Gaan de Thaise grenzen dicht wegens H1N1 ??

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Gaan de Thaise grenzen dicht wegens H1N1 ??

#1 Bericht door prajak » woensdag 08 juli 2009, 16:39

Ik lees dat het kabinet daar morgen serieus over gaat praten. Ik kan ze alleen maar toeroepen: doen ! Dicht met die grenzen. Weg met die bacillenverspreiders uit de rest van de wereld. Thailand wordt een eiland van rust en gezondheid in de hele wereld. Ons kan dan niks meer overkomen. Weg met tissues en snotlappen, en niet meer neuspeuteren om de bacillen er uit te halen. Weg met de Vicks om de luchtgangen zuiver te houden. Rust in de luchtwegen.

Maar, meneer de Eerste Minister, als u toch bezig bent, heb ik nog wel een paar tips voor u. Er is nog meer gevaar voor onze lijfjes. Muggen, slangen, honderdpoten en spinnen. Ik stel dan ook voor om aan de grenzen om de 5 meter grote borden te plaatsen in de vele talen van Thailand en de omringende landen. En wat zet u op die borden ?

Ik kan u aanbevelen een visum te kopen voor Nederland (15 soi Tonson, Bangkok) om in Ons Dorp in Nederland de borden te bestuderen. Er staat geheid een bord “Verboden zich op het gras te bevinden”. Dat bord zou model kunnen staan voor de borden die aan de landsgrenzen komen. “Verboden voor muggen”; laten we daarmee beginnen. Nou, dat zal ze afschrikken. Er komt er geeneen meer binnen. Voor slangen en honderdpoten kunt u een oud bord halen uit Rusland, met hamer en sikkel, en ook dieren blijven weg. Voor spinnen zetten we borden met WWW er op. Die zijn daar bbbang voor.

========

Waar hebben ze het over ? Het land afsluiten ? Alsof dat kan. Alsof er geen grensverkeer is zonder controle op de kleine posten her en der in het land.

Je zou de luchthavens kunnen voorzien van dingen die de temperatuur van reizigers meten. Dat deed Laos ook vijf jaar terug. Ik kreeg een thermometer tegen mijn voorhoofd geduwd. Maar je kunt de vele kleine grensovergangen niet sluiten zonder het lokale verkeer en de handel van die mensen te ontwrichten. En de luchthaven sluiten brengt nog meer schade toe dan de akties van de gelen en de roden.

Nee, zorg voor VOORLICHTING aan de bevolking in paginagrote advertenties in de dagbladen EN via de kamnans en phuuyaas die de mensen kunnen toespreken. EN pamfletten. EN radio en TV. EN de monniken in de tempels, de imam in de moskee, de pastoors en dominees, de getuigen van Jehova en de Mormonen, in ieder gebouw waar godsdienst wordt beleden kun je voorlichting geven. O, ik vergeet de Baptisten.

Zorg voor een voorraad Tamiflu ook voor de armen en licht de artsen in. Richt laboratoria in om testen te doen.

Maar het land afsluiten ? Wat een slecht idee; te slecht om zelfs maar aan te denken !

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Gaan de Thaise grenzen dicht wegens H1N1 ??

#2 Bericht door RuudThai » woensdag 08 juli 2009, 17:22

Ik lees ergens in de Bangkok Post dat premier Abhisit afsluiting van het land toch niet zo nodig vindt. Maar volgens The Nation overweegt men wel om de scholen en de internetcafé's 2 weken te sluiten:

INFLUENZA 2009
Cabinet to consider closing tutorial schools and net cafes 2 weeks
By The Nation

Public Health Ministry has proposed to close net cafes and tutorial schools countrywide for two weeks as a part of campaign to prevent spreading of the new strain of influenza, Prime Minister Abhisit Vejjajiva said Wednesday. The ministry will also ask net cafes to conduct cleaning to prevent them from being source of the virus.

The prime minister said after discussing the pandemic with Public Health Minister Witthaya Kaewparadai and senior ministry officials at the Government House on Wednesday.

"The measures would be forwarded to get cabinet's approval on Thursday," Abhisit said. The meeting is changed from Tuesday to Thursday due to long holiday.

He was speaking after two more people succumbed to the virus on Wednesday, bringing number of the victims to 11.

The net cafes would also be asked to screen their customers, Abhisit said adding

The health ministry also said sources of the spreading included entertainment places.
---------------
Alleen internetcafé's? Hier onderaan wordt ook gesproken over entertainment places. Dus misschien gaan ze binnenkort wel alle restaurants, bars enz. sluiten. Gezellige boel!

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Gaan de Thaise grenzen dicht wegens H1N1 ??

