2 drug traffickers executed

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

2 drug traffickers executed

#1 Bericht door Ben » maandag 24 augustus 2009, 18:55

2 drug traffickers executed

Two drug traffickers on death row received lethal injections yesterday evening.

They were Bundit Charoenwanich, 45, and Jirawat Phumpruek, 52.

Both were arrested on March 29, 2001 for having 114,219 methamphetamine tablets in possession. Convicted of drug trafficking, they were given the capital punishment.

The Nation

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: 2 drug traffickers executed

#2 Bericht door vleespet » maandag 24 augustus 2009, 19:55

Dus meer dan 8 jaar vastgezeten op kosten van de staat en nu toch gedood,er is een tijd geweest dat het sneller opgelost was,zo`n 2500 in 2 jaar tijd.Misschien niet allemaal volgens onze maatstaven maar de schrik zat er goed in en de yaba verdween van de straat.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 346
Lid geworden op: zondag 03 april 2005, 15:53
Locatie: Zeeland/Chiangmai

Re: 2 drug traffickers executed

#3 Bericht door Bart » maandag 24 augustus 2009, 20:19

vleespet schreef:Dus meer dan 8 jaar vastgezeten op kosten van de staat en nu toch gedood,er is een tijd geweest dat het sneller opgelost was,zo`n 2500 in 2 jaar tijd.Misschien niet allemaal volgens onze maatstaven maar de schrik zat er goed in en de yaba verdween van de straat.

Die Yaba en andere pillen verdwenen dus echt niet van de straat, er moest alleen wat meer smeergeld betaald worden ;) 2 vliegen in een klap, politiek gewin en meer smeergeld.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: 2 drug traffickers executed

#4 Bericht door RuudThai » donderdag 27 augustus 2009, 14:33

vleespet schreef:Dus meer dan 8 jaar vastgezeten op kosten van de staat en nu toch gedood,er is een tijd geweest dat het sneller opgelost was,zo`n 2500 in 2 jaar tijd.Misschien niet allemaal volgens onze maatstaven maar de schrik zat er goed in en de yaba verdween van de straat.
Dus ook al die jaren vastgezeten dat Thaksin aan de macht was, de "War against Drugs" lanceerde, 2500 mensen die verdacht werden van drugshandel liet ombrengen (waarvan de meesten zonder enige vorm van proces, een nekschot in een achterafstraatje bijv.), een mensenrechtenadvocaat spoorloos deed verdwijnen enz. En werden de grote drugsbazen gepakt? Nee, alleen maar klein grut, de groten bleven zoals zo vaak buiten schot.
En verdween de yabaa van de straat? Ja, misschien wel van de straat, maar er waren genoeg wegen om er nog aan te komen, net als overal op de wereld.
En waar komen de yabaa-pillen voor het grootste deel vandaan? Juist ja, uit Birma, uit door de militaire junta opgezette amfetaminefabriekjes, die zich "toevallig" altijd in de buurt van kazernes en zo bevinden (gezien in een actualiteitsprogramma op de NL tv, al een paar jaar geleden). En wie was er goed bevriend met de generaals van Birma en had daar persoonlijk grote economische belangen? Raad eens.... hij zit nou in Dubai.. :shock: :? :oops:

De doodstraf is iets uit de middeleeuwen en ieder zichzelf respecterend land dat de doodstraf nog kent moet zich doodschamen daarvoor en met onmiddellijke ingang afschaffen.
Het is jezelf verlagen tot het niveau van degene die je de doodstraf wilt opleggen. Als staat moet je daarboven staan.
Lees net op Prachatai een artikel met commentaar van Amnesty hierover: http://www.prachatai.com/english/node/1372 .

Groet,
Ruud

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: 2 drug traffickers executed

#5 Bericht door vleespet » donderdag 27 augustus 2009, 15:26

RuudThai schreef:
Dus ook al die jaren vastgezeten dat Thaksin aan de macht was, de "War against Drugs" lanceerde, 2500 mensen die verdacht werden van drugshandel liet ombrengen (waarvan de meesten zonder enige vorm van proces, een nekschot in een achterafstraatje bijv.), een mensenrechtenadvocaat spoorloos deed verdwijnen enz. En werden de grote drugsbazen gepakt? Nee, alleen maar klein grut, de groten bleven zoals zo vaak buiten schot.
En verdween de yabaa van de straat? Ja, misschien wel van de straat, maar er waren genoeg wegen om er nog aan te komen, net als overal op de wereld.
En waar komen de yabaa-pillen voor het grootste deel vandaan? Juist ja, uit Birma, uit door de militaire junta opgezette amfetaminefabriekjes, die zich "toevallig" altijd in de buurt van kazernes en zo bevinden (gezien in een actualiteitsprogramma op de NL tv, al een paar jaar geleden). En wie was er goed bevriend met de generaals van Birma en had daar persoonlijk grote economische belangen? Raad eens.... hij zit nou in Dubai.. :shock: :? :oops:

