Koh Chang? Aanrader?

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ingrid358
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: donderdag 26 oktober 2006, 11:58

Koh Chang? Aanrader?

#1 Bericht door ingrid358 » vrijdag 14 augustus 2009, 14:11

Ik vlieg voor mijn werk regelmatig naar BKK, nu heb ik 4 hele dagen over om daar rond te trekken. Ik dacht om vanuit BKK naar Koh Chang te gaan. Wat ik graag wil is een a.o. jungletrekking, olifanten tour (niet in zo'n bakje maar écht OP de rug van de olifant) en mooie natuur (wit strand, blauwe zee)...

Ik neem voor het eerst mijn zus mee op reis en ik wil gewoon dat het supergaaf wordt en heel veel in 1 is voor haar!

Ik wil graag een mooi eiland uitkiezen, met wel wat dingen te doen daar... Ik dacht Koh Chang is handig te bereiken?
En wat is beter vliegen of ferry?

Iemand tips, andere eilanden ook prima, als het maar binnen 4 dagen te doen is ;-) :roll:

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1184
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Koh Chang? Aanrader?

#2 Bericht door Kees » vrijdag 14 augustus 2009, 15:26

In jullie geval zou ik dan voor Phuket kiezen.
Vanuit Bangkok is Phuket in nog geen 1 1/2 uur te bereiken met vliegtuig, terwijl je naar Koh Chang toch al gauw 4 uur moet rekenen.
Phuket heeft vele mooie stranden en heeft ook vele mooie plekjes op het eiland zelf.
Als je wil is er volop uitgaansleven en hou je meer van rust, dan is het daar ook goed toeven. En een combinatie hiervan is uiteraard ook geen probleem.
Ook kun je daar diverese dagtrips maar naar bijvoorbeeld Koh Phi Phi of Phang Nga maken.

En ja, olifant rijden kan ook daar, maar of je daar die dieren nou een plezier mee doet is een ander verhaal.

In ieder geval veel plezier, waar je uiteindelijk ook naar toe gaat.
Niet klagen, maar dragen.

ingrid358
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: donderdag 26 oktober 2006, 11:58

Re: Koh Chang? Aanrader?

#3 Bericht door ingrid358 » vrijdag 14 augustus 2009, 16:18

Bedankt voor je reactie Kees! Ik dacht dat de busrit van die 4-5 uur ook juist wel leuk zou zijn (zie je ook weer stukje Thailand..) en met de ferry over is ook wel geinig. Zijn er btw op Phuket meer dingen te doen denk je dan op Koh Chang? Ik wil wel graag die dagen leuke dingen ondernemen en tja ik ben ook niet zo blij met de olifanten tour, daarom wil ik ook het liefst zonder zo'n mandje. Alleen mijn 50 kilootjes kan ie wel hebben dacht ik :lol: (maar ik begrijp heel goed wat je bedoelt..)

Ik heb officieel maar 2 dagen op het eiland, want wij komen maandag aan en gaan donderdagochtend alweer weg...

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 920
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Koh Chang? Aanrader?

#4 Bericht door jodokus » vrijdag 14 augustus 2009, 18:39

ingrid358 schreef:Ik vlieg voor mijn werk regelmatig naar BKK, nu heb ik 4 hele dagen over om daar rond te trekken. Ik dacht om vanuit BKK naar Koh Chang te gaan. Wat ik graag wil is een a.o. jungletrekking, olifanten tour (niet in zo'n bakje maar écht OP de rug van de olifant) en mooie natuur (wit strand, blauwe zee)...

Ik neem voor het eerst mijn zus mee op reis en ik wil gewoon dat het supergaaf wordt en heel veel in 1 is voor haar!

Ik wil graag een mooi eiland uitkiezen, met wel wat dingen te doen daar... Ik dacht Koh Chang is handig te bereiken?
En wat is beter vliegen of ferry?

Iemand tips, andere eilanden ook prima, als het maar binnen 4 dagen te doen is ;-) :roll:

Taxi, 3000 a 4000 thb naar ferry Koh Chang.
Te verkiezen boven Phuket, minder toeristisch en zeker zo mooi...

J.
Toch wel...

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Re: Koh Chang? Aanrader?

#5 Bericht door Manuel » vrijdag 14 augustus 2009, 20:29

Ik sluit me bij Kees aan, beveel Phuket aan voor je, korte, bezoek.
Alles wat je zou willen kan je hier doen en het is zeer gemakkelijk om rond te reizen.

Wanneer plan je om hier te zijn?

ingrid358
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: donderdag 26 oktober 2006, 11:58

Re: Koh Chang? Aanrader?

#6 Bericht door ingrid358 » vrijdag 14 augustus 2009, 20:36

Ja toch? Wat is het verschil tussen Koh Chang en Phuket (behalve de drukte :lol: )
Zal rond de 60 euro zijn toch zo'n ticket... (retour)

Ik vlieg 5 september vanuit amsterdam en wil dus 7,8,9 op een bounty zitten hihi! 10e weer terug :cry:

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Re: Koh Chang? Aanrader?

