Windows 7

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Windows 7

#31 Bericht door greenthaiway » woensdag 09 september 2009, 14:38

Mart schreef:
W7 :?: ik wacht wel tot W8 komt. :lol:

Waarom zou je?
Windows 7 oogt leuker dan WinXP Professional.
Je hoeft ook niet handmatig je internet verbinding in te stellen om maar wat te noemen.
Het heeft een ingebakken drive encryption. :D
Ik ben er i.i.g.content mee en ga zeker een Windows 7 versie kopen op-of kort na 22 Oktober aanstaande.
De updates halen de schoonheidsfoutjes, bugs enz. wel weg dus wat let je?
Luiheid?

Groet,
Norman

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Windows 7

#32 Bericht door Mart » woensdag 09 september 2009, 15:12

greenthaiway schreef:
Mart schreef:
W7 :?: ik wacht wel tot W8 komt. :lol:

Waarom zou je?
Windows 7 oogt leuker dan WinXP Professional.
Je hoeft ook niet handmatig je internet verbinding in te stellen om maar wat te noemen.
Het heeft een ingebakken drive encryption. :D
Ik ben er i.i.g.content mee en ga zeker een Windows 7 versie kopen op-of kort na 22 Oktober aanstaande.
De updates halen de schoonheidsfoutjes, bugs enz. wel weg dus wat let je?
Luiheid?

Groet,
Norman
a) Kopen :?: als ik wil krijg ik hem gratis - geen copy - :o
b) Luiheid : :?: ik moet - wegens ziekte - een achterstand van 6 maanden inhalen :(

Ondanks de hitte, en af en toe een regenbui, trachten we voor 25/12 gereed te zijn, want dan :?: .... kom die dag maar op bezoek :lol:

Groet
Mart
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Windows 7

#33 Bericht door RuudThai » woensdag 09 september 2009, 15:13

Al een maand of wat geleden besloot ik om dit jaar een nieuwe pc aan te schaffen. Ik heb nu een zeer overjarige, maar wel een vorig jaar gemodificeerde desktop en ik heb ook een overjarige laptop die wat kuren vertoont en bovendien propvol zit. Ik kan niet eens meer defragmenteren!
Ik ben nu van plan om pas in november dit nieuwe apparaat aan te schaffen, want dan zit Windows 7 er meteen op. Het valt mij trouwens op dat pc's hier uitermate kaal worden geleverd. Ze durven ze soms met alleen DOS of Linux aan te bieden. Terwijl je in Nederland een complete software beginnersset erbij krijgt.
Ik denk dat ik nu een notebook aanschaf, maar weet nog niet welk merk. Ik wil het liefst eentje met een beetje groot scherm, 17 à 18 inch. Die zijn hier in Sakon Nakhon erg dun gezaaid, bijna alles is nog 14 inch.
Als mensen tips voor me hebben hou ik me ten zeerste aanbevolen!

Groet,
Ruud

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Windows 7

#34 Bericht door greenthaiway » woensdag 09 september 2009, 15:19

RuudThai schreef:Al een maand of wat geleden besloot ik om dit jaar een nieuwe pc aan te schaffen. Ik heb nu een zeer overjarige, maar wel een vorig jaar gemodificeerde desktop en ik heb ook een overjarige laptop die wat kuren vertoont en bovendien propvol zit. Ik kan niet eens meer defragmenteren!
Ik ben nu van plan om pas in november dit nieuwe apparaat aan te schaffen, want dan zit Windows 7 er meteen op. Het valt mij trouwens op dat pc's hier uitermate kaal worden geleverd. Ze durven ze soms met alleen DOS of Linux aan te bieden. Terwijl je in Nederland een complete software beginnersset erbij krijgt.
Ik denk dat ik nu een notebook aanschaf, maar weet nog niet welk merk. Ik wil het liefst eentje met een beetje groot scherm, 17 à 18 inch. Die zijn hier in Sakon Nakhon erg dun gezaaid, bijna alles is nog 14 inch.
Als mensen tips voor me hebben hou ik me ten zeerste aanbevolen!

Groet,
Ruud
Je kunt hier eens een kijkje nemen:
http://www.shop4thai.com/en/

Ik zou gaan voor minimaal 4 Gig aan geheugen en een HD van 1 Terrabite.


Groet,
Norman

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Windows 7

#35 Bericht door Rene » woensdag 09 september 2009, 19:58

carpediem schreef:De eerste "draagbare" telefoons ongeveer 5 kilo, bond die achterop m'n fiets kon lekker naar de duinen en was toch bereikbaar.
Rond 1990/1991? Toen kocht ik er ook een. Een Panasonic, 3500 gulden ex btw, 80 gulden per maand abonnement en 1 gulden per minuut online.
Bijna niemand had er toen een. Ik stond eens bij iemand aan de deur voor een verjaardag en pleegde eerst een telefoontje naar hun voor ik aanbelde. Tijdens het gesprek drukte ik op de bel en kreeg de vraag of ik even wilde wachten want de bel ging :mrgreen: Toen de deur open ging viel de dame haar klus open tot op de grond :D Hoe dat nu kon? :lol:
Goede tijden (altijd achteraf)
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Re: Windows 7

#36 Bericht door Nimnuan » donderdag 10 september 2009, 08:06

RuudThai schreef:Ik ben nu van plan om pas in november dit nieuwe apparaat aan te schaffen, want dan zit Windows 7 er meteen op. Het valt mij trouwens op dat pc's hier uitermate kaal worden geleverd. Ze durven ze soms met alleen DOS of Linux aan te bieden. Terwijl je in Nederland een complete software beginnersset erbij krijgt.
Dan zijn ze in Thailand goed bezig ;) In Nederland begint dit, in mijn ogen gelukkig, ook meer te komen. Er zijn namelijk mensen die helemaal geen beginnerset willen omdat ze bijvoorbeeld nog software hebben liggen of omdat ze helemaal geen Windows willen gebruiken. Maar die mensen moeten altijd betalen voor iets wat ze nooit gaan gebruiken en waar ze ook niet om gevraagd hebben.

Nederland is helaas erg conservatief in het gebruik van computersystemen en software. Dat gaat ook niet snel veranderen omdat de leraren in de meeste gevallen ook niet beter weten. Leerlingen denken bij computers meteen aan Windows en worden ook niet gestimuleerd om ook eens verder te kijken. In mijn ogen erg jammer deze ontwikkeling. Ik heb trouwens op zich niets tegen Windows, ik gebruik het zelf ook, maar ook andere systemen die ik voor sommige taken beter geschikt vindt.
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Windows 7

#37 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 15 oktober 2009, 07:29

Ik heb nu een paar weken W7 draaien en ik ben heel tevreden.

Het is een RTM versie en die heb ik geinstalleerd op een zelfgebouwde PC vv. een AMD Phenom II A2 550 BE processor en een Asus M4A78T-E moederboard vv. 2x2 Gb DDR III geheugen.

Het installeren ging bijzonder gemakkelijk, alle componenten werden direkt herkend alhoewel ik de BIOS heb moeten updaten. De lay-out van de schermen ziet er geweldig uit, het gebruikte lettertype in o.a. Windows verkenner is strak en goed leesbaar. In W7 zit standaard IE8 en werkt naar behoren afgezien van wat compatibiliteitsprobleempjes die je snel binnen IE op kunt lossen.

Alle randapparatuur wordt direkt herkend en mocht er een driver ontbreken dan kun je die goed vinden via Internet, nagenoeg alle noodzakelijke drivers zijn beschikbaar.
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”