toerist visa 3 maand

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dimi
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 59
Lid geworden op: zondag 11 november 2007, 11:08

toerist visa 3 maand

#1 Bericht door dimi » zaterdag 22 augustus 2009, 11:57

hello even een vraagje volgens dat ik heb vernomen als je je thaise vriendin naar belgie wil laten komen vragen ze achter een loon brief .nu vraag ik me af hoe los je dat op als je altijd zelfstandig bent geweest of eventueel van een uitkering geniet. is het dan voldoende dat je kan aantonen via de bank dat je spaarcenten staan hebt ? alvast bedankt
hallo iedereen ;heb de smaak van azie te pakken en hoop nog veel te weten te komen

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: toerist visa 3 maand

#2 Bericht door Khon Neua » zaterdag 22 augustus 2009, 16:57

vraag het de ambassade in Bangkok . waarschijnlijk zal je als zelfstandige de jaaropgave van je bedrijf moeten overleggen . Als je een uitkering hebt kopie bankafschriften

dimi
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 59
Lid geworden op: zondag 11 november 2007, 11:08

Re: toerist visa 3 maand

#3 Bericht door dimi » zondag 23 augustus 2009, 00:03

leuk om horen dat ik het moet vragen in bkk . dacht meer reactie te krijgen aangezien 65 leden mijn bericht gelezen hebben . zal het verder wel zelf uitzoeken
hallo iedereen ;heb de smaak van azie te pakken en hoop nog veel te weten te komen

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: toerist visa 3 maand

#4 Bericht door joepattaya » zondag 23 augustus 2009, 01:47

dimi schreef:leuk om horen dat ik het moet vragen in bkk . dacht meer reactie te krijgen aangezien 65 leden mijn bericht gelezen hebben . zal het verder wel zelf uitzoeken
Het is wel een jaar of 6 geleden, maar ik heb eens een Thais persoon over laten komen voor 3 maanden naar Europa.
Ik was destijds ook zelfstandig en moest een bepaald bedrag als garantie bij de Gemeente Deponeren.
Das was toen Euro 1300, maar dat zou nu wel eens veel meer kunnen zijn. Na vertrek van de betrokkene, kreeg ik mijn geld weer terug van de gemeente.

Dit is van de website van de Belgische Ambassade in Bangkok:

- Ofwel van de financiële middelen van de garant : een bijzonder bewijs van bestaansmiddelen, welk een oplossing is wanneer u zelf uw solvabiliteit niet kan bewijzen, is de verbintenis tot tenlasteneming. Hierbij stelt een Belg of een in België wonende vreemdeling zich garant voor uw verblijf, terugkeer en medische kosten door middel van een bij de gemeente aan te vragen verbintenis tot tenlasteneming (ook genaamd bijlage 3bis). De garant mag een andere persoon zijn dan de uitnodiger. Nadat deze verbintenis gelegaliseerd is door de gemeente dient het originele document binnen de 6 maanden opgestuurd te worden naar de visumaanvrager of naar de bevoegde Ambassade of Consulaat vergezeld van :
een kopie van de drie laatste loonfiches of enig ander document waaruit de solvabiliteit van de garant blijkt. Bij familiebezoek (tot in de tweede graad) dient de garant minimum 800 euro netto per maand te verdienen + 150 euro per persoon die de garant reeds ten laste heeft en/of + 150 euro per uitgenodigde persoon. Bij een toeristisch of vriendschappelijk bezoek dient de garant minimum 1000 euro netto per maand te verdienen + 150 euro per persoon die de garant reeds ten laste heeft en/of + 200 euro per uitgenodigde persoon.

een kopie van een document waaruit blijkt dat de garant de Belgische nationaliteit bezit (identiteitskaart) of dat hij gemachtigd is om in België voor onbepaalde duur te verblijven (verblijfsvergunning).
Aangezien de solvabiliteit van de garant mee bepaald wordt aan de hand van het aantal personen dat hij reeds ten laste heeft, is het aan te raden om ook een bewijs van gezinssamenstelling van de garant en een bewijs van genoten kinderbijslag voor te leggen.

En hier de brochure over het garantnemen: http://www.diplomatie.be/nl/pdf/garantenNL.pdf

Het slimste is om even bij de Gemeente langs te gaan en te vragen naar een oplossing.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: toerist visa 3 maand

#5 Bericht door RuudThai » zondag 23 augustus 2009, 05:34

dimi schreef:leuk om horen dat ik het moet vragen in bkk . dacht meer reactie te krijgen aangezien 65 leden mijn bericht gelezen hebben . zal het verder wel zelf uitzoeken
Die 65 leden die het bericht gelezen hebben zullen misschien wel 64 Nederlanders en 1 Belg zijn geweest. De Belgische regelgeving is anders dan de Nederlandse dus daar brandt niemand zijn vingers aan. Dan had je dit item een duidelijker titel moeten geven, bijv. "Toerist Visum 3 mnd voor België". Was er dus misschien maar één lezer geweest....... :D

Andaman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 57
Lid geworden op: zaterdag 20 januari 2007, 09:14

Re: toerist visa 3 maand

#6 Bericht door Andaman » zondag 23 augustus 2009, 07:52

Ik weet het juiste antwoord , want ik heb eveneens een Thaise laten afkomen , en ik ben eveneens zelfstandige . Men moet in dit geval het laatste aanslagbiljet van de belastingen bij de aanvraag voegen(want daarop staat het inkomen)

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: toerist visa 3 maand

#7 Bericht door Khon Neua » zondag 23 augustus 2009, 10:32

dimi schreef:leuk om horen dat ik het moet vragen in bkk . dacht meer reactie te krijgen aangezien 65 leden mijn bericht gelezen hebben . zal het verder wel zelf uitzoeken
Als je informatie zoekt ga je toch eerst kijken bij de instantie die het visa verstrekt !

je kunt wel alles op de forums vragen maar ook hier kun je verkeerde info krijgen en zoals gemeld is 95 % van de bezoeker Nederlander en geen Belg.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: toerist visa 3 maand

#8 Bericht door Loe » zondag 23 augustus 2009, 20:57

en Dimi, als je inplaats van .nl .BE intikt krijg je de belgische site :D

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”