#7 Bericht door Manuel » vrijdag 14 augustus 2009, 20:48

ingrid358 schreef:Ja toch? Wat is het verschil tussen Koh Chang en Phuket (behalve de drukte :lol: )
Zal rond de 60 euro zijn toch zo'n ticket... (retour)

Ik vlieg 5 september vanuit amsterdam en wil dus 7,8,9 op een bounty zitten hihi! 10e weer terug :cry:
Koh Chang is het rustigere eiland en Phuket drukker en groter. Phuket heeft meer een uitgebreider aanbod en geeft vele mogenlijkheden. Velen praten altijd over de drukte, maar ik kan buiten Patong in 5 minuten alleen op het strand zijn....

Op Phuket heb je de mogelijkheid de gehel dag onderweg te zijn en excursies te maken en 's avonds kan je de keuze maken tussen uitgaan en drukte, of een goed diner of een relaz=xed drankje en een lokale maaltijd.

Daar komt nog nij dat ik je een schitterend nieuw hotel voor een speciale openings prijs kan aanbieden..... Ja, ik woon dus ook op Phuket......

ingrid358
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: donderdag 26 oktober 2006, 11:58

Re: Koh Chang? Aanrader?

#8 Bericht door ingrid358 » vrijdag 14 augustus 2009, 20:54

Ik ben benieuwd, is daar ook een website van? En uiteraard wat zijn de prijzen per nacht? 8-)

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Re: Koh Chang? Aanrader?

#9 Bericht door Manuel » vrijdag 14 augustus 2009, 21:02

ingrid358 schreef:Ik ben benieuwd, is daar ook een website van? En uiteraard wat zijn de prijzen per nacht? 8-)
Heb een PB gestuurd.....

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Re: Koh Chang? Aanrader?

#10 Bericht door Nimnuan » zaterdag 15 augustus 2009, 09:34

In vind Koh Chang zeker een aanrader, maar ook Phuket kan mooi en gezellig zijn. Het hangt er vanaf wat je zoekt. Als je bijvoorbeeld een dag wilt snorkelen o.i.d. zou ik voor Koh Chang kiezen. Wil je 's op het strand relaxen of het eiland verkennen en daarna avonds uitgaan zou ik voor Phuket kiezen.
Maar andersom kan het ook..... ;)
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Koh Chang? Aanrader?

#11 Bericht door carpediem » zaterdag 15 augustus 2009, 12:09

Praktisch gesproken is Koh Chang handiger.

Vanaf het vliegveld een taxi naar Koh Chang en naar vantevoren gereserveerd hotel cq bungelow.

Voor 4 dagen genoeg te doen. Jungle tour 1 of 2 dagen, Olifanten maar wel in een bakkie, boottochten, duiken, snorkelen,vissen, kano in mangrove, met brommer eiland verkennen enz en het strand natuurlijk. Uitgaan is beperkt.

En eventueel dagtochtje; zwemmen met dolfijnen in Chantaburi.
pluk de dag (carpediem)

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Koh Chang? Aanrader?

#12 Bericht door Akang » zaterdag 15 augustus 2009, 23:04

Koh Chang is op sommige plekken nog beetje alternatiever, meer backpackers [lonely beach!]
Kunt er paar mooie trekkings doen, door jungle en paar prachtige watervallen.
Niet van te voren resereveren, alle bungalows zijn in het laagseizoen stukken goedkoper en er is plek overal gegarandeerd!

Ook liggen er een aantal kleinere eilandjes om Koh Cahng heen waar je leuke snorkel en duikdaguitstapjes naar kunt maken...
Kom vooral even bij onze bar langs :))) Om bar op lonely beach!

Ps tegenwoordig vlieg je van Bangkok naar Trat [waar de ferry over gaat] in 40 minuten!
Even the longest journey starts with the first step...

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Koh Chang? Aanrader?

#13 Bericht door carpediem » zondag 16 augustus 2009, 06:22

Kom vooral even bij onze bar langs )) Om bar op lonely beach!
Waar is dat dan op lonely beach????
pluk de dag (carpediem)

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Koh Chang? Aanrader?

#14 Bericht door carpediem » zondag 16 augustus 2009, 06:29

Niet van te voren resereveren, alle bungalows zijn in het laagseizoen stukken goedkoper en er is plek overal gegarandeerd!

Dat is zo maar als je moe aankomt is het wel prettig gelijk een onderkomen te hebben en niet hoeven te zoeken.

En via internet boeken zal de prijs niet zoveel uitmaken.

Met het vliegtuig ben je vanaf je hotel Bkk tot aan de ferry toch ook al gauw 3 1/2 uur kwijt.
pluk de dag (carpediem)

ingrid358
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: donderdag 26 oktober 2006, 11:58

Re: Koh Chang? Aanrader?

#15 Bericht door ingrid358 » dinsdag 18 augustus 2009, 16:40

bedankt voor de tips! Ik denk ook wel dat het Koh Chang wordt. Gewoon lekker met de bus en genieten van de natuur die we onderweg tegenkomen en lekker stukkie varen! (ik ben stewardess dus ik vlieg al GENOEG ;) )
Ik heb het KC grande resort al aangeschreven, kost 30 euro per nacht en lijkt me best oke! Of hebben jullie nog een aanrader wat supertof en gezellig is (wil wel een "hutje" op het strand, hihi)

Kom wrs dan wel naar de OM bar om een drankje te doen! Ben gek op drankjes :D

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”