De doodstraf is iets uit de middeleeuwen en ieder zichzelf respecterend land dat de doodstraf nog kent moet zich doodschamen daarvoor en met onmiddellijke ingang afschaffen.
Het is jezelf verlagen tot het niveau van degene die je de doodstraf wilt opleggen. Als staat moet je daarboven staan.
Lees net op Prachatai een artikel met commentaar van Amnesty hierover: http://www.prachatai.com/english/node/1372 .

Groet,
Ruud
Ruud je hebt helemaal gelijk ze zijn allemaal onschuldig,onbewapend en met een nekschot vermoord.Een geluk dat het tegenwoordig veel humaner gaat.De dealertjes die steeds brutaler hun waar aanbieden in pattaya en bangkok moet je met projecten veranderen in eerzame hardwerkende burgers.De grote jongens moeten met hun dure advocaten geld en tijd verslindende processen kunnen voeren,shit ik besef ineens dat we dat in nederland ook al een tijdje doen,en helpt het ???? Ik ben zo blij dat ik in een prachtland als nederland woon,een land waar criminaliteit een keuze is,en ook nog lonend. Groeten ;Vleespet
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: 2 drug traffickers executed

#6 Bericht door vleespet » donderdag 27 augustus 2009, 15:33

Oh ja hij zit niet meer in dubai,nog heel even zwerven,6 miljoen steunbetuigingen gaan ze niet negeren.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: 2 drug traffickers executed

#7 Bericht door Bean » donderdag 27 augustus 2009, 15:42

vleespet schreef:Oh ja hij zit niet meer in dubai,nog heel even zwerven,6 miljoen steunbetuigingen gaan ze niet negeren.

6 miljoen steunbetuigingen gaan ze niet negeren
Waarvan 60% gekocht en dat later weer uitkomt en het feest niet doorgaat.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: 2 drug traffickers executed

#8 Bericht door RuudThai » donderdag 27 augustus 2009, 15:44

vleespet schreef:Ruud je hebt helemaal gelijk ze zijn allemaal onschuldig,onbewapend en met een nekschot vermoord.Een geluk dat het tegenwoordig veel humaner gaat.De dealertjes die steeds brutaler hun waar aanbieden in pattaya en bangkok moet je met projecten veranderen in eerzame hardwerkende burgers.De grote jongens moeten met hun dure advocaten geld en tijd verslindende processen kunnen voeren,shit ik besef ineens dat we dat in nederland ook al een tijdje doen,en helpt het ???? Ik ben zo blij dat ik in een prachtland als nederland woon,een land waar criminaliteit een keuze is,en ook nog lonend. Groeten ;Vleespet
Lees even Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Thaksin_Shinawatra en dan het deel ergens in het midden over de "War on Drugs". Eén alinea daaruit:
"In the first three months, Human Rights Watch reports that 2,275 people were killed.[69] The government claimed that only around 50 of the deaths were at the hands of the police. Human rights critics say a large number were extrajudicially executed.The government went out of its way to publicize the campaign, through daily announcements of arrest, seizure, and death statistics."

Dit zegt wel genoeg. Als je tenminste het geduld hebt iets te lezen dat tegen je ideeën ingaat.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: 2 drug traffickers executed

#9 Bericht door RuudThai » donderdag 27 augustus 2009, 15:56

Bean schreef:
vleespet schreef:Oh ja hij zit niet meer in dubai,nog heel even zwerven,6 miljoen steunbetuigingen gaan ze niet negeren.
6 miljoen steunbetuigingen gaan ze niet negeren
Waarvan 60% gekocht en dat later weer uitkomt en het feest niet doorgaat.
Hmmm, zeker het nieuws niet zo goed gevolgd, vleespet? Er is een tegenactie gestart, ook met handtekeningen. Tegen de 1e petitie dus om Thaksin gratie te verlenen. Die worden één dezer dagen aangeboden. Ik meen dat de laatste stand al meer dan 8 miljoen was. Bovendien is de 1e petitie eigenlijk al afgeschoten omdat deze ongrondwettig is. Gratie kan alleen maar worden gevraagd als degene om wie het gaat al een deel van zijn straf heeft uitgezeten én alleen hij of zijn dichtstbijzijnde familieleden kunnen het aanvragen. Niet een kluppie roodhemden die al op de zwarte lijst staan wegens hun overdadige geweld tijdens Songkran.
Het wordt in Thailand bovendien niet passend gevonden om de koning in een politiek spelletje te betrekken.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 2 drug traffickers executed