#3 Bericht door carpediem » woensdag 08 juli 2009, 17:24

prajak je weet de logica van de thai blijft ondoorgrondelijk.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Gaan de Thaise grenzen dicht wegens H1N1 ??

#4 Bericht door Ben » woensdag 08 juli 2009, 17:43

RuudThai schreef:Ik lees ergens in de Bangkok Post dat premier Abhisit afsluiting van het land toch niet zo nodig vindt. Maar volgens The Nation overweegt men wel om de scholen en de internetcafé's 2 weken te sluiten:

INFLUENZA 2009
Cabinet to consider closing tutorial schools and net cafes 2 weeks
By The Nation

Public Health Ministry has proposed to close net cafes and tutorial schools countrywide for two weeks as a part of campaign to prevent spreading of the new strain of influenza, Prime Minister Abhisit Vejjajiva said Wednesday. The ministry will also ask net cafes to conduct cleaning to prevent them from being source of the virus.

The prime minister said after discussing the pandemic with Public Health Minister Witthaya Kaewparadai and senior ministry officials at the Government House on Wednesday.

"The measures would be forwarded to get cabinet's approval on Thursday," Abhisit said. The meeting is changed from Tuesday to Thursday due to long holiday.

He was speaking after two more people succumbed to the virus on Wednesday, bringing number of the victims to 11.

The net cafes would also be asked to screen their customers, Abhisit said adding

The health ministry also said sources of the spreading included entertainment places.
---------------
Alleen internetcafé's? Hier onderaan wordt ook gesproken over entertainment places. Dus misschien gaan ze binnenkort wel alle restaurants, bars enz. sluiten. Gezellige boel!
Alleen internetcafé's? Hier onderaan wordt ook gesproken over entertainment places. Dus misschien gaan ze binnenkort wel alle restaurants, bars enz. sluiten. Gezellige boel!
Ja vooral doen Koren op de molen van Rood

joris
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 150
Lid geworden op: dinsdag 14 april 2009, 08:03

Re: Gaan de Thaise grenzen dicht wegens H1N1 ??

#5 Bericht door joris » zaterdag 11 juli 2009, 21:29

toch zullen er straks risico gebieden ontstaan in de wereld, ga je daar naar toe ,bereid je dan voor !
ik denk ook dat de verspreiding in thailand ook veel sneller gaat ( op de fruit farm van mijn vriedin dronk iedereen uit dezelfde beker )

ga je naar dit soort gebieden en er heerst de griep, raadpleeg uw arts!!
u krijgt er vast iets voor mee .
ben je je geliefde dierbaar , koop voor hun hier ook wat .
wil je van je zwakke schoenmoeder af , ga naar londen ( mexicaanse griep party) wordt ziek en besmet je schoonmoeder.( niet aardig )

even zonder dollen, het lijkt nu nog voor iedereen een onschuldig griepje, en ik hoop ook dat het dit is , maar er komt een tijd dat er wel veel doden zullen vallen met soort verlijkbare ziekte.
hier in nederland zal het dan wel goed geregeld worden met inentingen, maar laat elk land gewaarschuwd zijn.
zeker thailand, waar de mogelijkheden er zeker wel liggen om iedereen te helpen, maar er niet altijd iets aan gedaan wordt.

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: Gaan de Thaise grenzen dicht wegens H1N1 ??

#6 Bericht door Luc » zondag 12 juli 2009, 07:54

hier word voor de gewone Thai zo goed als NIETS gedaan
het is wel in het voordeel dat er mondmaskers kunnen gebruikt worden om de overbreng wat af te remmen..
dus...een of andere zoon van....heeft intussen zo'n fabriekje mogen opstarten, of had het al...
of anders ziet de ondertekenaar van de bestelling maskers zijn bankrekening weeral groeien.
De meeste Thaien in het binnenland weten nog niet dat het bestaat,
intereseert hun ook geen r...
en moesten ze het al krijgen..bied de tempel wel de oplossing

mistifarang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2007, 09:54
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Re: Gaan de Thaise grenzen dicht wegens H1N1 ??

#7 Bericht door mistifarang » zaterdag 01 augustus 2009, 08:21

carpediem schreef:prajak je weet de logica van de thai blijft ondoorgrondelijk.
Off topic

ja, zoals de recente uitspraak van een "academicus" die toch wel vond dat de PM beslist niet besmet mocht worden met het virus daar dat slecht voor de image van Thailand zou zijn.................. :shock:
"I will NOT remain silent. I will speak for those who cannot, or will not speak, and it will hurt."
Daharja
“The hands that help are holier than the lips that pray”
Robert Green Ingersoll (1833-1899)

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”