning nodig.
Vergunningen die geld kosten. Waarvoor?
Waar gaat dat geld naartoe? In praktijk is het gewoon gelegaliseerde diefstal. Corruptie is veel goedkoper dan die gelegaliseerde diefstal.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: de prohibitie komt eraan!!!

#6 Bericht door prajak » woensdag 23 september 2009, 16:18

Ik heb niks tegen Mevrouw Ter Horst maar van mijn blaas blijft ze af. Die test ik zelf wel.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”