Paspoortcontrole Schiphol mogelijk vanuit huis

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Paspoortcontrole Schiphol mogelijk vanuit huis

#1 Bericht door Ben » zondag 16 augustus 2009, 22:50

Paspoortcontrole Schiphol mogelijk vanuit huis
Uitgegeven: 30 juli 2009 08:41
Laatst gewijzigd: 30 juli 2009 09:18

SCHIPHOL - Passagiers van internationale vluchten moeten mogelijk in de toekomst hun paspoortgegevens al vanuit huis doorsturen aan de Koninklijke Marechaussee op de luchthaven Schiphol.
© ANPDe marechaussee op Schiphol onderzoekt of ze op deze manier de paspoortcontrole op de luchthaven sneller kan laten verlopen. Dat heeft een woordvoerder donderdag bevestigd naar aanleiding van een bericht in De Telegraaf.

Volgens de woordvoerder staan de plannen nog in de kinderschoenen. ''We zijn in gesprek met verschillende partijen, zoals justitie, douane en luchtvaartmaatschappijen. Hoe de paspoortcontrole vooraf technisch vorm gaat krijgen, is nog niet duidelijk'', zei de woordvoerder.





Basisadministratie

De paspoortgegevens zijn gekoppeld aan de gemeentelijke basisadministratie. Maar ook kan de marechaussee zien of iemand bijvoorbeeld nog een boete heeft openstaan. ''Met de informatie kunnen we van tevoren vaststellen welke passagiers we eruit willen pikken'', aldus de woordvoerder.

Op welke termijn de nieuwe vorm van controle ingevoerd kan worden is ook nog niet duidelijk.

De paspoortgegevens zijn gekoppeld aan de gemeentelijke basisadministratie. Maar ook kan de marechaussee zien of iemand bijvoorbeeld nog een boete heeft openstaan.
Daar zal het wel om gaan :D

Hans
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 579
Lid geworden op: maandag 21 februari 2005, 15:41
Locatie: Bakel

Re: Paspoortcontrole Schiphol mogelijk vanuit huis

#2 Bericht door Hans » maandag 17 augustus 2009, 15:16

Dus gaan ze er van uit dat een iedereen een pc bezit of hoe moet ik dat zien.
Vragen staat vrij,maar een goed antwoord is wat anders.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Paspoortcontrole Schiphol mogelijk vanuit huis

#3 Bericht door prajak » maandag 17 augustus 2009, 17:21

Ik lees passagiers, dat zijn ook niet-NL-ers. Hup, allemaal naar een internetcafe. Kan het me niet voorstellen. En niet iedereen heeft een PC maar het is wel meegenomen als men een stuk werk al vooruit kan doen. Maar dan ? Alfons staat aan de paspoortcontrole, zijn bagage zit in het ruim, meneer douane konstateert een openstaande boete van euro X en Alfons kan niet dokken. Bagage er weer uit, vertraging, etc. Ik kan me niet voorstellen dat men dat voor kleine boetes gaat doen.

En als ik naar NL ga en weer terug ? Ben NL-er maar woon er niet. Dan gaat het systeem na mijn melding direct op tilt.

In Thailand is om die reden de versnelde procedure ingevoerd voor overstay. Je dokt en kunt verder. Niemand vertraging en iedereen blij.

Hum, het geldt voor Nl-ers ? Straks ook voor allen uit het Schengen gebied en dan voor alle 27 lidstaten. Wordt een puinhoop.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Paspoortcontrole Schiphol mogelijk vanuit huis

#4 Bericht door Ben » maandag 17 augustus 2009, 17:57

Over luie thaiers in hangmatten gesproken
straks ligt de douane in de hangmat

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”