#10 Bericht door prajak » donderdag 27 augustus 2009, 16:18

Ik ben tegen de doodstraf omdat een falend of corrupt justitie-apparaat iemand kan doen verdwijnen terwijl de feiten anders liggen. We hebben het falen gezien in NL met diverse zaken. Die mensen lopen weer vrij rond, anders hadden ze in een kist gelegen. Maar als jouw koter een avondje gaat stappen en om 23 uur de politie aanbelt met de mededeling dat jouw kind in het ziekenhuis ligt, in het sousterrain, in lade 4, vanwege een overdosis met rommel of versneden troep dan wens je de sch... de doodstraf.

Levenslang is trouwens erger dan doodstraf. Niet in de bak in NL waar je in een 5-sterren tent terecht komt, maar in bepaalde landen, met name in TH en buurlanden, is een maand al vreselijk. Laat ze maar levenslang wegrotten als straf voor wat ze kinderen aandoen. Het zal je kind maar wezen.

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: 2 drug traffickers executed

#11 Bericht door vleespet » donderdag 27 augustus 2009, 18:05

Ruud ik heb het gelezen en ik ben tot de conlusie gekomen dat jij in het verkeerde land woont,jij moet onmiddelijk terug naar nederland,het walhalla voor criminelen.Het land waar 18 jarige loverboy`s rond rijden in cabrio`s van meer dan een ton waar drugsdealers veroordeeld worden tot een taakstraf van 48 uur,waar piraten uit somalië zich zo thuis voelen in hun luxe cel dat ze geholpen door hun geitenwollen sokken advocaten alvast regelen dat hun familie overkomt in het kader van gezinshereniging,waar een tot levenslang veroordeelde moordenaar van 6 mensen tijdens zijn verlof een gezin kan stichten.Ruud ik weet niet hoe lang jij al in thailand woont,maar als jij het softe beleid van nederland wil exporteren naar thailand dan hoop ik dat de thais het niet zover laten komen.Dat stukje in Wikipedia zegt natuurlijk niets,als Thaksin nog PM zou zijn dan zou het er niet staan.Die 8 miljoen handtekeningen klopt,de schoolkinderen hebben er schrijfkramp van.Ruud,ooit gehoord van het spreekwoord:zachte heelmeesters maken stinkende wonden ??? Ruud de groeten en niet boos worden,ik heb gewoon een andere mening,ik wil gewoon dat veilige gevoel vast houden dat ik altijd had in thailand.Als ik tegenwoordig wil pinnen in thailand dan voel ik mij angstig,en geloof mij ik ben geen angsthaas.

Lees even Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Thaksin_Shinawatra en dan het deel ergens in het midden over de "War on Drugs". Eén alinea daaruit:
"In the first three months, Human Rights Watch reports that 2,275 people were killed.[69] The government claimed that only around 50 of the deaths were at the hands of the police. Human rights critics say a large number were extrajudicially executed.The government went out of its way to publicize the campaign, through daily announcements of arrest, seizure, and death statistics."

Dit zegt wel genoeg. Als je tenminste het geduld hebt iets te lezen dat tegen je ideeën ingaat.[/quote]
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: 2 drug traffickers executed

#12 Bericht door Jim » vrijdag 28 augustus 2009, 06:33

tib schreef:Thaksin heeft er heel wat naar de andere wereld geholpen. uiteindelijk is hij er niks mee opgeschoten want in het zuiden gaan ze nog gewoon door met bomaanslagen.
dat krijg je met bezet gebied.
de locals willen nog wel 's terug vechten.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: 2 drug traffickers executed

#13 Bericht door Luc » vrijdag 28 augustus 2009, 07:28

tib schreef..Thaksin heeft er heel wat naar de andere wereld geholpen...
Dat is bij mijn weten niet waar.

De groep Thasksin (leger, politie, hoog geplaatste ambetnaren ....enz..) onder leiderschap van Thaksin...dat is wat anders...
Thaksin is op dit moment niet in Thailand ,
die anderen, zogoed gelijk allemaal, nog wel... en de meeste hebben nog altijd machtsposities.
zon 34 graden

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”