Nederlandse Winkel in Pattaya?

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Nederlandse Winkel in Pattaya?

#1 Bericht door joepattaya » maandag 10 augustus 2009, 08:50

Ik heb gehoord, dat men een Nederlandse winkel in Pattaya gaat openen.

Weet iemand hier iets over?

Loop zelf namelijk al een tijdje met dit plan, maar als er al zo'n soort winkel komt, dan staak ik mijn overpeinzingen en zal me meer als klant gaan gedragen.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Nederlandse Winkel in Pattaya?

#2 Bericht door jumbo » maandag 10 augustus 2009, 09:46

wonen er veel Nederlanders in Pattaya/Chonburi regio??

In Bangkok zou ook geen slecht idee zijn, maar ook geen idee hoeveel er hier wonen
Te zien aan het assortiment kaas in de diverse winkels toch wel een aantal...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Nederlandse Winkel in Pattaya?

#3 Bericht door joepattaya » maandag 10 augustus 2009, 09:51

jumbo schreef:wonen er veel Nederlanders in Pattaya/Chonburi regio??

In Bangkok zou ook geen slecht idee zijn, maar ook geen idee hoeveel er hier wonen
Te zien aan het assortiment kaas in de diverse winkels toch wel een aantal...
Lijkt me dat er in Bangkok veel meer Nederlanders wonen dan in Pattaya (niet zeker), maar de afstanden/bereikbaarheid in Bangkok zijn misschien een probleem.
In Pattaya schijnen alleen al 6000 Nederlanders te wonen!!!??? Vraag me niet naar de bron van deze wijsheid; ik heb het ooit eens opgevangen.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Nederlandse Winkel in Pattaya?

#4 Bericht door jumbo » maandag 10 augustus 2009, 10:21

joepattaya schreef:
jumbo schreef:wonen er veel Nederlanders in Pattaya/Chonburi regio??

In Bangkok zou ook geen slecht idee zijn, maar ook geen idee hoeveel er hier wonen
Te zien aan het assortiment kaas in de diverse winkels toch wel een aantal...
Lijkt me dat er in Bangkok veel meer Nederlanders wonen dan in Pattaya (niet zeker), maar de afstanden/bereikbaarheid in Bangkok zijn misschien een probleem.
In Pattaya schijnen alleen al 6000 Nederlanders te wonen!!!??? Vraag me niet naar de bron van deze wijsheid; ik heb het ooit eens opgevangen.

Mmmm de afstanden/onbereikbaarheid waren groter als de goederen er niet zouden zijn...toch?
Ik zie jou wel staan achter de counter met kaas en jenever.... schortje voor..hehehe
6.000 lijkt me wel een beetje erg veel zelfs voor heel Thailand, maar het zou kunnen uiteraard
Ik weet dat er een kleine 1.500 zijn geregistreerd op de ambassade... een heel ander getal...

Ik denk dat een dergelijk avontuur (zoals het in zovele buitenlanden het geval is) best wel eens succes zou kunnen hebben..... maar goed ik ben dan ook geen zakenman.
Ik heb er zelf ook wel eens naar gekeken maar dan moet je toch wat centraler in Bangkok wonen. Transport (lees motortaxi) als extra kosten zijn natuurlijk niet onoverkomelijk...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Nederlandse Winkel in Pattaya?

#5 Bericht door RuudThai » maandag 10 augustus 2009, 12:17

jumbo schreef:6.000 lijkt me wel een beetje erg veel zelfs voor heel Thailand, maar het zou kunnen uiteraard
Ik weet dat er een kleine 1.500 zijn geregistreerd op de ambassade... een heel ander getal...
Het CBS zegt dat er tussen de 5 en de 6000 Nederlanders in Thailand wonen, maar die tellen alleen degenen die officieel uit de GBA zijn uitgeschreven. Dus zullen het er veel meer zijn, want bijv. 3 Nederlanders bij mij in de buurt laten zich niet uitschrijven met als belangrijkste reden:de zorgverzekering.
Het aantal Nederlanders dat meer dan een half jaar per jaar in Thailand verblijft kan dus best wel enkele tienduizenden bedragen.
Zo'n Nederlandse winkel zou dus goede bestaansmogelijkheden kunnen hebben, als ze ook als postorderbedrijf fungeren, lijkt mij.

Groet,
Ruud

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Nederlandse Winkel in Pattaya?

#6 Bericht door Mart » maandag 10 augustus 2009, 13:24

joepattaya schreef:Ik heb gehoord, dat men een Nederlandse winkel in Pattaya gaat openen.

Weet iemand hier iets over?
Wat is een Nederlandse winkel :?: De winkel van een Nederlander :?:
In Cha-am is al een paar jaar een supermarkt, de eigenaar is een Nederlander, en er zijn inderdaad een aantal producten te koop die de overige supermarkten in Cha-am niet bieden, maar op afstand is er ook een Tesco en een Big C.
Maar over Pattaya weet ik "niets " :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Steden”